جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

Loading
29 آبان 1395

رسانه ها ؛ روسیه به دنبال حفظ توازن استراتژیک قدرت در جهان و…

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تاکید پوتین بر توسعۀ تسلیحاتِ جدید با هدف حفظ ِتوازن جهانی تسلیحات استراتژیک ، توافق اوباما و رهبران اروپا بر لزوم رویارویی با روسیه بر سر اوکراین و سوریه، تشدید درگیری‌ها بین کردها و داعش در منطقه استراتژیک در شمال رقه، ژاپن در صدد توسعه بیشتر اتحاد با آمریکا، مهار برنامه هسته ای پیونگ یانگ درصدر اولویت های ترامپ ، اظهارات اوباما درباره ایران در مصاحبه رسانه های آلمانی، آغاز رزمایش ناتو در شرق مدیترانه و درخواست انگلیس برای تحت فشار قرار دادن روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پرس تی وی : رئیس‌جمهور روسیه، از برنامۀ کرملین برای توسعۀ تسلیحاتِ جدید با هدف حفظ ِتوازن جهانی تسلیحات استراتژیک خبر داده است.ولادیمیر پوتین، روز جمعه (28 آبان 95) در سخنانی در بندر سوچی گفت روسیه مانند سایر کشورها بر روی فن‌آوری سلاح‌های بسیار پیشرفته مانند تسلیحاتِ لیزری، مافوق صوت و سلاح‌های روباتیک کار می‌کند.پوتین در این سخنرانی، که در میان رهبران نظامی و مدیران تولید کنندۀ تسلیحات ایراد شد، گفت هدف این برنامه این است که نیروهای مسلح این کشور بتوانند توازن استراتژیک در سراسر دنیا را حفظ کرده و تلاش‌ها برای برهم زدن آن را خنثی کنند.

خبرگزاری فارس : بعد از افزایش درگیری‌ها در مرز هند و پاکستان، یک زیردریایی هندی سعی کرد به آب‌های پاکستان وارد شود اما نیروی دریایی پاکستان این زیردریایی را وادار به عقب‌نشینی کرد.طبق بیانیه نیروی دریایی پاکستان زیردریایی هند تلاش کرد عبور از مرز آبی مشترک را مخفی نگاه دارد اما بعد از اینکه با واکنش نیروی دریایی این کشور مواجه شد به مکان قبلی خود بازگشت.

خبرگزاری فارس:   ائتلاف متجاوز علیه یمن اعلام کرد از ظهر شنبه (امروز) آتش‌بسی 48 ساعته در یمن اجرا خواهد شد. در بیانیه ائتلاف سعودی آمده است اگر انصارالله و متحدان آنها به آتش‌بس مذکور پایبند باشند ،  تمدید خواهد شد و اگر انصارالله به هر تحرک نظامی پس از اجرای این آتش‌بس دست بزند ائتلاف سعودی به آن پاسخ می‌دهد.

 خبرگزاری فارس:  صدراعظم آلمان می‌گوید سران کشورهای اروپایی و رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی که جمعه در برلین داشته‌اند درباره موضوع تحریم روسیه بر سر حوادث سوریه گفت‌وگو نکرده‌اند. آنگلا مرکل گفت که در نشست با باراک اوباما و سران کشورهای اروپایی در برلین درباره تحریم روسیه بر سر سوریه بحثی صورت نگرفته است. مرکل که در کنفرانس خبری مشترک با ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا حضور داشت گفت: «ما درباره تحریم روسیه در ارتباط با این به طور ملموس صحبت نکردیم.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  براساس بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رهبران کشورهای اروپایی در جریان نشست اخیر خود در برلین بر اهمیت همکاری با یکدیگر در چارچوب ائتلاف ناتو و محکوم کردن روسیه به خاطر بمباران‌هایش در سوریه و عدم اجرای توافق صلح در اوکراین تاکید کرده‌اند. این بیانیه کاخ سفید در پی یک نشست با حضور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و همتایانش از کشورهای آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه طی روز جمعه منتشر شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  درحالی ‌که دو هفته از آغاز عملیات ویژه نیروهای دموکراتیک سوریه برای بیرون راندن داعش از مهمترین پایگاه‌هایشان می‌گذرد درگیری‌ها میان دو طرف برای به دست گرفتن کنترل یک روستای استراتژیک در شمال رقه سوریه ادامه دارد. درگیری‌ها میان نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای گروه تروریستی داعش در روز جمعه در ارتفاعات استراتژیک در ۲۵ کیلومتری شمال شهر رقه سوریه متمرکز شده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   فومیئو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن، اظهار امیدواری کرده است که با ایجاد روابط با وزیر خارجه آتی آمریکا، اتحاد ژاپن- آمریکا را بیشتر توسعه دهد.کیشیدا پس از شرکت در نشست آپک در پرو، روز جمعه با ریچارد هاس، رییس شورای روابط خارجی آمریکا، در نیویورک دیدار کرد.

خبرگزاری مهر:   عضو شورای مشورتی رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که ترامپ طرح قرار دادن پاکستان در لیست کشورهای حامی تروریسم را تایید خواهد کرد. «شالاب کومار» یکی از اعضای هندی‌الاصل شورای مشورتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا، اعلام کرد که ترامپ طرح کنگره این کشور در مورد قرار دادن پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم را تایید خواهد کرد.

خبرگزاری مهر:  دولت کره جنوبی می گوید که بعد از رایزنی با مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری منتخب آمریکا، از تداوم تعهد دولت واشنگتن به دفاع از امنیت کره جنوبی در برابر تهدید هسته ای همسایه شمالی، اطمینان یافته است. یک مقام رسمی سئول امروز شنبه بعد از صحبت با «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا از اولویت مهار برنامه هسته ای پیونگ یانگ در دولت جدید واشنگتن خبر داد.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس جمهور منتخب آمریکا و دبیر کل ناتو در گفتگوی تلفنی بر اهمیت پایداری این ائتلاف نظامی تاکید کردند. ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود که ممکن است در رویکرد حمایتی واشنگتن از کشورهای عضو ناتو تجدیدنظر کند. ناتو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور منتخب آمریکا و دبیر کل ناتو هر دو بر اهمیت پایدار این سازمان تاکید کرده و در خصوص اینکه ناتو چگونه خود را با فضای امنیتی جدید مطابقت دهد، از جمله برای مقابله با تروریسم، رایزنی و مذاکره کرده اند.

خبرگزاری تسنیم: پنتاگون به کنگره آمریکا اعلام کرد که خرید بالگردهای روسی برای افغانستان را متوقف کرده و بجای آنها بالگردهای آمریکایی در اختیار این کشور قرار می‌دهد. پنتاگون به کنگره آمریکا اعلام کرد که قصد دارد که خرید بالگردهای «ام آی 17» از روسیه برای افغانستان را متوقف کند و بجای آن، بالگردهای آمریکایی در اختیار این کشور قرار دهد.

خبرگزاری تسنیم:  مقام‌های رسمی اعلام کردند که نخست وزیر اسرائیل قصد دارد از رئیس جمهور منتخب آمریکا بخواهد تا تحریم‌های ایران را تشدید کند. یک مقام ارشد اسرائیلی در این باره گفت: نتانیاهو پیش از این با مشاوران امنیت ملی رایزنی و مشورت کرده است.یعقوب آمیدرور ژنرال بازنشسته و مشاور سابق امنیت ملی اسرائیل گفت: ماموریت فوری متوقف کردن ایران از تبدیل شدن به یک ابرقدرت در منطقه است، چیزی که هم اکنون در حال اتفاق افتادن است.

خبرگزاری ایرنا:  روسیه در پرواز هواپیماهای قاره پیمای توپولف از موشک های جدید بالدار میان برد به نام Х-101 با وزن 1700 کیلوگرم و توان انفجاری مهیب برای بمباران مواضع گروههای داعش و جبهه النصره بهره گرفت. وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد: بمب افکن های قاره پیمای توپولف-95 ام.اس مواضع تروریست های داعش و جبهه النصره را در چندین منطقه استان های ادلب و حمص سوریه با موشک های بالستیک میان برد هدف قرار دادند.

خبرگزاری صدا و سیما:  رئیس جمهور آمریکا با بیان این که ایران، هر آنچه را که تصمیم به انجامش را داشت، انجام داده است، گفت: ترامپ بالاخره معامله اتمی ایران را به رسمیت خواهد شناخت. باراک اوباما در بخشی از مصاحبه اختصاصی همزمان با کانال آ.اِر.دِ و هفته نامه اشپیگل در برلین، گفت: صحبتهای بسیاری در مورد این مساله (برجام) وجود داشتند و چه افراد بسیاری که در مورد تحقق این معامله به شدت مظنون بودند. آنها بر این باور بودند که ایران به تعهداتش پایبند نخواهد بود. اکنون ما یکسال از این راستی آزمایی را پشت سر گذاشتیم.

خبرگزاری صدا و سیما: رزمایش ناتو در شرق مدیترانه آغاز شد. 7 کشور از جمله ترکیه با 19 کشتی در این رزمایش شرکت کرده اند. رزمایش نهنگ آبی که تا 18 نوامبر ادامه خواهد یافت با مشارکت کانادا ، اسپانیا ، آمریکا ، ترکیه،‌ بلغارستان ، پاکستان و رومانی برگزار می شود.

پارس تودی: نخست وزیر انگلیس گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا باید روسیه را همچنان تحت فشار نگاه دارند. ترزا می که در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و چهار نفر ازسران اروپایی در برلین سخن می گفت افزود، روسیه باید همچنان تحت فشار آمریکا و اتحادیه اروپا باشد.

پارس تودی:  جیمز کلاپر مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا در پیامی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور اعلام کرد حضور نظامی روسیه در سوریه استمرار خواهد یافت.جیمز کلاپر روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد. کلاپر 6 سال رئیس 17 آژانس اطلاعاتی در آمریکا بود و روز 20 ژانویه 2017 از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد یعنی همان روزی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب کار خود را آغاز خواهد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *