جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد  

جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم و تأکید کرد آمریکا با اقدام خود بار دیگر نشان داد که علیه ملت فلسطین است.

رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران ضمن اعلام رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های ایران گفت: مسافران می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

اسرائیل به سوریه حمله کرد

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز رژیم صهیونیستی پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد.

پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 

اسلام‌آباد – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.  

Loading
30 آبان 1395

رسانه ها ؛ نشست سران اَپک در پرو و…

۱۳۹۵/۰۸/۳۰ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: نشست سران اَپک در پرو، مخالفان «برجام»، دست به دامن «ترامپ» برای حفظ توافق هسته‌ای، دیدار نماینده ویژه سازمان ملل از سوریه، مناقشات دریایی، محور دیدار شی جینپینگ با رهبران ویتنام و فیلیپین، پیشنهاد جدید سازمان ملل برای حل بحران لیبی، ادامه حملات عربستان به یمن علی‌رغم آتش‌بس، هشدار میشل عون درخصوص سرنگونی اسد ، توافق آمریکا وچین برای توسعه سالم و با ثبات روابط دو جانبه ، شرط دموکراتها برای همکاری با ترامپ و هشدار دوباره اولاند به ترامپ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: نشست سران ۲۱ کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – اقیانوس آرام (اَپک) در لیما، پایتخت پرو گشایش یافت. سران کشورهای عضو اپک در این نشست در مورد مسایلی همچون تجارت آزاد، سرمایه گذاری و ایمنی غذا با تمرکز بر تاثیرات بر تغییرات آب و هوایی، به تبادل دیدگاه خواهند پرداخت.نخست وزیر ژاپن در نظر دارد تا بر لزوم اجرای اقداماتی برای رسیدگی به خطرهای کاهش رشد اقتصاد جهانی تاکید کند.

خبرگزاری فارس: عده‌ای از سرسخت‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای اکنون از رئیس‌جمهور منتخب آمریکا می‌خواهند این توافق را لغو نکند. «اوردی کیتری»، عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی گفت: «خروج آمریکا از برجام خطراتی در پی خواهد داشت.«الیوت کوهن»، مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا نیز که قبلاً تلاش برای فروپاشی نظام ایران را جایگزینی مناسب برای توافق هسته ای با ایران دانسته در نشستی در اندیشکده خاورمیانه گفت: «اگر رئیس جمهور بخواهد این توافق را لغو کند، بله می تواند، اما یک رئیس جمهور متعارف به خاطر تمام انتظاراتی که متحدانمان از ما دارند این کار را انجام نمی دهد.»

خبرگزاری فارس : رئیس جمهور فیلیپن در دیدار با همتای روسی خود در پایتخت پرو، با انتقاد شدید از آمریکا و متحدان غربی‌اش،‌ آن‌ها را دورو خطاب کرد. «رودریگو دوترته» در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه همچنین گفت وقتی بحث از هم‌پیمانی می‌شود،‌ به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.

خبرگزاری ایرنا:  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه روز یکشنبه برای گفت و گو با مقام های سوری به دمشق می رود. استفان دی مستورا در سفر یک روزه خود به سوریه با ولید المعلم وزیر امور خارجه و شماری دیگری از مسئولان این کشور دیدار می کند.قرار است وزیر امور خارجه سوریه در پایان مصاحبه ای مطبوعاتی برگزار کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهور چین در دیدارهایی جداگانه با رهبران فیلیپین و ویتنام تاکید کرد، مناقشات بر سر دریای چین جنوبی باید به صورت چند جانبه میان کشورهای منطقه حل و فصل شود. این اظهارات موضع پکن درباره مداخله سایر کشورها یا سازمان‌های بین المللی را در مناقشه منطقه‌ای دریای چین جنوبی نشان می‌دهد؛ دریایی که علاوه بر چین، فیلیپین و ویتنام؛ مالزی، برونئی و تایوان نیز از دیگر مدعیان آن هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی پیشنهاد تعیین نخست وزیر جدید برای دولت توافق ملی را مطرح کرد. علی القطرانی، معاون نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی گفت: مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی پیشنهاد داده کمیته‌ای ۱۵ نفره‌ از اقلیم‌های مختلف لیبی جهت تعیین نخست‌وزیر جدید دولت توافقی و معاونان آن تشکیل شود.

خبرگزاری تسنیم :  با وجود آغاز آتش‌بس در یمن، حملات عربستان به مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد. جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی امروز یکشنبه به حملات خود به مناطق مختلف یمن ادامه داده و آتش‌بس را نقض کردند. یک منبع نظامی در استان تعز نیز از رصد تحرکات ناوهای ائتلاف متجاوز سعودی در نزدیکی سواحل شهر المخا و منطقه الجدید خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور لبنان گفت که اگر رئیس‌جمهور سوریه شکست بخورد این کشور به لیبی دوم تبدیل خواهد شد. میشل عون رئیس‌جمهور لبنان گفت که اگر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه شکست بخورد، سوریه به لیبی دوم تبدیل خواهد شد. آیا این به صلح‌ منطقه‌ای و امنیت بین‌المللی تبدیل خواهد شد؟

خبرگزاری صدا و سیما:   شی جین پینگ و باراک اوباما روسای جمهور چین و آمریکا دیدار و توافق کردند به توسعه سالم و با ثبات روابط دو جانبه ادامه دهند.  شی جینپینگ در حاشیه نشست سران مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام (اپک) از تلاش اوباما برای توسعه روابط دو جانبه بین چین و آمریکا تمجید کرد. رئیس جمهور چین گفت پس از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، با وی تلفنی گفتگو کرد.

پارس تودی:  رهبران حزب دموکرات در کنگره آمریکا همکاری با رئیس جمهوری برگزیده این کشور را به داشتن وجه اشتراک با وی مشروط کردند. رهبران دموکرات آمریکا گفتند، اعتماد کردن به ترامپ سخت است و جلب اعتماد آنها از سوی رئیس جمهوری برگزیده تنها راه همکاری با وی است.آنها افزودند، در غیر این صورت با ترامپ همکاری نخواهند کرد و او هم نمی تواند علیه آنها از قدرت استفاده کند.

خبرگزاری مهر:  «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه باردیگر به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره توافق آب و هوائی میان دو کشور در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» هشدار داد. اولاند گفت: تعهدات واشنگتن به توافق آب و هوائیِ پاریس، برگشت ناپذیر است.

خبرگزاری مهر: معاون دبیر کل ناتو در دیدار با رئیس جمهور افغانستان اطمینان داد که ناتو همانند گذشته به همکاریهای خود با این کشور ادامه خواهد داد. دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبری اعلام کرد که «پاتریک تورنر» معاون دبیر کل ناتو با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد. امنیت، مبارزه با تروریسم و همچنین مسائل منطقه ای مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بودند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *