جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | پاسخ جالب همراه امیرعبداللهیان به سوال خبرنگار درباره حمله اسرائیل به ایران!

ویدیوی جالبی که امروز در رسانه‌های نزدیک به اسرائیل پربازدید شده را ببینید. خبرنگاری در نیویورک از امیرعبداللهیان می‌پرسد «درباره “حمله” شب گذشته نظری ندارید؟» که یکی از همراهان وزیر امور خارجه در جواب، به کنایه می‌گوید «چه حمله‌ای؟»/بیسیمچی

امیرعبداللهیان: ریزپرنده های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

نیویورک – ایرنا-«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

Loading
4 آذرماه 1395

رسانه ها ؛ مثلث طلایی ایران، روسیه و چین مانعی در برابر غرب و…

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: همکاری ایران، روسیه و چین چالشی برای غرب، پیامدهای لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران برای بوئینگ، استقبال آمریکا از پیمان تبادل اطلاعات بین ژاپن و کره جنوبی، تاکید پادشاه اردن برحل بحران سوریه از راه سیاسی، پاریس میزبان نشست کشورهای حامی مخالفان سوریه، اظهارات موگرینی درباره تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا ،تاکید فرمانده نیروی هوایی پاکستان برآمادگی این کشور برای جنگ با هند، انتقاد دبیرکل اتحادیه عرب از بی‌توجهی به حقوق فلسطینیان و تاکید چین بر تقویت ارتباطات نظامی با روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: یک پایگاه آلمانی زبان نوشت که ایران، روسیه و چین با گسترش همکاری‌ها در شاخه‌های مختلف می‌توانند مانند مثلثی طلایی، مانعی در برابر غرب باشند. به گزارش پایگاه اینترنتی کنترا مگزین، در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پس از آغاز به کار با نزدیک شدن به روسیه بخواهد مواضع سخت‌تری را علیه ایران و چین اتخاذ کند، در این صورت این سه کشور با همکاری هرچه بیشتر می‌توانند در سطوح مختلف هرچه بیشتر قدرتمند عمل کنند.

خبرگزاری فارس:  شورای آتلانتیک در گزارشی با اشاره به افزایش چشمگیر نفوذ روسیه در اروپا و بهبود روابط رهبران و حزاب سیاسی راستگرا و ضداتحادیه اروپا با مسکو نوشت که «ولادیمیر پوتین» اسب تروای خود را در اروپا پارک کرده است. شورای آتلانتیک نوشت که روسیه روابط خوبی با رهبران و احزاب سیاسی راستگرا و ضد اتحادیه اروپا برقرار کرده است.

خبرگزاری فارس:  یک گروه تحقیقاتی در عراق به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد، تسلیحات و مهماتی که آمریکا و عربستان سعودی از شرق اروپا خریداری کرده‌اند، به دست داعش رسیده است.«جیمز بون» مسئول این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «تا به امروز، جامعه بین‌المللی چشم خود را به روی این واقعیت که این تسلیحات به مناطق درگیری منتقل شده‌اند، بسته است».

خبرگزاری فارس:  پایگاه تحلیلی هرالد نت نوشت که اقدام جمهوری‌خواهان در لغو مجوز فروش هواپیمای بوئینگ و ایرباس به ایران هزینه سنگینی را برای کارکنان شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا به همراه خواهد داشت. لایحه‌ای که مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته آن را به تصویب درآورد، می‌تواند فروش 80 هواپیمای «بوئینگ 737» و «بوئینگ 777» ساخت کارخانه «اورت» به هواپیمایی «ایران ایر» و اجاره 29 هواپیمای جت بوئینگ به این خطوط هوایی ایران که ارزشی معادل 25 میلیارد دلار دارد را مختل کند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  آمریکا از پیمان تبادل اطلاعات بین ژاپن و کره جنوبی استقبال می کند.نِد پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، پس از امضای یک موافقتنامه کلی امنیت اطلاعات نظامی در روز چهارشنبه توسط ژاپن و کره جنوبی، بیانیه ای را منتشر کرد. وی گفت که این موافقتنامه به ژاپن، کره جنوبی و آمریکا اجازه می دهد تا همکاری های سه جانبه خود در مقابله با تهدیدهای کره شمالی را تقویت کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پادشاه اردن معتقد است بحران سوریه بدون روسیه حل نخواهد شد. ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در گفت‌وگو با شبکه استرالیایی ABC عنوان داشت نمی‌توان بحران سوریه را بدون روسیه حل کرد. در این مرحله ما باید منتظر ماهیت استراتژی‌های آمریکا بمانیم و ببینیم چگونه با روسیه تعامل می‌کنند. این همان مسئله‌ای است که فکر همگان را به خود مشغول کرده البته تحولات میدانی نیز در این روند دخیل است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور توانستند با انجام یک عملیات گسترده منطقه استراتژیک مهمی در حومه شمالی قنیطره در جنوب سوریه را به دست بگیرند. یک منبع نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری سانای سوریه عنوان داشت: نیروهای سوری توانستند کنترل بلندی‌های النقار غربی واقع در حومه شمالی قنیطره را بعد از هدف قرار دادن آخرین مواضع گروه تروریستی جبهه النصره به دست بگیرند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت خارجه فرانسه از نشست قریب‌الوقوع کشورهای حامی مخالفان سوریه در پاریس خبر داد. ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه امروز چهارشنبه اعلام کرد ظرف روزهای آتی نشستی با حضور کشورهای حامی مخالفان سوریه در پاریس برگزار می‌شود.وی به زمان دقیق برگزاری این نشست اشاره‌ای نکرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس سیاست خارجی اتحادیه  اروپا گفت: تعلیق روند مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا یک بازی “باخت – باخت” خواهد بود. فدریکا موگرینی همچنین گفت: ترکیه این حق قانونی را دارد که درباره کودتاچیان کودتای 15 ژوئیخ عدالت را اجرا کند.

خبرگزاری مهر:  فرمانده نیروی هوایی پاکستان اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در صورت شروع جنگ از آمادگی کامل برای مقابله با هند برخوردار هستند. سهیل امان گفت: نیروهای مسلح پاکستان در عملیات مبارزه با تروریست ها موسوم به «ضرب عضب» تجربه خوبی به دست آورده اند و در صورت آغاز جنگ، از آمادگی کاملی برای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی هند برخوردار هستند.وی در ادامه افزود: بهتر است هند در موضوع کشمیر از خود صبر و تحمل نشان دهد و از طریق مذاکرات، مسئله را حل و فصل کند.

خبرگزاری تسنیم:  ژنرال بازنشسته آمریکایی بر این باور است که رئیس جمهور منتخب آمریکا باید مقابله با گروه تروریستی داعش را به جنگ علیه دولت سوریه و بشار اسد اولویت بدهد. ژنرال دیوید پترائوس در مصاحبه با شبکه الجزیره همچنین افزود: ترامپ در شرایطی در آمریکا به قدرت می رسد که با چندین بحران جهانی روبرو است. چالش هایی شامل اقدامات روسیه، جنگ داخلی سوریه و مقابله علیه داعش در عراق و سوریه.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر دفاع پاکستان در واکنش به درگیری‌های اخیر مرزی با هند اعلام کرد که که در صورت ادامه حملات هند به مرزهای کشورش، زمینه جنگ بزرگی فراهم خواهد شد. «خواجه آصف» اعلام کرد: هند به دلایل مشکلات داخلی سیاسی که دارد بدون دلیل به مرزهای پاکستان آتش گشوده است.وی افزود: پاکستان تاکنون پاسخ این آتش افروزی را با مذاکرات سیاسی داده است اما با ادامه حملات هند، جنگ بزرگی آغاز خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که بی‌توجهی به حقوق مشروع ملت فلسطین، زمینه را برای اقدامات تروریستی و توسل به خشونت و افراطی‌گری فراهم می‌کند. احمد ابوالغیط طی سخنانی در جمع سران کشورهای عربی و آفریقایی در جریان چهارمین اجلاس سران این کشورها تصریح کرد که اصلاح این وضعیت نیازمند تداوم حمایت قوی از مبارزات ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

خبرگزاری ایرنا:  یک مقام ارشد چین گفت که کشورش قصد دارد ارتباطات نظامی و دفاعی میان نیروهای مسلح این کشور و روسیه را تقویت کند. «یو جینگ شینگ» رئیس کمیته ملی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین بزرگترین مرجع قانونگذاری این کشور این مطلب را در ملاقات با «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در پکن عنوان کرد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  روسیه اعلام کرد در صورتی در حلب آتش بس صورت خواهد گرفت که سازمان ملل آن را ضمانت کند. ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: از‌سر‌گیری آتش‌بس در حلب زمانی ممکن است که سازمان‌ ملل ضمانتی جدی بدهد که گروه‌های مسلح آن را به درستی اجرا و درگیری‌ها را متوقف می کنند.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت از جمله اولویت های مورد گفتگو پس از روی کار آمدن دولت ترامپ مسئله ایران و جنگ داخلی سوریه است. لیبرمن  ادعا کرد ایران بزرگ ترین تهدید برای امنیت کل جهان است و گفت اسرائیل همچنان بیش از هر دولتی دیگری در دنیا با چالش روبروست.

خبرآنلاین: جدایی طلبان کالیفرنیا رسما خواستار جدایی از ایالات متحده آمریکا هستند. لس آنجلس تایمز نوشت: حامیان استقلال ایالت کالیفرنیا از آمریکا، گام اول را برای جدا شدن این ایالت از آمریکا برداشتند.حامیان استقلال کالیفرنیا از آمریکا، پیشنهاد برگزاری همه پرسی برای جدایی این ایالت از آمریکا را به دادستان کل ایالت کالیفرنیا ارائه کردند.در صورتی که این طرح با حمایت کافی روبرو شود، همه پرسی برای جدایی ایالت کالیفرنیا از آمریکا در سال 2019 بر اساس ماده دوم قانون اساسی به اجرا گذاشته خواهد شد.

پارس تودی:  “رودریگو دوترته”، رئیس جمهور فیلیپین می گوید، بعد از توقف فروش سلاح توسط آمریکا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشنهاد فروش تسلیحات را مطرح کرده است. دوترته پس از بازگشت از اجلاس همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در پرو روز چهارشنبه اعلام کرد که بعد از تجدید نظر آمریکا در قرارداد فروش سلاح، قراردادهای بالقوه دیگری که سود و منافع بیشتری برای فیلیپین داشته باشد، بررسی کرده است.

پرس تی وی : در حملۀ گروه تروریستی داعش به شهر الباب در استان حلب در شمال سوریه، سه سرباز ترک کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.خبرگزاری رویترز پنج‌شنبه (4 آذر) این خبر را به نقل از منابع امنیتی و بیمارستانی در ترکیه اعلام کرد.بر اساس این گزارش، داعش این سربازان را در حالی به قتل رساند که نظامیان ترکیه در حال پشتیبانی از گروه‎های معارض دولت سوریه بودند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *