جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

وزیر اسرائیلی: برای خالی شدن زندان‌هایمان، باید اسرای فلسطینی را اعدام کنیم

بن گویر با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «مجازات اعدام برای خرابکاران (اسرای فلسطینی) راه حل اصلی شلوغی زندانهاست. من خوشحالم؛ زیرا دولت با پیشنهادی که دادم، موافقت کرد».

وزیر اسرائیلی: برای خالی شدن زندان‌هایمان، باید اسرای فلسطینی را اعدام کنیم

بن گویر با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «مجازات اعدام برای خرابکاران (اسرای فلسطینی) راه حل اصلی شلوغی زندانهاست. من خوشحالم؛ زیرا دولت با پیشنهادی که دادم، موافقت کرد».

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند / ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند / ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

Loading
25آذرماه 1395

رسانه ها ؛ تمدید تحریم های ایران بدون امضای اوباما و…

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: رسمی شدن تمدید 10 ساله تحریم آمریکا علیه ایران ، توافق خروج افراد مسلح از حلب ، انتقاد کیسینجر از مواضع ضدچینی ترامپ، تاکید لاوروف بر حمایت از ارتش لیبی،گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره سوریه، گفت وگوی رهبران ژاپن و روسیه برای حل اختلافات دیرینه، آزمایش موشکی جدیدکره شمالى از زیردریایى، نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب درباره سوریه و حلب، فنلاند میزبان دیدار «پوتین- ترامپ» ،گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با همتایان روسی، ترکی و قطری خود درباره سوریه، افشای نقش عربستان در بحران روهینگیایی های میانمار و نگاهی به تحولات سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا قانون تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران را امضا نکرد اما این طرح بدون امضای وی و به صورت خودکار به قانون تبدیل شد. گرچه رئیس جمهور آمریکا این تحریم‌ها را امضا نکرد اما اجازه داد بدون امضای وی تمدید تحریم‌ها علیه ایران به قانون تبدیل شود.قانونگذاران مجلس سنای آمریکا روز یازدهم آذر با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرده بودند. این طرح برای برای تبدیل شدن به قانون به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شد.

خبرگزاری فارس: منابع مختلف و «دیدبان سوریه» از توافق طرفین بر سر خروج افراد مسلح از شرق حلب و آغاز روند خارج‌سازی زخمی‌ها از این منطقه خبر دادند. منابع محلی نزدیک به معارضان سوریه می‌گویند، همه مقدمات برای خارج‌سازی افراد مسلح و خانواده‌هایشان به خارج از حلب فراهم شده است.طبق گفته این منبع، اتوبوس‌های سبزرنگ در محل مستقر هستند و در چندین نوبت افراد مسلح را به خارج از حلب منتقل خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ کرملین ضمن رد پیشنهاد اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد، مسکو هیچ علاقه‌ای به دوستی با اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا ندارد. «دیمیتری پسکوف» درباره پیشنهاد اخیر «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «اتحاد با روسیه» در مقابل سیاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تأکید کرد: «مسکو هیچ علاقه‌ای به دوستی با اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا ندارد».

خبرگزاری فارس:  وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از بین بردن توافق هسته‌ای ایران و 1+5 غیرقابل بخشش است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از بین بردن توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) موجب به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود و موجب می‌شود که راه‌حل به بن بست تبدیل شود.

خبرگزاری فارس:  پاکستان موشک کروز بابر 2 را که می‌تواند هدف خود را در فاصله 700 کیلومتری منهدم کند، با موفقیت آزمایش کرد. ارتش پاکستان اعلام کرد: موشک کروز بابر بدون استفاده از سیستم جی پی اس می‌تواند هدف خود را منهدم کند. این موشک جدید می‌تواند اهداف خود را در زمین و دریا با دقت بالا منهدم کند.

خبرگزاری فارس:  وزیر خارجه اسبق آمریکا از انتخاب «رکس تیلرسون» به عنوان گزینه وزارت خارجه دولت جدید این کشور حمایت کرد، اما اظهارات ترامپ علیه چین را مورد انتقاد قرار داد. «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سال‌های دور آمریکا روز چهارشنبه از حضور «رکس تیلرسون» در رأس دستگاه دیپلماسی دولت آتی این کشور حمایت کرد. کیسینجر 93 ساله که هنوز هم به مقامات آمریکایی مشاوره می‌دهد، روز چهارشنبه در نشست «کمیته 100» که بر بهبود روابط آمریکا و چین متمرکز است، انتقادهای مطرح شده از گزینه «دونالد ترامپ» برای وزارت خارجه را رد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر خارجه روسیه بر حمایت مسکو از ارتش لیبی و رهبران مشروع این کشور تاکید کرد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی نقش نیروهای مسلح این کشور را در دفاع از حاکمیت لیبی و نابودی تروریست‌ها ستود.وی خواستار دستیابی به راهکارهایی برای تحقق آشتی ملی در لیبی تحت قطعنامه‌های شورای امنیت شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سخنگوی کرملین از تماس تلفنی روسای جمهوری روسیه و ترکیه خبر داد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین  اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترک وی در این گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات سوریه رایزنی کردند.پسکوف در پاسخ به پرسشی در این باره اظهار کرد که تماسی تلفنی میان روسای جمهوری ترکیه و روسیه برقرار شده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: یک مقام دولت ایالات متحده آمریکا مى گوید کره شمالى یک موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایى را پیشتر در ماه میلادى جارى بر روى زمین آزمایش کرده است.مقام آمریکایى یاد شده در گفت و گو با ان.اچ.کى اظهار داشت که دولت متبوعش در خلال فعالیت هاى نظارتى خود موفق به تایید این مطلب شده است که کره شمالى آزمایشى پیرامون قابل پرتاب بودن موشک بالستیک یاد شده را در یک تاسیسات آزمایشى به انجام رسانده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   ژاپن و روسیه در توسعه میدان هاى نفت و گاز همکارى مى کنند. انتظار مى رود طرح همکارى اقتصادى بین ژاپن و روسیه شامل چندین پروژه نفت و گاز بشود.دولت هاى ژاپن و روسیه جهت تدارک براى نشست سران دو کشور که از روز پنجشنبه آغاز مى شود در تلاش بوده اند تا بر اساس یک طرح هشت ماده اى پیشنهاد شده توسط ژاپن، پروژه هایى را بین شرکت هاى ژاپنى و روس منعقد سازند.

خبرگزاری مهر: روزنامه هندی در گزارشی اعلام کرد که هند در تدارک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما «اگنی۵» است. روزنامه «تایمز آف ایندیا» در گزارشی نوشته است: هند در حال آمادگی برای آزمایش موشک بالستیک قاره پیما «اگنی۵» است که می تواند مناطق شمالی چین را به آسانی مورد هدف قرار دهد.این موشک قبلاً در سال های ۲۰۱۳،۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ میلادی مورد آزمایش قرار گرفت اما با مشکل نقص فنی مواجه شده بود.

  خبرگزاری مهر:   وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب دوشنبه هفته آینده به منظور بررسی اوضاع سوریه و حلب نشست فوق العاده برگزار می کنند.یک منبع دیپلماتیک عربی در قاهره روز چهارشنبه اعلام کرد که این تاریخ بعد از رایزنی با کویت، دبیرخانه اتحادیه عرب و تونس که ریاست کنونی این اتحادیه را برعهده دارد تعیین شده است. این منبع همچنین افزود که تعدادی از کشورهای عربی از جمله قطر، عربستان سعودی و اردن با درخواست کویت برای برگزاری این نشست فوق العاده موافقت کرده اند. قرار است در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب اوضاع سوریه و مشخصا حلب مورد بررسی قرار گیرد.

 خبرگزاری مهر:  دولت فنلاند امیدوار است که همزمان با یکصدمین جشن استقلال خود در دسامبر ۲۰۱۷،‌ میزبان دیدار احتمالی «ولادیمیر پوتین» رهبر روسیه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا باشد. لازم به ذکر است که مقامات فنلاندی در حال حاضر برای دعوت از ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ جهت حضور در نشست «شورای شمالگان»- که این کشور اروپایی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ ریاست آن را برعهده خواهد داشت- برنامه ریزی می کنند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه آمریکا، طی تماسی تلفنی با همتایان روسی، ترکیه‌ای و قطری خود، درباره برقراری آتش‌بس در شهر حلب سوریه و ازسرگیری مذاکرات سیاسی برای حل بحران این کشور گفت‌وگو کرد.«جان کری» روز چهارشنبه در گفتگو با همتایان روسی، ترکی و قطری خود به صورت تلفنی بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در شهر حلب سوریه و ازسرگیری مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به این جنگ، تأکید کرد. «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که کری پس از شکست آتش‌بس پیشنهادی ترکیه و روسیه درباره حلب و ازسرگیری درگیری‌ها در این شهر، با همتایان روسی، ترکی و قطری خود گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

خبرگزاری ایرنا: ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در دیدار با هیات پارلمانی جمهوری چک، درباره آخرین تحولات میدانی سوریه گفت:‌ دمشق با پشتوانه ملت و ارتش خود به پیروزی بر تروریسم تکفیری بسیاز نزدیک است.‌ معلم در دیدار با زوزکا بیباروا رویبروا رئیس هیات پارلمانی چک و هیات همراه از موضع چک درباره سوریه و دیدار این هیات از سوریه قدرانی کرد و بر دیدار این هیات بر تعمیق روابط بین دو کشور تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا: شینزوآبه نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز (پنج شنبه) در استان یاماگوچی با یکدیگر دیدار و درباره راه های برون رفت از اختلافات باقیمانده دیرینه از زمان جنگ جهانی دوم و گسترش مناسبات اقتصادی و امضای پیمان صلح گفت وگو کردند.سفر پوتین به ژاپن از آن جهت اهمیت دارد که توکیو مصرا خواستار حل و فصل منازعات مربوط به مالکیت بر جزایر کوریل است که ژاپنی ها آنها را قلمرو شمالی می نامند و در 70 سال گذشته همین مناقشات ارضی مانع امضای پیمان صلح میان دو کشور شده است.

خبرگزاری ایرنا: گروه بین المللی بحران روز پنجشنبه افرادی را که در میانمار به نگهبانان مرزی حمله کردند و بحران اخیر مسلمانان روهینگیا را ایجاد کردند، در ارتباط با عربستان و پاکستان دانست. گروه بین‌ المللی بحران که یک سازمان غیردولتی است تاکید کرد یک گروه از مسلمانان روهینگیا که نگهبانان مرزی میانمار را ماه اکتبر مورد حمله قرار دادند با عربستان سعودی و پاکستان مرتبط هستند.

خبرگزاری صدا و سیما:  سفیر چین در آمریکا در هشداری تلویحی به دونالد ترامپ  گفت: چین هرگز با آمریکا بر سر مسایلی نظیر حاکمیت ملی یا یکپارچگی ارضی خود معامله نخواهد کرد.کوی تیان کای این اظهارات را در دیدار با مدیران اجرایی شرکتهای بزرگ آمریکا عنوان کرد. وی گفت آمریکا باید برای تقویت روابط خود با چین تلاش کند.

خبرآنلاین: آخرین سفیر آمریکا در سوریه به سه اشتباه دولت باراک اوباما در تعامل با مخالفان سوری، دولت عراق و روسیه اذعان کرد.رابرت فورد، در پاسخ به سوالی پیرامون این امر که آیا همچنان معتقد است که جنگ سوریه یک جنگ فرسایشی است، گفت: سال ۲۰۱۲ جنگ سوریه یک جنگ فرسایشی بود، اما تحرکات آن در حال حاضر تغییر کرده است.

یورونیوز: یکی از عاملان انفجارهای شنبه گذشته استانبول شناسایی شد. به گفته مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه این بمبگذار انتحاری از سوریه وارد خاک ترکیه شده بود.این دو انفجار مرگبار در مرکز استانبول ۴۴ کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت و ترکیه را در شوک فرو برد.

پارس تودی:  ارتش سوریه در درگیری با تروریست‌ها در حومه حمص و لاذقیه، شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساند. ارتش سوریه مواضع و محورهای تحرکاتی تروریست ها را در حومه حمص و لاذقیه به دقت هدف قرار داد و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساند. در حومه شمالی لاذقیه نیز ارتش سوریه محورهای حرکتی و ارتباطی تروریست های جبهه النصره را در اطراف روستای برج الحیاه هدف قرار داد که به دنبال آن تمامی عناصر تروریستی حاضر در این منطقه به هلاکت رسیدند و تسلیحات آنها منهدم شد.

 پارس تودی:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، “برجام” را یک توافق بین المللی خواند و تصریح کرد: انتظار رئیس جمهور منتخب آمریکا مبنی برگرفتن امتیازات تازه از ایران در رابطه با این توافقنامه عملا غیرممکن خواهد بود. “فدریکا موگرینی” در گفتگو با نشریه “وال استریت ژورنال” افزود: برنامه جامع اقدام مشترک “برجام” یک توافقنامه بین المللی حاصل شده درچارچوب سازمان ملل است و هیچ راهی برای این که چنین توافقی به طور دوجانبه بازگشایی و اجرا شود وجود ندارد.

پرس تی وی : سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، به مشکلات اقتصادی این کشور درنتیجۀ کاهش بهای نفت خام اذعان کرده است. سلمان روز چهارشنبه در نشست شورای مشورتی مشکلات اقتصادی ناشی از بازسازی ساختار اقتصاد را «دردآور» خواند و گفت این اقدامات به‌منظور اجتناب از خسارت‌های بلندمدت، ضروری بوده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *