جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

9 هزار کودک از بلگورود روسیه تخلیه می شوند

به گزارش اسپوتنیک، فرماندار این منظقه اعلام کرد که به دلیل حملات نیروهای اوکراین به این منطقه و نواحی دیگر، 9 هزار کودک تخلیه می شوند. به گفته وی اکثر روستاها تخلیه شده اند و اکنون تصمیم گرفته شده کودکان نیز از این مناطق تخلیه شوند.

کنعانی: ابزارسازی حقوق بشر واقعیت سیاست خارجی آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقام‌های آمریکایی با فعال کردن پیشگیرانه ماشین تبلیغاتی خود درباره حقوق بشر در ایران، نمی‌توانند لکه ظلم و شراکت آمریکا در نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن را بزدایند.

Loading
یکم دیماه 1395

رسانه ها ؛ قطعنامه سوریه امروز در مجمع عمومی سازمان ملل و…

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: بررسی قطعنامه قطر درباره سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل، رایزنی وزرای خارجه آلمان و آمریکا درباره سوریه، کشته شدن ۳ نظامی ترکیه در شهر الباب سوریه، پایان عملیات نظامی‌آمریکا در لیبی، افزایش تحریم های آمریکا علیه روسیه ، تاکید بان کی مون برتحریم تسلیحاتی سودان جنوبی، تمدیدتوافقنامه همکاری امنیتی آمریکا و کره جنوبی ، توافق اتحادیه اروپا برای تشدید قوانین مالکیت اسلحه و تاکید برنی سندرز بر تغییرات اساسی در حزب دموکرات آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مجمع عمومی امروز قطعنامه قطر درباره سوریه را به رای می‌گذارد. در حالی مجمع عمومی امروز قطعنامه قطر درباره سوریه را به رای می‌گذارد که دیپلمات‌های سازمان ملل در تلاشند تا این سازمان را قانع کنند اسناد و مدارک مربوط به جنایات جنگی در سوریه را جمع آوری، حفظ و تجزیه و تحلیل کند و پرونده‌هایی را برای دادگاهی که ممکن است در آینده تشکیل شود، آماده سازد. هدف این قطعنامه ایجاد یک مکانیسم بین‌المللی، “بی طرف و مستقل” برای آماده کردن پرونده‌هایی که ممکن است در یک دادگاه بین‌المللی یا ملی رسیدگی شوند، عنوان شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):  وزرای خارجه آلمان و آمریکا در تماسی تلفنی درباره بحران سوریه بحث و گفتگو کردند. وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با فرانک والتر اشتاینمایر، همتای آلمانی خود به بررسی تلاش‌ها و اقدامات مشترک جهت اجرای فوری آتش‌بس، امدادرسانی‌ها و ازسرگیری مذاکرات در راستای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه گفتگو کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ارتش ترکیه اعلام کرد که نیروهای مخالف سوری تحت حمایت آنکارا کنترل کامل بزرگراه ارتباطی “الباب–حلب” را به دست گرفته‌اند. در همین حال خبر می‌رسد در درگیری‌های اطراف این شهر ۳ نظامی ترک کشته شده‌اند. ارتش ترکیه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که نیروهای مخالف سوری تحت حمایت این کشور کنترل بزرگراه ارتباطی شهر الباب با حلب را با حمایت نیروهای زمینی و هوایی ترکیه به شکل کامل به دست گرفته‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ارتش آمریکا رسما اعلام کرد که عملیات خود علیه تروریست‌ها در شهر سرت لیبی را به پایان رساند. در بیانیه فرماندهی ارتش آمریکا آمده است که این کشور عملیات خود در شهر سرت لیبی علیه تروریست‌ها را در تاریخ 19 دسامبر و بعد از اعلام آزادی کامل این شهر از سوی دولت توافق ملی لیبی به پایان رساند.

خبرگزاری فارس: وزارت خزانه‌داری آمریکا با اتکا به ادعای دخالت مسکو در بحران اوکراین، از افزوده شدن تعداد بیشتری از اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه به لیست تحریم‌های واشنگتن خبر داده است.در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر ادعاها در خصوص حملات سایبری و دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریمهای بیشتری علیه روسیه اعمال کرد.در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این اقدام در ادامه تدابیر واشنگتن علیه روسیه به خاطر «اشغال کریمه و درگیری در اوکراین» انجام شده است.

خبرگزاری فارس: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ضمن استقبال از بیانیه مشترک روسیه، ترکیه و ایران، آن را برای ازسرگیری مذاکرات 8 فوریه 2017 بین طرفین سوری که قرار است در ژنو برگزار شود، مفید دانست. «استفان دی‌میستورا» از بیانیه مشترک روسیه، ایران و ترکیه در خصوص سوریه استقبال و تصریح کرد که بیانیه مشترک روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه برای ازسرگیری مذاکرات میان طرفین سوری که قرار است 8 فوریه سال آینده میلادی در ژنو برگزار شود، سودمند است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  پروژه منطقه ویژه اقتصادی خاور دور روسیه به حالت تعلیق در می آید. معاون نخست وزیر روسیه خاطر نشان کرده است که این کشور اجرای پروژه تعیین منطقه ای که روسیه آن را جزایر کوریل می خواند بعنوان یک منطقه ویژه اقتصادی را براى مدتى به حالت تعلیق در خواهد آورد. این منطقه شامل چهار جزیره ای می شود که ژاپن ادعای حاکمیت آنها را دارد.

خبرگزاری مهر: وزیر امورخارجه فلسطین پس از نشست مشترک وزرای خارجه اتحادیه اروپا و کشورهای عربی خواستار به رسمیت شناختن فلسطین شد. «ریاض المالکی»  پس از نشست مشترک میان وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه کشورهای عربی از اروپا خواست تا فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت بشناسد.

  خبرگزاری مهر:  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات مقامات روسی در خصوص تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو، اعلام کرد که ایالات متحده در قبال روسیه سیاست خصمانه ندارد. «جان کربی» در واکنش به اظهارات «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه که تحریم های واشنگتن علیه مسکو را در راستای سیاست های خصمانه ایالات متحده دانسته بود، عنوان داشت که آمریکا چنین سیاستی را در قبال روسیه دنبال نمی کند.

خبرگزاری مهر:  دبیرکل سازمان ملل در مورد وقوع نسل کشی در سودان جنوبی هشدار داد و گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامات لازم را جهت خاتمه جنگ داخلی در سودان جنوبی و توقف نسل کشی در این کشور انجام دهد. «بان کی مون» گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید سودان جنوبی را تحریم تسلیحاتی کند تا از وقوع نسل کشی در جوانترین کشور جهان جلوگیری به عمل آید.وی گفت: اگر ما نتوانیم نسل کشی در سودان جنوبی را متوقف کنیم، خشونت های گسترده و وحشتناک در این کشور رخ خواهد داد.

خبرگزاری مهر: وزارت خارجه کره جنوبی از تمدید توافقنامه ایالات متحده در بکارگرفتن توان استراتژیک نظامی خود در شبه جزیره کره، به منظور مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی خبر داد. وزارت خارجه کره جنوبی پس از نشست مشترک وزرای دفاع آمریکا و کره در واشنگتن، اعلام کرد: ایالات متحده توافقنامه استفاده از توان استراتژیک نظامی خود به صورت مستمر، در شبه جزیره کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی را تمدید کرد.

خبرگزاری تسنیم:  اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو به توافق مربوط به تشدید قوانین مالکیت سلاح دست یافته‌اند. اتحادیه اروپا اعلام کرد، در پی موج حملات تروریستی در سراسر اروپا، کشورهای عضو این اتحادیه به توافقی برای تشدید قوانین سلاح دست یافته‌اند ولی نتوانسته‌اند به توافق نهایی برای ممنوعیت مالکیت سلاح های نیمه خودکار دست یابند.28 کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که به یک توافق سیاسی با پارلمان اروپا دست یافته‌اند تا قوانین مربوط به سلاح را که در سال 1991 میلادی وضع شده، تشدید کنند.

خبرگزاری ایرنا: روسیه که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در جمع تهدید کنندگان خارجی آمریکا قرار گرفته است، در حکومت دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور در این فهرست جای ندارد.سندی که از سوی مقام های دولت آینده آمریکا تنظیم و در رسانه های روسی منتشر شده است، نشان می دهد که مسکو در فهرست تهدیدهای اصلی قرار ندارد.

خبرگزاری ایرنا:  مقامات سودان جنوبی از کشته شدن 21 نفر در درگیری های قبیله ای در این کشور خبر دادند. در جریان درگیری میان دو قبیله «دینکا بور» و «مرله» در ایالت «جونقلی» سودان جنوبی و در جریان سرقت احشام 21 نفر کشته و 5 کودک نیز مفقود شدند.بر اساس این گزارش، تلاش نیروهای امنیتی سودان جنوبی برای بررسی علل این درگیری و پیگیری سرنوشت مفقود شدگان همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری صدا و سیما:  کار خارج کردن آخرین گروه از تروریست ها از محله های شرقی حلب به تعویق افتاد. اختلافات داخلی بین گروه های تروریستی و نیز ممانعت تروریست ها  از ورود اتوبوس های حامل گروه جدیدی از زخمی ها، بیماران، زنان و کودکان از دو منطقه کفریا و فوعه باعث شد کار خارج کردن آخرین گروه از تروریست ها و خانواده هایشان از محله های شرقی حلب به تعویق بیافتد. مردم حلب که از پیروزی های بزرگ ارتش بر تروریستها شادمان هستند دیشب درخت کریسمس  را به مناسبت سال نوی مسیحی در میدان عزیزیه حلب نور افشانی کردند.

یورونیوز: پس از حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از سفارتخانه های این کشور شد.آقای پوتین طی سخنانی در کرملین گفت: «من از سرویس های امنیتی می خواهم که اقدامات بیشتری برای اطمینان از امنیت در داخل و خارج از روسیه و افزایش ایمنی ماموریت های خارجی روسیه و کارکنان آن انجام دهند. من از شما می خواهم نسبت به همکاری با سرویس های امنیتی سایر کشورها از طریق کانال های مشترک اقدام کنید.»

خبرآنلاین: یک روزنامه روسی در شماره امروز خود، خبر از توقف مذاکرات در خصوص لغو روادید بین روسیه و ترکیه داد. روزنامه روسی ایزوستیا نوشت: پس از ترور آندره گنادیوویچ کارلوف سفیر روسیه در آنکارا، این کشور تصمیم گرفت مذاکرات لغو نظام روادید برای اتباع ترکیه را به دلیل خطر گسترش تروریسم متوقف کند.

پارس تودی:  نامزد انتخابات دورن حزبی دموکرات ها در گفت وگو با اسپایک لی، نویسنده و کارگردان معروف امریکایی درباره مشکلات این حزب صحبت کرد و افزود:  ساختار حزب دموکرات باید به طور شگرفی تغییر کند.ب رنی سندرز شروع مشکلات حزب دمکرات را از زمان اغاز دوره ریاست جمهوری اوباما دانست و اضافه کرد، تمامی اتفاقاتی که امروز متوجه حزب شده، کاملا در ارتباط با رفتار های اوباما در طول هشت سال ریاست جمهوری اش است.سندرز در این مصاحبه افزود: با مشکلات زیادی در حزب دمکرات روبرو هستیم و با نگاه به اینده باید به دنبال تغییرات اساسی در ساختار حزب بود.

پرس تی وی : ارتش ترکیه اعلام کرده است که 4 تن از سربازان تُرک در درگیری با تروریست‌های گروه داعش در نزدیکی شهر باب در شمال سوریه کشته شده‎اند. پیشتر اعلام شده بود که 15 تن از سربازان ترکیه در درگیری با تروریست‌های گروه داعش زخمی شده‌اند و حال یکی از این سربازان وخیم است.ارتش ترکیه صبح چهارشنبه اعلام کرده بود که شبه‌نظامیانِ تحت حمایت این کشور در شمال سوریه کنترل کامل بزرگ‌‎راه شهر باب به حلب را به دست گرفته‎اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *