جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

هنیه وارد ترکیه شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در راس هیئتی از رهبری این جنبش وارد ترکیه شد.

Loading
12دیماه 1395

رسانه ها ؛ تصویب قطعنامه روسیه درباره سوریه و…

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تصویب قطعنامه روسیه درباره سوریه در شورای امنیت، حمله تروریستی در نجف اشرف و استانبول، اظهارات رهبر کره‌شمالی درباره آزمایش موشک قاره‌پیما، سفر مقام ارشد عربی به قاهره برای میانجیگری بین مصر و عربستان، استقبال سازمان همکاری اسلامی از طرح کری درباره فلسطین، ابراز تردید ترامپ درباره مداخله مسکو در انتخابات آمریکا ، سکوت ناتو درباره آمار حملات هوایی آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۱۶، پیش‌بینی جورج سوروس درباره آینده اتحادیه اروپا و آمریکای دوران ترامپ و تاکید محمود عباس برتشکیل کشور مستقل فلسطین درسال 2017 ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداوسیما:   پیش نویس قطعنامه روسیه و ترکیه درباره آتش بس در سوریه با اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد. ویتالی چورکین، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در سخنان خود پس از تصویب پیش نویس قطعنامه روسیه و ترکیه درباره حمایت از آتش بس سوریه در شورای امنیت گفت: روسیه و ترکیه و سوریه در گفتگو با گروه های معارض توانستند در پایان سال جاری به توافقاتی برسند و این توافقات به عنوان سند رسمی شورای امنیت ثبت شده است.

خبرگزاری صداوسیما:  پلیس استان نجف اعلام کرد هفده نفر در حمله و انفجار تروریستی جنوب نجف اشرف کشته و زخمی شدند. در انفجاری انتحاری در ایستگاه ایست و بازرسی در منطقه قادسیه، جنوب استان نجف اشرف  دهها تن کشته و زخمی شدند. این عملیات انتحاری در بازار شعلان و پس از شلیک گلوله به سوی غیر نظامیان رخ داد.

العالم فارسی:  در حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در شهر استانبول در شب سال نومیلادی ؛ حدود ۳۹ نفر جان خود را از دست داده و بالغ بر ۶۹ نفر نیز زخمی شدند.وزیر کشور ترکیه تعداد قربانیان خارجی حمله به یک باشگاه شبانه در استانبول را 15 نفر اعلام کرد. وزیر بهداشت ترکیه این حمله را «قتل‌عام» نامید و افزود ضارب پیش از خروج از باشگاه شبانه، لباس خود را تغییر داده است.

العالم فارسی: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از آمادگی کشورش برای پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره‌پیما خبر داد. در پیام کیم جونگ-اون، که به مناسبت فرا رسیدن سال نو پخش می‌شد، آمده است: «پژوهش و توسعه ابزارهای نظامی مدرن فعالانه در حال پیشرفت است و و آمادگی برای پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیما در مرحله نهایی قرار دارد.

خبرگزاری مهر:  رئیس مجمع جهانی اقتصاد، اتحادیه اروپا را به تجدید نظر در رابطه با روابط خود با روسیه فرا خواند. «فیلیپ روسلر» رئیس و عضو هیئت رئیسه مجمع جهانی اقتصاد در مصاحبه با یک روزنامه غربی  گفت: بهتر است اتحادیه اروپا در خصوص روابط خود با روسیه تجدید نظر کرده و برای ارتقاء آن تلاش کند.وی افزود: در شرایط پیچیده کنونی، احترام متقابل دو طرف نسبت به یکدیگر و تجدید نظر در جهت ارتقاء روابط دو جانبه بسیار اهمیت ویژه ای در بر خواهد داشت.

خبرگزاری مهر:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشت توئیتری خود با خانواده قربانیان حمله مسلحانه استانبول ابراز همدردی کرد. «فدریکا موگرینی» خاطر نشان کرد: سال جدید میلادی با حمله به باشگاه شبانه در استانبول آغاز شد که تاثر ما را بر انگیخت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   یک منبع مصری عالیرتبه اعلام کرد: یکی از رهبران ارشد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای آینده به مصر سفر و با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.هدف از سفر این مقام ارشد، تلاش برای حل اختلافات میان عربستان و مصر است.مصر و عربستان مواضع متفاوتی درباره برخی مسائل منطقه از جمله سوریه و یمن دارند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سازمان همکاری اسلامی از اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا و طرح پیشنهادی وی برای تحقق صلح در خاورمیانه استقبال کرد. یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا از موضعگیری‌های وی در مورد خطرات سیاست شهرک‌سازی اسرائیل به عنوان اقدامی “غیرقانونی” که راه‌حل تشکیل دو کشور را به خطر می‌اندازد و نیز تاکید کری بر لزوم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی و نیز اهمیت حل بحران پناهجویان استقبال کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن تیراندازی در باشگاه شبانه «استانبول»، حوادث این چنینی را مرتبط با حوادث منطقه و با هدف بی‌ثبات کردن ترکیه دانست. «رجب طیب اردوغان» اعلام کرد حمله تروریستی به باشگاه شبانه در استانبول، بی‌ارتباط با حوادث منطقه نبوده و هدف آن بی‌ثبات کردن و برهم زدن آرامش ترکیه است.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ضمن ابراز تردید درباره ارزیابی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که ارزیابی سازمانهای اطلاعاتی که به جنگ 2003 واشنگتن در عراق ختم شد نیز اشتباه بود. «دونالد ترامپ» گفت: «من از آنها می‌خواهم اطمینان حاصل کنند زیرا این یک اتهام جدی است و من می‌خواهم که مطمئن شوند».

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  شوراى امنیت سازمان ملل متحد از توافق آتش بسى که از روز جمعه بین نیروهاى دولت سوریه و گروه هاى مخالف برقرار شده، استقبال کرده است.این شورا پیشنویس قطعنامه اى که توسط روسیه و ترکیه تسلیم شده بود را به اتفاق آرا تصویب کرد.در این قطعنامه خواسته شده است که از چارچوب آتش بس و نیز از سرگیرى مذاکرات صلح حمایت شود.

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان از انجام ۷۰۰ حمله هوایی در سال ۲۰۱۶ در این کشور توسط نیروهای آمریکایی خبر داد و گفت که هنوز آمار نهایی در سال گذشته به دلایلی منتشر نشده است. «چارلز کلیولند» سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، گفت که از ژانویه تا اکتبر سال 2016 میلادی، جنگنده‌های آمریکایی در افغانستان 700 حمله هوایی انجام داده است.وی افزود: این در حالی است تعداد حملات نیروهای آمریکایی در یک سال هنوز توسط ماموریت حمایت قاطع منتشر نشده است.

خبرگزاری ایرنا: جدیدترین داده های آماری ارائه شده از سوی وزارت دارایی عربستان سعودی حکایت از کاهش شدید دخایر ارزی این کشور در بانک های خارجی به پایین ترین سطح طی پنج سال اخیر حکایت دارد . وزارت دارایی عربستان روز یکشنبه اعلام کرد: دولت این کشور همچنان به خارج کردن دارایی های خود از بانک های خارجی به دلیل کمبود منابع ناشی از کسری بودجه ادامه می دهد و دارایی های این کشور پنج میلیارد و 300 میلیون دلار کاهش یافته است .

خبرآنلاین: ‘جورج سوروس’ میلیاردر آمریکایی و رئیس ‘بنیاد جامعه باز’ در مقاله ای ضمن ابراز تاسف از اینکه آمریکا در دوران ریاست جمهوری ‘دونالد ترامپ’ فرصت مداخله در امور کشورها به بهانه ترویج دموکراسی را ندارد، نسبت به سرنوشت اتحادیه اروپا نیز ابراز نگرانی کرد. سوروس در این مقاله نوشت: جوامع باز دچار بحران و اشکال مختلف جوامع بسته از دیکتاتوری های فاشیستی تا کشورهای مافیایی در حال افزایش هستند.

پارس تودی:  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، دربارۀ ادعای کاخ سفید مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ابراز تردید کرده و وعده داده است که اطلاعات جدیدی در این مورد منتشر کند.جامعه اطلاعاتی امریکا اعلام کرد دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مداخله کرده و با هک کردن اطلاعات حزب دموکرات، به ترامپ برای پیروزی بر هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش، کمک کرده است. این در حالی است که هم روسیه و هم ترامپ این اتهامات را رد کرده‌اند.

پرس تی وی :  رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامۀ سازمان ملل علیه شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم اسرائیل استقبال کرد و سال 2017 را سال تحقق آرمان تشکیل کشور مستقل فلسطین دانست.محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در پنجاه و دومین سالروز تشکیل جنبش فتح فلسطین، شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغال‌شدۀ فلسطینی را «غیرقانونی» دانست و درحالی‌که به قطعنامۀ اخیر شورای امنیت سازمان ملل اشاره داشت، گفت تصمیمی بی‌سابقه در قبال این موضوع اتخاذ شد. 

یورونیوز:  فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در  مراسم سال نو میلادی در پاریس به بحث تروریسم پرداخت و خطاب به مردم فرانسه گفت: «شما علیرغم خطرات به زندگی، به کار، به بیرون رفتن و گرامیداشت آزادی ادامه دادید. شما باید به خودتان افتخار کنید. اما ما هنوز معضل تروریسم را به پایان نبرده ایم. ما باید به مبارزه با آن ادامه دهیم. وی افزود: به همین دلیل عملیات نظامی ما در خارج از مرزها در مالی، سوریه و عراق ادامه دارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *