أحدث المقالات

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

یک سال پس از راه‌اندازی ویزای ویژه کارگران دورکار توسط اسپانیا برای جذب استعدادهای تجاری خارجی به این کشور، این طرح چندان مورد استقبال قرار نگرفته و با موفقیت محدودی رو به رو شده است.

تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد

دیوان عالی اسپانیا که دستور مسدود شدن موقت تلگرام را صادر کرده بود، این حکم را لغو کرد. با لغو حکم قبلی، کاربران اسپانیایی می‌توانند به فعالیت خود در تلگرام ادامه بدهند.

بوئینگ در بحبوحه رسوایی گسترده مربوط به ایمنی هواپیماها، مدیرعامل خود را برکنار می‌کند

در پی بحران گسترده ایمنی که با از جا کنده شدن بخشی از بدنه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در دی ماه گذشته تشدید شد، دیوید کلهون، مدیرعامل بوئینگ، تا پایان سال جاری کناره‌گیری خواهد کرد.

Loading
13دیماه 1395

رسانه ها ؛ ادامه آتش‌بس در سوریه باوجود کارشکنی‌ها و…

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تداوم آتش‌بس در سوریه 2017 ، هشدار آمریکا به کره شمالی درباره برنامه موشکی این کشور، ورود رئیس جمهور فرانسه به عراق، مبادله فهرست تاسیسات هسته‌ای هند و پاکستان ، ارزیابی استراتژیک اسرائیل 17-2016حزب‌الله، ایران و حماس، تاکید پوتین بر همکاری بیشتر با ترکیه در مقابله با تروریسم ، مردم هنگ کنگ خواهان ادامه خود مختاری این منطقه، آغاز به کار فعالیت دبیر کل جدید سازمان ملل متحد، مذاکرات فشرده اسرائیل با کشورهای عربی ، واکنش روسیه به تحریم های آمریکا و انتقاد آلمان از آتش بس سوریه و آزمایش موشکی هند با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آتش‌بس در سوریه امروز (دوشنبه) وارد چهارمین روز خود شده است و ناظران می‌گویند هیچ گونه نقض قابل توجهی در جبهه‌های جنگ میان ارتش سوریه و گروه‌های مخالف دیده نمی‌شود. با آغاز سال میلادی جدید، آتش‌بس در سوریه که از پنجشنبه‌ شب آغاز شده همچنان ادامه دارد و طرف‌های سوری تاکنون به آن پایبند بوده‌اند هرچند نقض‌های محدودی نیز صورت گرفته است. عملیات نظامی ارتش سوریه علیه داعش که از این آتش بس مستثنی شده‌ است اما همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دولت آمریکا برنامه پیونگ یانگ برای پرتاب موشک بالستیک را مورد انتقاد قرار داد و در بیانیه‌ای از تمامی کشورها خواست تا “به این کشور نشان دهند که اقداماتش غیرقانونی است و پیامدهایی خواهد داشت.”این اظهارنظرها از سوی دولت آمریکا زمانی مطرح شده که این کشور تنها چند هفته برای تغییر دولت و ایراد سوگند دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا فاصله دارد. اخیرا و در سخنرانی سال نو میلادی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته که کشورش برای پرتاب یک موشک قاره‌پیما آماده می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  اتحادیه عرب چهارشنبه در نشستی در سطح نمایندگان دائم اوضاع سوریه و آتش‌بس این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد. منابع دیپلماتیک اعلام کردند که نشست روز چهارشنبه اتحادیه عرب درباره سوریه با حضور رمزی عزالدین، معاون فرستاده سازمان ملل به سوریه برگزار خواهد شد و بر تحولات اخیر به ویژه آتش‌بس متمرکز است.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور فرانسه صبح امروز دوشنبه، برای دیدار با مقامات عراقی و بازدید از نیروهای فرانسوی در این کشور، وارد بغداد شد. شبکه خبری رووداو وابسته به کردستان عراق نیز اعلام کرد که اولاند تا ظهر در بغداد است و بعدازظهر راهی «اربیل» مرکز منطقه کردستان عراق خواهد شد.

خبرگزاری فارس: پاکستان و هند هر سال در ماه ژانویه فهرست تأسیسات هسته‌ای خود را مبادله و متعهد می‌شوند علیه یکدیگر وارد عمل نشوند. در واقع این یک قرارداد بین پاکستان و هند است که علیه تأسیسات هسته‌ای یکدیگر وارد عمل نشوند. با اینکه بر اثر تنش بین دو کشور تصور می‌شد امسال فهرست تأسیسات هسته‌ای مبادله نشود اما «رام گهورام» به نمایندگی از سفیر هند فهرست تأسیسات هسته‌ای را به دفتر وزارت امور خارجه پاکستان تحویل داد.

خبرگزاری فارس:  یک نشریه آمریکایی ریشه مشکلات آمریکا را تسلط افراد متوهم و مغرور بر سیاست خارجی این کشور دانسته و نوشته که آمریکایی‌ها هم از این وضعیت و شکست پی در پی در جنگ‌ها خسته‌اند و به همین خاطر به ترامپ رأی داده‌اند. «نشنال اینترست» ریشه مشکلات این روزهای واشنگتن و ایجاد هرج و مرج بی‌انتها در خاورمیانه را «غرور بیش از حد» دولتمردان این کشور دانسته است.

خبرگزاری فارس: در شرایطی که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شدت گرفته است، ارتش کره جنوبی اعلام کرد، موشک‌های ضدناو یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در آبهای دریای ژاپن رها شده است. ارتش کره جنوبی اعلام کرد، یک فروند هواپیمای نظامی این کشور به صورت اشتباه و تصادفی موشک‌های ضدناو خود را در دریای ژاپن رها کرده است.

خبرگزاری فارس: درگزارش ارزیابی استراتژیک اسرائیل برای سال 17-2016، از حزب‌الله، ایران و حماس به ترتیب بعنوان جدی‌ترین تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی نام برده شده است. اندیشکده مطالعات امنیتی رژیم صهیونیستی (INSS) ارزیابی استراتژیک اسرائیل برای سال 17-2016 را منتشر کرده و مدعی شد ایران دومین تهدید بزرگ برای این رژیم است.در این گزارش سالانه که بخش‌هایی از آن منتشر شده و هنوز متن کامل انگلیسی در خروجی وبگاه این اندیشکده قرار نگرفته، آمده است: گروه «حزب‌الله» لبنلن مهمترین و جدی‌ترین خطر سنتی برای اسرائیل است که قصد نابودی آن را دارد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   در پی یک حمله مرگبار در کلوپ شبانه ای در استانبول، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود خواسته است که دو کشور در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری بیشتری نمایند. پوتین در پیام خود، گفته است که حمله متقابل در برابر خشونت های تروریستی، وظیفه مشترک دو کشور می باشد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  مردم هنگ کنگ در یک راهپیمایی خواهان ادامه خود مختاری این منطقه شدند.یک گروه مدنی طرفدار دمکراسی این راهپیمایی را سازماندهی کرد. این گروه می گوید بیش از ۹ هزار تن در این تظاهرات که در مرکز این شهر برگزار شد شرکت کردند. این تظاهرات در پی اقدام سال گذشته دولت چین برای رد صلاحیت دو عضو تازه منتخب مجلس صورت گرفت. این قانونگذاران طی مراسم سوگندشان پرچمی را با مضمون « هنگ کنگ چین نیست» به نمایش در آوردند.  

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  آنتونیو گوترش، نخست وزیر سابق پرتغال، کار خود به عنوان دبیر کل جدید سازمان ملل متحد را آغاز کرد. وی پیش از این به عنوان رییس کمیسریای عالی پناهندگان فعالیت کرده است. دوره پنج ساله دبیر کلی وی از روز یکشنبه، اول ژانویه آغاز گشت.

  خبرگزاری مهر:   مشاور رئیس جمهوری منتخب آمریکا با توجه به گستردگی تحریم های آمریکایی اتخاذ شده علیه روسیه در خصوص متناسب بودن آنها با اتهامات نسبت داده شده به مسکو، ابراز تردید کرد. «شون اسپایسر» از مشاورین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا که به زودی عهده دار سمت سخنگوی کاخ سفید می شود در مصاحبه با خبرگزاری «ای بی سی»، اخراج ۳۵ دیپلمات روسی از خاک آمریکا را تنبیهی نامتناسب توصیف کرد.

یورونیوز: اعلام آزمایش قریب الوقوع موشک بالستیک فراقاره ای از سوی کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی با واکنش همسایۀ جنوبی این کشور روبرو شده است.جئونگ جون هی، سخنگوی وزارت وحدت کرۀ جنوبی در این باره گفت: « با شنیدن پیام دیروز کیم جونگ اون در روز سال نو می فهمیم که هیچ چشم انداز جدیدی ارائه نمی شود. کیم دوباره عزم خود را برای ادامۀ اقدامات تحریک آمیز هسته ای نشان داد، او همچنان در سخنان خود بر یک کشور اتمی قوی، کامل کردن آخرین مراحل موشک بالستیک فراقاره ای و پیشدستی در حملات تاکید کرد.»

خبرگزاری تسنیم: روزنامه صهیونیستی هآرتص فاش کرد که رژیم صهیونیستی در حال مذاکرات فشرده با کشورهای عربی است. روزنامه صهیونیستی هآرتص نوشت که مذاکرات بین کشورهای عربی و اسرائیل با طور کاملا محرمانه –بدون در نظر گرفتن موضع تشکیلات خودگردان فلسطین- در جریان است.

 خبرگزاری صدا و سیما:  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه در واکنش به تحریم های آمریکا علیه این کشور کسی را از خاک خود اخراج نخواهد کرد. وی همچنین از این که اوباما دوره ریاست جمهوری خود را به این شکل به پایان می رساند، ابراز تاسف کرد.

خبرآنلاین:   رییس جمهوری منتخب آمریکا احتمالا با رییس جمهوری تایوان که قرار است ماه آتی میلادی به ایالات متحده برود، دیدار نمی‌کند. ‌ دونالد ترامپ با گفت‌وگوی تلفنی با تسانگ اینگ ون، رییس جمهوری تایوان در ماه گذشته میلادی باعث خشم دولت چین شده است.

پارس تودی:  وزیر امور خارجه آلمان درباره احتمال دستیابی به راه حل دائمی برای جنگ در سوریه با وجود برقراری آتش بس در این کشور ابراز تردید کرد.” فرانک والتر اشتاینمایر” روز دوشنبه درگفتگو با روزنامه “راینش پست”، گفت که برقراری آتش بس در سوریه برای برقراری صلح دائم و فراگیر دراین کشور کافی نیست و برای ایجاد فرصت صلح، به چیزی بیش از توقف درگیری های نظامی نیاز است.

خبرگزاری ایرنا:  هند روز دوشنبه موشک اگنی 4 با برد چهار هزار کیلومتر و با قابلیت حمل کلاهک هسته را با موفقیت آزمایش کرد. هند موشک آگنی 4 با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را با موفقیت آزمایش کرد. وزارت دفاع هند روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: موشک آگنی 4 پس از پرتاب از سکوی سیار ‘بالاسور’ در نزدیکی سواحل ایالت اودیشا با موفقیت به هدف برخورد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *