جدیدترین مطالب

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفت این رژیم همچون امپراتوری روم و چنگیزخان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

انتقاد سناتور آمریکایی از کمک مالی به تل آویو

برنی سندرز در سنای آمریکا در مخالفت با تصویب بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، تل آویو و تایوان گفت: مردم غزه با جنایت‌های غیرقابل توصیفی مواجه هستند که اسرائیلی‌ها عامل آن هستند.

Loading

أحدث المقالات

بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا ایران را به گسترش تنش‌ها در منطقه متهم کرد اما اشاره کرد که تحریم‌ها به تنهایی، پاسخ کارآمدی به اقدامات ایران نیست.

کنعانی: اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار است

سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ برخی از قضات آرژانتینی را درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا به شدت محکوم کرده و گفت که اتهامات مطروحه در این پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار است.

ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها / یک مقام سازمان محیط زیست: تالاب هامون از رودخانه فراه مقدار کمی مرطوب شده اما حجم آن در مقایسه با سیلاب در رودخانه هیرمند بسیار ناچیز است / مداخلات انسانی در مسیر اتفاق افتاده

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که طالبان مانند سال‌های گذشته سیلاب هیرمند را به بیابان گودزره انحراف داده است. آب منحرف‌شده ۴۰۰ کیلومتر مربع از گودزره را پوشانده و آب شیرین رودخانه هیرمند را به تلخاب تبدیل کرده است.

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفت این رژیم همچون امپراتوری روم و چنگیزخان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

Loading
14 دیماه 1395

رسانه ها ؛ انصراف گروه مسلح سوری ازحضور در مذاکرات قزاقستان و…

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ | رصد

رسانه ها ؛ انصراف گروه مسلح سوری ازحضور در مذاکرات قزاقستان و... شورای راهبردی آنلاین: انصراف گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» از حضور در مذاکرات قزاقستان، برگزاری نشست فتح و حماس در مسکو، عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از سرنگونی اسد، واکنش ترامپ به تهدید موشکی کره شمالی، اظهارات مقام آلمانی درباره حملات سایبری و پناهجویان ، کشته شدن بیش از ۲ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان تا پایان ۲۰۱۶، سفر هیات نظامی روسیه به فیلیپین، تجهیز روس ها به بمب‌افکن‌های جدید، درخواست اسلواکی برای توقف روند همه پرسی ها در اتحادیه اروپا و درخواست دانشمندان برجستۀ امریکایی از ترامپ برای حفظ برجام ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم:  گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه و گروه‌های مسلح وابسته به صورت رسمی اعلام کردند در مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان شرکت نخواهند کرد. در بیانیه این گروه‌های شورشی آمده است که تا زمانی که گروه‌های مسلح وابسته به خارج عقب‌نشینی نکنند در آتش‌بس سراسری و مذاکرات صلحی که ترکیه و روسیه به توافق رسیده‌اند شرکت نخواهند کرد.

خبرگزاری تسنیم:   کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد: اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره کره شمالی نشان می دهد که او کاملا نسبت به فوری بودن تهدید برنامه هسته‌ای کره شمالی آگاهی دارد و سیاست تحریم علیه پیونگ یانگ را کنار نخواهد گذاشت.«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، روز یکشنبه در نطقی تلویزیونی به مناسبت حلول سال نوی میلادی، اعلام کرد که کشورش در «مراحل پایانی» توسعه‌ موشک بالستیک قاره‌پیما قرار دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ویتالی نائومکین، مشاور استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در سوریه  گفت: روسیه اشغال طولانی مدت هیچ بخشی از سوریه را تحمل نخواهد کرد و چنین چیزی را نمی‌پذیرد. نائومکین افزود : روسیه با وجود موافقت با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، اشغال طولانی‌مدت هیچ بخشی از سوریه را تحمل نخواهد کرد و چنین چیزی را نمی پذیرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مسکو روز ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) میزبان نشست نمایندگانی از جنبش فتح و حماس خواهد بود.میخائیل بوگدانوف، فرستاده روسیه به خاورمیانه و آفریقا در ماه ژوئن گفته بود: اختلاف بین فلسطینی‌ها عامل منفی دیگری است که از پیشروی به سمت صلح ممانعت می‌کند.بوگدانف همچنین گفته بود: روسیه در راستای تحقق صلح عمل می‌کند تا این که فلسطینی‌ها از طریق یک هیئت منسجم بتوانند با اسرائیل مذاکره کنند، امری که وی آن را یک ماموریت با اولویت دانست.

خبرگزاری فارس: جریان راستگرای رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم خواسته‌ که از طریق هماهنگی با روسیه، رئیس جمهور سوریه در قدرت بماند و به جای آن ارتفاعات «جولان» برای همیشه به اشغال این رژیم درآید. بعد از شش سال جنگ شبه‌جهانی که جبهه غربی-عربی علیه سوریه به راه انداخت که بشار اسد رئیس جمهور و دولت سوریه را سرنگون کند اما تاکنون ناکام مانده، حالا پیشنهادهای جدیدی به گوش می‌رسد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در یک پیام توییتری متعهد شد که کره شمالی موشکی نخواهد داشت که قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را داشته باشد. اظهارات «دونالد ترامپ» یک روز بعد از آن مطرح شد که «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش در «مراحل نهایی» تولید یک موشک بالستیک بین قاره‌ای (ICBM) است.

خبرگزاری مهر:  وزیرکشور آلمان در یادداشتی بر لزوم نظم نوین در ساختار امنیتی این کشور تاکید کرد. «توماس دمیزیر» با چاپ یادداشتی در روزنامه فرانکفورترآلگماینه نوشت: آلمان در حال حاضر در مسیر رویارویی با تروریسم با چالش های بزرگی مانند حملات سایبری و بحران پناهجویان روبرو است.

  خبرگزاری مهر:  فرمانده سابق ارتش پاکستان فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را به عهده گرفت. ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان که به تازگی از این سمت بازنشسته شده است، در سفر به عربستان، فرماندهی ائتلاف باصطلاح اسلامی ریاض که در جهت مبارزه با تروریسم و با حضور ۳۴ کشور تشکیل داده بود را به عهده گرفت.بر اساس این گزارش این خبر هنوز در سطح دولتی اعلام نشده است.

 خبرگزاری مهر:   وزارت دفاع آمریکا طی گزارشی از کشته شدن بیش از دو هزار نظامی این کشور تا پایان سال ۲۰۱۶ در افغانستان خبر داد. وزارت دفاع آمریکا ضمن انتشار گزارشی اعلام کرد که از سال ۲۰۰۱ یعنی آغاز جنگ در افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۶، دو هزار و ۲۴۷ نظامی آمریکایی در افغانستان کشته و حدود ۲۰ هزار و ۱۹۵ نظامی این کشور نیز زخمی شده اند.

خبرگزاری ایرنا:   «جان بولتون» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: تغییر روابط واشنگتن با مسکو مستلزم آن است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه رویکردش را تغییر دهد. بولتون در گفت و گو با برنامه «فاکس اند فرندز» شبکه فاکس نیوز افزود: اگر فعالیت های کنونی روسیه متوقف شود فکر می کنم که می توان شاهد روابطی متفاوت بود.

 خبرگزاری صدا و سیما:  شماری از مقامات نظامی روسیه به منظور دیدار حسن نیت از فیلیپین به همراه یک فروند ناوشکن و ناو این کشور شب گذشته وارد ­مناطق ساحلی مانیل شدند.بر اساس اظهارات مقامات نظامی فیلیپین، ­پس از به قدرت رسیدن ­رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین که در صدد ایجاد ائتلاف نظامی قدرتمند با روسیه است، گروهی از ­نظامیان مسکو به همراه دو فروند ناو این کشور از مانیل دیدن می کنند.

خبرگزاری صدا و سیما:  بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند دونالد ترامپ قادر نخواهد بود یک بحران بین المللی را مدیریت­ و از نیروی نظامی به گونه ای منطقی استفاده کند. نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می دهد بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقدند دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور قادر نخواهد بود یک بحران بین المللی را مدیریت­ و از نیروی نظامی به گونه ای منطقی استفاده کند.بنا بر اعلام نشریه تایم، ‌نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد آمریکایی ها به توانایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب این کشور در عمل به وظایف ریاست جمهوری خود اطمینان چندانی ندارند.

یورونیوز: فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که برای دیدار با مقامات عراق و اقلیم خودمختار کردستان عراق به این کشور سفر کرده است، جنگ با داعش و شکست آن در این منطقه را برای جلوگیری از اقدامات تروریستی در فرانسه ضروری دانست. وی گفت: «ما یک دشمن مشترک داریم و آنهم تروریسم و داعش است. ما باید این دشمن را در روی زمین یعنی جاییکه حضور دارد در عراق و در سوریه شکار کنیم. بموازات آن نیز باید رابطه های موجود میان این گروههای تروریستی و افرادی که بازیچۀ آنها قرار می گیرند و حملات تروریستی را در کشورهای مختلف صورت می دهند مورد توجه قرار دهیم.»

خبرآنلاین:  فرمانده حمل و نقل هوایی در نیروی دریایی روسیه از تجهیز این یگان به بیش از۱۰۰ فروند جنگده بمب افکن جدید خبر داد. سرلشکر ایگور کوژین گفت: براساس برنامه موجود برای نوسازی ناوگان هوایی نیروی دریایی روسیه تا سال ۲۰۲۰ میلادی هواپیماهای جدید میگ ۲۹ در اختیار ما قرار خواهد گرفت. این مقام روس خاطرنشان کرد: بهیه سازی بالگردهای کا ۲۹ و تجهیز نیروی دریایی روسیه به بالگردهای شناسایی و تهاجمی کا ۵۲ «کاتران» از دیگر برنامه‌های ما در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود.

 پارس تودی:  “رابرت فیکو”، نخست وزیر اسلواکی از سران کشورهای اروپایی خواست، برگزاری همه پرسی درباره مسائل داخلی را که اتحادیه اروپا و منطقه یورو را تهدید می کند، متوقف کنند. فیکو با انتقاد از همه پرسی ترک اتحادیه اروپا در بریتانیا (برگزیت) و برخی تلاش ها برای تکرار این مساله در سایر کشورهای اروپایی، از سران اروپایی خواست، ماجراجویی هایی مانند همه پرسی های بریتانیا و ایتالیا درباره مسائل داخلی را کنار بگذارند.

پرس تی وی :  ده‌ها دانشمند امریکایی با ارسال نامه‎‏‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‎‌جمهور منتخب امریکا، از وی خواسته‌اند توافق هسته‎ای میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 را حفظ کند.37 دانشمند امریکایی ازجمله برندگان جایزۀ نوبل، سازندگان سابق تسلیحات هسته‎ای، مشاوران علمی پیشین کاخ سفید و مدیر اجرایی بزرگ‌ترین انجمن جهانی دانشمندان، این نامه را امضا کرده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *