جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

روسیه خواستار بررسی تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در غزه طی ماه مبارک رمضان، خواستار بررسی موضوع تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

Loading
13بهمن 1395

رسانه ها ؛ آتش‌بس پایدار در سوریه و…

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: آغاز به کارسازوکار سه‌جانبه آتش‌بس در سوریه، تاکید مجمع همکاری عربی- روسی بر لزوم مبارزه با تروریسم، واکنش اروپا به آزمایش موشکی ایران، ابراز تأسف رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ازدستور مهاجرتی ترامپ،کاهش تولید نفت روسیه بر اساس توافق اوپک، موضع جدید انگلیس در قبال کودتای ترکیه ، انتقاد ترامپ از سیاست ارزی ژاپن و چین ، برگزاری مذاکرات صلح سوریه در روز ۲۰ فوریه در ژنو، سفر وزیر دفاع آمریکا به آسیا برای بررسی تهدیدات چین و کره شمالی، تاکید شورای امنیت سازمان ملل بر آتش بس فوری در اوکراین، نشست مقامات بلندپایه ترکیه و رژیم صهیونیستی در آنکارا و کمک نظامی دولت ترامپ برای معارضان سوری ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم:   وزیر خارجه روسیه با اشاره به آغاز‌ به‌کار ساز و کار سه‌جانبه نظارت بر آتش‌بس، گفت که آتش‌بس در سوریه به‌طور کلی پایدار است. سرگئی لاوروف همچنین گفت که تعدادی از گروه‌های معارض مسلح در جنوب سوریه با وساطت اردن، به آتش‌بس پیوسته‌اند. لاوروف گفت: مسکو از طریق واردات سلاح به عراق به مبارزه با داعش در این کشور کمک می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور آلمان در سخنانی درباره عواقب سیاست‌های اقتصادی ترامپ ابراز نگرانی کرده و از نمایندگان بلند پایه اقتصادی کشورش خواست برای مرزهای باز و تجارت آزاد مبارزه کنند.”یوآخیم گاوک”، رئیس جمهور آلمان که تا چند روز دیگر از سمت خود کناره گیری خواهد کرد و این مسئولیت را بر عهده “فرانک والتر اشتاین مایر” می گذارد با توجه به سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا از نمایندگان بلند پایه اقتصادی در آلمان خواست برای مرزهای باز و تجارت آزاد مبارزه کنند.

 

خبرگزاری صدا و سیما:  بیانیه مشترک چهارمین مجمع همکاری عربی- روسی در ابوظبی پایتخت امارات، تروریسم را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست با آن به هر شیوه ای مقابله کند. بیانیه مشترک چهارمین مجمع همکاری عربی- روسی در ابوظبی پایتخت امارات، تاکید کرد بحران سوریه باید با راه حل سیاسی و با مشارکت همه طرف ها حل و فصل شود. این بیانیه همچنین بر احترام به تمامیت ارضی لیبی و مخالفت با دخالت های خارجی در این کشور تاکید می کند.

خبرگزاری صدا و سیما:  اتحادیه اروپا به آزمایش موشکی ایران واکنش نشان داد. سخنگوی رسمی فدریکا موگرینی ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته ای به شمار نمی رود.

خبرگزاری صداوسیما: کابینه رژیم صهیونیستی اسرائیل ساخت سه هزار واحد مسکونی را درکرانه باختری رود اردن تصویب کرد. همچنین مسئولان رژیم صهیونیستی به ساکنان شهر نابلس در کرانه غربی رود اردن اخطار کردند بخش هایی از زمین های این منطقه مصادره خواهد شد . مسئول پرونده شهرک های صهیونیستی در شمال کرانه غربی رود اردن اعلام کرد رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به ساکنان بخش هایی از زمین های واقع در  جنوب نابلس اخطار کرد زمین های انها مصادر خواهد شد .

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، فرمان اجرایی اخیر دونالد ترامپ ابهاماتی ایجاد کرده که باعث تأسف و شرمساری است. پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، ابهاماتی که فرمان اجرایی دونالد ترامپ در مورد مهاجرت به آمریکا ایجاد کرده، تأسف‌بار است.وی تصریح کرد: اجرای این فرمان هماهنگ با اصول جمهوری‌خواهان بوده است.

خبرگزاری فارس:  روسیه در ماه ژانویه بر اساس توافق اوپک تولید نفت و میعانات گازی خود را روزانه 100 هزار بشکه کاهش داده است. تولید نفت روسیه در ماه گذشته به طور متوسط به 1.516 میلیون تن در روز یا 11.11 میلیون بشکه در روز رسیده بود.تولید نفت روس‌نفت، بزرگ ترین تولیدکننده نفت روسیه، به 518 هزار تن در روز رسید که از 520 هزار و 400 تن درروز ماه دسامبر کمتر است.

خبرگزاری فارس:  معاون وزیر خارجه انگلیس در موضعی قابل توجه و بر خلاف رویکرد متحدش آمریکا، جنبش «گولن»‌را مسئول اجرای کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه اعلام کرد. بنظر می‌رسد سفر نخست وزیر انگلیس به ترکیه، برای آنکارا نتیجه‌بخش بوده است چرا که «آلن دانکن» معاون وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد جنبش «فتح‌الله گولن» اپوزسیون آمریکانشین دولت ترکیه، مسئول کودتای نافرجام در این کشور است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  رییس جمهور آمریکا، با بیان آنکه ژاپن و چین ارزش پول های رایج خود را پایین نگه داشته اند، این دو کشور را بشدت مورد انتقاد قرار داد. این نخستین انتقاد مستقیم دونالد ترامپ از سیاست ارزی ژاپن از زمان روی کار آمدنش می باشد.  وی گفت: «ببینید که چین چه کار می کند، و ببینید که ژاپن ظرف سال های گذشته چه کاری انجام داده است. آنها با بازار پول بازی می کنند. آنها با پایین آوردن ارزش بازار ارز بازی می کنند.»

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می گوید مذاکرات صلح بر سر این کشور در روز بیستم فوریه از سر گرفته خواهد شد. آغاز دوباره این مذاکرات، که از حمایت سازمان ملل متحد برخوردار است، در اصل برای چهارشنبه آینده تعیین شده بود. استفان دمیستورا در روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که دور بعدی این مذاکرات را به تعویق خواهد انداخت تا به نیروهای ضد دولتی سوریه زمانی برای متحد شدن و شرکت در آن به عنوان یک گروه داده شود.

خبرگزاری مهر: مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی برای افزایش استحکامات و تجهیزات نظامی به منظور مقابله با تهدیدهای کره شمالی توافق کردند. ژنرال «لی سون جین» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز از گفتگویی تلفنی با ژنرال «جوزف دانفورد» همتای آمریکایی خود خبر داد و گفت که دو کشور بر تعهد به تقویت موضع نظامی و دفاعی در برابر تهدیدهای کره شمالی تاکید دارند.

  خبرگزاری مهر: وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از سفر وزیر دفاع این کشور به آسیا، به منظور تاکید بیشتر بر همکاری با متحدان خود (سئول و توکیو) و مقابله با تهدیدات احتمالی چین و کره شمالی، خبر داد. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: «جیمز ماتیس» به منظور بررسی راههای افزایش همکاری با متحدان خود (کره جنوبی و ژاپن) و در جهت مقابله با تهدیدات احتمالی چین و کره شمالی به آسیا سفر می کند.

 خبرگزاری مهر:   مقامات شورای امنیت سازمان ملل در پی افزایش وخامت اوضاع غیرنظامیان در اوکراین، از گروه های مخالف خواستند به مفاد آتش بس احترام بگذارند.بیانیه شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند: اعضای این شورا استفاده از سلاح های ممنوعه در توافق مینسک که باعث کشته شدن غیرنظامیان در مناطق درگیر می شوند را محکوم می کند.اعضای شورای سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید از وخامت اوضاع غیرنظامیان در مینسک و تاثیر افزایش درگیری های منطقه ای بر مردم، از گروه های مخالف خواستند به مفاد قرارداد آتش بس مینسک احترام بگذارند.

یورونیوز: دونالد توسک، رئیس شورای اروپا دولت ترامپ را از جمله خطرات برون مرزی دانست که اتحادیه اروپا را تهدید می کند. او که روز سه شنبه برای امضای توافقنامه ساخت مسیر راه آهن بین سه کشور بالتیک و لهستان به تالین، پایتخت استونی آمده بود تاکید کرد که «اظهارات اخیر دولت آمریکا نگران کننده است و آینده اتحادیه اروپا را جدا غیرقابل پیش بینی» کرده است.

خبرگزاری ایرنا:  اولین نشست مشورتی مقامات بلندپایه وزارت خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی بعد از یک وقفه هفت ساله در روابط دیپلماتیک آنکارا – تل آویو، روز چهارشنبه در محل وزارت خارجه ترکیه در آنکارا شروع شد. یوال یوتم، قائم مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که سه شنبه شب در راس هیاتی به آنکارا وارد شده است، امروز چهارشنبه با حضور در وزارت خارجه، با امید یالچین قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.مذاکرات بین هیات های سیاسی دو طرف نیز به دنبال این دیدار شروع شد.

پارس تودی:  نخست وزیر استرالیا گفت، دولت جدید آمریکا با اسکان پناهجویان اردوگاههای آن کشور موافقت کرده است. «ملکولم ترنبول» بدون اشاره به شمار پناهجویانی که قرار است توسط آمریکا اسکان داده شوند افزود، « دونالد ترامپ» به توافق دولت قبلی این کشور با استرالیا پایبند خواهد ماند.

 پارس تودی:  وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به متشنج شدن اوضاع دونباس در شرق اوکراین از جمله در دونتسک و مناطق اطراف آن اعلام کرد که دولت اوکراین در راستای منافع خود تلاش می کند، بحران اوکراین در سطح بین المللی حفظ شود و بر مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس دامن می زند. در این بیانیه تصریح شده که واحدهای نظامی اوکراین با تسلیحات سنگین مناطق مسکونی استان دونتسک را هدف قرار می دهند در حالی که طبق توافقنامه مینسک-2 این سلاح ها باید از خطوط آتش بس به فواصل دورتر منتقل شوند.

پرس تی وی : گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، از معارضان مسلح مخالف دولت سوریه، سه‌شنبه تائید کرد که اولین محمولۀ ادوات زرهی امریکا را دریافت کرده و وعده حمایت تسلیحاتی بیشتر را نیز دریافت کرده است. طلال سلو، سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» به خبرگزاری فرانسه گفت این گروه برای اولین بار وسایل نقلیه زرهی امریکا را دریافت کرده و «این اتفاق در دولت جدید امریکا رخ داده است.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *