جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم + فیلم

نیویورک – ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

سفر قریب‌الوقوع بلینکن به پکن

تهران- ایرنا- وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این هفته برای دیدار با مقام‌های ارشد پکن به چین سفر خواهد کرد.

Loading
18 بهمن ماه 1395

رسانه ها ؛ ریاض در تیررس موشک بالستیک ارتش یمن و…

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: اصابت موشک دوربرد ارتش یمن به اطراف ریاض ، تاکید ترامپ بر حمایت آمریکا از ائتلاف ناتو، برگزاری نشست کارشناسان ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل در «آستانه» درباره سوریه، آغازکار بازگیری زمین از پایگاه آمریکا در ژاپن ، اعلام خط مشی انتخاباتی رهبر حزب راستگراى افراطى فرانسه، تلاش آمریکا برای تفرقه‌افکنی میان روسیه و ایران، اعلام آمادگی مسکو برای گسترش مناسبات با واشنگتن ، آمادگی فنلاند و سوئد برای پیوستن به نیروهای آماده به رزم انگلیس و استقرار بزرگترین ناوشکن آمریکا درکره جنوبی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  رسانه‌های یمنی از اصابت یک فروند موشک بالستیک پیشرفته این کشور به نزدیکی ریاض پایتخت عربستان خبر دادند. همزمان با انتشار بیانیه ارتش یمن، شاهدان عینی نیز از انفجاری بزرگ در ریاض خبر داده‌اند. همچنین برخی دیگر نیز می‌گویند صدای انفجاری مهیب شنیده‌اند. گفته می‌شود، این موشک به پایگاه منطقه المزاحمیه در غرب ریاض اصابت کرده است.عربستان در ماه نخست حمله به یمن در سال 2015 مدعی شده بود که قسمت اعظمی از توانمندی و ذخائر موشکی یمن را نابوده کرده است.

خبرگزاری فارس: برخلاف لفاظی‌های دوران مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» طی یک تماس تلفنی با دبیرکل ناتو، بر حمایت خود از ائتلاف ناتو تأکید کرد. کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، حمایت خود از ائتلاف ناتو را ابراز کرد. طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین توافق کرد که در نشست 2017 ناتو در اروپا که قرار است اواخر ماه مه برگزار شود، شرکت کند.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری نشست کارشناسانی از ایران، روسیه و ترکیه و سازمان ملل در «آستانه» به منظور ادامه تلاش‌های دیپلماتیک درباره حل بحران سوریه خبر داد. چهارم بهمن ماه، اولین دور از کنفرانس آستانه در قزاقستان با حضور نمایندگانی از ایران، روسیه، ترکیه و همینطور نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در این شهر قزاقستان برگزار شد. وزارت خارجه قزاقستان به عنوان کشور میزبان این نشست گفته است که این نشست به منظور رایزنی و بحث بر سر اجرای جزئیات توافق آتش بس در سوریه برگزار شده است.

خبرگزاری فارس:  رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که اگر ایران می گفت که «بیایید با هم باشیم من با توافق هسته‌ای مشکل نداشتم اما برعکس، آنها جسورتر شده‌اند». دونالد ترامپ گفت: کشتیهای جنگی ایالات متحده در خلیج فارس از سوی قایقهای نظامی ایران احاطه شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند، آنها جسورتر شده‌اند، ایران هیچ احترامی برای ما قائل نیست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پایگاه “میلیتری تایمز” فاش کرد، وزارت دفاع آمریکا هزاران مورد از حملات هوایی ارتش این کشور که طی سال‌های گذشته در عراق، سوریه و افغانستان صورت گرفته، اعلام نکرده است.  براساس این گزارش طی سال گذشته ایالات متحده دست کم ۴۵۶ حمله هوایی در افغانستان انجام داد که در مرکز اطلاعات نیروی هوایی آمریکا ثبت نشده است. پنتاگون و ارتش آمریکا هنوز پاسخی در این رابطه ندادند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  منابع نظامی روسی اعلام کردند که ناو “کیلدین” به کشتی‌های جنگی دیگر روسیه در دریای مدیترانه پیوسته است. ناو شناسایی کیلدین روسیه روز یکشنبه از دریای سیاه عبور کرده و به سمت سواحل سوریه رفت.این کشتی به دیگر کشتی‌های روسیه که در مقابل سواحل سوریه در دریای مدیترانه مستقر شده‌اند، پیوست.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  مقام های دفاعی ژاپن کار بازگیری زمین از دریا در یک منطقه ساحلی در استان جنوبی اوکیناوا برای جابجایی یک پایگاه هوایی آمریکایى را آغاز کرده اند. تمهیدات برای ریختن بلوک های بتونی در دریا در منطقه «هنوکو» در شهر «ناگو» صبح روز دوشنبه به وقت محلى، آغاز شد. دولت مرکزی قصد دارد در آنجا جهت جابجایی پایگاه هوایی فوتنما متعلق به تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا که در یک منطقه پرجمعیت شهر «گینووان» قرار دارد، یک تاسیسات جدید احداث کند. آغاز تمام عیار این کار موجب بر انگیخته شدن انتقاد دولت های محلی و دیگر مخالفان شده است. دهها تن از مردم در خارج از پایگاه آمریکایى «کمپ شواب» که در آن نزدیکی قرار دارد، گرد هم آمده و شعارهایی در اعتراض سر دادند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   رهبر حزب راستگراى افراطى فرانسه خط مشى «اول فرانسه» را نهایى کرد.مارین لوپن، رهبر حزب راستگراى افراطى فرانسه، خط مشى «اول فرانسه» را در تدارکات براى انتخابات ریاست جمهورى این کشور در بهار امسال نهایى کرده است.لوپن روز یکشنبه در یک گردهمایى حزبش، جبهه ملى، در شهر لیون واقع در جنوب شرق فرانسه، صحبت کرد.وى افزود وطن پرستى در حال ظهور مجدد در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا است.

العالم فارسی: روزنامه آمریکایی  وال استریت ژورنال نوشت، آمریکا قصد دارد با ایجاد اختلاف میان روسیه و ایران به اهداف خود در منطقه دست یابد.  وال استریت ژورنال در مطلبی نوشت: به گفته مقامات ارشد دولت آمریکا و مقامات بلندپایه عرب و اروپایی، دولت ترامپ در حال بررسی راهکارهایی است تا اتحاد نظامی و دیپلماتیک روسیه با ایران را متزلزل کند تا هم بتواند به بحران سوریه پایان دهد و هم بر نبرد با گروه تروریستی داعش شدت بخشد.

خبرگزاری مهر:  وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با یک نشریه اتریشی از علاقمندی مسکو برای گسترش سطح مناسبات دو جانبه با واشنگتن سخن گفت. «سرگئی لاوروف»  در گفتگو با نشریه اتریشی «پروفیل» درباره همکاری های آتی دوجانبه مسکو- واشنگتن در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اظهار داشت: ما به دقت مواضع ترامپ در رقابت های انتخاباتی آمریکا در قبال روسیه را دنبال کردیم.در بسیاری از مواضع مطرح شده، دیدگاه مثبت ترامپ به ارتقای سطح مناسبات آمریکا با روسیه به چشم می خورد.

  خبرگزاری مهر:   فنلاند و سوئد از آمادگی خود برای پیوستن به نیروهای آماده به رزم که به رهبری انگلیس تشکیل شده خبر دادند. این نیروها آماده مقابله با تهدیدات در جهان هستند. فنلاند و سوئد که از کشورهای اروپایی غیر عضو ناتو محسوب می شوند در روزهای گذشته دعوت نامه هایی را برای حضور در این نیروی نظامی دریافت کرده اند. نیروهای آماده به رزم از سال ۲۰۱۲ میلادی تحت رهبری انگلیس تشکیل شده و شامل بیش از ۱۰ هزار نیروری نظامی ورزیده است.

 خبرگزاری مهر:  وزارت دفاع کره جنوبی از احتمال استقرار بزرگترین ناوشکن آمریکایی در نزدیکی جزیره ای واقع در جنوب کره جنوبی توسط نیروی دریایی واشنگتن خبر داد. وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد: ژنرال«هری هریس» رئیس واحد فرماندهی پاسیفیک آمریکا از احتمال استقرار ناوشکن کلاس«زاموالت» در جنوب سئول خبر داد.

خبرگزاری تسنیم:  به عقیده کارشناسان، خودداری دولت ترامپ از ادامه طرح‌های نظامی اوباما در سوریه، به خاطر عدم کارآیی و هزینه گزاف آنها برای آمریکاست و در این راستا هماهنگی اقدامات با روسیه نیز مورد توجه قرار دارد. روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو امروز در تحلیلی نوشت: کارشناسان روس پیش بینی می کنند که طرح ترامپ برای آزادسازی رقه بر خلاف طرح اوباما که بر اساس حمله کردها به شهر بود، روی در محاصره قرار دادن تروریست‌های داعشی متمرکز می شود. لازم به ذکر است که چنین سناریویی پیش از این برای آزادسازی مناطق شرقی شهر حلب از دست تروریست‌ها توسط نیروهای ارتش سوریه و با حمایت هوایی روسیه با موفقیت به اجرا گذاشته شده است.  

خبرگزاری ایرنا: رئیس مجلس ملی پاکستان روز دوشنبه با اشاره به ملاقات خود با سفیر مصر در اسلام آباد، اعلام کرد که مصر برای پیوستن به طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان ابراز علاقه مندی کرده است. سردار ایاز صادق روز گذشته با شریف شاهین سفیر مصر در اسلام آباد ملاقات کرد و دو طرف موضوع های مربوط به روابط دوجانبه و برخی مسایل مربوط به جهان اسلام را مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار دادند.

ایاز صادق در گفت و گو با خبرنگاران، درباره این ملاقات گفت که مشارکت مصر در طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان، به مفهوم فراقاره ای شدن این طرح بزرگ اقتصادی است و این مشارکت می تواند این راهروی اقتصادی را به قاره آفریقا متصل کند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  فرماندهان انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی این برداشت را که رزمایش اخیر در خلیج فارس برای نشان دادن قدرت به ایرانیان است، مردود می دانند. کریستوفر کلوزل (Christophe Cluzel) از فرماندهان نیروهای انگلیسی گفت «ما معمولا در خلیج فارس مستقر هستیم، زیرا ثبات در منطقه و جریان تجاری برای ما بسیار اهمیت دارد.» وی گفت «در حال حاضر همه تعاملات ما در منطقه امن و حرفه ای هستند.» در عین حال، فرماندهان نظامی بحرینی کشتی های یو اس اس میهان، اچ ام اس اوشن و فوربین می گویند این رزمایش ها ارتباطی با ایران ندارند.

 پرس تی وی :  بنگلادش به‌رغم نگرانی‌های بین‌المللی طرح جنجالی انتقال مسلمانان روهینگیا از میانمار به یک جزیرۀ دورافتاده را با سرعت به‌پیش می‌برد.مقام‌های بنگلادشی مدت زیادی است قصد دارند ده‌ها هزار پناه‌جوی روهینگیا را به جزیره‌ای دورافتاده در خلیج بنگال در شرق بنگلادش منتقل کنند.طبق بیانیۀ دولت بنگلادش که در ساعات پایانی یکشنبه (17 بهمن) منتشر شد، محمود علی، وزیر خارجۀ این کشور، از کشورها و سازمان‌های خارجی خواست به اجرای این طرح کمک کنند.

یورونیوز:  مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا  در گفت و گو با شبکۀ فاکس نیوز، دستور قاضی فدرال و دادگاه تجدید نظر برای لغو ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به این کشور را «ناامیدکننده» دانست. معاون رئیس جمهوری آمریکا در این گفت و گو تاکید کرده است دولت این کشور برای برقراری مجدد این ممنوعیت به سرعت اقدام خواهد کرد.مایک پنس به فاکس نیوز گفت: «مردم آمریکا باید بدانند تهدیداتی که ما با آنها مواجه هستیم واقعی اند. آنها رئیس جمهور دونالد ترامپ را به دلایل زیادی انتخاب کرده اند اما یکی از آن ها بازبینی سیاست های مهاجرپذیری بود. کسانیکه یک تهدید برای خانواده ها و جامعۀ ما محسوب می شوند نمی توانند وارد این کشور شوند. ما به فشار در این بخش ادامه خواهیم داد .

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *