جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

بررسی آخرین تحولات منطقه در رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با گالانت

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور روز جمعه (به وقت محلی) تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات منطقه و غزه گفت وگو کرده است.

امیرعبداللهیان:درخصوص ایده‌های در دست پیگیری توسط دبیرکل سازمان ملل درباره غزه گفتگو کردیم

نیویورک – ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در پایان برنامه های سفر کوتاه خود به نیویورک اعلام کرد: در دیدار با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ایده هایی که می تواند توسط او و در هماهنگی با همه کنشگران اصلی موضوع غزه در دست پیگیری قرار گیرد، بحث و تبادل نظر کردیم.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

Loading
25بهمن ماه 1395

رسانه ها ؛ آزمایش موشکی موفقیت آمیز کره شمالی و…

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: آزمایش موشکی کره شمالی و واکنش ها، اعلام تدابیر مهاجرتی جدید از سوی کاخ سفید، اظهارات برجامی موگرینی در شورای آتلانتیک، نشست سران اتریش و اتحادیه اروپا بامحوریت برگزیت ، برگزاری تظاهرات سراسری ضد ترامپ در مکزیک، دیدار وزیر دفاع عربستان و گوترش، حمایت کامل دبیرکل حزب الله لبنان از آتش‌بس در سوریه ، برنامه انگلیس برای دفع روسیه در کشورهای حوزه بالتیک، پیشروی نظامیان ترک در شمال سوریه و تأکید لاوروف بر نقش مثبت ایران و حزب‌الله در مبارزه با تروریسم ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   کره شمالی آزمایش موشکی خود را موفقیت آمیز اعلام کرد. این اعلام صبح روز دوشنبه از طریق خبرگزاری مرکزی کره صورت گرفت. در این اعلام آمده است که موشک بالستیک استراتژیک «پولار استار ۲» یا «ستاره قطبی دو» در روز یکشنبه تحت نظارت کیم جونگ اون رهبر این کشور در مکان پرتاب آزمایش شد. کره شمالی گفت این موشک نسخه طرح جدید یک موشک بالستیک بود که از زیردریایی پرتاب می شود و توسط یک موتور جدید با سوخت جامد پرواز می کند.

العالم فارسی: واشنگتن، توکیو و سئول خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آزمایش موشک بالستیک از سوی کرۀ شمالی شدند. یکی از اعضای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت ایالات متحده، ژاپن و کرۀ جنوبی خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت شده اند تا شلیک موشک بالستیک از سوی کرۀ شمالی بررسی شود.این مسئول آمریکایی افزود احتمالا این نشست ظهر دوشنبه برگزار می شود.

خبرگزاری تسنیم:  رژیم صهیونیستی طرحی را با عنوان حل و فصل بحران سوریه ارائه کرده که تمامی منافع و مطالبات خود از این بحران را در آن گنجانده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت طرحی را با عنوان “طرح سیاسی استراتژیک” از سوی یواف گالانت وزیر شهرک‌سازی صهیونیستی و عضو کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی منتشر کرده و دیدگاه‌ها و شرایط اسرائیل در رابطه با حل بحران سوریه، مبتنی بر تحقق منافع تل‌آویو را مطرح کرد.گالانت در این طرح جلوگیری از تشکیل محور ایرانی، سوری و لبنانی  و به رسمیت شناخته شدن تمامیت ارضی رژیم صهیونیستی بر ارتفاعات اشغالی جولان از سوی سوریه را جزو پیش شرط های خود در اجرای این طرح خوانده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور منتخب آلمان ترامپ را شریک گفتگوی مسئله سازی برای آلمان ارزیابی کرد. “فرانک والتر اشتاین مایر”، رئیس جمهور منتخب آلمان که روز گذشته با رای اکثریت نمایندگان مجمع فدرال به عنوان رئیس جمهور آینده کشورش و جانشین “یوآخیم گاوک” انتخاب شد اعلام کرد که می خواهد در دوران ریاست جمهوری اش بخصوص به دنبال گفتگوها با روسیه و آمریکا باشد.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تدابیر جدیدی را به اسم حفظ امنیت آمریکا در قبال مساله مهاجرت اتخاذ کند.یک مشاور ارشد ترامپ نیز تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا از فرمان خود در خصوص ممنوعیت سفر مهاجران و پناهجویان خارجی عقب نشینی نخواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه  روسی «نیزاویسیمایا گازیتا» نوشت: برغم اینکه تلاش‌ها برای نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح سوریه ادامه دارد، مرحله نظامی عملیات در سوریه همچنان برای روسیه دارای اهمیت است. این روزنامه افزود: روز یکشنبه  یک مقام سوری از فرود چهار فروند جنگنده بمب افکن چند منظوره سوخوی-34 در پایگاه هوایی «حمیمیم» خبر داد که برای کمک مضاعف به مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه در نظر گرفته شده‌اند.وزارت دفاع روسیه هنوز بطور رسمی این خبر را مورد تایید قرار نداده است.

خبرگزاری صدا و سیما:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اختلاف نظر این اتحادیه با دولت آمریکا را در موضوعات مختلف از جمله رویکرد اروپا نسبت به ایران، پنهان نکرد.فدریکا موگرینی گفت: من در مورد موضوع برجام  اشتراکاتی یافتم و آن توافقنامه هسته ای با ایران یا همان برجام است.فدریکا موگرینی گفت: این توافقنامه یک توافقنامه دوجانبه نیست بلکه اکنون این توافقنامه ، با توجه به قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تائید آن، به جامعه ی بین المللی تعلق دارد. 

خبرگزاری مهر: «الکساندر فان در بلن» رئیس جمهوری جدید و «کریستین کرن» صدر اعظم اتریش امروز به منظور دیدار و گفتگو با سران اتحادیه اروپا راهی بروکسل می شوند. بر اساس اعلام منابع خبری، قرار است رهبران اتریش درباره موضوعات مهمی با مقامات اتحادیه اروپا گفتگو و رایزنی کنند. از جمله محورهای قابل بحث می توان به موضوع برگزیت و تبعات آن برای سایر کشورهای اروپایی، مناسبات آمریکا- اروپا پس از روی کارآمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا، بحران مالی کشورهای حوزه یورو و بحران پناهجویان اشاره کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی مواضعی را علیه ایران مطرح کرد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که بزرگترین خطر و تهدید علیه اسرائیل ایران، ایران و ایران است!«آویگدور لیبرمن» مدعی شد: بزرگترین خطر و تهدید علیه اسرائیل ایران، ایران و ایران است! زیرا ایران علاوه بر داشتن سلاح هسته ای(!) و موشک های بالستیک، از حزب الله، حماس و جهاد اسلامی هم پشتیبانی مالی می کند. بنابراین قبل از هر چیز باید بر این موضوع تمرکز کرد. زیرا این تهدید و چالش بزرگ است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  هزاران معترض در بیش از ۱۲ شهر در سراسر مکزیک به خیابان‌ها آمدند تا خشم خود را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نشان دهند. معترضان ترامپ را تهدیدی مشترک یرای آمریکا و مکزیک خواندند.بسیاری از این معترضان پرچم‌های مکزیک را در دست داشته و پلاکاردهایی حاوی مضامین ضد ترامپ که بعضاً توهین آمیز بوده و به زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی نوشته بودند حمل می‌کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  جانشین ولیعهد عربستان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل به بررسی آخرین تحولات منطقه خاورمیانه از جمله سوریه و یمن پرداخت. محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در ریاض به بررسی آخرین تحولات منطقه خاورمیانه از جمله بحران‌های سوریه و یمن و اقداماتی که عربستان در راستای “برقراری مجدد امنیت و ثبات” در منطقه انجام داده و نیز حمایت‌هایش از اقدامات سازمان ملل پرداخت. گوترش عصر شنبه در میان استقبال وزیر خارجه عربستان وارد ریاض شد.

خبرگزاری فارس: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت شیخ «حسین حسن عبید» عضو شورای مرکزی این جنبش از آتش‌بس در سوریه حمایت کرد و گفت: ترکیه از حمایت داعش پشیمان شده است. وی تأکید کرد: آنچه رسانه‌ها درباره عدم موافقت حزب‌الله با مذاکرات آستانه و آتش‌بس در سوریه منتشر می‌کنند ، فقط شایعات است.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه انگلیس برنامه دارد تا با صرف 700 میلیون پوند متحدان خود را برای مقابله با دشمنان این کشور بویژه برای کنار زدن روسیه تقویت کند. بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا برنامه‌ای مخفی را در پیش گرفته است تا اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک را علیه روسیه تقویت کند. این برنامه که برای چندین سال طراحی شده، در راستای حمایت از متحدان بریتانیا بویژه اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک برای تقابل با روسیه و در راستای تقابل با افراطی‌گری در دیگر نقاط جهان است.

خبرگزاری فارس: «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد معتقد است که راهکار سیاسی در سوریه به گروه تروریستی داعش پایان می‌دهد. گوترش که در عربستان به سر می‌برد، بحران سوریه را از سخت‌ترین آزمایش‌ها برای عملکرد سازمان ملل دانست.گوترش از دودستگی میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیز انتقاد کرد و گفت که «دو دستگی شورای امنیت، اثر این شورا را در مقابله با بحران‌های جهانی از بین‌ برده است».

خبرگزاری فارس: پاکستان رزمایش‌های مشترک با روسیه را افزایش می‌دهد و به دنبال همکاری نظامی بیشتر با این کشور است. دریادار «محمد ذکاءالله»، فرمانده نیروی دریایی پاکستان که درمسکو به سر می‌برد در گفت وگو با «اسپوتنیک» گفت: پاکستان امیدوار است که مانورهای نظامی دوجانبه را با روسیه در آینده افزایش دهد.وی افزود: به زودی پاکستان و روسیه رزمایش مشترک دیگری برگزار می‌کنند اما زمان دقیق این مانور نظامی را تعیین نکرد.

یورونیوز: دولت ترکیه از ورود نیروهای نظامی این کشور به مرکز شهر الباب در شمال سوریه خبر داد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه همچنین از بازپس گیری قریب الوقوع و کامل این شهر از دست داعش سخن گفته است.نیروهای ترکیه از اواخر تابستان گذشته وارد شمال سوریه شده و در کنار گروههای مسلح مخالف دولت نظیر ارتش آزاد سوریه علیه داعش و همچنین نیروهای دموکراتیک کرد می جنگند.

دویچه وله:  به دنبال آزمایش موشکی کره شمالی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، کشورش “صددرصد” حامی ژاپن است. این موشک به سوی شرق و دریای ژاپن شلیک شده است.ترامپ که روز شنبه ۱۱ فوریه (۲۳ بهمن) این مطلب را اعلام کرد گفت: «من می‌خواهم همه کاملا بدانند که ایالات متحده آمریکا صددرصد پشت ژاپن، متحد بزرگ ماست.»

پرس تی وی :  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، بر نقش مثبت ایران و حزب الله در مبارزه با تروریسم در سوریه تأکید کرد. لاوروف در مصاحبه با شبکۀ آر تی گفت جلوگیری از مشارکت ایران در مبارزه علیه تروریسم، «واقع‌بینانه» نیست. وی افزود: «منع ایران از مشارکت در جبهۀ واحد جهانی علیه تروریسم، کار بی اساسی است؛ چراکه ایران خود با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کند.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *