جدیدترین مطالب

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

أحدث المقالات

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

اسلام‌آباد – ایرنا – وزیر دفاع پاکستان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز دانست و تاکید کرد: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

Loading
27بهمن ماه 1395

رسانه ها ؛ مذاکرات آستانه به پنجشنبه موکول شد و…

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تعویق مذاکرات آستانه به دلیل عدم حضور مخالفان سوری و ترکیه، کنارگذاشته شدن راه حل دو کشوری آمریکا برای دستیابی به صلح در خاورمیانه، درخواست پارلمان اروپا برای اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی، تاکید ناتو بر گسترش حضور در جنوب خلیج فارس، دیدار اردوغان و ملک سلمان پیش از مذاکرات صلح سوریه، برگزاری نخستین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان آسیایی اش ، نگرانی روسیه از نقشه آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه و برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو امروز در بروکسل ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  در حالی که تلویزیون سوریه از تاخیر در مذاکرات آستانه و موکول شدن آن به ۱۶ فوریه جاری خبر داد، وزارت خارجه قزاقستان نیز در تایید این خبر اعلام کرد، نشست آستانه با یک روز تاخیر روز پنجشنبه برگزار می‌شود.در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه قزاقستان طی امروز آمده است، نشست در سطح عالی در چارچوب روند آستانه درباره حل بحران سوریه ظهر فردا برگزار می‌شود.قرار بود مذاکرات آستانه بین نمایندگان نظام سوریه و مخالفان در تکمیل دور اول مذاکرات که ماه گذشته تحت نظارت ترکیه، ایران و روسیه برگزار شد روز چهارشنبه شروع و پنجشنبه نیز ادامه یابد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک مسئول عالی‌رتبه دولت جدید آمریکا اعلام کرد که هدف واشنگتن دستیابی به صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان است چه از طریق راه حل دو کشوری چه از هر طریق دیگر. این مسئول عالی‌رتبه در کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که واشنگتن از این پس تلاشی برای دیکته کردن شروط در هر توافقی برای حل درگیری بین اسرائیل و فلسطین نخواهد کرد بلکه از هر توافقی که دو طرف به آن دست یابند حمایت خواهد کرد حال این توافق هر چه می‌خواهد باشد.این مسئول در کاخ سفید افزود: راه‌ حل دو کشوری باعث صلح نمی‌شود و هدفی نیست که کسی به دنبال آن باشد.

پارس تودی: اعضای پارلمان اروپا در واکنش به به تصویب طرح احداث واحد‌های صهیونیست نشین در پارلمان رژیم صهیونیستی، اعمال تحریم علیه این رژیم را خواستار شدند. اعضای پارلمان اروپا در جلسه کمیسیون عمومی روز سه شنبه خود در شهر استراسبورگ فرانسه ضمن محکوم کردن این تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی تاکید کردند، ما هرگز اقدامات تل آویو را که مغایر و مخالف قوانین بین المللی است، نمی پذیریم.«ایان بورگ» طی سخنانی در این نشست به نمایندگی از کمیسیون اروپا، تصریح کرد، واحدهای شهرک سازی یهودی کاملا مغایر با قوانین بین المللی است.

پارس تودی:  دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» تاکید کرد: به دنبال افتتاح مرکز منطقه ای این سازمان در کویت، ناتو حضور خود در کویت را تقویت خواهد داد. «ینس استولتنبرگ» روز سه شنبه با اشاره به اجرای پیمان استانبول به عنوان بخشی مهم از همکاری های نظامی ناتو با کویت گفت: راه‌اندازی مرکز منطقه ای این سازمان در این کشور موجب خواهد شد تا ناتو تعامل گسترده ای در زمینه تقویت توانمندی های نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس داشته باشد.پیش از این سازمان امنیت ملی کویت در بیانیه ای با تاکید بر این که این کشور سیاست توسعه همکاری های نظامی با ناتو را دنبال می‌کند خاطر نشان کرده بود: کویت تسهیلات گسترده ای را به این سازمان ارائه می‌کند.

پرس تی وی : رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در آستانۀ مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانۀ قزاقستان با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.ملک سلمان، روز سه‌شنبه در کاخ الیمامه در ریاض میزبان رئیس‌جمهور ترکیه بود. دو طرف در این نشست توسعۀ روابط بین دو کشور و مسائل امنیتی منطقه‌ای را موردبحث و تبادل‌نظر قرار دادند.اردوغان همچنین با محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، و محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان، دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری مهر: منابع وابسته به دولت ترامپ مدعی شدند که روسیه با فاصله گرفتن از پیمان کنترل تسلیحاتی واشنگتن-مسکو، یک فروند موشک زمین پایه میان برد از نوع کروز مستقر کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی از مقامات وابسته به دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مدعی است که روسیه با نقض پیمان کنترل تسلیحاتی که واشنگتن و مسکو را از استقرار موشک های میان برد زمین پایه منع می کند، اخیرا یک موشک کروز جدید را مستقر کرده است. به ادعای این منبع ناشناس، روسیه موشک SSC-۸ کروزی را که چند سالی مشغول آزمایش و توسعه آن بوده است علیرغم نارضایتی آمریکا مستقر کرده است.

خبرگزاری فارس:  سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری درباره مواضع دونالد ترامپ در قبال مسکو گفت: «رئیس‌جمهور از روسیه انتظار دارد کریمه را به اوکراین بازگرداند». به گفته سخنگوی کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا خواهان بازگرداندن شبه جزیره کریمه از روسیه به اوکراین است.اواخر اسفند 1392 و پس از تنشها بین مقامات محلی کریمه با دولت غربگرای اوکراین پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس‌جمهور روسگرای این کشور، در این شبه جزیره همه پرسی در خصوص الحاق آن به روسیه برگزار شد.

خبرگزاری فارس:  یک پایگاه آمریکایی به نقل از مقامات نزدیک به کاخ سفید ادعا کرده که مقامات دولت باراک اوباما و حامیانش برای نجات برجام، کارزار خلع «مایکل فلین» مشاور سابق ترامپ را ترتیب دادند.این رسانه آمریکایی به نقل از برخی منابع در داخل و خارج از کاخ سفید نوشته که مقامات و حامیان رئیس‌جمهور سابق، برای نجات برجام انتشار سلسله گزارشهای خبری به منظور بی اعتبار کردن مایکل فلین را در دستور کار قرار دادند. به ادعای آنها، استعفای ناگهانی مشاور امنیت ملی ترامپ، در نتیجه کمپین چند ماهه محرمانه «معتمدین دولت اوباما» بوده تا دستگاه امنیت ملی دولت کنونی آمریکا دچار نقص شده و توافق هسته‌ای ایران باقی بماند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  ایالات متحده آمریکا و متحدان آسیایی اش نخستین رزمایش نظامی مشترک خود از زمان تصدی ریاست جمهوری توسط ترامپ را برگزار کردند.رزمایش نظامی سالانه موسوم به «کبرا گولد» که آمریکا و تایلند میزبانی آن را بر عهده دارند یکی از بزرگترین مانورها با مشارکت چند کشور در آسیا است.در رزمایش امسال بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر پرسنل از ۲۹ کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا شرکت دارند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   منابع آگاه وزارت دفاع ژاپن می گویند که پروازهای اضطراری جنگنده های نیروی هوایی دفاع از خود این کشور برای رهگیری طی ۱۰ ماه گذشته به تعداد بیسابقه ای رسیده است.مقام های وزارت دفاع ژاپن می گویند که تعداد چنین پروازهایی برای رهگیری از ماه آوریل گذشته تا ژانویه از ۱۰۰۰ مورد فراتر رفته و این رقم هنوز هم در حال افزایش است. این رقم از تعداد ۹۴۴ مورد پروازهای اضطراری برای رهگیری طی جنگ سرد در سال ۱۹۸۴ بیشتر است. این رقم هم اکنون نیز برای سال مالی جاری که دو ماه به پایان آن باقی مانده است، فراتر رفته است.

خبرگزاری تسنیم:  روسیه با طرح آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن و پرواز ممنوع در سوریه مخالف است و اگر مذاکرات بین سوری‌ها شکست بخورد، تنها با استفاده از توان نظامی قادر به ادامه حمایت از دمشق خواهد بود. روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشته است: تلاش‌های تقریبا بیش از یک ماهه روسیه، ایران و ترکیه برای سازماندهی مذاکرات با مخالفان سوری به تدریج رو به فرسایش است. مذاکرات بین سوری‌ها در آستانه (پایتخت قزاقستان) که از روز پنجشنبه آغاز می شود و باید بین رهبران غیررسمی گروه‌های مسلح مخالف و نمایندگان دمشق صورت بگیرد که در اواخر سال 2016 پیمان صلح امضاء کردند، ترکیب بسیار مختصرتری پیدا کرده است. این در حالی است که رژیم آتش بس در سوریه دائما نقض می شود و مخالفان روسیه را در این امر مقصر می دانند.

خبرگزاری تسنیم:   سناتور آمریکایی خواستار واکنش و پاسخ معنادار واشنگتن به نقض پیمان نیروهای میان برد هسته ای از سوی روسیه شده است. جان مک کین سناتور آمریکایی که به شدت با روسیه مخالف است، در اظهاراتی خواستار تقویت قدرت بازدارندگی آمریکا در اروپا شده است. این درخواست مک کین پس از ان مطرح شده است که آمریکا روسیه را به نقض پیمان نیروهای میان برد هسته ای و استقرار موشک های جدید کروز متهم کرده است.مک کین تصریح کرد: دولت ترامپ باید فورا نسبت به اقدام روسیه در استقرار موشک های کروز واکنش نشان دهد.

خبرگزاری تسنیم:   فرهان حق معاون دبیر کل سازمان ملل در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: سازمان ملل حامی راهکار تشکیل 2 دولت در مناقشه فلسطین و اسرائیل است.در آستانه دیدار بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور آمریکا، یک مقام کاخ سفید سه شنبه اعلام کرد، دونالد ترامپ از هدف نهایی برای صلح میان اسرائیل و فلسطینی ‌ها حمایت می‌کند؛ حتی اگر راه‌حل ایجاد دو کشور مستقل، عملی نشود.این گفته‌ها یک روز پیش از دیدار ترامپ و بنیامین نتانیاهو، بیان شده‌ است.

خبرگزاری ایرنا: وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، امروز چهارشنبه در بروکسل برای بررسی فعالیت های آینده این سازمان بخصوص با توجه به تحولات جدید در عرصه بین المللی نشست دو روزه خود را آغاز می کنند. ‘ینس استولتنبرگ’ دبیرکل ناتو روز گذشته (سه شنبه) در جلسه ای با حضور خبرنگاران توضیحاتی درباره دستور کار نشست دو روزه وزیران دفاع ناتو ایراد کرد. استولتنبرگ با بیان اینکه وزیران دفاع ناتو، موضوع پاسخ ناتو به جهان چالش برانگیزتر امروز را بررسی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: ما بر اهمیت تقسیم عادلانه مسئولیت ها (در ناتو) و افزایش بودجه دفاعی تاکید خواهیم کرد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  مدیر سیاست خارجی در موسسه بروکینگز: با حذف فلین از کابینه ترامپ، نتانیاهو شریکش را در مقابله با ایران از دست داده است.؛ مارتین ایندایک درباره کناره گیری فلین گفت: به نظر من موضوع در پنهانکاری وی است که در واشنگتن معمولا مشکل ساز می شود.وی در واقع رئیس جمهور را فریب داده است که به واقع فریب مردم به شمار می آید و این چیزی است که نمی تواند پایدار باشد.مساله هم اینجاست که وی در حال انجام این کار به وسیله همکارانش در دستگاه های اطلاعاتی به دام می افتد، کسانی که اصولا از روز اول انتخاب، به خاطر رویکردی که به خاطر روسیه داشت در جنگ با رئیس جمهور ترامپ بودند.

دویچه وله:  برادر ناتنی رهبر کره شمالی درگذشت .یونهاپ Yonhap خبرگزاری کره‌جنوبی مدعی شد روز دوشنبه ۱۳ فوریه کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور توسط دو مامور کره شمالی مسموم شده است. پلیس مالزی اعلام کرده است که هر دو متهمان  متواری هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *