جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رای دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴

تهران-ایرنا- تارنمای «یواس‌ای تودی» با ارائه تحلیلی از افزایش نگرانی آمریکایی‌ها در مورد چگونگی واکنش دولت جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده، ‌به درگیری ها در خاورمیانه خبر داده و تاکید کرد: رای دهندگان آمریکایی تحولات خاورمیانه و سیاست خارجی کشورشان را در انتخابات ۲۰۲۴ مد نظر قرار می دهند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیسی/ تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.

Loading
25اسفندماه 1395

رسانه ها ؛ هشدار چین به احتمال وقوع جنگ در شبه‌جزیرۀ کره و…

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: هشدار چین به بروز درگیری در شبه‌جزیرۀ کره، ایران، محور گفتگوهای پسر پادشاه عربستان و ترامپ ، تمدید مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه ،آغاز ساخت حصار مرزی توسط ارتش پاکستان در شرق افغانستان، موافقت کویت با عبور نیروهای ناتو از خاک این کشور، تهدید ترکیه به خروج از توافق بااروپا درخصوص مهاجران، اعلام آماده باش جنگی ارتش کره شمالی، برگزاری انتخابات پارلمانی در هلند، نشست سه جانبه لندن برای حل بحران میان افغانستان و پاکستان، دیدار وزرای خارجه آمریکا و امارات در واشنگتن،حمایت «موگرینی» از تلاش ایران و روسیه برای تثبیت آتش بس در سوریه و شروط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازگشت به مذاکرات سازش از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پرس تی وی : نخست‌وزیر چین با هشدار دربارۀ اینکه تنش‌های فزاینده در شبه‌جزیرۀ کره ممکن است به درگیری مسلحانه بیانجامد، خواستار اقدام برای کاهش تنش‌ها برای پرهیز از جنگ شده است.لی کچیانگ گفت که هرگونه تنش در منطقه به منافع کلیۀ طرف‌ها لطمه می‌زند. وی از طرف‌های ذینفع ازجمله کرۀ جنوبی، امریکا، ژاپن و کرۀ شمالی، خواست تا برای کاهش تنش‌ها گفتگوها را آغاز کنند.

پرس تی وی : پسر پادشاه عربستان سعودی و رئیس‌جمهور آمریکا طی دیداری در کاخ سفید دربارۀ مقابله با آنچه نفوذ ایران در منطقه خوانده‌شده، گفتگو کردند.دونالد ترامپ در اولین دیدار خود با یک مقام ارشد از خاورمیانه، سه‌شنبه در کاخ سفید میزبان محمد بن سلمان، پسر پادشاه، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی بود.گفته می‌شود این دیدار با محوریت همکاری‌های اقتصادی و مقابله با آنچه نفوذ ایران در منطقه خوانده‌شده، برگزار شده است.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که به‌دلیل حضور معارضان مسلح سوریه در مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه، این مذاکرات یک روز دیگر تمدید می‌شود.بر اساس این گزارش، هیئتی متشکل از 7 تن از نمایندگان جبهه شمالی و جنوبی گروه‌های معارض مسلح سوری امروز وارد آستانه خواهند شد.این در حالی  است که هیئت معارضان مسلح سوری روز گذشته اعلام کرده بود که در این دور از مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: پس از حملات موشکی پاکستان به مناطق شرقی افغانستان، ارتش این کشور کار ساخت ۲۴۰۰ کیلومتر حصار مرزی در امتداد خط دیورند در شرق افغانستان را آغاز کرده است.بر اساس این گزارش، پاکستان کار ساخت دستکم 2400 کیلومتر حصار مرزی در امتداد خط دیورند در شرق افغانستان را آغاز کرده است.گفته می‌شود که مقامات پاکستانی در نظر دارند تا با ایجاد حصار و تاسیسات نظامی در خط دیورند با مناطق شرقی افغانستان سامانه رادار و دوربین‌های امنیتی نیز نصب کند تا از هرگونه تردد در امتداد خط دیورند جلوگیری شود.

خبرگزاری فارس: مجلس الأمه (پارلمان) کویت با توافقنامه امضاشده بین دولت این کشور و ناتو برای عبور نیروهای این سازمان از خاک کویت موافقت کرد.بنابر گزارش کمیته امور خارجه پارلمان کویت این توافقنامه در خصوص اصول و احکام قانونی و ضوابط عبور نیروهای ناتو از خاک کویت در صورت درخواست این سازمان و عملیات‌های آن است.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ترکیه تهدید کرد از توافقی که با اتحادیه اروپا بر سر مهاجران داشته، خارج خواهد شد. «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش دیگر دلیلی برای پایبند ماندن به توافق با اتحادیه اروپا حول ممانعت از ورود مهاجران به این قاره نمی‌بیند.چاووش‌اوغلو تاکید کرد ترکیه به تعهداتش پایبند بوده اما اتحادیه اروپا الزاماتش را انجام نداده است.

خبرگزاری فارس: مقامات کره شمالی به تمامی نیروهای مسلح این کشور دستور دادند برای جنگ آماده شده و در مقابله با هرتجاوزی نفوذناپذیر باشند. این اقدام کره شمالی در راستای تلاش‌های این کشور برای پاسخ‌گویی به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره است.منبعی در یکی از استان‌های جنوبی کره شمالی به دیلی ان‌کی گفت، بعد از این فرمان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، تمامی نیروهای نظامی که به هر دلیلی در یگان‌های خود حاضر نبودند فورا فراخوانده شدند.

خبرگزاری فارس:  مردم هلند امروز برای شرکت در انتخابات سراسری پای صندوق‌های رای می‌روند. این انتخابات از این جهت که حزب افراطی آزادی برای کسب آرای هر چه بیشتر رقابت می‌کند، مهم است. «مارک روته» نخست‌وزیر هلند از حزب راست‌ مرکزی و «خیرت ویلدرز» با گرایش‌های ضد مهاجرت رقبای اصلی در انتخابات امروز هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاریخ آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه در ژنو را ۲۳ مارس جاری اعلام کرد. در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه تاریخ آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه در ژنو را ۲۳ مارس جاری (سوم فروردین) اعلام و از شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو چهار برای بازگشت به مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس و ادامه مذاکرات میان طرف‌های سوری دعوت کرد.این دور از مذاکرات یکم آوریل به پایان خواهد رسید.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسای ارتش آمریکا و کره‌ جنوبی در تماس تلفنی هشدار دادند کره شمالی احتمالا در واکنش به مانورهای مشترک میان دو کشور دست به “اقدامات تحریک آمیز” بزند. نخست وزیر چین هم همزمان نسبت به وقوع درگیری هشدار داد. دفتر ژنرال جوزف دانفورد،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی بیانیه‌ای با اشاره به مانورهای سئول – واشنگتن گفت: دو طرف نسبت به احتمال وقوع اقدامات “تحریک‌آمیز” کره شمالی حین مانورهای مشترک هشدار داده ودرباره گزینه‌های واکنشی بحث و رایزنی کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، حمایت از استقلال اسکاتلند در بالاترین سطح قرار گرفته اما ممکن است این بهترین زمان برای برگزاری رفراندوم جدید نباشد. نتایج نظرسنجی “اسکات‌سن” که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد ۴۶ درصد از مردم اسکاتلند حامی جدایی از بریتانیا هستند که دو برابر حمایت‌ها در سال ۲۰۱۲ است.

خبرگزاری مهر: بعد از تنش بین افغانستان و پاکستان، دولت انگلستان قصد دارد تا با برگزاری نشستی در لندن، پیرامون بحران اخیر بین دو کشور گفتگوهایی صورت بگیرد. نشست سه جانبه امنیتی افغانستان، پاکستان و انگلستان امروز (چهارشنبه) در لندن برگزار می شود و قرار است در این نشست پیرامون بحران اخیر میان افغانستان و پاکستان گفتگو شود.

  خبرگزاری مهر: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا ضمن دیدار با «عبدالله بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود با وی در خصوص روابط دوجانبه و بحران های لیبی و یمن بحث و تبادل نظر کرد.بر اساس این گزارش، تیلرسون در جریان این دیدار که در واشنگتن برگزار شد، با عبدالله بن زاید در خصوص روابط دوجانبه و بحران های لیبی و یمن بحث و تبادل نظر کرد.

خبرگزاری مهر:   مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حمایت این اتحادیه از تلاش های تهران و مسکو برای تثبیت آتش بس در سوریه خبر داد. «فدریکا موگرینی» اعلام کرد: بروکسل از تلاش های ایران و روسیه برای تثبیت آتش بس در سوریه حمایت می کند.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست کمیساریای اروپا که روز سه شنبه در استراسبورگ برگزار گردید، افزود که اتحادیه اروپا به کمک مستقیم به مذاکرات ژنو پیرامون سوریه از جمله بررسی مسائل فنی پایان دادن به جنگ در سوریه و تعیین روند انتقالی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و بیانیه ژنو ادامه خواهد داد.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر چین اعلام کرد که اصل و اساس روابط دو کشور چین و آمریکا احترام و پایبندی واشنگتن به اصل «چین واحد» است. «لی کچیانگ» این سخنان را روز چهارشنبه در پایان اجلاس سالانه کنگره ملی خلق در جمع خبرنگاران بیان کرد و گفت که این موضع واحد دولت پکن است. او البته به وجود مشکلات در روابط میان دو کشور هم اشاره کرد اما گفت که به رغم وجود مشکلات، روابط دوجانبه در مسیر پیشرفت قرار داشته و نسبت به آینده آن خوشبین است.

 خبرگزاری صدا و سیما: رئیس هیئت مذاکراه کننده سوریه با اشاره به مخالفت هیئت مذاکره کننده گروه های مسلح با حضور در نشست آستانه، ترکیه را به کارشکنی در این مذاکرات متهم کرد. بشار الجعفری گفت : هیئت مذاکره کننده دولت سوریه، سند پیشنهادی روسیه درباره تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی را دریافت نکرده است. از سوی دیگر، الکساندر لاورنتیف رئیس هیئت روسی در مذاکرات آستانه تاکید کرد حضور نداشتن هیئت گروه های مسلح اهمیت مذاکرات را کاهش نمی دهد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا برای آغاز نخستین سفر آسیایی خود از زمان برعهده گرفتن این سمت روز چهارشنبه وارد ژاپن خواهد شد. انتظار می رود که مساله کره شمالی در اولویت دستور کار مذاکرات وی باشد. تیلرسون روز پنجشنبه با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و فومیئو کیشیدا، وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی را بعنوان نماینده ویژه خود برای سمت مسوول همکاری اقتصادی با ژاپن منصوب کرده است. انتظار می رود که اورشکین با هیروشیگه سکو، همتای ژاپنی اش مذاکره کند، سکو وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن نیز می باشد.

دویچه وله:  دیوان دادگستری اروپا رأی خود در مورد استفاده از روسری در محل کار را روز سه‌شنبه (۱۴ مارس / ۲۴ اسفند) در لوگزامبورگ اعلام کرد. دیوان دادگستری اروپا بااین حکم ،ممنوعیت حجاب در سرکار را به رسمیت شناخت.دو زن مسلمان در بلژیک و فرانسه شغل خود را از دست دادند چون می‌خواستند در محیط کار با حجاب حاضر شوند. دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که کارفرما می‌تواند در چنین مواردی حق اخراج داشته باشد.

پارس تودی:  رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سه شرط برای بازگشت به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی مطرح کرد. «محمود عباس» در دیدار «جیسنون گرین بلات»، از مشاوران ارشد و فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور گفت وگوهای بین المللی، سه شرط برای بازگشت به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

العالم فارسی:بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت که دیدارش با جیسون گرینبلات فرستاده ویژه رییس جمهور آمریکا بسیار خوب و عمیق بوده است. نتانیاهو افزود، گفت و گوی این دو درباره ایجاد تفاهم آمریکایی اسراییلی درباره ساخت شهرک و ترسیم یک طرح منطقه ای برای آغاز گفت و گوهای اسراییلی فلسطینی بوده است.  

خبرآنلاین: کاخ کرملین تایید کرد که روسای جمهوری روسیه و ترکیه در مورد فروش سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ گفتگو کرده‌اند و طرفین مذاکرات پیرامون جزییات این همکاری نظامی را ادامه خواهند داد. روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو، امروز خبر داد، در جریان مذاکرات اخیر “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه در مسکو، طرفین امکان فروش سامانه های دفاع ضدهوایی اس-400 روسی به ترکیه را بررسی کردند. رهبران دو کشور نسبت به تحقق این همکاری ابراز علاقه مندی نمودند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *