جدیدترین مطالب

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش شمار مرگ مستقیم ناشی از نوشیدن مشروبات الکلی را در این کشور ۱۰ هزار و ۴۸ نفر اعلام و اضافه کرد. این میزان مرگ ناشی از مصرف الکل بالاترین شمار مرگ به این علت در ۲۴ سالی است که این آمار ثبت می‌شود.

آتش سوزی مرگبار در انگلیس

امدادگران سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس از مرگ دو نفر در پی آتش سوزی دریک ساختمان مسکونی در شمال پایتخت انگلیس خبر دادند.

پایبندی جمهوری اسلامی ایران به پیمان منع اشاعه هسته ای و موافقتنامه پادمان

پایبندی جمهوری اسلامی ایران به پیمان منع اشاعه هسته ای و موافقتنامه پادمان

مسعود نوری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در سپتامبر ۲۰۲۳، تاکید شد که ایران دیگر نمی‌تواند به عدم ایفاء تعهدات خود ادامه دهد و از ایران خواستند بدون تأخیر برای حل همه مسائل باقی‌مانده اقدام کند و اضافه کردند که اگر ایران نتواند اقدامات ضروری و فوری مندرج در قطعنامه نوامبر ۲۰۲۲ و بیانیه مشترک ۴ مارس به طور کامل اجرا کند، شورای حکام باید آماده باشد تا اقدامات بیشتری از جمله صدور قطعنامه انجام دهد. در سپتامبر ۲۰۲۳ آمریکا و ۶۲ کشور عضو آژانس در بیانیه‌ای بر ادامه تحقیقات آژانس تأکید و بر نیاز فوری شفاف‌سازی از سوی ایران و حل این مسائل به‌گونه‌ای که برای آژانس رضایت‌بخش باشد تأکید کردند. آمریکا به صراحت اعلام کرده که هرگونه راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران باید بر راستی آزمایی موثر بنا شود.

بررسی دستاورد‌های ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 

اندیشمندان، ایران‌شناسان، مورخان و شرق‌شناسان روسیه و حوزه اوراسیا، در همایشی علمی- بین‌المللی به میزبانی مرکز (انستیتو) شرق‌شناسی روسیه، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف و نقش کشورمان در صحنه تحولات منطقه و جهان را واکاوی کردند.

Loading

أحدث المقالات

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش شمار مرگ مستقیم ناشی از نوشیدن مشروبات الکلی را در این کشور ۱۰ هزار و ۴۸ نفر اعلام و اضافه کرد. این میزان مرگ ناشی از مصرف الکل بالاترین شمار مرگ به این علت در ۲۴ سالی است که این آمار ثبت می‌شود.

ورود دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به سن‌پترزبورگ

مسکو- ایرنا- دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با هدف شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به‌دست حزب‌الله

حزب‌الله از ابتدای ورود به نبرد طوفان الاقصی تاکنون علاوه بر عملیات‌های موشکی پیشرفته ضد مواضع صهیونیست‌ها در داخل فلسطین اشغالی، یک معادله جدید را در برابر دشمن ترسیم کرده که مربوط به قدرت پدافندی مقاومت و سرنگونی اهداف اسرائیل در آسمان است.

روایت «هیل» از پیشتازی اندک بایدن در برابر ترامپ در نظرسنجی‌ها

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که در یک رقابت ۲ نفره میان جو بایدن و دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، ‌رییس دولت کنونی از حزب دموکرات وضعیت بهتری دارد و با یک اختلاف سه درصدی از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی می‌گیرد.

Loading
7فروردین ماه 1395

رسانه ها؛ تظاهرات حامیان فلسطین درآمریکا و…

۱۳۹۶/۰۱/۰۷ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تظاهرات گسترده آمریکایی ها دراعتراض به نشست ایپک، آغاز رزمایش گسترده ناتو در اسکاتلند، برگزاری نشست سران عرب در اردن، تصمیم پنتاگون برای اعزام نیروهای بیشتر به عراق و سوریه، تاکیدایتالیا بر لغو تحریم‌های روسیه، پیشروی نیروهای کرد در رقه سوریه، ابراز خوشبینی کویت به آغاز مذاکرات ایران و اعراب، راهپیمایی مخالفان در روسیه،آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای سازمان ملل متحد، پیش بینی لوپن از «مرگ اتحادیۀ اروپا»، توافق آمریکا با کردها برای ایجاد منطقه خودمختار در شمال سوریه، تشدید اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی، واکنش تهدیدآمیز کرۀ شمالی به رزمایش مشترک امریکا و کرۀ جنوبی و استقرار نیروهای روسی در کردستان سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): همزمان با آغاز کار کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) جمعی از فلسطینی‌ها با تجمع در مقابل کاخ سفید خواستار توقف جانبداری‌های آمریکا از اسرائیل شدند. این نشست سه روزه در حالی آغاز به کار کرده که تظاهرات‌هایی از سوی سازمان های یهودی آمریکایی برای توقف جانبداری‌های آمریکا از اشغالگری‌های اسرائیل برگزار شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): معاون رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ترامپ به طور جدی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را بررسی می‌کند. مایک پنس در سخنانش در کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (ایپک) بار دیگر درباره تصمیم این کشور برای انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به قدس اشغالی صحبت کرد و گفت که دونالد ترامپ با جدیت این مساله را بررسی می‌کند. وی گفت: بعد از سال‌ها صحبت بدون عمل در این باره رئیس جمهور آمریکا با جدیت انتقال سفارت به قدس را بررسی می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یکی از بزرگترین رزمایشهای نظامی ناتو در اروپا با شرکت هزاران تن از پرسنل نیروی دریایی، زمینی و هوایی این ائتلاف در اسکاتلند آغاز شد. این رزمایش تحت نام رزمایش “رزمنده مشترک” سالی دو بار در فصول پاییز و بهار انجام می شود. اولین رزمایش این سری برای سال جاری میلادی از امروز در اسکاتلند آغاز شده و تا 6 آوریل (۱۷ فروردین) ادامه خواهد یافت.در راستای این رزمایش قرار است مانورهایی با مهمات جنگی در منطقه سوترلند برگزار شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): درآستانه بیست و هشتمین نشست سران عرب در بحر المیت اردن، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد دستکم ۱۷ الی ۱۸ رهبر عربی در این نشست شرکت می‌کنند. همچنین مساله فلسطین در راس الویت‌های این نشست قرار دارد.اجلاس سران عرب قرار است روز ۲۹ مارس در “بحر المیت” اردن برگزار شود.احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت که در این نشست که قرار است روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شود شاهد حضور بی سابقه رهبران عربی خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع آمریکا از تصمیم خود برای اعزام نیروهای بیشتر به منطقه خبر داد.شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد که پنتاگون 200 سرباز چترباز خود را به منطقه اعزام می‌کند.بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا به این موضوع اشاره‌ای نکرده‌ است که آیا این نیروها در عراق مستقر خواهند شد یا در سوریه.

خبرگزاری فارس: وزیرامورخارجه ایتالیا اعلام کرد، رژیم تحریم‌های ضدروسی قرار است به زودی مورد بازبینی قرار گرفته و فرایند لغو تحریم‌ها آغاز شود. «آنجلینو آلفانو» ابراز امیدواری کرد که چهارچوب گروه هشت با بازگشت روسیه و شرکت این کشور در این اجلاس برگزار شود. آلفانو قرار است امروز دوشنبه به مسکو سفر کند.

خبرگزاری فارس: نیروهای کُرد «دموکراتیک سوریه» تحت حمایت آمریکا اعلام کردند که وارد فرودگاه نظامی «الطبقه» در الرقه شدند. کارشناسان نظامی معتقدند که هدف نیروهای دموکراتیک سوریه از حمله به الطبقه تضعیف قدرت داعش در دفاع از منبج به عنوان نقطه اصلی تمرکز این گروه تروریستی است.

خبرگزاری صداوسیما:  یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت آمریکا در یک کنفرانس چندجانبه صلح درباره افغانستان که ماه آینده میلادی در روسیه برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد.این مقام درباره علت این امتناع گفت با آمریکا پیش از دریافت این دعوت‌نامه مشورت نشده است و نیز اهداف روسیه از این نشست را نمی‌دانیم.

  خبرگزاری مهر: معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد: کویت سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را از محتوای پیامی که اخیرا از ایران دریافت کرد، مطلع کرده و نسبت به آغاز مذاکرات دوجانبه خوشبین هستیم. معاون وزیر خارجه کویت بیان داشت: قرار است روز پنجشنبه آتی، وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با برگزاری نشستی، درباره ایران رایزنی کنند.

خبرگزاری ایرنا: وزیرخارجه استرالیا در مورد گسترش فعالیت داعش در جنوب شرق آسیا هشدار داد. ‘جولی بیشاپ’ وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که این امر می تواند تهدیدات گروه تروریستی داعش را دقیقا به مرزهای استرالیا نزدیک کند. وی همچنین گفت که به تازگی با ‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری فیلیپین در مورد پیدایش مجدد شبکه های تروریستی در جنوب فیلیپین مذاکره کرده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   هزاران نفردر اعتراض به فساد سیاسی در خیابانهای مسکو و دیگر شهرهای بزرگ روسیه تظاهرات کردند. راهپیمایی های روز یکشنبه در سراسر کشور در حمایت از درخواست الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان صورت گرفت. بنا به گفته پلیس بیش از ۱۰ هزار تن در این راهپیمایی شرکت کردند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  کنفرانس برای مذاکره در مورد یک معاهده از لحاظ قانونی الزام آور برای منع سلاح های هسته ای دوشنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز می گردد، اما کشورهای دارای سلاح های هسته ای در آن شرکت نخواهند کرد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه دسامبر پارسال به آغاز این مذاکرات رای مثبت داد. بیش از ۵۰ کشور غیرهسته ای پیشنهادی را ارائه دادند و ۱۱۳ کشور از این قطعنامه پشتیبانی کردند.

یورونیوز: انتخابات سراسری در بلغارستان برگزار شد و طبق نتایج اولیه، بویکو بوریسوف، نخست وزیر سابق این کشور در راس محافظه کاران توانسته است نتیجۀ این انتخابات را از آن خود کند.

العالم فارسی: رهبر راستگرایان افراطی فرانسه معتقد است که اتحادیه اروپا خواهد مرد چون مردم اروپا آنرا نمی خواهند. «مارین لوپن» گفت : به اروپایی دیگر تغییر خواهیم یافت. ایده اروپایی که توسط فدرالیستها شکست خورد و آسیب دید قوت خود را باز خواهد یافت و به شکل اروپای ملتها تقویت خواهد شد.

پارس تودی:  یک مرکز سوری از توافق آمریکا و کردهای این کشور برای ایجاد منطقه خودمختار درشمال سوریه خبر داد. مرکز «سوریه، نگاه از داخل» اعلام کرد اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد آمریکا و کردهای سوریه، هفته گذشته درباره ایجاد منطقه خودمختار در شمال سوریه با هدف برپایی کشور «کردستان بزرگ» در عراق و سوریه به توافق رسیده اند.مرکز یاد شده افزود، این اسناد نشان می دهد که آمریکا و کردهای سوریه توافق کرده اند که منطقه خودمختار در شمال سوریه پس از تسلط بر شهر الرقه و شهر الطبقه واقع درفاصله حدوداً 55 کیلومتری شهر الرقه تشکیل شود.

 پارس تودی: اسحاق هرزوگ، رئیس جریان مخالف دولت رژیم صهیونیستی درباره بحران در کابینه ائتلافی نتانیاهو گفت 61 نفر از اعضای کنست ( پارلمان اسرائیل ) خواستار برکناری دولت بنیامین نتانیاهو هستند. اسحاق هرزوگ افزود که می تواند بدون حضور یائیر لابید از احزاب رقیب، دولت جدید ائتلافی تشکیل دهد. موضوع سقوط احتمالی کابینه نتانیاهو  در محافل سیاسی غربی از جمله رسانه های آمریکا بازتاب گسترده ای داشته است.

رادیو فرانسه:کری لم، از سیاستمداران تحت حمایت چین به عنوان رهبر جدید هنگ کنگ انتخاب شد. انتخاب خانم کری لم به این سمت توسط کمیته ای متشکل از تقریبا ۱۲۰۰ عضو صورت گرفت که اکثریت آنان از چین حمایت می کنند.رهبر جدید هنگ کنگ با کسب ۷۷۷ رأی بر رقیب خود جان تسانگ، وزیر پیشین دارایی با ۳۶۵ رأی پیروز شد.

پرس تی وی : کره شمالی رزمایش مشترک کره جنوبی و امریکا را محکوم کرده و هشدار داده است آنها را هدف حملۀ پیشگیرانه قرار خواهد داد.نظامیان کرۀ جنوبی و ایالات متحده اول مارس 2017 (11 اسفند 1395) رزمایش گستردۀ سالانۀ خود را با مشارکت هواپیماهای جاسوسی و شناسایی و ناوهای جنگی آمریکایی آغاز کردند. پیش از این در ماه جاری میلادی، یو‌اس‌اس کارل وینسون به این رزمایش پیوست. مقامات کرۀ جنوبی می‌گویند نیروهای ویژۀ نظامی امریکا نیز قرار است در این رزمایش مشترک شرکت کنند.

پرس تی وی : یک مقام نظامی امریکا با اشاره به اینکه رویکرد واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ در دورۀ ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تهاجمی‌تر شده است، می‌گوید کشورش مخفیانه تسلیحات راهبردی را برای تهدید کرۀ شمالی به کرۀ جنوبی ارسال کرده است.طبق گزارش یکشنبۀ (6 فروردین) روزنامۀ تایمز کره، این مقام امریکایی که به نامش اشاره نشده است، افزود: «ارسال ناگهانی تسلیحات راهبردی در به حداکثر رساندن هراس در کره مؤثر است چراکه حامل این پیام است که چنین سلاح‌هایی در صورت وقوع هر پیشامدی می‌توانند به کار گرفته شوند.»

خبرآنلاین: مدیر پروژه راهبرد و نظم جهانی در تازه ترین مقاله خود که در وب سایت موسسه بروکینگز منتشر شده به بررسی تاثیرات سیاست خارجی ترامپ بر متحدان آمریکا پرداخته است. دکتر  توماس رایت (Thomas Wright) مدیر «پروژه راهبرد و نظم جهانی» و  عضو مرکز مطالعات آمریکا و اروپا در بروکینگز در این مقاله می نویسد:دولت ترامپ با اتخاذ سیاست خارجی مقدم داشتن آمریکا بر هر چیزی (America First foreign policy ) و رفتار شوالیه وارش با رهبران جهان، متحدان دموکرات این کشور را در معرض چالش دشوار و منحصر به فردی قرار می دهد.

خبرآنلاین: روسیه برغم ناخرسندی ترکیه راه انداختن روابط نظامی فعال با نمایندگان خودگردانی کردی در شمال سوریه را ادامه می‌دهد. روزنامه نزاویسیمایا گازتا،  گزراش داده است رسانه‌های گروهی سخنان نماینده نیروهای دفاع مردمی کردستان سوریه را نقل می‌کنند که گفته بود در آفرین، استان غربی کردستان، واحدهای روسی مستقر می‌شوند. قبلاً از استقرار پایگاه نظامی روسیه در نزدیکی روستایی در حوالی منبج سخن رفته بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *