جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading
16فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ طرح قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت و…

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست شورای امنیت برای سوریه، برگزیت محور نشست امروز پارلمان اروپا،اظهارات وزیر دفاع پاکستان درباره جنگ یمن، توسعه پایگاه هوایی آمریکا در شمال سوریه ، آزمایش موشکی جدید کره شمالی ، تعویق تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، تعمیق اختلافات دهلی و پکن با ورود دالایی لاما به هند، دیدار ترزا می و ولیعهد عربستان با تاکید بر تقویت همکاری‌های دفاعی، هشدار اردوغان به کردهای عراق، مکرون درصدر نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، هشدار دبیرکل سازمان ملل نسبت به قطع منابع مالی آمریکا، افزایش همکاری های اطلاعاتی روسیه، فرانسه و آلمان برای مقابله با تهدیدهای تروریستی، تنش در روابط اسپانیا و بریتانیا برسر حاکمیت جبل الطارق، صعود نفت و طلا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر و سفررییس جمهور چین به آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر:  آمریکا، فرانسه و انگلیس با نسبت دادن حمله شیمیایی حومه ادلب به دولت دمشق، پیشنویس قطعنامه ای ضد سوری را به شورای امنیت ارائه دادند. کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس با تلاش برای متهم جلوه دادن دولت دمشق، پیش نویس قطعنامه ای مشترک را در محکومیت حمله شیمیایی روز گذشته به منطقه «خان شیخون» واقع در حومه ادلب ارائه دادند که انتظار می رود در جلسه امروز چهارشنبه شورای امنیت به رای گذاشته شود.وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای هرگونه حمله هوایی این کشور به شهر «ادلب» در سوریه را رد کرد.

  خبرگزاری مهر: محور نشست امروز نمایندگان پارلمان اروپا تنها به موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بررسی زوایای آن اختصاص دارد.«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «دیوید دیویس» وزیر برگزیت نیز در این نشست حضور دارند. بر اساس گزارش های اعلام شده از استراسبورگ، نشست امروز نمایندگان پارلمان اروپا زمینه ای برای برگزاری نشست های آتی درباره موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد بود.

 خبرگزاری مهر:  رئیس جمهوری آلمان در سخنرانی خود مقابل پارلمان اروپا خواستار ثبات و تحکیم میان کشورهای اروپایی شد. «فرانک والتر اشتاین مایر» در اولین حضور خود در مقابل پارلمان اروپا پس از کسب ریاست جمهوری اظهار داشت: برگزیت به هیچ وجه پدیده خوشایندی برای اروپا نبود.

خبرگزاری فارس:  وزیر دفاع پاکستان گفت: نظامیان پاکستانی فقط داخل مرزهای عربستان فعال هستند و هیچ تعهد و توافقی برای شرکت در جنگ یمن نداریم.«خواجه محمد آصف» اطمینان داد که ارتش پاکستان هیچ تعهدی برای شرکت در جنگ یمن ندارد و تنها برای دفاع از مرزهای عربستان و تأمین امنیت داخل این کشور وارد عمل می‌شود. آصف تأکید کرد: ملاحظات ایران نسبت به پذیرفته شدن فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان توسط راحیل شریف را در نظر داریم.

خبرگزاری فارس: ارتش امریکا اعلام کرده است که به منظور کمک به عملیات آزاد سازی شهر «الرقه» از دست داعش، پایگاه هوایی خود در نزدیکی شهر «کوبانی» سوریه را گسترش داده است. این پایگاه در حدود 90 مایلی شمال شهر الرقه که پایتخت خودخوانده داعش در شهر سوریه است، قرار گرفته است. سرهنگ «جان توماس» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که اهمیت پایگاه کوبانی قابل برآورد نیست و این پایگاه همچون فرودگاه «القیاره» که بعنوان یک پایگاه شروع عملیات برای عملیات‌های موصل استفاده می‌شود، پایگاه کوبانی نیز دور از دسترس دشمن است اما به محل نبرد نزدیک است.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه سعودی که به تبع سیاست عربستان از حامیان گروههای مسلح در سوریه است، ایجاد منطقه امن یا همان مناطق حائل را «رؤیا»ی غیر قابل تحقق توصیف کرد. روزنامه سعودی «الوطن» با انتشار یادداشتی به قلم «لورن وولف» روزنامه‌نگار آمریکایی، ایجاد مناطق امن در سوریه را «رؤیا» دانست.

خبرگزاری فارس: در آستانه دیدار روسای جمهور آمریکا و چین، رسانه‌های کره جنوبی بامداد چهارشنبه از شلیک موشک توسط کره شمالی خبر دادند. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد ارتش کره شمالی یک موشک «ناشناس» را از منطقه «سینپو» واقع در ساحل شرقی این کشور به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. از زمان روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا، کاخ سفید چند هشدار به کره شمالی داده و تحریم‌هایی را هم علیه برنامه موشکی این کشور وضع کرده است.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته روابط خارجی سنا از تعویق بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران از بیم واکنش اتحادیه اروپا و اثر منفی بر انتخابات ایران خبر داد. گروهی از سناتورها از هر دو حزب آمریکا ماه گذشته میلادی طرحی را ارائه کردند که به بهانه‌های غیرهسته‌ای تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع می‌کند.با این حال، به نوشته خبرگزاری رویترز، «باب کورکر» رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه گفت به دلیل نگرانی اتحادیه اروپا از اثرگذاری این طرح بر انتخابات، بررسی این تحریم‌ها فعلا متوقف شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): همزمان با آغاز سفر یک هفته‌ای رهبر معنوی بوداییان تبت به شمال شرق هند که اعتراض پکن را به همراه داشته، دهلی تاکید کرد که چین نباید در امور داخلی هند مداخله کند. دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت به هنگام ورود به ایالت آروناچال پرادش با استقبال طرفدارانش مواجه شد.چین بر تبت ادعای مالکیت دارد و ماه گذشته هشدار داد اگر دالایی لاما به سفرش ادامه دهد، آسیب‌های جدی به روابط چین با هند وارد می‌شود و بی‌ثباتی منطقه‌ای نیز افزایش می‌یابد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست وزیر انگلیس دیروز در ادامه سفرش به کشورهای منطقه امان را به مقصد ریاض ترک کرد. فیصل بن بندر بن عبدالعزیز، امیر منطقه ریاض، محمد بن نواف بن عبدالعزیز، سفیر عربستان در لندن و سایمون کولس، سفیر انگلیس در ریاض به استقبال او آمدند.وی در این سفر با محمد بن نایف، ولیعهد عربستان دیدار کرد و دو طرف به بررسی همکاری‌های مشترک نظامی و دفاعی برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و نیز آخرین تحولات منطقه و موضعگیری دو کشور پرداختند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهور ترکیه از کردهای عراق خواست فوراً پرچم کردستان را از شهر کرکوک پایین بیاورند. رجب طیب اردوغان در ادامه به کردهای عراق هشدار داد، در صورتی که این کار را انجام ندهند، به روابط خود با ترکیه ضربه وارد خواهند کرد.وی گفت: ما قطعا با این ادعا که کرکوک متعلق به کردهاست، موافق نیستیم،‌ کرکوک متعلق به ترکمن‌ها،‌ اعراب و کردهاست.

خبرگزاری تسنیم:  نتایج نظرسنجی جدیدی که پس از مناظره تلویزیونی سه شنبه منتشر شده نشان می‌دهد که امانوئل مکرون نامزد مستقل و میانه رو همچنان بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دارد. در حالی که کمتر از 19 روز زمان به برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرصت باقی است، تازه ترین نظرسنجی انجام شده پس از مناظره سه شنبه شب نامزدهای ریاست جمهوری نشان می دهد که ماکرون بهترین برنامه را در بین سایر نامزدها داشته و بیشترین شانس را برای پیروزی خواهد داشت.

خبرگزاری تسنیم:  دبیرکل سازمان ملل نسبت به تاثیرات مخرب تصمیم آمریکا برای قطع همه منابع مالی صندوق جمعیت سازمان ملل هشدار داد. آنتونیو گوترش گفته است این تصمیم می تواند تاثیرات مخربی بر زنان و دختران آسیب پذیر در سراسر جهان داشته باشد.استفان دوجاریچ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه تصریح کرد: گوترش بر این باور است که تصمیم آمریکا بر اساس فرضیه های نادرستی درباره ماهیت و اهمیت کارهای انجام شده توسط صندوق جمعیت سازمان ملل، اتخاذ شده است.

خبرگزاری ایرنا: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، فرانسوا اولاند همتای فرانسوی و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای مقابله با تهدیدهای تروریستی همکاری می کنند. دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: سران آلمان و فرانسه در این مذاکره تلفنی، نخست برای انفجار تروریستی روز دوشنبه در متروی شهر سن پترزبورگ با پوتین، خانواده ها و بستگان قربانیان این واقعه ابراز همدردی کردند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  دیپلمات برجسته آمریکایی گفت: مناسبات سالم چین و آمریکا در چارچوب همکاری های برد-برد می تواند منافع مردم دو کشور را تامین و به ثبات جهانی کمک کند.رابرت هورمتس معاون سابق هنری کیسینجر وزیر وقت امور خارجه آمریکا افزود، تلاش برای حفظ مناسبات و همکاری های قوی آمریکا و چین از دوران  نیکسون تا ریگان ، کلینتون، تا بوش و اوباما همچنان ادامه داشته است.

خبرگزاری صدا و سیما:  نوام چامسکی نظریه پرداز و متفکر سرشناس آمریکایی در گفتگو با پایگاه اینترنتی دموکراسی اکنون گفت: آمریکا ایران را بزرگترین تهدید برای صلح می داند درحالی که سایر جهانیان آمریکا را بزرگترین تهدید می دانند.  وی افزود: جهان فکر می کند که بزرگترین تهدید برای صلح جهانی کیست؟  ما پاسخ را بر اساس نظر سنجی های خود آمریکایی ها و نظرسنجی های گالوپ، می دانیم و آن آمریکا است. نام هیچ کشوری حتی نزدیک این کشور نیست و به مراتب خیلی جلوتر از هر تهدید دیگر است.

رادیو فرانسه:  “ینس استولتنبرگ”، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، از آلمان خواست که به تعهدش مبنی بر افزایش هزینه های نظامی این کشور عمل کند. دبیر کل ناتو در گفتگو با نشریۀ اقتصادی آلمان، “هندسبلات”، گفته است که از نظر او توافق آلمان و آمریکا بر سر افزایش هزینه های مربوط به امور امنیتی تعیین کننده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: یک ژنرال ارتش آمریکا اشاره کرده است که چیزی به اینکه کره شمالی بتواند یک موشک بالستیک قاره پیما با یک کلاهک هسته ای را مستقر کند، باقی نمانده است. ژنرال جان هایتن، رییس مرکز فرماندهی راهبردی آمریکا، در جلسه استماع مجلس سنا در مورد برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی شهادت داد و گفت کره شمالی در زمینه موشک های بالستیک و آزمایش های هسته ای با روند سریعی پیشرفت داشته است.

یورونیوز: حق حاکمیت جبل الطارق پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به یکی از پرتنش ترین موضوعات بحث بین مقامات لندن و اروپا تبدیل شده است.میکل بارنیر، مذاکره کننده ارشد کمیسیون اروپا در مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در پاسخ به خبرنگاران درباره حق حاکمیت جبل الطارق پس از خروج بریتانیا می گوید: «اگر بخواهیم قانونی صحبت کنیم، جبل الطارق همزمان با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. این تنها جیزی است که می توانم بگویم.»

یورونیوز:  سه هفته مانده به دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ۱۱ نامزد این انتخابات در یک مناظرۀ تلویزیونی شرکت کردند. پیش از این پنج نامزد اصلی این انتخابات مناظره ای را برگزار کرده بودند اما این نخستین مناظرۀ تلویزیونی با حضور تمامی یازده نامزد این انتخابات است. فساد مالی برخی از نامزدهای این انتخابات نظیر مارین لوپن، رهبر راستگرای جبهۀ ملی فرانسه و فرانسوآ فیون، نامزد جمهوریخواهان از جمله مباحث مطرح شده در این مناظره بود.

العالم فارسی:  بهای جهانی طلای سیاه صبح روز چهارشنبه در پی آشکار شدن نشانه‌هایی در خصوص کاهش تدریجی نفت مازاد موجود در بازار به بالاترین سطح در یک ماه اخیر افزایش یافت. تولید مازاد، سالهاست بازار جهانی نفت را تحت تأثیر قرار داده و تانکرهای سوخت را مالامال از نفت، بلااستفاده رها کرده است.صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 23 سنت افزایش (0.4 درصد) به 54 دلار و 40 سنت رسید.

 پارس تودی:  «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه ضمن درخواست برای بازخواست عاملان حملات شیمیایی در ادلب، تصریح کرد: ارتش سوریه در جنگ با تروریست‌ها حتی برای یک بار هم از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است. «فیصل المقداد» در گفت وگو با شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین اعلام کرد: سوریه به همه تعهدات خود در همکاری با سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی عمل کرده و این سازمان نیز این همکاری را تایید کرده است.مقداد، پیروزی در حلب و دستاوردهای ارتش سوریه در اطراف دمشق و حماه را دلیل حملات شیمیایی تروریست‌ها و حامیانش در ادلب، شمال غرب سوریه دانست.

پرس تی وی : عبدالله دوم، پادشاه اردن، و ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، طی دیداری در اَمان، پایتخت اردن، در مورد تروریسم و ​​همکاری در سطوح مختلف پس از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گفتگو کردند.خانم می در چارچوب سفر منطقه‌ای 3 روزه باهدف گسترش روابط با اردن و عربستان سعودی، دوشنبه وارد امان شد و بلافاصله با پادشاه اردن دیدار کرد.

خبرآنلاین: رهبران آمریکا و چین فردا پنج‌شنبه برای اولین بار رو در رو دیدار خواهند کرد؛ دیداری که می‌تواند آغازگر فصلی تازه در مهمترین روابط جهان در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر مسائل تجاری و کره‌شمالی باشد. دونالد ترامپ و شی جینپینگ، روسای جمهور آمریکا و چین قرار است در اقامتگاه ترامپ در فلوریدا دیداری دو روزه داشته باشند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *