جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

Loading
هشتم اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ تاکید سوریه برخرید سامانه های ضدموشکی از روسیه و…

۱۳۹۶/۰۲/۰۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تاکید اسد بر دستیابی به سامانه‌های ضد موشکی روسیه، عقب نشینی آمریکا از تغییر نظام کره شمالی، احتمال گفتگوی مجدد تایوان با آمریکا، تاکید چین بر توقف استقرار سامانه موشکی تاد درکره جنوبی، اظهارات آمانو درباره محدود شدن برنامه هسته ای ایران با برجام، غرق شدن کشتی نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه ، اذعان ترامپ به هزینه های سنگین حمایت آمریکا از عربستان، احتمال درگیری بزرگ آمریکا با کرۀ شمالی از زبان ترامپ، اظهارات بوریس جانسون درباره پیوستن بریتانیا به امریکا در عملیات نظامی علیه سوریه، رایزنی همزمان آمریکا با عربستان و اسرائیل ، شرط کره جنوبی برای مذاکره با کره شمالی و رایزنی وزیران خارجه روسیه- عربستان و وزیرجنگ اسرائیل از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که در صدد مذاکره با روسیه برای دستیابی به جدیدترین سامانه‌های ضد موشکی جهت مقابله با تهدیدات احتمالی آمریکا و اسرائیل است. بشار اسد در مصاحبه با شبکه تلسور ونزوئلا درباره هدف سوریه از دستیابی به سامانه‌های ضد موشکی روسیه گفت: ما در وضعیت جنگ با اسرائیل هستیم و طبیعی است که چنین سامانه‌هایی داشته باشیم. وی افزود: طبیعی است که اکنون با روس‌ها برای تقویت این سامانه‌ها چه جهت مقابله با تهدیدات هوایی اسرائیل و چه جهت مقابله با تهدیدات احتمالی موشک‌های آمریکایی مذاکره کنیم. بعد از تجاوز اخیر آمریکا به فرودگاه الشعیرات در استان حمص اکنون این احتمال وارد است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت دفاع چین اعلام کرد، قاطعانه مخالف آن است تا کشورهای دیگر سلاح به تایوان بفروشند. یانگ یوجون، سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانس خبری ماهانه در پکن در واکنش به سوالی درباره فروش احتمالی جنگنده اف ۳۵ آمریکا به تایوان سخنانی را مطرح کرد.

خبرگزاری فارس: معاون اداره عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان می‌تواند پوششی برای دستیابی به حمله اتمی به روسیه باشد. سرلشگر «ویکتور پوزنیخیر» معاون اداره عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان را تهدیدی برای روسیه دانست.

خبرگزاری فارس:  وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ با رویترز گفت: این رژیم دنبال تفاهم با رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلوگیری از نفوذ نظامی دائمی ایران در سوریه است. «اسرائیل کاتز» همچنین تصریح کرد که در نشست‌هایش با مقام‌های کاخ سفید و قانونگذاران آمریکایی آنها را به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و گروه حزب‌الله لبنان ترغیب می‌کند.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا درمصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت  واشنگتن به دنبال تغییر نظام در کره شمالی نیست و فقط می‌خواهد به هدف خلع تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره نائل آید. «رکس تیلرسون» اعلام کرد که اهدافی که واشنگتن در شبه‌جزیره کره دنبال می‌کند، به اعمال فشار به «پیونگ‌یانگ» به منظور ترک برنامه هسته‌ای اش محدود می‌شود.

خبرگزاری فارس:  مقامات مطلع آمریکایی می‌گویند دولت ترامپ در حال تدوین راهبرد نظامی جدیدی برای برون‌رفت از باتلاق افغانستان است و قصد دارد مشکل را با افزودن چند هزار نیروی نظامی حل کند. مقامات مزبور که به شرط ناشناس ماندن با رویترز مصاحبه کرده‌اند، گفته‌اند که هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده ولی صحبت بر سر افزایش 3 تا 5 هزار نیرو به نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان است.

خبرگزاری مهر:  «تسای اینگ ون» رئیس کشور تایوان، از امکان گفتگوی مستقیم مجدد با رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا خبر داد. وی افزود: ما خود را از برقراری تماس مجدد با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا محروم نخواهیم ساخت. البته این امر به ملاحظات منطقه ای امریکا وابسته خواهد بود. وی گفت : چین باید مسئولیت پذیری خودش را داشته باشد. امیدوارم «شی جین پینگ» به عنوان رهبر یک کشور بزرگ منعطف باشد و از منظری دیگر به روابط دو سوی تنگه نظر کند و اجازه بدهد روابط متفاوتی شکل بگیرد.

  خبرگزاری مهر:  سخنگوی وزارت خارجه چین طی سخنانی خواستار توقف استقرار سامانه ضد موشک بالستیکی تاد در منطقه شده و آن را خطری علیه توازن استراتژیک در منطقه دانست. سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی، گفت که این کار آمریکا و کره جنوبی موجب بر هم زدن توازن استراتژیک منطقه شده و تنش در شبه جزیره کره را افزایش خواهد داد.وی همچنین با بیان این مطلب که استقرار سامانه مذکور کمکی به ثبات و خلع سلاح هسته ای در منطقه نخواهد کرد، گفت کشورش از آمریکا و کره جنوبی درخواست می کند اقداماتی که به منافع استراتژیک چین آسیب می زند را متوقف سازند.

 خبرگزاری مهر:  صدراعظم آلمان با انتقاد از اقدامات اخیر دولت ترکیه علیه اتحادیه اروپا گفت که روابط میان آنکارا و اعضای این اتحادیه به شدت آسیب دیده است. «آنگلا مرکل» که این سخنان را در پارلمان این کشور مطرح می کرد، با انتقاد از رفتار دولت ترکیه با کشورش و دیگر اعضای اتحادیه اروپا گفت: پیشروی (در روابط) آلمان و ترکیه و همچنین روابط اتحادیه اروپا و این کشور، طی هفته های اخیر به شدت آسیب دیده است.

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که کشورش نمی‌تواند اطلاعیه روسیه درباره کاهش حضور نظامی آن در سوریه را مورد تایید قرار دهد. «مارک تونر» در این خصوص به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «صادقانه می‌گویم که من تعداد نیروهای هوایی روسیه خارج شده از سوریه را ندیدم. پیش از این، «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد: ثبات نسبی در شدت درگیری در سوریه به ما این اجازه را می دهد که حدود نیمی از گروه پروازی مستقر در پایگاه حمیمیم را به روسیه بازگردانیم.

خبرگزاری تسنیم:  امانوئل ماکرون، نامزد میانه روی ریاست جمهوری فرانسه وعده داد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور، از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا تحریم هایی را علیه لهستان اعمال کند. ماکرون نامزد مستقل و میانه روی ریاست جمهوری فرانسه که شانس بیشتری نسبت به مارین لوپن رهبر جبهه ملی برای پیروزی در انتخابات 7 می دارد، روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: اگر رئیس جمهور شوم، از اتحادیه اروپا خواهم خواست تا تحریم هایی را علیه لهستان وضع کند.

خبرگزاری ایرنا: چین خواستار آن شده است که مقررات سازمان تجارت جهانی (W.T.O) در باره ضد یارانه و ضد دامپینگ سخت تر و محدودتر شود. چین می گوید که این مقررات اگر تسهیل کننده باشد به کشورها امکان می دهد علیه دیگران چنین تدابیری در نظر بگیرند.چین خود را یکی از قربانیان بزرگ تدابیر ضد دامپینگ و ضد یارانه کشورهای غربی می داند که بر این باور هستند، اجناس و اقلام چین پایین تر از قیمت بازار عرضه می شود و علت آن یارانه های دولت پکن به صنایع و تولیدکنندگان است.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا که خود مبدع طرح استقرار سامانه ضد موشکی پیشرفته «تاد» در خاک کره جنوبی است حالا می گوید که هزینه نصب و عملیاتی شدن آن را باید این کشور بپردازد. هنوز چند روزی از موضوع آرایش جنجالی این سامانه در کره جنوبی نگذشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شده که هزینه آرایش این سامانه موشکی بر عهده کشور میزبان آن یعنی کره جنوبی باشد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: ژاپن و روسیه موافقت کردند تا در راستاى پیش برد طرح همکاری های اقتصادی که سال گذشته توسط شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، پیشنهاد شد، ۲۹ قرارداد را امضا کنند.هیروشیگه سکو، وزیر ژاپنى همکاری های اقتصادی با روسیه، و ایگور شووالوف، معاون اول نخست وزیر روسیه، بر سر بازبینی برنامه کاری برای طرح اقتصادی هشت ماده ای آبه به توافق رسیدند. آنها یک بیانیه مشترک را منتشر خواهند کرد.

خبرگزاری صداوسیما: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: برنامه اتمی ایران اکنون در مقایسه با زمانی که این توافق (برجام) به اجرا گذاشته شد، محدودتر شده است. یوکیا آمانو در سخنرانی خود که برای نشست موسوم به «اتم برای صلح و پیشرفت جهانی در قرن بیست و یکم» در آکادمی دیپلماتیک در لیما ارائه می کند، برجام را دستاوردی بزرگ برای راستی آزمایی و نظارت آژانس توصیف کرد.آمانو افزود: برجام دستاوردی بزرگ در راستی آزمایی هسته ای به شمار می آید. اکنون ایران تحت شدیدترین برنامه راستی آزمایی هسته ای قرار دارد.

رادیو فرانسه:  یک کشتی نیروی دریایی روسیه پس از برخورد با یک کشتی باری در دریای سیاه غرق شد. منابع روسیه و ترکیه در باره دلیل و یا دلایل برخورد این دو کشتی تا کنون هیچ اظهار نظری نکرده اند. به گزارش این منابع، تمام کارکنان این کشتی روسی نجات یافته اند.

پارس تودی:  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی اذعان کرد: حمایت از ریاض هزینه های زیادی برای واشنگتن داشته است. «دونالد ترامپ» در گفت و گو با خبرگزاری رویترز در باره سیاستهای آمریکا درقبال کره شمالی نیز گفت: احتمال آن می رود که آمریکا برای مقابله با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی با این کشور جنگ گسترده ای را آغاز کند، اما واشنگتن ترجیح می دهد که مساله کره شمالی را با راه های دیپلماتیک حل کند.

پرس تی وی :  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، دربارۀ احتمال وقوع یک «درگیری بزرگ» با کرۀ شمالی بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور هشدار داده است. ترامپ در آستانۀ صدمین روز آغاز دوران ریاست‌جمهوری خود به رویترز گفت: «این شانس وجود دارد که ما درنهایت به یک مناقشۀ بزرگ با کرۀ شمالی برسیم.»ترامپ در ادامه گفت: «ما دوست داریم مسائل را از طریق دیپلماسی حل کنیم اما خیلی دشوار است.»

پرس تی وی :  بوریس جانسون، وزیر خارجۀ بریتانیا، گفته است احتمال دارد کشورش در جریان اقدام نظامی امریکا علیه سوریه به ایالات‌متحده ملحق شود. جانسون گفت اگر واشنگتن در رابطه با انجام یک اقدام نظامی علیه نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، از لندن کمک بخواهد «نه گفتن به این درخواست بسیار مشکل خواهد بود».

العالم فارسی: رئیس جمهور آمریکا از رایزنی با عربستان و رژیم صهیونیستی برای دیدار احتمالی طرفین خبر داد. ترامپ اعلام کرد دولت متبوعش در حال رایزنی با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است تا زمینه را برای دیدارهای احتمالی بررسی کند.

رادیو چین: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، روسیه از جمع گروه ناو هواپیمابر آمریکا در آسیای شمال شرقی نگران است.ماریا زاخارووا  گفت، حضور ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه آسیای شمال شرقی و اعلام سخنان جنگجویانه به حکومت کره شمالی از سوی این کشور کار بسیار نگران‌کننده است. الان باید قبل از همه از وخیم شدن این حادثه و بروز مقاومت علنی ناشی از آن جلوگیری کنند.

رادیوچین:  کره جنوبی اعلام کرد که به شرط داشتن صداقت از سوی کره شمالی، حاضر به مذاکره با پیونگ یانگ به منظور حل اختلافات موجود و بررسی مساله شبه جزیره کره است.موضع جدید دولت کره جنوبی روز پنجشنبه با صدو بیانیه ای توسط وزارت امور خارجه این کشور مطرح شد. کره جنوبی همچنین اعلام کرد: چنانچه پیونگ یانگ واقعا به دنبال عاری سازی منطقه از سلاح هسته ای است و حاضر به توقف تسلیحات موشکی و برنامه اتمی خود باشد، می توان وارد گفت وگو شد.

خبرآنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در باره اوضاع خاورمیانه به ویژه سوریه دیدار و مذاکره کرد.پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در باره دیدار لاوروف و الجبیر در مسکو نوشت که وزیران خارجه دو کشور اوضاع سوریه، یمن و لیبی همراه دورنمای حل و فصل مسائل اعراب و رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که لاوروف نیز در دیدار با آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مسکو در باره مسائل خاورمیانه با محوریت سوریه و وضعیت پیرامون تحولات این کشور مذاکره کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *