جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

گوترش: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

تهران – ایرنا – دبیرکل سازمان ملل در نشست امروز(پنجشنبه) شورای امنیت درباره اوضاع جاری در خاورمیانه هشدار داد و با بیان اینکه این منطقه بر لبه پرتگاه قرار گرفته است، تاکید کرد تنها یک اشتباه محاسباتی می تواند برای کل منطقه و سراسر جهان فاجعه بار باشد.

گوترش: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

تهران – ایرنا – دبیرکل سازمان ملل در نشست امروز(پنجشنبه) شورای امنیت درباره اوضاع جاری در خاورمیانه هشدار داد و با بیان اینکه این منطقه بر لبه پرتگاه قرار گرفته است، تاکید کرد تنها یک اشتباه محاسباتی می تواند برای کل منطقه و سراسر جهان فاجعه بار باشد.

Loading
11 اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ تحرکات اردن و انگلیسی در مرز سوریه و…

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: نظامیان اردن و انگلیس درحال آماده شدن برای ورود به خاک سوریه، شرکت آمریکا در دور بعدی مذاکرات آستانه به عنوان ناظر، استقبال مخالفان سوری از پیشنهاد جدید روسیه برای مهار درگیری‌ها، پایان مانور نظامی ناتو در لتونی، اذعان تحلیلگران رژیم صهیونیستی به افزایش توان رزمی حزب الله ، هشدارکره شمالی به اسرائیل، تاکید ناتو بر همکاری با ترکیه، حضور رئیس سیا در کره جنوبی، گفتگوی ترامپ با رهبران سنگاپور و تایلند، تصویب مفاد مذاکرات برای خروج بریتانیا ازاتحادیه اروپایی ، افزایش درگیری ها در شمال مصر و حمایت مرکل از فروش سلاح به عربستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  روزنامه بغداد پست مدعی شد که نظامیان اردنی و انگلیسی درحال آماده شدن برای ورود به خاک سوریه هستند.این  روزنامه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که نیروهای نظامی اردنی و انگلیسی آماده ورود به خاک سوریه از مرزهای جنوبی این کشور هستند. این گزارش همچنین میگوید که طی روزهای اخیرا تحرکات و اقدامات نظامی غیرمنتظره ای در در طول مرزهای سوریه با اردن و اسرائیل صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس:  نمایندگان کنگره تا حدودی در خصوص لایحه بودجه یک تریلیون دلاری آمریکا به توافق رسیده‌اند اما اگر این لایحه تا نیمه‌شب جمعه این هفته در مجلس نمایندگان و سنا به تصویب نرسد، دولت فدرال تعطیل می‌شود. نمایندگان کنگره آمریکا اواخر یکشنبه شب به وقت محلی (صبح روز دوشنبه به وقت تهران) در خصوص بودجه حدود یک تریلیون دلاری دولت فدرال آمریکا به توافق رسیدند تا از تعطیلی دولت فدرال در اواخر هفته جاری جلوگیری کنند. با اینحال مجلس نمایندگان و سنا آمریکا می‌بایست این لایحه را به تصویب درآورند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت امور خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، از آمریکا خواسته است به عنوان ناظر در دور بعدی مذاکرات آستانه که با هدف حل و فصل مناقشات سوریه برگزار می‌شود، شرکت کند.بر اساس این گزارش، پیش از این وزیر امور خارجه قزاقستان در دیدار با همتای آمریکایی خود در نیویورک درباره پاره‌ای از مسائل دوجانبه و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مخالفان مسلح سوری با اعلام دریافت دعوتنامه رسمی برای شرکت در نشست آستانه از پیشنهاد جددی روسیه درباره مهار درگیری‌ها در سوریه استقبال کردند.فاتح حسون، عضو هیئت گروه‌های مسلح و هیئت عالی مذاکره کنندگان گفت: ما دعوتنامه رسمی و شفاهی از روسیه برای شرکت در نشست آتی آستانه دریافت کردیم. تا به این لحظه هیچ گروهی با این دعوتنامه مخالفت نکرده و برعکس با خوش‌بینی به این دعوتنامه می‌نگرند.وی ابراز امیدواری کرد که مسکو ضامن روند مذاکرات باشد نه طرفی در مذاکرات.قرار است مذاکرات آستانه روز چهارشنبه برگزار شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت دفاع لتونی اعلام کرد، مانور نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موسوم به «سپر تابستان» با حضور بیش از ۱۲۰۰ سرباز به کار خود پایان داد.بر اساس این بیانیه، در این مانور نظامی که از ۱۷ آوریل آغاز شده بود، نیروهایی از بلغارستان، آلمان، استونی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، رومانی، اسلواکی، سوئد، انگلیس و آمریکا شرکت داشتند.

خبرگزاری تسنیم:  وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که حداقل ۳۵۲ غیر نظامی در حملات ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه کشته شده‌اند. “پنتاگون”  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از آغاز عملیات ائتلاف موسوم به ضد داعش در عراق و سوریه در سال 2014 میلادی حداقل 352 غیر نظامی کشته شده‌اند.این گزارش افزود: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا هنوز در حال بررسی 42 گزارش مربوط به تلفات غیر نظامیان در حملات انجام شده در عراق و سوریه است.

خبرگزاری ایرنا: بسیاری از تحلیلگران رژیم صهیونیستی معتقدند توان رزمی حزب الله لبنان بویژه پس از حضور در جبهه های نبرد در سوریه، از گذشته بیشتر شده است و قدرت آن را برای ضربه زدن به امنیت رژیم صهیونیستی در صورت بروز تنش احتمالی جدی می دانند. «یک افسر عالی رتبه اسرائیلی» به تازگی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «معاریو» تصریح کرد: هیچ کس نباید حزب الله را یک ببر کاغذی تصور کند. وی در مصاحبه خود گفت: بیشترین چیزی که باعث نگرانی ما می شود توانایی های حزب الله است.

خبرگزاری ایرنا:   کره شمالی رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای صلح جهان دانست و اعلام کرد که این رژیم با توجه به در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای متعدد و بی شمار، حاضر به بیان آن نیست و مجامع بین المللی نیز چشمان خود را بر روی این واقعیت بسته اند. اعلام موضع پیونگ یانگ علیه رژیم اسرائیل پس از آن صورت می گیرد که «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی، در سخنانی با «دیوانه و تندرو» قلمداد کردن «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود که جنگ احتمالی با کره شمالی تاثیرات مستقیمی بر روی این رژیم خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا: بیش از 30 کشتی جنگی از 20 کشور جهان به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس نیروی دریایی سنگاپور در پایگاه دریایی ‘چانگی’ لنگر می اندازند. سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد، این تجمع و گردهمایی کشتی های جنگی جهان برای نخستین بار است که به مناسبت روز نیروی دریایی در سنگاپور برگزار می شود.کشتی های جنگی از آمریکا، چین و کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا در این برنامه حضور دارند.

 خبرگزاری صدا و سیما: دبیرکل ناتو گفت : ترکیه برای اروپا و ناتو دارای اهمیت کلیدی است. ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در مصاحبه با روزنامه آلمانی ولت ام سونتاگ گفت: به رغم مذاکرات و بحث های دشوار درباره مسائل اساسی، ترکیه برای امنیت اروپا و ناتو دارای اهمیت کلیدی است. وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ترکیه و همجواری این کشور با مناطق بحران زده گفت: ترکیه با توجه به توان و قابلیت های نظامی که از آن برخوردار است در زمینه مقابله با مذهب گرایی افراطی اهمیت زیادی دارد.

خبرگزاری صدا و سیما:  رسانه های کره جنوبی از حضور رئیس سیا در این کشور خبر دادند. گزارش های خبری حاکی است مایک پمپئو رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، برای بحث درباره کره شمالی در سفری اعلام نشده به کره جنوبی رفته است. وی بعد از آزمایش موشکی جدید کره شمالی وارد پایگاه هوایی اوسان در جنوب سئول شد. روزنامه کوکمین ایلبو به نقل از مقامات برخی محافل سیاسی گزارش داد پمپئو قرار است تا روز سه شنبه در سئول بماند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: یک کشتی نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن به ماموریت جدیدی برای اسکورت کردن یک ناو آمریکایی که وظیفه دفاع از ژاپن را بر عهده دارد، اعزام شد.کشتی ایزومو که دارای قابلیت حمل بالگرد می باشد، در سواحل استان چیبا واقع در ساحل اقیانوس آرام ژاپن، به کشتی تدارکاتی آمریکا ملحق خواهد شد و این دو کشتی پیش از آنکه در روز سه شنبه از یکدیگر جدا شوند، به همراه هم راهی آبهای سواحل جزیره شیکوکو می شوند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با رهبران سنگاپور و تایلند ، خواهان همکاری نزدیک در برخورد با توسعه هسته ای و موشکی کره شمالی شد. مقامات کاخ سفید گفتند که ترامپ بطور جداگانه با لی شیئن لون، نخست وزیر سنگاپور و پرایوت چان اوچا، نخست وزیر موقت تایلند صحبت کرد.

العالم فارسی: دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) اعلام کرد نیروهای سوریۀ دموکراتیک، متشکل از جنگجویان کرد و عرب، که مورد حمایت آمریکا هستند توانسته اند عناصر گروه تروریستی داعش را از بیشتر مناطق شهر طبقه بیرون کنند.این مرکز به خبرگزاری فرانس پرس گفت: «بیش از 70 درصد از شهر طبقه در اختیار نیروهای سوریۀ دموکراتیک قرار گرفته است».

رادیو فرانسه:  نشست اتحادیه اروپا با حضور ۲۷ کشور عضو این اتحادیه و بدون حضور بریتانیا در بروکسل برگزار شد. در این نشست فوق‌العاده، رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا “با اکثریت آراء” راهبردی‌ترین مفاد مذاکرات برای برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را به تصویب رساندند.دونالد تاسک، رییس شورای اروپا، در پیامی که بلافاصله بر روی حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد، اعلام کرد: مفاد راهبرد مذاکرات با اکثریت آرا به تصویب رسید. دستور کار مذاکرات اتحادیه اروپا با حضور ۲۷ کشور برای برکسیت آماده شده است.

رادیوچین: مشاور مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، اعلام کرد، تاکنون هیچ‎گونه برنامه‎ریزی برای ملاقات رییس جمهوری روسیه و رییس جمهوری آمریکا انجام نشده است. روزنامه “کامرسنت” چاپ روسیه پیشتر خبر داده بود، دو کشور در حال برنامه‎ریزی برای برگزاری ملاقات بین پوتین و ترامپ هستند.

 پارس تودی:  اوضاع منطقه سیناء در شمال مصر با افزایش درگیری های یکی از بزرگترین قبایل این منطقه با عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش روز به روز پیچیده تر می شود .به گزارش پارس تودی ، با افزایش درگیری های قبیله «الترابین» از بزرگترین قبایل سینا با عناصروابسته به  داعش، دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به تلاش برای شعله ور کردن جنگ داخلی در سینا به علت کمک گرفتن از قبائل مصری متهم شده  است. در چهار سال گذشته گروه تروریستی داعش بارها به اعضای قبیله الترابین به علت همکاری با  ارتش مصر حمله کرده است.

پرس تی وی :  در حالی که برلین همچنان به تجهیز نظامی ریاض ادامه می‌دهد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از عربستان سعودی خواسته است تا تجاوز نظامی خود به یمن را متوقف کند.مرکل دیروز پس از ورود به شهر بندری جده در عربستان سعودی گفت: ما به رویۀ حل و فصل دیپلماتیک سازمان ملل معتقدیم. اعتقاد داریم که این مناقشه از طریق نظامی قابل حل نیست. وی افزود باید اقداماتی به‌منظور مقابله با «شرایط انسانی بسیار بد» در یمن صورت گیرد. این در حالی است که برلین و ریاض توافقی امضا کرده‌اند که بر اساس آن نیروهای سعودی از سوی نظامیان آلمان در تأسیسات نظامی مشترک تحت آموزش قرار می‌گیرند.

پرس تی وی :  پیونگ‌یانگ هشدار داد که در صورت مشاهدۀ کوچک‌ترین حرکت اشتباه از زیردریایی امریکایی مستقر در آب‌های شبه‌جزیرۀ کره، آن را غرق خواهد کرد.‌ وب‌سایت دولتی اورمینزوکری نوشت: «درصورتی‌که زیردریایی هسته‌ای یو‌اس‌اس میشیگان کوچک‌ترین حرکت نامربوطی در آب‌های شبه‌جزیره کره انجام دهد، به شَبح تبدیل شده و دیگر هرگز سطح آب را نخواهد دید.»

خبرآنلاین: مقام‌ ارشد دولت آمریکا گفت، به نظر می‌رسد کره شمالی قصد دارد تا تکنولوژی موشکی و ظرفیت‌های تسلیحاتی اتمی خود را توسعه دهد. جان کلی، وزیر امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: این مساله بعید است که کره شمالی در واکنش به اظهارات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آزمایش موشکی انجام داده باشد اما این مساله قطعیت دارد که پیونگ یانگ در حال پیشرفته کردن فناوری‌های موشکی و اتمی خود است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *