جدیدترین مطالب

تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای تداوم سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

Loading

أحدث المقالات

تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای تداوم سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم

نیویورک – ایرنا- «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: من از  چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه به شدت نگران هستم و مدت‌هاست هشدار داده‌ام که بسیاری از سوریه به‌عنوان فضایی آزاد برای  حسابرسی و امتیاز گیری استفاده می کنند.

Loading
18اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ هشدار شدید ایران به عربستان و…

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: هشدار قاطعانه وزیر دفاع ایران به عربستان، پیروزی امانوئل ماکرون درانتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اظهارات بشار اسد دردیدار هیات لبنانی ، واکنش نتانیاهو به سند سیاسی جدید حماس ، آغاز رزمایش «شیر آماده» در اردن با مشارکت آمریکا، واکنش روسیه به پیروزی ماکرون، تاییدکشته شدن سرکرده داعش در افغانستان، آغاز مانورهای نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین، طرح پنتاگون برای تقویت حضورنظامی در آسیا واقیانوسیه ، دیدار وزیر امنیت ملی ترامپ با ولیعهد عربستان،تصمیم رژیم اسرائیل برای ایجاد دیوار حایل در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان و اخراج گسترده اتباع خارجی از کویت ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پرس تی وی : در پی اظهارات ضد ایرانی جانشین ولیعهد عربستان سعودی سردار حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد اگر سعودی‌ها جهالت کنند جایی را غیر از مکه و مدینه سالم نمی‌گذاریم. سردار دهقان این هشدار را در مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی المنار در واکنش به اظهارات محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی، مطرح کرد که گفته بود جنگ بین ریاض و تهران باید به خاک ایران کشیده شود.

یورونیوز: امانوئل ماکرون با کسب بیش از ۶۵ درصد آرا به ریاست جمهوری فرانسه برگزیده شد. مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه نیز کمی بیش از ۳۴ درصد آرا را به خود اختصاص داد. نزدیک به ۲۴ درصد از واجدان شرایط رای دادن در این دور از انتخابات شرکت نکردند. این میزان عدم مشارکت از سال ۱۹۶۹ بی سابقه بود. حدود ۱۰ درصد از آرا نیز باطله و غیرقابل شمارش بود. به این ترتیب در مجموع یک سوم از فرانسوی ها از رای دادن به یکی دو از دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امتناع کردند.

رادیو فرانسه: با پیروزی امانوئل ماکرون، نامزد طرفدار اتحادیه اروپا، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ارزش یورو نسبت به دلار در بازارهای جهانی افزایش یافت. ارزش برابری یورو نسبت به دلار در صبح روز دوشنبه هشتم مه، در شرق آسیا، به ۱.۱۰۲۳ رسید. این در حالی است که ارزش یورو پیش از پیروزی ماکرون در انتخابات فرانسه ۱.۰۹۹۸ دلار بود. ماکرون، در مناظره بین دو مرحله انتخابات در سخنانی خطاب به مارین لوپن، خروج از منطقۀ پولی یورو و ایجاد یک پول ملّی تازه را به سخره گرفت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  میهمانان لبنانی بشار اسد که اخیرا به دمشق سفر کردند به نقل از او گفتند، کل سوریه را از دست تروریست‌ها و تکفیری‌ها آزاد خواهد کرد.روزنامه لبنانی الدیار نوشت، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با این شخصیت‌های لبنانی تاکید کرد: تصور نکنید که تمامی آتش‌بس‌هایی که حاصل می‌شوند مراحلی موقتی هستند. ارتش سوریه قدرت خود را به دست آورده و ما از حمایت حزب الله لبنان و روسیه برخورداریم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سند سیاسی جدید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را سندی «سراسر نفرت و انزجار» دانست و آن را پاره کرد. بنیامین نتانیاهودر سخنانی که فایل ویدیوئی آن هم توسط رسانه‌ها منتشر شده، ادعا کرده است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با این سند سعی در فریب جهانیان دارد.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد:‌ حماس جز به نابودی اسرائیل راضی نخواهد شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، نشست میان روسای جمهور آمریکا و روسیه باید به خوبی آماده و مهیا باشد تا نخستین دیدار رو در رویشان نتایج ملموس و شفافی به همراه داشته باشد. سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی Mir-۲۴ گفت: تا جایی که من می‌دانم واشنگتن و مسکو می‌خواهند که این نشست تنها به خاطر تحسین برخی افراد و یا ایجاد هیجان و هیاهو برگزار نشود. مدت زیادی است که ما مشغول فراهم کردن تدارکات این دیدار هستیم و هم اکنون موقعیت آن فراهم شده است.

خبرگزاری فارس: رزمایش «شیر آماده» با مشارکت ۷۴۰۰ نظامی از ۲۱ کشور و مشارکت ۲ بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا که برای نخستین بار در این رزمایش شرکت‌ می‌کنند، آغاز شد. این رزمایش تا 18 می (28 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت و شامل اجرای عملیات‌هایی در رابطه با مبارزه با تروریسم، تقویت امنیت مرزها و عملیات جستجو و نجات است.

خبرگزاری مهر:  معاون اول کمیته شورای دفاع و امنیت روسیه بیان کرد که با روی کار آمدن ماکرون تغییری در روابط پاریس و مسکو اتفاق نخواهد افتاد. «فرانتس کلینتسویچ» گفت: با انتخاب ماکرون نباید انتظار داشت که پیشرفت مثبت و جدی در رابطه روسیه و فرانسه اتفاق بیفتد و به احتمال زیاد ماکرون در تمام خطوط اصلی همان سیاست قبلی را پیش خواهد گرفت.

  خبرگزاری مهر:  مقامات آمریکایی با انتشار بیانیه ای مشترک تائید کرده‌اند که «عبدالحسیب» سرکرده گروه داعش در افغانستان، در جریان عملیات مشترک نظامیان آمریکا و افغانستان، کشته شده‌است. عبدالحسیب، سال گذشته و پس از کشته‌شدن حافظ سعید، سرکرده پیشین داعش در افغانستان و پاکستان، فرماندهی این گروه افراطی را در دست گرفته بود.

خبرگزاری تسنیم:  در شرایطی که رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین تمایل خود را برای تقویت روابط مانیل با مسکو و پکن اعلام کرده است، مانورهای نظامی مشترک و سالیانه آمریکا و فیلیپین امروز دوشنبه آغاز شده است. فیلیپین و آمریکا در حالی تمرینات نظامی سالیانه خود را در مانیل آغاز کرده‌اند که این مانورها از نظر ابعاد و تعداد نیروهای نظامی شرکت کننده، کوچکتر از سال‌های گذشته بوده است.

خبرگزاری تسنیم: رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» بعد از واگذار کردن نتیجه انتخابات به رقیبش از ایجاد «تحولات عمیق» در این حزب خبر داد. به گزارش «پولیتیکو»، لوپن روز یکشنبه بعد از اعلام نتایج انتخابات گفت که در حزب «جبهه ملی»، «تحولاتی عمیق» صورت خواهد گرفت. یک دستیار وی بعداً گفت که حزب، تغییر نام خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم:  به گفته وزیر امور خارجه روسیه، ناتو بعد از شکست طرح گسترش نفوذش در اوکراین بشدت ناراحت شده و همه همکاری‌های خود با روسیه را متوقف کرد، ولی اکنون پشیمان است. به گزارش روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو»، “سرگئی لاوروف” گفت: پیمان آتلانتیک شمالی همکاری‌های خود با مسکو، از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی را از آن جهت متوقف کرده که «خشمگین شدند» که چرا طرح‌هایش در اوکراین موفق نبوده و شکست خورده است. البته به عقیده لاوروف، مقامات بروکسل اکنون تلاش می کنند تا تماسهای خود با روسیه را از سربگیرند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طرح 7.5 (هفت و نیم) میلیارد دلاری جهت تقویت و حضور نظامی در منطقه آسیا-اقیانوسیه در دست دارد.پنتاگون درنظر دارد به موجب این طرح که در قالب لایحه ای آنرا ارائه و از آن حمایت می کند، به منظور تقویت حضور نظامی در منطقه آسیا –اقیانوسیه؛ ساختارهای زیربنایی نظامی، رزمایش های نظامی و افزایش اعزام نیرو و امکانات نیروی دریایی را در این منطقه توسعه دهد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر امنیت ملی آمریکا و مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی و مبارزه با تروریسم با ولیعهد عربستان سعودی در شهر جده دیدار کردند.به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) از جده، جان کلی و توماس بوسرت با محمد بن نایف بن عبد العزیز درباره جنبه های مختلف همکاری امنیتی دو کشور گفتگو کردند. منابع خبری گزارش دادند جان کلی و توماس بوسرت در دیدار روز یکشنبه در شهر جده برخی موضوعات مهم مورد علاقه مشترک دو طرف به ویژه ابعاد مختلف همکاری امنیتی دو کشور را بررسی و بر ادامه و تقویت این همکاری با هدف حفظ منافع مشترک و کمک به صلح و امنیت جهانی تاکید کردند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  کره شمالی اعلام کرد یک شهروند آمریکایی دیگر را به خاطر آنچه که به عنوان « اقدامات خصمانه» علیه آن کشور توصیف می کند بازداشت کرده است.خبرگزاری رسمی این کشور گزارش کرد کیم هاک سونگ که در دانشگاه علوم وفناوری پیونگ یانگ کار می کند، روز شنبه بازداشت شد.

رادیو چین: بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک خلق چین در روز 7 مه (17 اردیبهشت)، در پایان ماه آوریل سال جاری، ذخیره ارزی چین به 3029 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید و برای سومین ماه متوالی با افزایش همراه بود. به گزارش خبرگزاری شین هوا، این رقم در مقایسه با ماه مارس، 20 میلیارد 400 میلیون دلار یعنی در حدود 0.7 در صد افزایش یافته است.

دویچه وله:  دو هفته پس از لغو دیدار نخست وزیر اسرائیل با وزیر خارجه آلمان به دلیل ملاقات زیگمار گابریل با منتقدان اسرائیل، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان در گفت‌وگویی آشتی‌جویانه با نتانیاهو شرکت کرد. فرانک والتر اشتاین‌مایرکه برای انجام سفری چهار روزه در اسرائیل به سر می برد، دیروز با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد. این ملاقات در پی بروز تنش در مناسبات دو طرف از اهمیت برخوردار بود.

پارس تودی:  روزنامه اسرائیلی هاآرتص از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت دیوار حائل در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان، خبر داد. هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود نوشت، فرماندهی بخش شمالی ارتش اسرائیل تصمیم دارد دیوار امنیتی جدیدی را به امتداد چند کیلومتر در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان احداث کند.به نوشته هاآرتص این دیوار به ارتفاع 6 متر مشابه دیواری که در مرزهای فلسطین اشغالی با مصر با هدف جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی و افراد مسلح، احداث شد، در مرزهای مشترک فلسطینی اشغالی با لبنان، ساخته خواهد شد.

خبرآنلاین: سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اقدام نتانیاهو در پاره کردن سند سیاسی این جنبش گفت: پاره کردن این سند تنها کار انسان‌های ضعیف است.به گزارش پایگاه خبری العهد، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در توییتر نوشت: اقدام بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره پاره کردن سند سیاسی جدید حماس کار انسان‌های ضعیف و نشان دهنده قدرت و تأثیرگذاری این سند است.

العالم فارسی: وزارت کشور کویت با ارائه آماری حیرت انگیز از سیاست قاطعانه خود برای کاهش قابل توجه تعداد اتباع خارجی مقیم این کشور خبر داده است.وزارت کشور کویت اعلام کرد که در سال 2016 نزدیک به 20 هزار تن از اتباع خارجی مقیم این کشور اخراج شده اند که معادل 54 تن در روز می باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *