جدیدترین مطالب

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

Loading

أحدث المقالات

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد

وزیر خارجه اردن اشغالگری رژیم اسرایئل در منطقه را عامل همه تنش‌ها و بحران‌ها در اراضی اشغالی و منطقه دانست و گفت که این اشغالگری امنیت و ثبات برای تل‌آویو به ارمغان نمی‌آورد و نباید به رژیم اسرائیل اجازه تشدید تنش داد.

پیشنهاد دهشتناک وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در مورد زندانیان فلسطینی/ همه را اعدام کنید

تهران-ایرنا- «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پجشنبه شب پیشنهادی دهشتناک و ضد انسانی برای خالی شدن زندان‌های این رژیم از اسرای فلسطینی ارائه داده است و گفت که همه را اعدام کنید.

Loading
26 اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ هشدار شورای امنیت به کره‌شمالی و…

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: محکومیت آزمایش موشکی کره‌شمالی در شورای‌امنیت، مأموریت سری هواپیمای آمریکا بر فراز پایگاه‌های روسیه، دیدار روسای جمهور چین و فیلیپین، تاکید مرکل بر انسجام اتحادیه اروپا ، پایان اجلاس جاده ابریشم چین با پیام همکاری برای جهان، اعزام نیروهای سوری به مرز عراق و اردن برای ممانعت از تجاوز احتمالی امریکا، عدم همراهی انگلیس با ارتش اتحادیه اروپا ، دیدار ترامپ و ولیعهد امارات درباره خاورمیانه و پیشنهاد تشکیل ائتلاف بین‌المللی پارلمانی مبارزه با تروریسم از سوی روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم فارسی: شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست از این پس هیچ گونه آزمایش موشکی یا هسته ای انجام ندهد.در بیانیه این شورا تاکید شده است این آزمایش ها برای توسعه فناوری‌های شلیک تسلیحات هسته ای است و در منطقه تنش جدی ایجاد می کند.همچنین در این بیانیه تاکید شده شورای امنیت آماده افزایش تحریم ها بر ضد پیونگ یانگ است.

العالم فارسی:روزنامه های داخلی روسیه اعلام کردند آمریکا عملیاتی سری را برای گردآوری اطلاعات دقیق از پایگاه های نظامی روسیه در سوریه آغاز کرده است. دستگاه اطلاعاتی روسیه با رادارهای پیشرفتۀ خود توانسته است پرواز یک هواپیمای شناسایی آمریکا را رهگیری و فعالیت های آن را رصد کند. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا، از نوع پوزئیدون، در ارتفاع بالا بر فراز پایگاه های نظامی روسیه در سوریه پرواز کرده است.

یورونیوز: کاخ سفید افشای «اطلاعات طبقه بندی شده» به روسیه را از سوی دونالد ترامپ تکذیب کرد.رسانه های آمریکا گزارش دادند که رئیس جمهوری آمریکا، در دیدار با وزیر خارجه روسیه اطلاعات طبقه بندی شده ای را در رابطه با گروه داعش آشکار کرده است.هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی این کشور در واکنش گفت که ترامپ تنها درباره ماهیت تهدیدها و توانایی های آمریکا در برابر داعش صحبت کرده است.

رادیو فرانسه: خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشته است که بعد از آزمایش موفقیت آمیز موشک جدید، کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی گفته است پیونگ یانگ حالا آماده است با تحریکات نظامی آمریکا علیه کره شمالی مقابله کند.کره شمالی روز دوشنبه ۱۵ مه اعلام کرد که موشک آزمایش شده از سوی پیونگ یانگ در روز یک شنبه گذشته، قابلیت حمل یک «کلاهک هسته ای نیرومند» را دارد. در واکنشی، آمریکا و ژاپن خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل شدند.

رادیوچین:  شی جین پینگ رییس جمهور چین در پکن با رودریگو دوترت همتای فیلیپینی خود دیدار کرد.شی جین پینگ در این دیدار فیلیپین را همسایه دوست چین و شریک مهم چین در اجرای پیشنهاد یک کمربند – یک جاده خوانده و گفت همکاری دوستانه و برد-برد مسیر صحیح توسعه روابط دوجانبه است و چین نیز مایل است در کنار فیلیپین راهبردهای توسعه دو کشور را با هم هماهنگ کرده و به نتایج بیشتری در توسعه مشترک دست یافته و رفاه بیشتری برای مردم دو کشور فراهم آورد.

پارس تودی:  صدراعظم آلمان گفت: بجای تمرکز بر «برگزیت» به انسجام اتحادیه اروپا و تقویت منطقه یوروی می اندیشیم. «آنگلا مرکل» در دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور جدید فرانسه در برلین اظهار داشت: وقتی باورپذیری مشترک وجود داشته باشد دیگر تنها بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تمرکز نمی کنیم بلکه بررسی می کنیم که چطور می توانیم پایداری و انسجام در درون اتحادیه اروپا را تقویت کنیم.

 پارس تودی:  اولین اجلاس همکاری بین المللی راه ابریشم جدید که با حضور ایران و نمایندگان و سران بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه به مدت دو روز در شهر پکن پایتخت چین جریان داشت، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. چین تلاش کرد تا در حضور نزدیک به ۳۰ تن از سران جهان و یکهزار و ۲۰۰ نماینده و رئیسان سازمان ها و بانک های مهم دنیا ایده راه ابریشم را به مرحله اجرایی واقعی برساند و تقریبا همه کشورها هم از این برنامه استقبال کرده اند.

پرس تی وی :مارتین شیفر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان، در جمع خبرنگاران گفت مخالفت دولت آنکارا به سفیر آلمان اعلام شده است.مارتین شیفرن گفت مخالفت دولت آنکارا به سفیر آلمان اعلام شده است. برلین از مخالفت آنکارا با دیدار قانون‌گذاران آلمان از یک پایگاه ناتو در نزدیکی سوریه انتقاد کرده و دربارۀ خروج احتمالی نظامیان خود از ترکیه هشدار داده است.

پرس تی وی : کرۀ جنوبی برای تبادل‌نظر دربارۀ چگونگی برقراری روابط نزدیک‌تر با 5 کشور در دورۀ ریاست‌جمهوری مون جا این به این کشورها نمایندگان ویژه اعزام می‌کند. کرۀ جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد این نمایندگان ویژه قرار است به امریکا، چین، روسیه، ژاپن و آلمان اعزام شوند تا با مقام‌های عالی‌رتبۀ این کشورها دیدار و دربارۀ چگونگی تحکیم روابط گفتگو کنند.

پرس تی وی :  در بحبوحۀ گزارش‌های مربوط به احتمال تجاوز زمینی امریکا و متحدانش به سوریه، ارتش این کشور عربی نیروهایی را به منطقه‌ای بیابانی در مرز با عراق و اردن اعزام کرده است.فرماندهان و منابع گروه‌های معارض دولت سوریه اعلام کردند اطلاعات موجود نشان می‌دهد صدها سرباز سوری و نیروهای هم‌پیمان آنها ظرف روزهای گذشته با تانک‌ها و ادوات سنگین عازم شهر السبع بیار شده‌اند.

خبرگزاری صداوسیما: امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا به اصلاحات عمیق نیاز دارد.رئیس جمهور جدید فرانسه گفت ما برای حمایت از شهروندانمان به اروپایی که دیوان سالاری کمتری در آن حاکم باشد ، نیاز داریم. او  این مطلب را به دنبال دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برلین اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: انگلیس با پروژه‌های اتحادیه اروپا برای تشکیل دفتر ارتش این اتحادیه در بروکسل موافقت نکرده و خواستار پایبندی به تعهد کشورهای این اتحادیه برای تامین بودجه ناتو شد. انگلیس گفته از پیشنهاد تشکیل مرکزی نظامی برای ارتش اروپا در بروکسل حمایت نمی‌کند که این مساله موجب ناراحتی آلمان و فرانسه شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): پایگاه خبری “دبکا” در گزارشی مدعی شد دونالد ترامپ قصد دارد در سفرش به ریاض یک ناتوی به اصطلاح عربی تشکیل دهد.پایگاه خبری دبکا که به نزدیکی‌اش به سازمان جاسوسی اسرائیل معروف است در این باره گزارش داد: ریاض برای این سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آماده می‌شود و در همین راستا ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از رهبران و مسئولان ۱۷ کشور عربی و اسلامی برای مشارکت در نشست ۲۲ مه جاری در ریاض دعوت کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با ولیعهد امارات با وی درخصوص تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد. محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات در سفر دو روزه‌اش به واشنگتن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.دو طرف در این دیدار به بررسی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و راه‌های ارتقای روابط دوجانبه میان آمریکا و امارات پرداختند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  برخی منابع خبری از نشست محرمانه و پشت درهای بسته‌ای خبر می دهند که در تاریخی بین چهار و پنچ ماه مه جاری در واشنگتن برگزار شده و متمرکز بر نحوه مقابله با حزب‌الله لبنان بوده است. روزنامه “السیاسه” کویت نوشته است ، در این دیدار پشت درهای بسته تعدادی از کشورهای اروپایی، کشورهایی از آمریکای جنوبی و نیز برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در راس آنها عربستان، کویت، قطر و بحرین حضور داشتند.به نوشته این روزنامه، نشست روی طرحی بین‌المللی مشترک برای مقابله با حزب‌الله لبنان و فعالیت‌های تجاری و مالی‌اش متمرکز بود.

خبرگزاری مهر: وزرای اروپای کشورهای عضو اتحادیه اروپا هفته آینده با تشکیل یک شورای ویژه درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصمیم گیری می کنند.بر اساس اخبار منتشر شده در این رابطه اعضای کمیسیون اروپا نیز در این نشست ویژه حضور خواهند داشت. گفتنی است «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته در کنفرانسی که با موضوع  اتحادیه اروپا در کشور ایتالیا برگزار شد، گفت: انگلیس اهمیت خود را برای اروپا از دست می دهد.

خبرگزاری تسنیم: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد موج عظیم پناهجویان به اروپا در سال‌های اخیر کشورهای عضو را بر آن داشته است تا نگرش خود را به مساله مهاجرت از آفریقا تغییر دهند. نماینده ارشد اتحادیه اروپا در سیاست خارجی در پایان نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه در بروکسل که حول محور امنیت و مهاجرت برگزار شد به خبرنگاران گفت: «در مورد نحوه کمک‌رسانی به آفریقا تصمیم گرفته‌ایم که روش سنتی خود را تغییر دهیم و به سوی یک همکاری دوجانبه‌ی حقیقی و موثر برای کنترل مساله مهاجرت روی آوریم. این بهترین راه خواهد بود

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی شورای فدراسیون روسیه ایده تشکیل ائتلاف بین‌المللی پارلمانی برای مبارزه با تروریسم را مطرح کرد. ایده تشکیل ائتلاف بین‌المللی پارلمانی برای مبارزه با تروریسم اولین بار توسط “والنتینا ماتوینکو” سخنگوی شورای فدراسیون روسیه در چارچوب اجلاس پارلمانی کشورهای مستقل همسود مطرح شده بود.به اعتقاد والنتینا ماتوینکو، تروریسم بین‌المللی به شکل امروز آن، نتیجه عدم اتحاد بین نیروهای ضدتروریستی و همچنین اقدامات حمایتی برخی کشورها از تشکلات تروریستی مسلح در راستای دستیابی به اهداف ژئوپولتیکشان است.

خبرگزاری ایرنا: در یک موضعگیری کم سابقه‎ ‎‏و در واکنش به گزارش هایی درباره درز دادن اطلاعات ‏محرمانه آمریکا از سوی ترامپ به روسیه، یک سناتور مهم جمهوریخواه هشدار داد که کاخ سفید در ‏سراشیبی سقوط قرار گرفته است.‏ سناتور ‘باب کروکر’ از حزب جمهوریخواه و رییس کمیته ‏روابط خارجی سنا هشدار داد: کاخ سفید باید هر چه زودتر بجنبد تا وضع خود را مرتب ‏کرده و کنترل کند.‏

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد از اعضای شورای امنیت خواسته است که به منظور افزایش فشار بر کره شمالی با یکدیگر متحد شوند. کورو بشّو، این دیپلمات ژاپنی، گفت بیانیه مطبوعاتی این شورا نشان می دهد که کشورهای عضو قویا احساس می کنند که پرتاب های اخیر موشکی کره شمالی بار دیگر قطعنامه های این شورا را نقض کرده و نباید اجازه چنین کاری داده شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *