جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

طرح ارزی ایران

اگر دولت تا یکشنبه طرح ارزی ارائه نکند مجلس طرح خود را به رای میگذارد.

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه تاکید کرد: وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است.

اسپوتنیک، تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

فلج سیاسی آمریکا

اخبار را ورق می زدم به مطلبی که نشریه واشنگتن پست در باره امضای لایحه کمک های آمریکا به کی یف اشاره می کند رسیدم.

Loading
28اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ هشدار شدید چین به تایوان و ژاپن و…

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: هشدار شدید چین به تایوان و ژاپن، ساخت دیوار حفاظتی درکره شمالی برای مقابله با حملات آمریکا، هشدار رئیس‌جمهور کره‌جنوبی درباره احتمال درگیری نظامی با پیونگ یانگ، ابهامات در طرح سوریه دی‌میستورا، تکذیب عقب نشینی حزب‌الله از مرز لبنان و سوریه، دیدار بشاراسد با هیئتی از شخصیت های عربی، اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با کره شمالی ، مشخص شدن ترکیب هیئت دولت جدید فرانسه و مذاکره برای انتقال جنگنده‌های آلمانی از اینجرلیک به اردن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

رادیو چین: سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی این وزارتخانه نسبت به قصد ارتقای روابط خود با تایوان به شدت ابراز نارضایتی کرد و از ژاپن خواست اصول بیانیه مشترک چین و ژاپن و تعهدات خود به چین را اجرا و بر اصل “یک چین” پایبند باشد. مقامات تایوان دیروز چهارشنبه با برگزاری مراسمی، اعلام کردند، از این پس، “انجمن روابط آسیای شرقی” پنجره تبادلات تایوان با ژاپن، به “انجمن روابط تایوان و ژاپن” نامگذاری می شود. هوا چون‌ یینگ ، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره خاطر نشان کرد: دولت چین قاطعانه با هر کشوری که با چین روابط دیپلماتیک دارد برای برقراری روابط رسمی با تایوان مخالفت می کند.

خبرگزاری ایرنا:  حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه موجب شده تا کره شمالی ساخت دیوارهای حفاظتی برای مقابله با چنین حملاتی را در دستور کار قرار دهد. اخبار منتشر شده در رسانه های منطقه حاکیست که مقامات کره شمالی به ارتش دستور داده اند دیواره های حفاظتی را برای برخی از مکان های حساس ایجاد کنند تا از حملات احتمالی موشکی آمریکا در امان بمانند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی هشدار داد که احتمال درگیری نظامی در مرز این کشور با کره شمالی بالا است. مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی که به تازگی سوگند یاد کرده است هشدار داد: برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی به سرعت در حال پیشرفت است. وی ادامه داد: من هرگز تحریکات و تهدیدات هسته‌ای کره شمالی را تحمل نخواهم کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد، کشورش آماده گفت‌وگو با آمریکا در زمینه همه مسائل مربوط به امنیت سایبری جهانی است. آندری کروتسکی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری‌های بین المللی در امنیت اطلاعات خدمت می‌کند، خاطر نشان کرد:رئیس جمهور کشور ما در پکن اخیرا این را گفت. او مشخصا خاطر نشان کرد، ما به طرف آمریکایی طیف وسیعی از توافق‌ها از جمله در زمینه پیشگیری از حوادث در حوزه اطلاعاتی را برای آن که به بحث و همکاری بپردازیم ارائه کردیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  هیئت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو اعلام کرد، استفان دی‌میستورا طرح خود درباره تشکیل تیمی مشورتی برای بررسی قانون اساسی سوریه را به وپژه در پی مخالفت‌های مخالفان با اکثر بندهای آن پس گرفت.سالم المسلط، سخنگوی هیئت عالی مذاکرات اعلام کرد، مخالفان ملاحظات بسیاری روی طرح ارائه شده از سوی استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه داشتند.

خبرگزاری فارس: منابع معارض سوریه می‌گویند که حزب‌الله مواضع خود در رشته‌کوههای شرقی لبنان در مرز سوریه را خالی نکرده بلکه برخی مواضع را تقویت هم کرده است. روز چهارشنبه 17 می، وبگاه لبنانی «النشره» خبر داد که حزب‌الله از برخی مواضع خود در رشته‌کوههای شرق لبنان در مرز سوریه عقب‌نشینی کرده و به مأموریت خود در کمک به ارتش لبنان پایان داده است .

خبرگزاری مهر:  بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئتی از شخصیت های عربی، بر ضرورت مقابله با طرح های تجزیه طلبانه در منطقه تاکید کرد. بشار اسد در این دیدار به چالشهای جهان عرب اشاره کرد و بر ضرورت هوشیاری و همدلی در مقابله با طرح های تجزیه طلبانه برای منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور آمریکا از آمادگی خود برای مذاکره با کره شمالی خبر داد. دونالد ترامپ در جریان دیدارش با هونگ سوک هیون نماینده ویژه کره شمالی از آمادگی خود برای تلاش جهت رسیدن به صلح در شبه جزیره کره از طریق دستیابی به توافقی با کره شمالی به شرط وجود “شرایطی مشخص” خبر داد.وی در عین حال گفت که نمی خواهد فقط برای مذاکره، مذاکره کند.

خبرگزاری تسنیم: یک مقام بلندپایه آمریکایی گفت : دونالد ترامپ که قرار است به اسرائیل سفر کند، در این سفر طرح انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اعلام نمی‌کند.این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: ترامپ همچنان قصد دارد این گام را در نهایت امر بردارد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  رئیس جمهوری آمریکا  تاکید کرد نتایج تحقیق در مورد اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نشان خواهد داد میان اطرافیان او و روسیه تبانی صورت نگرفته است. دونالد ترامپ اظهار داشت: «همانگونه که بارها گفتم، انجام تحقیقی دقیق گفته های ما را تایید خواهد کرد: میان تیم انتخاباتی من و تشکیلاتی خارجی هیچ تبانی ای صورت نگرفته است».ترامپ همچنین ابراز امیدواری کرد این مسئله سریع تر پایان یابد.

خبرگزاری صدا و سیما:  کارشناسان می گویند، نوع موشک جدیدی که کره شمالی آزمایش کرده است ، برد بی سابقه ای دارد که می تواند پایگاه های آمریکا را در اقیانوس آرام هدف قرار دهد. خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: شلیک موشکی اخیر این کشور  آزمایش موفقیت آمیز نوع جدیدی از موشک بوده است.هواسونگ 12 موشکی میان برد با قابلیت تبدیل به موشک دور برد است.در این بیانیه آمده است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا نظاره گر آزمایش این نوع جدید از موشک بود.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  ژاپن مراتب اعتراض خود به کره جنوبی نسبت به فعالیت یک کشتی تحقیقاتی این کشور در داخل منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن بدون کسب اجازه را ابراز کرد.کشتی «هه یانگ ۲۰۰۰» روز چهارشنبه در حال فعالیت در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن، در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری غرب جزایر کوچک مورد مناقشه تاکِشیما واقع در دریای ژاپن مشاهده شد. این جزیره ها تحت کنترل کره جنوبی هستند اما ژاپن ادعای مالکیت آنها را دارد.

العالم فارسی: گروه موسوم به ریاض که مخالفان سوری مزدور آل سعود می باشد، چهار برگه پیشنهادهای خود را به استفان دی میستورا ارائه داد. این اوراق شامل تعیین جدول زمانی، مخالفت با اعطای سهم در کمیته به دیگر گروه ها و غیر الزام آور بودن بررسی ها و توصیه های کمیته است. گروه قاهره نیز خواستار توافق درباره پیشنهاد دی میستورا و وعده و تضمین بررسی امور در یک سبد در گفت و گوهای آتی شده است.

رادیو فرانسه:   اسامی اعضای هیئت دولت جدید فرانسه اعلام شد. نخستین هیئت دولت “امانوئل ماکرون”، علاوه بر “ادوار فیلیپ” نخست وزیر، از ٢٢ وزیر و وزیر مشاور و از جمله ١١ زن تشکیل شده است. برابری میان دو جنس در ترکیبِ هیئت دولت و نیز در تعیین نامزدهای انتخابات پارلمانی این کشور، یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهوری فرانسه بوده است.

دویچه وله:  وزیر دفاع آلمان در نظر دارد گفت‌وگوهایی را با مقامات کشور اردن برای انتقال نظامیان و جت‌های جنگنده آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه به این کشور آغاز کند. خانم اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، قرار است در سفر آتی خود به اردن با مقامات این کشور درباره استقرار نظامیان و جت‌های جنگنده آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه به این کشور گفت‌و‌گو کند.وزیر دفاع آلمان گفت: «در اردن با پادشاه این کشور در این باره گفت‌و‌گو خواهم کرد. این نخستین گفت‌و‌گوها برای اجرایی شدن این طرح هستند.»

پرس تی وی :  صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از افزایش شمار کودکان بی‌سرپرستی که از مرزهای بین‌المللی عبور می‌کنند، خبر داده است. یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد در فاصله سال‌های 2015 و 2016 حدود 200 هزار کودک بی‌سرپرست برای پناهندگی در 80 کشور سراسر دنیا درخواست داده‌اند.این بیانیه افزود نام حدود یک‌صد هزار کودک  بی‌سرپرست دیگر در حال عبور از مرز میان امریکا و مکزیک ثبت‌شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *