جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

Loading
2خرداد ماه 1396

رسانه ها ؛ هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی از پنج قاره جهان و…

۱۳۹۶/۰۳/۰۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: اولین نشست دبیران شورای امنیت ملی عضو ائتلاف ضد تروریسم هم پیمان سوریه، تلاش کردستان عراق برای تشکیل نیروی هوایی، داعش مسئول انفجار منچستر ، اعلام آمادگی حشد شعبی برای کنترل مرزهای عراق-سوریه ، انعطاف‌پذیری بی‌سابقه سیسی درباره اعزام نیرو به مرزهای اردن، سوریه و عراق، همکاری ژاپن وآمریکا برای ایجاد سامانه جدید راداری ضد موشکی، تاکید پوتین بر آمادگی مسکو برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، بن‌بست در توافق مالی میان اروپا و یونان ، تاکید آلمان بر لزوم گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به توان چشمگیر حزب الله و مخالفت چین با آزمایش های موشکی کره شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: اولین نشست دبیران شورای امنیت ملی عضو ائتلاف ضد تروریسم هم پیمان سوریه امروز در روسیه برگزار می شود.دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در بدو ورود به مسکو گفت:‌ با ابتکار جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه امروز اولین نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم هم پیمان سوریه در شهر زاویدو روسیه برگزار خواهد شد. علی شمخانی امروز (سه‌شنبه) برای شرکت در هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی از پنج قاره جهان وارد مسکو شد. این اجلاس برای بررسی و تبیین ظرفیت‌هایی است  که می‌تواند برای امنیت سازی به ویژه موضوع مبارزه با تروریسم از طریق گفت‌وگوهای امنیتی فراهم کند.

خبرگزاری فارس:  کردستان عراق تلاش دارد با کمک آمریکا، انگلیس و آلمان، شاکله پیشمرگه را بازسازی کند. ژنرال «بختیار محمد» از فرماندهان بلندپایه پیشمرگه می‌گوید که تلاش‌هایی در حال صورت گرفتن است تا پیشمرگه دارای نیروی هوایی شود و همچنین سازماندهی آن به مثابه یک ارتش کلاسیک تغییر یابد. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی تشکیل نیروی هوایی پیشمرگه وارد مرحله اجرایی شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله شب گذشته در شهر منچستر را بر عهده گرفت. داعش در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مسئولیت انفجار در محل برگزاری یک کنسرت در شهر منچستر را که طی آن ۲۲ تن کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند، بر عهده گرفت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ابومهدی مهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق تأکید کرد که جنگ در مرزهای این کشور با سوریه احتمالا حشد شعبی را به داخل خاک سوریه بکشاند. ابومهدی المهندس، در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان گفت: حشد شعبی تحت امر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق است که از فرماندهی حشد خواسته به مرزها بروند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس‌جمهوری مصر طی نشست سران کشورهای اسلامی – آمریکایی در ریاض نسبت به پیشنهادات عربستان، آمریکا و اردن در زمینه اعزام نیروهای ارتش مصر به نقاط تماس مستقیم با داعش در عراق و سوریه انعطاف بی‌سابقه‌ای از خود نشان داد. نیروهای مسلح مصر عملا برای اولین بار اعزام نیروهای ارتش برای جنگ با تروریسم را به مثلث صحرایی بررسی می‌کنند. این مثلث صحرایی مرزهای اردن را با عراق و سوریه به هم متصل می‌کند.مصر پیشتر اعزام نیرو را رد می‌کرد اما اخیرا در این زمینه تحت فشار قرار گرفته است.

 خبرگزاری ایرنا:   دو شرکت آمریکایی ‘ریتون و لاکهید مارتین ‘ به ژاپنی ها در راه اندازه سامانه جدید راداری ضد موشک که سپر دفاعی توکیو را علیه پرتاب های موشکی کره شمالی در دریای ژاپن افزایش می دهد، همکاری می کنند. منابع دولتی و دفاعی ژاپنی با اعلام این خبر به رویترز گفتند این اقدام همچنین سبب افرایش توان دفاعی ژاپن در برابر هر نوع پرتاب موشکی از سوی پیونگ یانگ می شود.

خبرگزاری مهر:  رئیس جمهوری روسیه ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در منچستر بر آمادگی مسکو برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد. ولادیمیر پوتین به ملت و دولت انگلیس تسلیت گفت و با خانواده های قربانیان این حمله تروریستی ابراز همدردی کرد. پوتین همچنین بر آمادگی مسکو برای همکاری با انگلیس در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم:  مقامات اروپایی بار دیگر در توافق با یونان برای ادامه ارسال کمک مالی به این کشور شکست خوردند. وزرای دارایی حوزه یورو عصر روز دوشنبه نتوانستند با یونان بر سر کمک های مالی به توافق برسند. توافقی که برای پرداخت قسط دیگری از وام چند میلیارد یورویی کمک مالی به این کشور، ضروری بود.آتن باید در ماه ژوئیه پیش رو 7 میلیارد یورو از بدهیهای قدیمی اش را بازپرداخت کند.

 خبرگزاری صدا و سیما: 9 کشور قدرت‌ِ هسته‌ایِ ، به هیچ‌وجه آماده‌ی خلع سلاح هسته‌ایِ داوطلبانه نیستند. روزنامه نیویورک تایمز، چاپ آمریکا، در مقاله‌ای به قلم ریک گلَداِستون نوشت: کمیته‌ی خلع سلاح سازمان ملل اولین پیش‌نویس معاهده‌ی جهانیِ منع تسلیحات هسته‌ای را روز گذشته (دوشنبه) منتشر کرد.آمریکا و سایر قدرت‌های هسته‌ایِ جهان، مذاکرات منع تسلیحات هسته‌ای را در سازمان ملل، که بیش از 120 کشور دنیا از آن حمایت می‌کنند، تحریم کرده‌اند.

خبرگزاری صدا و سیما: روسیه تا 3 سال آینده 15 ماهواره در مدار زمین قرار می دهد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد روسیه ناوگان ماهواره های خود را توسعه خواهد داد و به منظور انجام فعالیت‌های سنجش از راه دور در روسیه و دیگر نقاط جهان، تا سال 2020 پانزده ماهواره دیگر را در مدار زمین قرار می دهد.کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهور به منظور گفتگو درباره توسعه صنعت فضایی کشور، نشستی با مسئولان آژانس فضایی روسیه داشت.

ان اچ کی ژاپن: وزیر بهداشت تایوان به خاطر ممانعت از حضورش در نشست سازمان بهداشت جهانی به دلیل فشارها از سوی سرزمین اصلی چین، به شدت ابراز ناامیدی کرد.چن شی-چونگ، وزیر بهداشت و رفاه تایوان، در گفت و گو با خبرنگاران گفت که به جای هرگونه رویکرد سیاسی، همه مباحثات باید بر اساس حق برخورداری از بهداشت باشد. بر اساس توافقنامه سیاست «چین واحد»، از سال ۲۰۰۹ هر ساله عنوان ناظر اجلاس به تایوان اعطا شده است ولی امسال دعوتنامه ای برای این کشور ارسال نشد. آینده کمک خواهد کرد. 

رادیوچین:  مجمع عالی همکاری بین المللی “یک کمربند- یک جاده” 14 تا 15 می در پکن با موفقیت برگزار شد و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. ستیفن ارلینس رییس کمیته روابط آمریکا و چین گفت: هدف از پیشنهاد “یک کمربند- یک جاده” چین کمک به منافع مشترک و همکاری برد- برد در سراسر جهان است. آمریکا خواستار پیوستن به آن می شود. وی در گفت و گو با خبرنگاران در نیویورک گفت: مجمع عالی همکاری بین المللی “یک کمربند- یک جاده” به طور وضوح‌تر ایده پیشنهاد “یک کمربند- یک جاده” را به جهان نشان داده است. هدف از این پیشنهاد کمک به منافع مشترک و همکاری برد- برد در سراسر جهان است و نیز نشانگر مسئولیت چین به عنوان کشور بزرگ مسئول شناس است.

دویچه وله:  آلمان به رغم سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران، از گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس حمایت کرد. اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان گفت، آلمان خواستار همکاری سازنده هم با جهان عرب و هم با ایران، مهم‌ترین بازیگر منطقه‌ای است. مارتین شفر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز  “سیاه و سفید” قلمداد کردن مسئله در خاور میانه را نادرست خواند.

پرس تی وی:  شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید با اعمال فشار بر کشورها تلاش دارد تا تحریم‌هایی جدید بر سر آزمایش موشکی کرۀ شمالی، علیه پیونگ‌یانگ اعمال کند.شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه با اتفاق آراء بیانیه‌ای صادر کرد و به شدت آزمایش موشکی اخیر کرۀ شمالی را محکوم کرد؛ این شورا همچنین از کمیتۀ تحریم سازمان ملل خواست تا تلاش‌ها برای عملی کردن این تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را افزایش دهد.

پرس تی وی :  ژان – ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد پاریس خواهان داشتن روابط سیاسی بیشتر با ایران به دلیل نقش مهم این کشور در منطقه است. وزیر خارجه فرانسه افزود: این کشور  در راستای توسعه گفتگوی سیاسی به‌عنوان بخشی از راهکاری سازنده باهدف حل‌وفصل بحران‌های منطقه‌ای تلاش خواهد کرد.

پارس تودی : به دنبال افزایش تهدیدات سایبری علیه رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم در صفحه رسمی خود در توییتر با اذعان به توانایی های چشمگیر نظامی حزب الله لبنان، نوشت: حزب الله یک روز هم از مقاومت عقب ننشسته است. ‌ ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه رسمی خود در توییتر با انتشار تصویری از نیروهای حزب الله لبنان، اذعان کرد: آنها (حزب الله) دائما خود را علیه اسرائیل تجهیز و آماده می کنند.

پارس تودی :  سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اعلام اینکه دولت پکن مخالف آزمایش‌های موشکی بالستیک کره شمالی است، همه طرف های ذیربط و مرتبط با مسائل شبه جزیره کره را به خویشتن داری دعوت کرد. «هوا چون اینگ» در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد که که همه کشورها که به نوعی با مساله شبه جزیره کره در ارتباط هستند، باید برای حراست از صلح و امنیت منطقه تلاش کنند.

العالم فارسی: عناصر آل خلیفه، برای بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم، به اطراف منزل او واقع در منطقۀ الدراز حمله کردند، اما با توجه به دستور اکید علما برای جلوگیری از رسیدنِ دستِ نظامیان آل خلیفه به شیخ عیسی، مردمِ بحرین با دست های خالی اطراف خانۀ او تحصن کردند.نظامیان آل خلیفه با تحصن کنندگان درگیر شد و این درگیری به زخمی شدن شماری از عناصر آل خلیفه منجر شد. در این درگیری همچنین یکی از تحصن کنندگان به شهادت رسید.

خبرآنلاین: کارل بیلدت، رییس شورای روابط خارجی اروپا و وزیر امور خارجه پیشین سوئد با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به اظهارات ضد ایرانی رییس‌جمهور آمریکا علیه ایران در جریان سفرش به عربستان واکنش نشان داد. رییس شورای روابط خارجی اروپا با اشاره به اظهارات ضد ایرانی اخیر رییس‌جمهور آمریکا علیه کشورمان گفت: اروپایی‌ها خواهان تعامل با ایران هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *