جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا

نیویورک – ایرنا- در پی همکاری رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا با پلیس برای سرکوب دانشجویان حامی غزه و مخالف اسرائیل، به دلیل ورود نیروهای امنیتی و پلیس به دانشگاه و بازداشت گسترده دانشجویان، درخواست ها و فشارها برای برکناری رئیس مصری الاصل این دانشگاه بالا گرفته است.

در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا

نیویورک – ایرنا- در پی همکاری رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا با پلیس برای سرکوب دانشجویان حامی غزه و مخالف اسرائیل، به دلیل ورود نیروهای امنیتی و پلیس به دانشگاه و بازداشت گسترده دانشجویان، درخواست ها و فشارها برای برکناری رئیس مصری الاصل این دانشگاه بالا گرفته است.

دُم خروسی که از مجلس نمایندگان آمریکا بیرون زد!

«مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی لایحه اعطای کمک های مالی و نظامی از سوی آمریکا به رژیم اشغالگر قدس به ارزش ۲۶ میلیارد دلار را تصویب کرده است. به این ترتیب به نظر می رسد صهیونیست ها در رابطه با اقدامات و کنش های تروریستی و غیرقانونی خود، یک چک سفید امضای تمام عیار را از دولت آمریکا و سازوکاهای حکمرانی آن دریافت کرده اند »

سفر هیات مصری به فلسطین اشغالی

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک هیات مصری امروز (جمعه) برای گفت وگو درباره مذاکرات مبادله اسرا وارد فلسطین اشغالی می‌شود.

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

Loading
14خرداد ماه 1396

رسانه ها ؛ انگلیس در وضعیت بحرانی و…

۱۳۹۶/۰۳/۱۴ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: دهها کشته و زخمی در حملات تروریستی لندن و واکنش‌های جهانی به آن، اخراج تعدادی از سران ارشد «حماس» توسط قطر ،تهدید اردوغان به آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه، اظهارنظر پوتین درخصوص ناتو،دیدار نخست‌وزیر سوریه با هیأت عالیرتبه هندی ، آغاز مانورهای نظامی ناتو در مجاورت مرز روسیه، تصرف کاخ ریاست جمهوری یمن بدست ارتش و کمیته‌های مردمی، انتقاد وزیر دفاع آمریکا از چین در نشست امنیتی سنگاپور، تاکید چین بر الگوی جدید همکاری امنیتی و آمادگی روسیه برای همکاری با بریتانیا و غرب در مبارزه با تروریسم ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صدا و سیما:  کمتر از یک هفته مانده به برگزاری انتخابات عمومی، لندن پایتخت انگلیس شاهد حملات تروریستی دیگری بود که براساس گزارش ها دست کم شش نفر در آن کشته شده اند. ترزا می نخست وزیر انگلیس تصمیم دارد امروز  ریاست نشست اضطراری امنیتی را پس از این که پلیس متروپولیتن تایید کرد حملات پل لندن و بازار بارو را به عنوان حوادث تروریستی بررسی می کند، برعهده بگیرد.

خبرآنلاین: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی لندن ، تصریح کرد که کشورش بیش از هر زمان دیگری در کنار انگلیس ایستاده است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای با اعلام اینکه به دقت در حال نظارت بر حوادث اخیر در لندن است، گفته است که واشنگتن آماده کمک به دولت انگلیس است.’دونالد ترامپ’، رییس جمهوری آمریکا هم در واکنش به حوادث لندن در یادداشتی در صفحه توییترش عنوان کرد: «باید هوشیار، مراقب و سرسخت باشیم. به دادگاه های نیاز داریم که حقوقمان را به ما باز گردانند.

خبرگزاری فارس: به دنبال دومین حمله تروریستی در ظرف دو هفته، یک طومار مردمی در انگلیس، خواستار به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی این کشور شد که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود.بنا به گزارش «بی بی سی»، تبلیغات انتخاباتی حزب محافظه‌کار از قبل به حالت تعلیق درآمده است و باقی احزاب انگلیس نیز قرار است تبلیغات انتخاباتی خود را امروز متوقف کنند.

خبرگزاری فارس: دولت قطر لیستی از مقامات جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به رهبری این گروه ارسال کرده و خواستار خروج هرچه زودتر مقامات مذکور از «دوحه» پایتخت این کشور شده است. روزنامه  اسرائیلی «هاآرتص» به نقل از شبکه «المیادین» نوشت لیست مقامات حماس که قطر قصد دارد از کشورش اخراج کند شامل کسانی است که با شاخه حماس در «کرانه باختری» نیز ارتباط دارند.این گزارش هنوز از سوی حماس یا دولت قطر تایید یا تکذیب نشده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد چنانچه کشورش هدف حمله نیروهای کرد سوریه قرار بگیرد، عملیات‌های نظامی علیه آنان در خاک سوریه را از سر می‌گیرد.رجب طیب اردوغان،‌ در نشست “انجمن صنایع و کسب و کار مستقل” در استانبول گفت: به آمریکا هم گفته‌ایم که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ما آن را با هیچکسی در میان نخواهیم گذاشت و خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم و اوضاع را در دست می‌گیریم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: از سفر روز دوشنبه به ترکیه برای عادی سازی روابط با آنکارا پس از یکسری تنش‌ها با این عضو ناتو استفاده خواهد کرد. آلمان در اندیشه جابجا کردن سربازانش از پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه به اردن و یا کشور دیگری در این منطقه است چرا که دولت ترکیه از بازدید قانونگذاران آلمانی به این سایت ممانعت به عمل می‌آورد.روابط آلمان و ترکیه همچنین پس از بازداشت یک روزنامه‌نگار دو تابعیتی بیش از پیش تیره شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ولادیمیر پویتن، رئیس‌جمهور روسیه گفت: فروپاشی ائتلاف ناتو اتفاق خوبی برای مسکو خواهد بود اما هنوز پیش بینی نمی شود که این اتفاق بیفتد.پوتین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گفت: از یک طرف شاید آنها (ناتو) روزی دچار فروپاشی شوند اما ما هنوز اثری از چنین فروپاشی نمی بینیم.

  خبرگزاری مهر:  «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه با یک هیأت عالیرتبه هندی به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور، در دمشق دیدار و گفتگو کرد. این هیأت هندی به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور وارد دمشق، پایتخت سوریه شده است. خمیس در جریان این دیدار تصریح کرد: دمشق از مشارکت سرمایه گذاران و صنعتگران هندی در پروژه های اقتصادی مشترک استقبال می کند.

 خبرگزاری مهر:  «عبدالباسط» کمیسیونر عالی دولت پاکستان در هند با اشاره به روابط خوب تهران- اسلام آباد گفت که پاکستان از عضویت در ائتلافی که هدف آن منزوی ساختن ایران باشد، اجتناب خواهد کرد. «عبدالباسط» دراین حال مدعی شد عضویت پاکستان در ائتلاف نظامی جدید به سرکردگی عربستان سعودی،«تنها علیه تروریسم است و نه هیچ کشور خاص».

خبرگزاری تسنیم:  تمرینات نظامی ۸ کشور عضو ناتو به منظور واکنش سریع و جمعی به تهدیدات احتمالی، در خاک جمهوری لتونی در منطقه بالتیک، نزدیک مرز روسیه آغاز شده است.به گزارش روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو»، در جمهوری لتونی مانورهای نظامی گسترده ناتو تحت عنوان «Saber Strike 2017» آغاز شده است. این مانورها سالانه در خاک یکی از کشورهای منطقه بالتیک و در مجاورت مرزهای روسیه انجام می گیرند، این در حالی است که ارتش لتونی تاکید کرده که این تمرینها علیه روسیه جهت گیری نشده است.بر اساس اطلاعات وزارت دفاع لتونی، این تمرینات نظامی مشترک تحت فرماندهی آمریکا برگزار شده و در آن بیش از دو هزار نیروی نظامی از 8 کشور عضو ناتو ( شامل لتونی، لیتوانی، ایتالیا، نروژ، انگلیس، لهستان، اسلواکی و آمریکا) شرکت دارند.

العالم فارسی: وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، کاخ ریاست جمهوری و پادگان تشریفات در تعز را به تصرف کامل خود درآورده اند.این وزارتخانه تاکید کرد که بیش از 37 تن از نیروهای مزدور وابسته به عبدربه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن از جمله چند فرمانده در عملیات ارتش و کمیته های مردمی برای تصرف کاخ ریاست جمهوری پادگان تشریفات در تعز کشته و زخمی شده اند.

رادیو فرانسه: جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست امنیتی در سنگاپور، سیاست چین مبنی بر به کارگیری زور در تقریبا تمامی دریای چین را مورد سرزنش قرار داد و از سوءظن پکن نسبت به همسایگانش و همچنین “اهانت” این کشور به حقوق بین الملل انتقاد کرد.وزیر دفاع آمریکا چین را به “نظامی کردن” دریای چین متهم کرد و تلاش ارتش چین را برای ساخت جزایر مصنوعی در دریای چین محکوم کرد.

رادیوچین:  هه لی، معان رییس آکادمی علوم نظامی ارتش آزادی بخش چین که درنشست امنیتی سنگاپور شرکت دارد ، درباره خطرات هسته ای پیش روی منطقه آسیا- اقیانوسیه، الگوی جدید همکاری امنیتی، راه‌اندازی تکنولوژی جدید در زمینه اموردفاعی، اقدامات برای جلوگیری از درگیری دریایی با نمایندگان کشورهای حاضر مشورت کرد. در این نشست که به گفت و گوی شانگری لا معروف است ، 22 نماینده در سطح وزیر از 12 کشور و رهبران نظامی و افسران ارشد و کارشناسان از 39 کشور در آن شرکت دارند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   سران دفاعی ژاپن، آمریکا و کره جنوبی به توافق رسیده اند که برای رسیدگی به برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.تومومی اینادا، وزیر دفاع ژاپن، جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا و هان مین کو، وزیر دفاع کره جنوبی، روز شنبه در حاشیه یک کنفرانس امنیتی سالانه در سنگاپور دیدار کردند.این سه وزیر دفاع به توافق رسیدند که توسعه هسته ای و موشکی کره شمالی تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان می با شد.

اسپوتنیک روسیه: کنستانتین کوساچف رییس کمیته امور بین الملل در شورای فدراسیون اظهار کرد که انفجار در مرکز لندن بسیار وحشتناک بوده و برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم رخ داده است. سناتور کوساچف در صفحه فیس بوک خود نوشت: «روسیه از همان ابتدا آماده بود تا همگام با بریتانیا و سایر کشورهای غرب در مبارزه با تهدیدات مشترک شرکت کند. چند فاجعه دیگر باید رخ بدهد تا متحدین آتی ما در حوزه تروریسم بالاخره ذهنیت خود را تغییر دهند؟ یا جهان بینی خود را عوض کنند؟»

تی .آر.تی ترکیه: رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: گروه های تروریستی فتو و داعش بی وقفه به حملات خود ادامه می دهند. رجب طیب اردوغان طی سخنانی در مجمع عمومی موسیاد در مرکز کنگره خلیج استانبول، گفت: گروه های تروریستی فتو و داعش بی وقفه به حملات خود ادامه می دهند٬ این حملات حتی در زمینه های اقتصادی نیز بوده است. ولی ترکیه علی رغم تمامی حملات به مبارزه خود با این گروه های تروریستی ادامه می دهد و تا نابودی کامل تروریست ها عقب نخواهد نشست.

دویچه وله:  در سوریه شبه‌نظامیان مسلح کرد خود را برای حمله به شهر پراهمیت رقه آماده می‌کنند. افراد مسلح زیر حمایت آمریکا قصد دارند نیروهای داعش را از رقه بیرون برانند. درهمین حال،  ارتش دولتی سوریه اعلام کرده است که مناطق کوهستانی جاده دمشق به حلب را از نیروهای داعش پاکسازی کرده است.

رادیو هند: هند و فرانسه همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تغییرات آب و هوایی راگسترش می دهند. نارندرا مودیف نخست وزیر هند که در پاریس بسر می برد ، گفت که پیمان پاریس در قبال تغییر آب و هوا یک ماده اعتقاد برای هند می باشد . او افزود: قرارداد پاریس منعکس  کننده وظیفه نسبت به تحفظ زمین و منابع طبیعی است.

پارس تودی:  رئیس جمهوری سوریه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «ویون» هند با اشاره به بهبود شرایط در سوریه گفت: تروریست ها در حال نابودی هستند. «بشار اسد» افزود: شرایط در سوریه بسیار بهبود یافته چراکه گروه های تروریستی به خصوص داعش و النصره و گروه های وهابی شبیه به این دو گروه در حال خروج از سوریه هستند و مناطق تحت اشغال این گروه های تروریستی درحال کوچک شدن است.رئیس جمهوری سوریه گفت: شرایط به لحاظ نظامی بسیار بهتر شده، اما کاملا بهبود نیافته است، چراکه این امر تنها منحصر به درگیری نظامی نیست بلکه مسائل مختلف دیگری از جمله مسائل ایدئولوژیکی وجود دارد که تلاش می‌کنند آن را در منطقه ما گسترش دهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *