جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
2تیرماه 1396

رسانه ها ؛ حمله موشکی روسیه به داعش و…

۱۳۹۶/۰۴/۰۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: حمله موشکی ناوهای روسی به داعش در حماه سوریه، بیانیه گردان‌های «القسام» به مناسبت روز جهانی قدس، مذاکرات ایران، ترکیه و روسیه در مورد حضور نیروهای نظامی در سوریه، واکنش جدید روسیه به تحریم های جدید آمریکا، برگزاری رزمایش قطر و فرانسه، رایزنی روسیه با قزاقستان و قرقیزستان برای اعزام نیروی نظامی به سوریه، ادامه نبردهای شدید در قلب موصل،آزمایش موتور موشکی جدید در کره شمالی، فهرست شروط چهار کشور عربی برای برقراری روابط با قطر، اظهارات وزیرخارجه چین درباره بحران کنونی خلیج فارس،آزمایش ناموفق موشک رهگیر جدید آمریکایى-ژاپنى، رزمایش مشترک دریایی عمان و چین، تاکید سران اتحادیه اروپا بر افزایش همکاریهای دفاعی کشورهای عضو و انتقاد رئیس جمهوری ونزوئلا از مداخله سازمان کشور های آمریکایی در امور این کشور از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، به دنبال حملات موشکی روسیه از کشتیهای خود در دریای مدیترانه به مواضع داعش در استان حماه سوریه ، بمب افکن های روسیه نیز مواضع این گروه را هدف قرار دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، کشتی های جنگی روسیه با استفاده از موشک به اهداف داعش در شهر حماه سوریه حمله کردند.

اسپوتنیک روسیه:  دوناو و یک زیردریایی روسیه شش موشک کالیبر به مواضع داعش در سوریه شلیک کردند. به گزارش اسپوتنیک،  ناو های “آدمیرال اسن” و “آدمیرال گریگورویچ” و زیردریایی “کراسنودار” نیروی دریایی روسیه شش موشک کروز “کالیبر” به مواضع داعش در سوریه شلیک کردند.وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت زیردریایی کراسنودار موشک های کروز را از زیر آب شلیک کرده است.

خبرگزاری فارس: شاخه نظامی حماس در بیانیه خود همزمان با روز قدس اعلام کرد: همه امت اسلامی و عربی باید درگیری‌های حاشیه‌ای را کنار بگذارند و برای فلسطین و قدس متحد شوند. در بیانیه‌ای که «ابوالحسن» سخنگوی القسام آن را قرائت کرد، آمده است: آیا زمان آن فرا نرسیده که امت اسلام، قدس و مسجد الاقصی را یاری کند و غبار ذلت و سستی را از آن بزداید؟ همزمان درغزه یک نشست بین المللی به مناسبت روز قدس برگزار شد؛ «اسماعیل رضوان» از اعضای ارشد حماس در این نشست گفت: روز قدس مانند یک هشدار برای امت اسلام است با این مضمون که قدس، ایستگاه نبرد حقیقی با رژیم اشغالگر و نیز مسأله اصلی امت اسلام است.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی «هرتزلیا» بار دیگر اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران را تکرار کرد. وی همچنین ایران را عامل اصلی برهم زدن ثبات در منطقه خواند و گفت که این کشور «خطر محوری» برای اسرائیل است. وی ادعاکرد که دنیا اگر در خاورمیانه صلح می‌خواهد بایستی جلوی نفوذ ایران را بگیرد.

خبرگزاری  مهر: مقامات سه کشور ایران، ترکیه و روسیه پیرامون مکانیزمی برای استقرار نیروهای نظامی خود در «مناطق کاهش تنش» در سوریه با یکدیگر بحث و گفتگو کردند. «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که مقامات سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در حال کار بر روی طرحی جهت استقرار نیروهای نظامی خود در مناطق کاهش تنش در سوریه هستند.کالین به خبرنگاران در آنکارا گفت: «اگر این نیروها در  مناطق مزبور مستقر شوند، این مسئله احتمال درگیریها [میان دولت سوریه و گروههای معارض] را به حداقل خواهد رساند».

خبرگزاری مهر:  وزارت خارجه روسیه در واکنشی جدید به تحریم های آمریکا اعلام کرد که تحریم های جدید تهدیدی جدی علیه روابط دو کشور است.بیانیه وزارت خارجه روسیه پس از آن منتشر شده که سرگئی لاوروف، و رکس تیلرسون، وزیران خارجه روسیه و ایالات متحده، تلفنی گفتگو کردند.

خبرگزاری مهر:  وزارت دفاع قطر اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با نیروی دریایی فرانسه رزمایش مشترک نظامی در آب های منطقه در شمال قطر برگزار کردند.به گزارش خبرگزاری مهر، این رزمایش سومین رزمایش نظامی قطر با کشورهای غربی طی یک هفته اخیر و از زمان شروع بحران این کشور با کشورهای عربی خلیج فارس بوده است. در همین راستای وزارت دفاع قطر در بیانیه ای اعلام کرد: رزمایش قطر و فرانسه در آب های کم عمق برگزار شد که هدف از آن آموزش نیروهای دریایی قطر و فرانسه در زمینه حمایت هوایی و تمرین شلیک موشک از روی عرشه کشتی های جنگی است.

خبرگزاری تسنیم: یک مقام پارلمانی روسیه تایید کرد که این کشور در حال مذاکره با قزاقستان و قرقیزستان در مورد اعزام پلیس نظامی این دو کشور به سوریه است. “ولادیمیر شامانوف” رئیس کمیته امور دفاعی در دومای دولتی روسیه تایید کرد که مسکو در حال رایزنی با دو کشور قزاقستان و قرقیزستان برای اعزام نیروی نظامی به مناطق کاهش تنش در سوریه است. پیش از این، “ابراهیم کالین” سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که طرف روسی قصد دارد از نیروهای نظامی قزاقستان و قرقیزستان برای برقراری امنیت در مناطق کاهش تنش در سوریه استفاده کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رهبر جنبش انصارالله یمن همزمان با روز قدس، تأکید کرد که برخی از مسئولان کشورهای عربی با ملایمت و عطوفت درباره اسرائیل صحبت می‌کنند و از دیدارها و همکاری با این رژیم حرف می‌زنند. عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: غرب جهان عرب را ضعیف می‌داند و در عین حال نیز می‌داند که عناصر قدرتی در منطقه وجود دارد که می‌توان با آن بازی کرد و آن را دوباره ساخت برای همین تحرکات زیادی از سوی یهود صورت گرفت و پول زیادی خرج کردند تا به معاهده بالفور دست یابند و طرحشان را درباره اشغال فلسطین اجرا کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر دفاع آمریکا به همتای ترکیه‌ای خود اطلاع داده است تسلیحاتی که برای نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در سوریه فراهم شده،‌ پس از شکست داعش از آنها پس گرفته می‌شود. ‌ جیمز ماتیس،‌ رئیس پنتاگون در نامه‌ای به فکری ایشیک،‌ وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، ایالات متحده درباره تسلیحاتی که به نیروهای ی.پ.گ داده، به ترکیه اطلاع داده است و ماهانه لیست تسلیحات را به آنها ارائه می‌کند.

خبرگزاری ایرنا:  نبردهای شدید در قلب موصل قدیم ادامه دارد.به گزارش ایرنا ، درگیری ها بر سر کنترل بخش مرکزی شهر از سوی نیروهای عراقی از یک سو و از سوی دیگر مقاومت گروه تروریستی تکفیری داعش برای حفظ آن، اکنون پنج روز است که ادامه یافته و نیروهای عراقی تلاش دارند با درهم کوبیدن آخرین سنگرهای تروریست ها، موصل را که پایتخت به اصطلاح دولت اسلامی داعش بود، بطور کامل آزاد کنند.

العالم فارسی:کره شمالی موتور موشکی را آزمایش کرد که می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد. به عقیده کارشناسان این موتور می تواند یک کلاهک هسته ای را تا خاک آمریکا حمل کند.رسانه های آمریکایی هم روز پنجشنبه اعلام کردند کره شمالی آزمایش جدیدی روی یک موتور موشک انجام داده است.

یورونیوز: چهار کشور عربی که قطر را به اتهام حمایت از تروریسم تحریم کرده اند، فهرستی با سیزده درخواست شامل کاهش روابط با ایران و تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره را برای مقامات قطر ارسال کرده اند. این فهرست که توسط عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و بحرین تنظیم شده است همچنین شامل درخواست تعطیلی یک پایگاه هوایی ترکیه در قطر و تحویل همه افرادی است که تحت عنوان تروریست معرفی می شوند.

یورونیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی شدید از حملات هوایی اخیر به یک هواپیما و پهپاد در آسمان سوریه اعلام کرد این اقدامات می تواند در کشوری که پیشتر شعله جنگ در آن برافروخته شده به بالا گرفتن تنش نظامی میان واشنگتن و دمشق منجر شود. دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان یک کنفرانس خبری با تاکید بر پیچیدگی شرایط امنیتی در سوریه گفت: «به شدت امیدوارم اوضاع در منطقه هر چه سریعتر آرام شود زیرا این گونه حوادث در جو تنش آلودی که طرف های زیادی در آن درگیر هستند می تواند بسیار خطرناک باشد.

رادیوچین:  وانگ ای وزیر خارجه چین پس از گفت و گو با وزیر خارجه اردن درباره بحران کنونی خلیج فارس به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد. وزیر خارجه چین گفت: چین به اوضاع کنونی خلیج فارس توجه دارد. کشورهای عربی دوستان چین هستند. مسایل کنونی متناقض میان براداران عربی هستند. ما می خواهیم کشورهای عربی در چارچوب کشورهای خلیج فارس، از طریق گفت و گو مشورت بطور مناسب مسایل را حل کنند.

رادیوچین: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و یانگ جیه چی عضو شورای دولتی چین که بمنظور شرکت در نخستین دور گفت و گو دیپلماسی و امنیت چین و آمریکا در واشنگتن به سر می برد، دیدار و گفت و گو کردند. یانگ جیه چی دراین دیدار گفت:روابط چین و آمریکا درروزهای اخیر پیشرفت مهمی به دست آورده، تبادلات و همکاری های دو طرف در ابعاد مختلف پی در پی افزایش یافته است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  آژانس دفاع موشکى ایالات متحده آمریکا مى گوید موشک رهگیر جدید این کشور در دومین آزمایشى که در آبهاى ساحلى هاوایى برگزار شد، نتوانست به هدف اصابت کرده و آن را سرنگون کند. این موشک با همکارى وزارت دفاع ژاپن، مراحل توسعه را مى گذراند.موشک رهگیر جدید توانسته بود در آزمایش اول که در ماه فوریه سال میلادى جارى برگزار شد، به هدف اصابت کرده و آن را سرنگون کند.

رادیو هند: آمریکا درآستانه سفرنارندرا مودی نخست وزیر هند به واشنگتن، بافروش 22 پهپاد گارجین به هند موافقت کرد. منابع دولتی هند اعلام کردند این قرارداد به ارزش تقریباً سه میلیارد دلار توسط وزارت امورخارجه آمریکا تصویب شده است.

تی .آر.تی ترکیه:  ارتش پادشاهی عمان با مشارکت چین رزمایش مشترک دریایی برگزار کرد.به گزارش خبرگزاری رسمی پادشاهی عمان، نیروهای دریایی این کشور و چین در دریای عمان رزمایش مشترکی با عنوان «العبور» برگزار کرده‌اند. در این رزمایش علاوه بر آزمایش عبور از دریای عمان با حمایت بالگردهای متعلق به ارتش عمان، عملیات دریایی مختلفی نیز تمرین شد.

تی .آر.تی ترکیه:  سران اتحادیه اروپا بر ضرورت افزایش همکاری میان کشورهای عضو در زمینه دفاع و امنیت تاکید کردند.شورای اتحادیه اروپا در پایان نخستین نشست روسای جمهور و نخست‌وزیران کشورهای عضو این اتحادیه در بروکسل، بیانیه پایانی درباره ضرورت همکاری کشورهای عضو این اتحادیه به منظور افزایش دفاع و امنیت را صادر کرد. بر اساس این بیانیه در این نشست کشورهای عضو این اتحادیه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در روزهای اخیر تاکید کردند که این حملات موجب افزایش عزم اتحادیه اروپا در جهت گسترش همکاری در زمینه امنیت و دفاع شده است.

دویچه وله:  در پی رایزنی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با مشاورانش درباره صلح خاور میانه جرد کوشنر، مشاور ارشد او با نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس دیدار کرده است.جراد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به خاور میانه تاکنون  با  بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرده است.از دیدارهای جداگانه کوشنر با نتانیاهو و عباس اطلاعات اندکی به بیرون درز کرده است. خبرنگاران اجازه حضور در این ملاقات‌ها را نداشتند و در پایان نیز مجاز نبودند از کوشنر چیزی بپرسند.

پارس تودی:  رئیس جمهوری ونزوئلا از مداخله سازمان کشورهای آمریکایی در امور داخلی این کشور انتقاد کرد.به گزارش پارس تودی ، «نیکولاس مادورو» با انتقاد از دخالت های مستقیم  وغیرمستقیم سازمان کشورهای آمریکایی در امور داخلی ونزوئلا ، گفت، دولت کاراکاس همواره برای شکل گیری صلحی پایدار از طریق مذاکره با مخالفان تلاش کرده است و به نتایج انتخابات پیش رو نیز احترام می گذارد.

خبرآنلاین: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای با تاکید بر مبارزه با داعش و گفت وگو بین اربیل و بغداد اعلام کرد که شرایط برای برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراق مناسب نیست. براساس این بیانیه که روز (پنجشنبه) بعد از دیدار هیات اتحادیه اروپا با «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق صادر شد، آمده است: اتحادیه اروپا خواهان عدم تغییر اولویت ها از مبارزه با داعش به موضوع های دیگر بوده و نباید محور موضوع از مبارزه با تروریسم به تنش های داخلی سوق داده شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *