جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

Loading
13تیرماه 1396

رسانه ها ؛ افشای جزئیاتی از پاسخ قطر به عربستان و…

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: افشای جزئیاتی از پاسخ قطر به خواسته‌ 4 کشور عربی، آزمایش موشکی کره شمالی در روز استقلال آمریکا، برگزاری مذاکرات سوریه در آستانه، کره شمالی موضوع اصلی مذاکرات پوتین و شی‌جین‌پینگ،تماس تلفنی می با ولیعهد عربستان و تاکید بر لزوم حل اختلافات با قطر، برنامه ترکیه برای خودکفایی نظامی، رایزنی لاوروف و ابوالغیط درباره بحران قطر، اعلام عدم حضور پادشاه و ولیعهد عربستان در اجلاس آینده گروه بیست در آلمان،آزمایش موشکی جدیدهند، نفوذ نیروهای دموکراتیک سوریه به بخش قدیمی شهر رقه ،راه‌اندازی پروژه بزرگ انرژی چین- پاکستان و سفر نخست وزیر هند به اسرائیل ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداوسیما: دوحه اخراج اتباع ایران و قطع روابط با این کشور از جمله روابط اقتصادی با آن را به اقدامات مشابه دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات مشروط کرده است.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ منابع دیپلماتیک پاسخ غیررسمی قطر به خواسته های چهار کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر را فاش کردند. پیش نویس پاسخ قطر به این خواسته ها که محافل دیپلماتیک به صورت غیررسمی آن را فاش کردند، شامل ده بند است.

دویچه وله: در آستانه روز جشن استقلال آمریکا، کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد را آزمایش کرد. این موشک نسبت به موشک آزمایش‌شده قبلی مدت بیشتری پرواز کرده و سپس در آب‌های ژاپن فرود آمده است. این آزمایش موشکی جدیدترین آزمایش در میان مجموعه تست‌هایی است که می‌تواند کره شمالی را قادر سازد موشکی با قدرت حمل کلاهک اتمی و با بردی تا خاک آمریکا بسازد.

ان اچ کی ژاپن: وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد: موشک کره شمالی احتمالا در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرده است.یوشیهیده سوگا، دبیر اول کابینه ژاپن، می گوید که کره شمالی بامداد روز سه شنبه موشکی را پرتاب کرد که احتمال می رود در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن در دریای ژاپن سقوط کرد.

اسپوتنیک روسیه: همه هیئت های نمایندگی شرکت کننده در دور نوبتی مذاکرات نیروهای درگیرسوری از جمله نمایندگان مخالفان مسلح وارد آستانه، پایتخت قزاقستان شده اند. انور ژایناکوف، وزیر خارجه قزاقستان ضمن اعلام این مطلب گفت امروز 4 ژوئیه هیئت های نمایندگی مذاکرات دو جانبه انجام داده و نشست عمومی فردا برگزارخواهد شد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور چین با رئیس‌جمهور روسیه پیرامون مسائل مربوط به کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد. «شی‌جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز دوشنبه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه وارد مسکو شد. مذاکرات رسمی میان این دو رئیس‌جمهور برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است.

 خبرگزاری فارس: وبگاه معتبر و شناخته شده آمریکایی «هیل» با تاکید بر درس‌هایی که ایران از جنگ تحمیلی 8 ساله گرفته، به دولت دونالد ترامپ هشدار داده است که نباید این درس‌ها را نادیده بگیرد.به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که مواضع ضد ایرانی دولت دونالد ترامپ ادامه دارد، پایگاه نزدیک به کنگره آمریکا در مطلبی به قلم دو تحلیلگر تاکید کرده که واشنگتن باید درس‌های جنگ تحمیلی صدام علیه ایران را به خاطر بسپارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با ولیعهد عربستان خواهان کاهش فوری شدت تنش‌ها در روابط میان دوحه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شد.به گزارش ایسنا، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ضمن تبریک به او برای انتخاب به عنوان ولیعهد عربستان، تأکید کرد که باید تمامی طرف‌ها اقدامات لازم را برای کاهش شدت تنش در منطقه اتخاذ کنند و مجددا “وحدت را در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ایجاد کنند.”

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر هدف آنکارا مبنی بر دستیابی به خودکفایی در حوزه نظامی و دفاعی از یک ناو جنگی رونمایی کرد. به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان در مراسم رونمایی از ناو جنگی “کینالیادا کوروت” در استانبول گفت: ترکیه هیچ‌گونه تلاش برای مانع تراشی در برابر اقدامات و ابتکارعمل ترکیه در حوزه نظامی را تحمل نخواهد کرد.

خبرگزاری مهر:  بر اساس اعلام «انستیتوی تحقیقات صلح سیپری» در استکهلم پایتخت سوئد، سرمایه گذاری برای مدرن تر کردن تسلیحات هسته ای تولید شده در جهان افزایش یافته است.به گزارش خبرگزاری مهر ، در سال گذشته میلادی شمار سلاح های اتمی در سراسر جهان کاهش اما سرمایه گذاری برای مدرن تر کردن سلاح های تولید شده در جهان افزایش یافته است.

  خبرگزاری مهر:   وزیر امور خارجه روسیه و دبیرکل اتحادیه عرب درباره بحران قطر با یکدیگر رایزنی کردند.به گزارش خبرگزاری مهر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفتگو کرد.در این گفتگو تحولات جهان عرب به ویژه بحران قطر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 خبرگزاری ایرنا:مجارستان برای جلوگیری از گذر پناهجویان از حصار مرزی با صربستان جریان برق عبور داد. مجارستان که از سال 2015 مرزهای خود با صربستان را برای ممانعت از ورود مهاجرین حصار کشی کرده، اکنون از این حصارها جریان برق عبور داده است.

خبرگزاری تسنیم: الکساندر لاورنتیف، نماینده پوتین در امور سوریه ابراز امیدواری کرد که درنشست آستانه  سندی که مناطق کاهش تنش در سوریه را مشخص می‌کند، به امضای طرف‌ها برسد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، لاورنتیف با بیان اینکه کشورهای ضامن یعنی روسیه، ترکیه، ایران و همچنین اردن و آمریکا جدی هستند، گفت: ما امیدواریم که فردا به سندی که مناطق کاهش تنش در سوریه را مشخص می‌کند، برسیم.وی افزود: هم‌اکنون در حال کار برای مشخص کردن مناطق کاهش تنش در سوریه و همچنین رایزنی درباره برنامه زمانی هستیم.

العالم فارسی: مرکز هماهنگی آشتی در سوریه از وجود دلایل قاطع درخصوص استفاده عناصر دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره از سلاح های ساخت کشورهای غربی خبر داد.مرکز هماهنگی آشتی در سوریه روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود که ارسال سلاح برای گروههای تروریستی از منابع مختلف از جمله رژیم صهیونیستی و اوکراین انجام می شود.

الکوثرفارسی: برخی منابع خبری با اشاره به غیبت پادشاه عربستان سعودی و ولیعهد او در اجلاس آینده گروه بیست در آلمان، گمانه‌زنی می‌کنند که پادشاه طی روزهای آینده به‌ بهانه‌هایی چون بیماری و کهولت سن به نفع ولیعهد از سمت خود کناره‌گیری کند.روزنامه «رای الیوم» نوشت: «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی، در اجلاس گروه بیست در شهر هامبورگ آلمان، که بیست و هفتم ماه میلادی کنونی برگزار خواهد شد، شرکت نخواهد کرد.

رادیو هند: هند یک فروند موشک رهگیر زمین به هوا را باموفقیت  آزمایش کرد. این آزمایش موشکی درپایگاه چاندی پور در ادیشا انجام شد و دومین آزمایش این نوع  موشک ظرف سه ماه اخیر بوده است .

یورونیوز: نیروهای کرد سوریه تحت حمایت ایالات متحده آمریکا در ادامه عملیات بازپس‌گیری رقه از دست داعش موفق شدند به بخش قدیمی این شهر نفوذ کنند.گفته می‌شود این نیروها با گذشتن از دو بخش دیوار «رفیقه» توانسته‌اند به بخش قدیمی شهر راه یابند.نیروهای کرد، عرب و مسیحی «دموکراتیک سوریه» (‌SDF) از یک ماه پیش (ششم ژوئن) چهارمین مرحله از عملیات آزادسازی شهر رقه را آغاز کردند.

رادیوچین: مراسم بهره‎برداری از نیروگاه زغال سنگی برق ساهیوال در کریدور اقتصادی چین- پاکستان 3 ژوئیه در ایالت پنجاب پاکستان برگزار شد و به این ترتیب نخستین پروژه بزرگ انرژی کریدور اقتصادی چین- پاکستان کار خود را آغاز کرد.این نیروگاه دارای دو واحد تولید برق است که از زمان آغاز اجرای پروژه در ماه ژوئیه سال 2015 میلادی به سرعت کار ساخت آن‎ها انجام شده و شش ماه پیش از مهلت مقرر به ترتیب در ماه‎های مه و ژوئن سال جاری به بهره‎برداری رسیده‎اند.

تی .آر.تی ترکیه:  نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان به عنوان اولین مقام عالی رتبه این کشور به اسرائیل سفر می کند.به گزارش روزنامه “Times of India” مارک سوفر سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل با اشاره به اهمیت نمادین سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به این کشور، آن را موفقیت آمیز ارزیابی کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *