جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

Loading
21تیرماه 1396

رسانه ها ؛ امضای تفاهم نامه بین آمریکا و قطر و…

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: امضای تفاهم نامه آمریکا و قطر در زمینه مبارزه با تروریسم و واکنش عربستان و متحدانش به آن، دیدار تیلرسون با پادشاه عربستان، سفر ترامپ به فرانسه، امضای توافق مربوط به تاسیس مرکزی در اردن برای نظارت بر آتش‌بس سوریه ، ورود پنجمین گروه از نظامیان ترکیه به دوحه، لفاظی جدید رئیس سازمان سیا ضدایران، باقی ماندن تفنگداران آمریکا در عراق، واکنش چین به ایجاد پایگاه درجیبوتی، آزمایش موفقیت آمیز سامانه موشکی «تاد» درآمریکا و تأکید دی میستورا بر مشارکت کردها در تدوین قانون اساسی سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

تی .آر.تی ترکیه: آمریکا و قطر در زمینه مبارزه با تروریزم توافق نامه امضا کردند. رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا و شیخ محمد بن عبدالرحمان الثانی وزیر خارجه قطر در پی امضای این تفاهم نامه (مموراندوم) ، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی ترتیب دادند.آر. جی. هاموند مشاور عالیرتبه تیلرسون این اقدام را بعنوان ” گام امیدوار کننده ای بسوی آینده ” ارزیابی کرد.

یورونیوز: ریاض و سه متحد اصلی آن می گویند از تفاهمنامه ای که قطر با آمریکا امضاء کرده است استقبال می کنند اما این توافق و اقدام را ناکافی می دانند.بدین ترتیب، ظاهراً سفر آقای تیلرسون که با هدف تنش زدایی بین دوحه و عربستان، مصر، امارات متحده عربی و بحرین صورت گرفت با موضعی که ریاض و متحدانش اتخاذ کرده اند، ثمری آنی و فوری بدنبال نداشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه آمریکا در سفرش به جده و دیدار با پادشاه عربستان به بررسی اقدامات انجام شده برای مبارزه با تروریسم پرداخت.به گزارش ایسنا،  سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در دیدارش با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در شهر جده درباره اقدامات صورت‌گرفته  برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع مالی حامی آن بحث و گفتگو کرد.

  خبرگزاری مهر: رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه به رغم اختلاف نظر با «ماکرون» به فرانسه می رود. این سفر درحالی انجام می شود که ترامپ و «امانوئل ماکرون» اختلاف نظرهایی در مورد مسائل دو جانبه و بین المللی با یکدیگر دارند. به گفته منابع آگاه، موضوع سوریه و مبارزه با تروریسم مهمترین محورهای مذاکرات ترامپ در فرانسه خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه روسیه از تغییرات مثبت در سوریه بعد از توافق مناطق کاهش تنش خبر داد. سرگئی لاوروف گفت که سوریه بعد از توافق‌های آستانه درباره مناطق کاهش تنش، شاهد تغییرات مثبتی است. وی در نشست خبری مشترک با دیدیه ریندرز وزیر خارجه بلژیک در بروکسل گفت: منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه با مشارکت نظامیان و دیپلمات‌هایی از روسیه و آمریکا و اردن ایجاد شد و این امر به کاهش خشونت منجر شد.

خبرگزاری فارس: همزمان با ادامه تنش میان کشورهای عربی، پنجمین گروه از نظامیان ترکیه‌ای سه‌شنبه وارد قطر شد.همزمان با شکل‌گیری تنش میان بلوک تحت رهبری عربستان با قطر، ترکیه روند استقرار نیروهای نظامی در دوحه را تسریع کرده است.خروج نیروهای ترکیه‌ای از قطر یکی از شروط سیزده‌گانه‌ای است که چهار کشور عربی تحریم‌کننده دوحه، برای از سرگیری رابطه با این کشور مطرح کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای لوب لاگ درگزارشی با عنوان «آیا ترامپ توافق با ایران را نقض خواهد کرد؟»، نگاه رئیس جمهوری آمریکا به برجام را بررسی و نتیجه گیری کرده است که نه تنها ترامپ، بلکه هیچ شخص دیگری نمی تواند اینگونه معاهدات بین المللی را برهم بزند. دراین گزارش که به قلم «میچل پلیتنیک»معاون سابق بنیاد صلح خاورمیانه نگاشته شده، آمده است:«یکی ازجنبه های نگران کننده دولت دونالد ترامپ در میان بسیاری از جنبه های نگران کننده ای که او دارد، این است که اغلب رئیس جمهوری، کارکنان و مشاورانش قوانینی را زیر پا می گذارند که در حقیقت حتی از وجودشان بی خبرند.»

خبرگزاری صدا و سیما:  رئیس سیا مدعی شد؛ ایران همچنان نفوذ خود را در منطقه خاورمیانه افزایش می دهد و همچنان حامی دولتی اصلی تروریسم است. مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: ما در ایران، با حریفی مواجهیم که سرگرم افزودن توانمندی های خود است. برخلاف داعش و سراب خلافت آن، جمهوری اسلامی ایران، یک دولت – ملت قدرتمند است که به ادعای او همچنان بزرگترین حامی دولتی تروریسم است.

الکوثرفارسی: آمریکا و تعدادی از متحدانش خواهان تداوم حضور نظامی خود در عراق پس از شکست داعش هستند.به گزارش پایگاه الیوم السابع؛ ژنرال استفن تاونسند فرماندۀ نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش روز سه شنبه در بغداد از طریق ویدیو کنفرانس گفت: دولت بغداد به ماندن نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای ائتلاف در عراق اهمیت می دهد. 

رادیوچین:گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری اظهار داشت: ایجاد پایگاه پشتیبانی در جیبوتی از طرف ارتش چین، تصمیم مشترک دولت دو کشور پس از مذاکرات دوستانه است. وزارت دفاع چین اخیرا اعلام کرد، پایگاه پشتیبانی ارتش آزادبخش چین در جیبوتی به طور رسمی ایجاد شده‌ است. در این مورد، برخی از رسانه‌های خارجی معتقدند این اقدام چین در راستای سلطه نظامی چین در دیگر کشورها است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: آمریکا اعلام کرد که آزمایش رهگیری سامانه دفاع موشک بالستیک پیشرفته ی موسوم به «تاد» را با موفقیت انجام داده است. سازمان دفاع موشکی آمریکا روز سه شنبه این مطلب را اعلام کرد. این سازمان گفت که سامانه دفاع موشکی در کودیاک، آلاسکا، یک موشک بالستیک میان برد هدف را شناسایی، ردیابی و ره گیری کرد.

رادیو فرانسه: وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد نزدیک به سه هزار دستگاه خودروی زرهی موسوم به «جی ال تی وی» را به متحد خود بریتانیا می‌فروشد. این قرارداد تجاری میان ایالات متحده آمریکا و بریتانیا بالغ بر یک میلیارد دلار برآورد شده است. کنگره آمریکا ۳۰ روز فرصت دارد تا نظر خود درباره این فروش خودروهای زرهی به بریتانیا را اعلام کند.

دویچه وله:  نماینده سازمان ملل می‌خواهد کردها را در تدوین قانون اساسی جدید سوریه مشارکت دهد. استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، خواستار مشارکت کردهای مخالف اسد در تدوین قانون اساسی جدید این کشور شده است. دی میستورا گفت، کردهای سوریه نبایستی نادیده گرفته شوند و نمایندگان‌شان باید در تدوین قانون اساسی جدید این کشور مشارکت داشته باشند.

 پارس تودی:  رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آمادگی این جنبش برای پایان دادن به دودستگی در فلسطین خبر داد و گفت: غزه هرگز از کرانه باختری جدا نخواهد شد.به گزارش پارس تودی ، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس افزود: حماس  به دنبال تحقق آشتی ملی، دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری است و می خواهد باریکه غزه و کرانه باختری یکپارچه باشند.

خبرآنلاین: مشاور ارشد کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا نمی تواند گزارش مربوط به کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را بی درنگ مورد تائید قرار دهد. سباستین گورکا گفت که پس از دستیابی به واقعیات لازم در این زمینه، بیانیه ای صادر می کنیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *