جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»

نتانیاهو بار‌ها ادعا کرده که مسئله فلسطین از دستور کار جهانی خارج شده و اینکه تشکیلات خودگردان فلسطینی باید تضعیف و حاکمیت حماس در غزه تقویت شود. وی روابط با یهودیان آمریکا و حزب دموکرات را به نفع پیش بینی جنگ یاجوج و ماجوج هیگی تخریب نموده است؛ و پس از تمام اینها، راست گرایان همچنان به خود جرات می‌دهند بگویند که این اردوگاه چپ است که باید از خواب غفلت برخیزد.

Loading
28تیرماه 1396

رسانه ها؛ انتقاد نتانیاهو از اروپا و…

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: انتقاد نتانیاهو از رویکرد اروپا در نشست محرمانه با سران 4 کشور شرق اروپا، سفر وزیر خارجه مصر به بغداد ، هشدار مصر به رژیم صهیونیستی، درخواست یمن از قطر برای افشاگری بیشتر دربارۀ ائتلاف سعودی،مخالفت چین با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و ابراز امیدواری شورای امنیت سازمان ملل به حل مسئله قبرس ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سران 4 کشور اروپای مرکزی درباره تحولات فلسطین تشکیل جلسه داد. این چهار کشور موسوم به گروه 4 متشکل از جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی هستند. این نشست با محور بررسی بررسی روابط با فلسطینی‌ها برگزار شده است. «بنیامین نتانیاهو» در این نشست که در بوداپست برگزار شد، از اروپا به شدت انتقاد کرد و سیاست‌های اتحادیه اروپا در برابر فلسطینیان را احمقانه توصیف کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که جنگی که دشمنان سوریه به راه انداخته‌اند به دلیل دستاوردهایی است که دمشق در سطح محلی و منطقه‌ای به دست آورده است.به گزارش ایسنا، فیصل المقداد گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی که در رأس دشمنان سوریه قرار دارد در بکارگیری مزدورانش و هماهنگی با آمریکا و غرب ما را وادار می‌کند تا آنچه که اتفاق می‌افتد را به دقت بررسی کرده و به پایداری ادامه بدهیم.

خبرگزاری ایرنا: سامح الشکری وزیر امور خارجه مصر در سفری رسمی امروز /چهارشنبه/ برای دیدار با مقامات دولت عراق وارد بغداد پایتخت این کشور شد. یک مقام وزارت خارجه عراق که خواست نامش فاش نشود، امروز چهارشنبه گفت: ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در استقبال از سامح الشکری همتای مصری اش در فرودگاه بغداد حاضر شد. این منبع گفت: محور مذاکرات الشکری با طرف عراقی توسعه روابط دوجانبه، همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم به ویژه داعش به عنوان تهدید مشترک دو کشور، می باشد.

  خبرگزاری مهر:  یک رسانه غربی از بررسی طرح تعطیلی دفتر نظارت بر برجام در دولت آمریکا از سوی کاخ سفید خبر داد. وزارت خارجه آمریکا تایید کرده که در حال بررسی بستن دفتر «اِعمال توافق برجام» است.روز سه شنبه ساعاتی بعد از تایید پایبندی ایران به مفاد برجام توسط وزارت خارجه آمریکا، یک مقام ارشد این وزارتخانه تایید کرد که دولت در حال بررسی بستن دفتر مسئول بررسی نحوه اعمال این توافق است.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزارت امور خارجه مصر از مقامات رژیم صهیونیستی خواست به حق مردم فلسطینی در انجام آزادانه و امن آموزه های دینی احترام بگذارد . وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای تشدید تدابیر امنیتی در مسجد الاقصی هشدار داد و از این رژیم خواست به خشونت  متوسل نشود و به آزادی حضور مردم در مکان های عبادی و مقدسات دینی آنان احترام بگذارد .

العالم فارسی:  رئیس کمیته انقلابی یمن از مقامات قطری خواست که جزئیات بیشتری را از همکاری خود با آل سعود در تجاوز به یمن فاش کند.محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی یمن اعلام کرد که پرده برداری قطر از علت همدستی خود با آل سعود در تجاوز به یمن بیانگر وجود توطئه ای بزرگ برای ازپای درآوردن یمنی ها است.الحوثی افزود: وزیر مشاور امور دفاعی قطر با افشای علت مشارکت دوحه در تجاوز به یمن گامی بزرگ در آشکار شدن جزئیات این تجاوز برداشت و ما امیدواریم که مقامات قطری بیش از پیش جرأت بیان واقعیت ها را از خود نشان بدهند.

الکوثرفارسی:  نشریه تخصصی ‘عربین بیزینس’ چاپ دبی امارات متحده عربی در گزارشی به نقل از یک عضو اتاق بازرگانی عربستان نوشت: اجرای برنامه چشم انداز 2030 عربستان که از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مطرح شده است، بسیار تاسف انگیز است.این هفته نامه روز چهارشنبه به نقل از ‘ لاما السلیمان’ قائم مقام اتاق بازرگانی و تجارت عربستان مستقر در شهر جده این کشور، نوشت: اجرای برنامه چشم انداز عربستان 2030 تاسف انگیز و فرآیند اجرا و تکمیل آن به علت نیاز به اصلاحات فراوان در سطوح گوناگون حاکمیت (سعودی) زمان بر است.

رادیو چین: شی جین پینگ رییس جمهور چین با محمود عباس رییس جمهور فلسطین  دیدار و گفتگو کرد. شی جین پینگ در این گفتگو پیشنهادهای چهارگانه ای برای حل مساله فلسطین مطرح و تاکید کرد چین مثل گذشته در حل مساله نقش سازنده خود را ایفا خواهد کرد و مایل است تا در همه تلاش‌ها در راستای حل این مساله شرکت کند. محمود عباس نیز در این گفتگو پیشنهادهای مطروحه رییس جمهور چین را عالی ارزیابی کرد. دو طرف همچنین مشترکا تاکید کردند در آینده روابط و دوستی دو طرف را به پیش سوق خواهند داد.

رادیوچین: لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اعمال تحریم تک‌جانبه آمریکا به شرکت‌های خصوصی و اشخاص چینی دارای ارتباط با شخص و شرکت‌های ایرانی، مخالفت کشورش را نسبت به این اقدام اعلام کرد و گفت که چین با دخالت برخی به اصطلاح کشورهای دارای صلاحیت طولانی مدت، براساس قوانین داخلی خود مخالف است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  یک مقام ارشد ارتش ایالات متحده آمریکا گفت که تازه ترین پرتاب موشکی کره شمالی نشان می دهد که موشک های این کشوراکنون برد اصابت به آمریکا را دارد، اما فاقد فناوری لازم برای هدایت است. ژنرال پل سلوا، معاون رییس ستاد مشترک ارتش، روز سه شنبه در جلسه استماع کمیته سنا شهادت داد. وی با بیان آنکه کره شمالی می تواند دقت فناوری هدایت کننده موشکی اش را افزایش دهد، رعایت احتیاط را ابراز کرد.

اسپوتنیک روسیه: طبق محاسبه رسانه های بریتانیایی مخارج خریداری جنگنده بمب افکن های جدید آمریکایی اف 35 برای بریتانیا با احتساب هزینه به روز رساندن نرم افزار رایانه ای و تأمین قطعات یدکی این هواپیما برای هر فروند 150 میلیون پوند خواهد بود.به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز خاطرنشان ساخت هرچند بهای هر فروند از این هواپیما ها 100 میلیون پوند اعلام شده، بدون مخارج برنامه ریزی نشده نمی توان از آنها بهره برداری کرد و محاسبات نشان می دهد که هر فروند از آنها برای بودجه بریتانیا در واقع به قیمت150 میلیون پوند تمام خواهد شد.

تی .آر.تی ترکیه: شورای امنیت سازمان ملل، برای یافتن راه حلی برای مسئله قبرس، به حمایت از طرفین ادامه خواهد داد.اسپن بارث اید، مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور قبرس، ابراز داشت که عدم یافتن راه حل برای مشکل قبرس، یک شکست مشترک میباشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *