جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

پاریس: شکست هفتم اکتبر تهدیدی دائمی برای موجودیت اسرائیل است

تهران- ایرنا- جیرار آرو دیپلمات ارشد فرانسوی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در تهاجم وحشیانه ارتش این رژیم به نوار غزه، تاکید کرد: شکست ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تهدیدی دائمی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

تهران- ایرنا- اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است.

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

Loading
29تیرماه 1396

رسانه ها ؛ سفر رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان به عراق و…

۱۳۹۶/۰۴/۲۹ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: سفر رسمی رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان به بغداد ، اذعان رژیم صهیونیستی به داشتن روابط پنهانی با عربستان ، ورود نیروهای روسی به درعا، برگزاری رزمایش ۴ کشور منطقه قفقاز و آمریکا در تاجیکستان، ورود هواپیماهای نظامی-آموزشی پاکستان به قطر، ضربات سنگین ارتش سوریه به تروریست ها در رقه، ادعای روزنامه آمریکایی مبنی بر توقف حمایت این کشور از مخالفان سوری ،پافشاری نماینده امریکا بر ضرورت خلع سلاح حزب الله ،انتقال آتشبار و سامانه توپخانه ای ترکیه به قطر، رای مثبت پارلمان اسرائیل به قانون منع «تقسیم قدس»، احتمال کنار رفتن پادشاه عربستان به نفع پسرش، حمایت مجدد «فدریکا موگرینی» از «برجام» و ابراز نگرانی آمریکا از حضور ارتش خلق چین در منطقه آسیا پاسیفیک ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی،  باهدف  بررسی آخرین تحولات عراق با مقامات امنیتی  این کشور، وارد بغداد شد. عبدالرحمن بن صالح  قرار است با سپهبد عثمان الغانمی  همتای عراقیش دیدار و و اخرین تحولات مبارزه با تروریست ها  در عراق ومنطقه رابا وی برسی کند . مهمترین هدف این سفر، بررسی آخرین تحولات عراق و مرزهای مشترک با مقامات مسئول امنیتی عراق اعلام شده است.

 الکوثرفارسی : موشه یعلون ، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی اذعان کرد تل آویو هم با عربستان سعودی روابط پنهانی دارد و هم درجنگ سوریه از برخی گروه‌های مسلح حمایت می‌کند. یعلون با اشاره به اینکه مذاکرات محرمانه میان اسرائیل و عربستان برای دو طرف پر اهمیت است اظهار داشت: عربستان معتقد است که هماهنگی و ارتباط محرمانه نتیجه بیشتری در پی داشته و زیان کمتری به این کشور می‎رساند.

خبرگزاری فارس:  نیروهای روسیه برای اجرای توافق آتش‌بس در جنوب سوریه، وارد استان درعا در جنوب سوریه شدند. قرار است این نیروها به موجب توافق آتش بس روسیه، آمریکا و اردن در جنوب غرب سوریه نقش نیروهای حائل را ایفا کنند.منابع محلی اعلام کردند که 400 نظامی روس طی ساعات گذتشه وارد مدرسه «السواقه»  در نزدیکی الموثبین و همچنین شهر الصنمین شدند که تحت کنترل ارتش سوریه است و در ریف شمالی درعا واقع شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک مقام ارشد ترکیه در مصاحبه‌ای با درخواست از عربستان برای دست کشیدن از ۱۳ درخواستی که خودش و سایر کشورهای عربی از قطر دارند، گفت آنها نقض حاکمیت دوحه هستند. نومان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه همچنین پیش از سفر اردوغان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس به امارات هشدار داد: درگیری، درگیری تولید می‌کند و نتیجه آن ممکن است غیر قابل پیش‌بینی باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای امنیتی از برخی کشورهای آسیای میانه و جنوبی و آمریکا مانوری نظامی با عنوان “همکاری منطقه‌ای ۲۰۱۷” در تاجیکستان برگزار می‌کنند. الیزابت میلارد، سفیر آمریکا در تاجیکستان در نشستی خبری گفت که این مانور که به طور سالیانه از سال ۲۰۰۴ به این سو برگزار می‌شود، بخش مهمی از برنامه همکاری‌های نظامی آمریکا و تاجیکستان در سال ۲۰۱۷ است.

خبرگزاری مهر: وزارت دفاع قطر روز چهارشنبه از ورود نخستین گروه از هواپیماهای نظامی- آموزشی سبک «سوپر موشاک» پاکستان به دوحه خبر داد.در همین راستا، نیروهای مسلح قطر مراسمی را با حضور معاون فرمانده نیروی هوایی این کشور و یک هیات بلندپایه از نیروی هوایی پاکستان برگزار کردند.گفتنی است که «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز گذشته در سفر به اسلام آباد با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان دیدار و رایزنی کرد.

  خبرگزاری مهر:   معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت ایجاد اصلاحات در ترکیب فعلی شورای امنیت برای کارکرد بهتر این شورا ضروری دانست. «ولادیمیر سافرونوف» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از پیشنهاد کشورش در خصوص پذیرش عضویت کشورهای در حال توسعه آسیایی در جمع اعضای شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس جمهور فرانسه از افزایش تمایل خود برای افزایش بودجه دفاعی این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر داده است. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که با استعفای فرمانده نیروهای مسلح این کشور به علت اختلاف بر سر کاهش هزینه های دفاعی روبرو شده است، تایید کرد که هنوز مایل به افزایش هزینه های نظامی تا سال 2025 میلادی است.

 خبرگزاری صدا و سیما:  نیروهای دولتی سوریه کنترل بیش از 40 دکل نفتی را در استان رقه از دست تروریست های داعش خارج کرده اند. این مطلب را یک مهندس نفت که مسئول از سرگیری تولید نفت در استان رقه است در جمع خبرنگاران بیان کرد. علی ابراهیم گفت:«از اوایل ژوئن، دولت سوریه کنترل بیش از 40 ایستگاه پمپاژ نفت را به دست آورده است. بعد از اینکه مسیرهای دسترسی به این پمپ ها از وجود مین پاکسازی شد، این پمپ ها برای تعمیرات به شهر حماء منتقل خواهد شد.

العالم فارسی: آمریکا اعلام کرد که مراتب نگرانی خود را از اقدام خبرگزاری دولتی “آناتولی” در افشای اطلاعات محرمانه درباره محل استقرار پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه، به ترکیه اعلام کرده است. ” آدریان رنکین هلووی”، سخنگوی رسمی پنتاگون در گفتگوی مطبوعاتی گفت: “نمی توانیم دقیقا مشخص کنیم که چه کسی این اطلاعات را در اختیار این خبرگزاری ترک قرار داده است اما به شدت نگران آن هستیم که برخی مقامات ناتو با ارائه این اطلاعات محرمانه، جان نظامیان ما را به خطر انداخته باشند”.

یورونیوز: روزنامه واشنگتن پست نوشت ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است برنامه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) در حمایت از شبه نظامیان میانه‌رو مخالف دولت بشار اسد را متوقف کند.این برنامه که شامل تجهیز این گروه از مخالفان به سلاح و آموزش نظامی آنهاست در سال ۲۰۱۳ توسط دولت باراک اوباما تصویب و به اجرا گذاشته شد.

رادیوچین: نخستین دور گفت و گوی همه جانبه اقتصادی چین و آمریکا در واشنگتن برگزار شد. وانگ یانگ، معاون نخست وزیر چین و ستیون ترنر منوچین وزیر خزانه‌داری و ویلبور روس وزیر بازرگانی آمریکا به طور مشترک ریاست این نشست را برعهده گرفتند.دو طرف در جریان گفت و گو، موضوعاتدی مانند برنامه صد روزی و یک ساله همکاری تجاری، سرمایه گذاری و اقتصادی دو کشور، اقتصاد سراسر جهان و مدیریت آن، سیاست اقتصاد کلان و غیره را بررسی کردند و به تفاهم مشترک زیادی رسیدند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: ایالات متحده آمریکا به دلیل احتمال پرتاب یک موشک بالستیک دیگر توسط کره شمالی در حال آماده باش است.یک مقام دولت ایالات متحده به ان اچ کی گفت که طی چندین روز گذشته جابجایی کارکنان و تجهیزات مربوط به آزمایش موشکی خارج از پیونگ یانگ مشاهده شده است.

اسپوتنیک روسیه:نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا دیروز ابراز عقیده کرد که جامعه بین المللی باید بر حزب الله لبنان فشار وارد آورد تا به خلع سلاح این جنبش شیعه نایل آمده و رفتار ضد اسرائیلی و برهم زننده ثبات حزب الله متوقف شود.به گزارش اسپوتنیک هیلی این مطلب را در دیدار با سیرگید کاگ، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان اعلام کرده و سازمان ملل را به نشان دادن واکنش جدی نسبت به “خطر ناشی از حزب الله فرا خواند.

تی .آر.تی ترکیه: عملیات انتقال آتشبار و سامانه توپخانه ای 28 نفره ترکیه به قطر با موفقیت به پایان رسید.منابع وزارت دفاع ترکیه در گفتگو با خبرنگار آناتولی، اعلام کردند: عملیات انتقال آتشبار و سامانه توپخانه ای 28 نفره ترکیه به قطر که در چارچوب رزمایش مشترک بین دو کشور صورت می گیرد، با موفقیت به پایان رسید.گفتنی است که اولین یگان ارتش ترکیه، 19 ژوئن گذشته وارد قطر شد.

تی .آر.تی ترکیه: پارلمان اسرائیل به قانون منع تقسیم قدس یا طرح یکپارچه‌سازی قدس در دور اول رای گیری، رای مثبت داد.حزب فهرست مشترک عربی در پارلمان اسرائیل (کنست)، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پارلمان اسرائیل در نشست امروز خود به پیش‌نویس قانونی که عدم «تقسیم قدس» را پیش بینی می‌کند، در دور اول رای گیری، رای مثبت داد.این قانون در پارلمان اسرائیل با 58 رای مثبت و 48 رای منفی تصویب شد.

پارس تودی:  منابع خبری از احتمال کنار رفتن «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان به نفع پسرش «محمد بن سلمان» در ماه سپتامبر آینده خبر دادند.به گزارش خبرگزاری پارس تودی، یک منبع سعودی به نقل از یک شاهد در کاخ پادشاهی عربستان گفت: ملک سلمان در ماه جاری بیانیه‌ای را ضبط کرده است که در آن انتقال قدرت به پسرش را اعلام می‌کند.

 پارس تودی: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم دریافت جایزه صلح ایالت «هسن» Hessen آلمان در بروکسل گفت: فضای متفاوت در امور جهانی، دو سال پس از امضای توافق هسته‌ای با ایران قابل مشاهده است. «فدریکا موگرینی» افزود: یافتن یا ساختن فضای مسوولیت‌پذیری جمعی که توافق هسته‌ای با ایران را ممکن کند، همیشه کار آسانی نیست و کار برای رسیدن به راه حل‌های بُرد- بُرد مستلزم بردباری، پشتکار و حتی سرسختی و نیرومندی زیاد است.

رادیو هند: یک فرمانده ارشد ارتش امریکا باابراز نگرانی از حضور ارتش خلق چین در منطقه آسیا پاسیفیک گفت که چین از اهرم اقتصادی خود جهت جلو برد اهداف سیاسی منطقه ای بهره گیری می کند. ژنرال پال سلوا از نیروهوایی ایالات متحده گفت که ارتش چین به توسعه  استعدادهای بالقوه خود برای  برتری نظامی بر ارتش ایالات متحده پرداخته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *