جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

تقدیر امیرعبداللهیان از آفریقای جنوبی به دلیل شکایت از رژیم صهیونیستی به لاهه

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آفریقای جنوبی گفت: ایران در پی گسترش جنگ نیست، اما اگر رژیم اسرائیل مجددا اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، شدیدا و قویا پاسخ خواهد داد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

چشم‌انداز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴/ دو رویکردی که پوتین در پیش می‌گیرد

روسیه و اوکراین در حالی سال جدید میلادی را آغاز کردند که جنگ به سود مسکو در حال پیشروی است. خبرآنلاین چشم‌انداز جنگ اوکراین را در ابعاد نظامی، اقتصادی و همکاری‌های ایران و روسیه در سال ۱۴۰۳ بررسی کرده است.

Loading
1مردادماه 1396

رسانه ها ؛ تلاش اروپایی برای حل بحران قطر و…

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تلاش موگرینی برای حل بحران در شورای همکاری خلیج فارس، رایزنی ماکرون با پوتین، پروشنکو و مرکل درباره مناقشه اوکراین، دیدار امیر قطر و فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، تهدید رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضدروسیه، انتقاد روسیه از تحریم‌های جدید علیه ایران،پرونده‌ خشونت‌ها در قدس فردا روی میز شورای امنیت، انتقاد تند رئیس‌جمهوری آلمان از اردوغان، رشد صفر درصدی اقتصاد عربستان،تاکید چین برتمامیت ارضی سوریه،اقدام ترکیه به خرید اس 400 روسیه و سفر اردوغان به عربستان سعودی، کویت و قطر ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پارس تودی:  مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حل بحران میان قطر با چهار کشور تحریم کننده این کشور صبح روز یکشنبه وارد کویت شد. «فدریکا موگرینی» قرار است در این سفر، با تعدادی از مسوولان کویت از جمله امیر این کشور دیدار و حمایت اتحادیه اروپا را از تلاش‌های کویت برای حل بحران به وجود آمده میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس اعلام کند.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور فرانسه فردا دوشنبه در قالب تماس‌هایی تلفنی با صدراعظم آلمان و همتایان اوکراینی و روس خود درباره مناقشه اوکراین گفت‌وگو و رایزنی می‌کند.دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور طی روز آینده (دوشنبه) این گفت‌وگوهای تلفنی را انجام خواهد داد.

خبرگزاری فارس: امیر قطر و فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا ضمن دیدار با یکدیگر در دوحه درباره تروریسم و بحران شورای همکاری رایزنی کردند. «ژوزف وُتِل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا و امیر قطر امروز در دوحه با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری مهر: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که روسیه تهدید بزرگی برای آمریکا محسوب می شود. «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روسیه را تهدیدی بزرگ برای آمریکا، خواند و گفت: روسیه تهدید بزرگی است برای آمریکاست و می توان آن را با کره شمالی، ایران و چین مقایسه کرد، و در بین این کشورها پتانسیل جنگی روسیه از همه بیشتر است.

خبرگزاری مهر: وزارت امور خارجه روسیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام پایبندی ایران به برجام از تحریم های آمریکا علیه تهران انتقاد کرد. وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک ایران و گروه ۱+۵ به مناسبت دومین سال برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران در وین برگزار شد و به بررسی روند اجرای تعهدات طرف های شرکت کننده مطابق اصول اقدام متقابل قید شده در توافق اختصاص داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع دیپلمات اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل فردا (دوشنبه) برای بررسی درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.به گزارش ایسنا،کارل اسکو، نماینده سوئد در شورای امنیت در  پیامی در توییتر اعلام کرد که سوئد، فرانسه و مصر خواهان برگزاری این نشست شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری آلمان می‌گوید که اردوغان بسیاری از یاران قدیمی دولت خود را تحت تعقیب قرار داده و زندانی کرده است. فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس‌جمهوری آلمان در گفت‌وگو با تلویزیون این کشور سیاست‌های همتای ترک خود را «غیرعادی و غیردیپلماتیک» خواند. در مقابل رجب طیب اردوغان دخالت در امور داخلی ترکیه را ممنوع اعلام کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:  عضو کمیته روابط خارجی سنا با اشاره به چالش های داخلی و خارجی آمریکا اذعان کرد: این کشور توان مداخله نظامی را در جمهوری اسلامی ایران ندارد. کریستوفر کونز سناتور دموکرات  در سخنانی در مؤسسه خاورمیانه در پاسخ به پرسشی گفت  من اصلا نگفتم که اصل عدم مداخله را اجرا کنیم. من گفتم اگر به فهرست چالشهایی که امروز آمریکا با آن مواجه است نگاه کنید و با توجه به اینکه دولت ترامپ پیشنهاد کاهش قابل توجه در بودجه دیپلماتیک و توسعه بین المللی را داده است، نگرانی من درباره آنهایی است که همین حالا بر طبل تغییر رژیم در ایران می کوبند.

الکوثرفارسی: صندوق بین المللی پول اعلام کرد با توجه به کاهش درآمدهای نفتی عربستان سعودی رشد اقتصادی این کشور در سال جاری نزدیک به صفر خواهد بود. صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به کاهش تولید سازمان اوپک، بی ثباتی قیمت نفت و ایجاد اصلاحات ساختاری در عربستان به منظور کاهش اتکای این کشور به نفت خام پیش بینی رشد اقتصادی این کشور در سال 2017 را از چهار دهم درصد به یک دهم درصد کاهش داده است.

رادیوچین: فرستاده دولت چین در مساله سوریه گفت که در حل مساله سوریه باید از تجزیه آن کشور پرهیز کرد.شیه شیائو یان گفت بر میانجیگری اخیر ایران و سوریه تاکید کردند در حل مساله سوریه باید به تمامیت ارضی و حق حاکمیت آن کشور توجه کرد و همه تدابیر باید منجر به تحقق این هدف گردد.

اسپوتنیک روسیه: خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه باعث نگرانی واشنگتن شده است.به گزارش اسپوتنیک، جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش امریکا اظهار کرد که واشنگتن نسبت به خرید سامانه های اس 400 توسط ترکیه اظهار نگرانی کرده است. یک هفته پیش جیمس متیس رییس پنتاگون گفته بود که ترکیه قصد خرید سامانه اس 400 را دارد و در تصمیم خود قاطع است.

تی .آر.تی ترکیه:  اردوغان امروز سفر خود به  عربستان سعودی، کویت و قطر را با ورود به جده آغاز کرد.در دیدارهای دوجانبه اردوغان در این سه کشور، تحولات منطقه ای و بین المللی و گامهایی که می تواند در راستای حل اختلاف قطر برداشته شود مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دویچه وله: گران‌ترین کشتی جنگی جهان به ناوگان آمریکا پیوست. این کشتی نامش را از یک رئیس جمهور پیشین گرفته، ۳۰ میلیارد دلار صرف پژوهش وطراحی‌اش شده و قیمتش ۱۳ میلیارد دلار است.ناو هواپیمابر “یو اس اس جرالد فورد”روز شنبه رسما در اختیار نیروی دریایی آمریکاقرار گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *