جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
15مردادماه 1396

رسانه ها ؛ تغییر موضع عربستان در قبال اسد و…

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: اظهارات الجبیر درباره بشار اسد، تصویب تحریم های جدید کره شمالی در شورای امنیت و واکنش پیونگ یانگ، اعلام موجودیت حزب سیاسی جدید در منطقه کردستان عراق، طرح جدید سازمان ملل برای کمک‌رسانی به یمن، کنترل ارتش سوریه بر آخرین پایگاه داعش در حمص، سفر ناوگان نیروی دریایی چین به لتونی، برگزاری مراسم هفتاد و دومین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، آغازعملیات جدید مرزی ترکیه در سوریه واعتراض ویتنام به توسعه طلبی چین در دریای چین جنوبی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:   وزیر امور خارجه عربستان خطاب به مخالفان سوری اعلام کرد که باید حضور بشار اسد در قدرت را پذیرفت. به گزارش پایگاه فارسی شبکه جهانی الکوثر، «عادل الجبیر»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، به هیئت عالی مذاکرات معارضان سوری اعلام کرده است که بشار اسد، رئیس جمهورسوریه، ماندگار است. بر اساس این گزارش، الجبیر به این هیئت توصیه کرده است که به‌دنبال رویکرد سیاسی جدیدی باشد؛ در غیر این صورت، کشورها بدون معارضان درصدد حل و فصل در سوریه خواهند بود.

یورونیوز: در واکنش به آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌های تازه‌ای را علیه این کشور تصویب کرد. این تحریم ها به طور عمده اقتصادی است و بر صادرات ذغال سنگ، آهن، سنگ آهن، سرب، سنگ سرب و غذاهای دریایی این کشور متمرکز است. سرمایه گذاری خارجی در کره شمالی نیز هدف دیگر این تحریم‌هاست.

خبرگزاری صداوسیما: روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی روز یکشنبه هشدار داد تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ یانگ دریایی از آتش به دنبال خواهد داشت که کل سرزمین آمریکا را احاطه می کند.این نسخه از « رودونگ سینمون » ، روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی -حزب کارگران- پیش از تصویب آخرین قطعنامه شورای امنیت درخصوص تحریم‌های جدید علیه رژیم کره شمالی چاپ شده است.

خبرگزاری فارس: یک حزب سیاسی جدید به نام «جبهه آینده کردستان» در منطقه کردستان عراق، اعلام موجودیت کرد. «صمد خوشناو» از اعضای سابق حزب دمکرات کردستان (پارتی)، از تاسیس حزب جدیدی به نام «جبهه آینده کردستان» خبر داد.وی در گفت‌وگو با شبکه خبری «روداو» اظهار داشت: این حزب سیاسی جدید نماینده اپوزیسیونی حقیقی خواهد بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرستاده سازمان ملل به یمن از طرح‌هایی برای میزبانی عمان از دیدارها میان طرف‌های درگیر یمنی سخن گفت و از طرف‌های بحران خواست برای خروج از بن بست موجود فداکاری کنند. اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در حاشیه سفرش به مسقط، در گفتگویی که با خبرگزاری رسمی عمان همچنین فاش کرد، از جمله طرح‌های ارائه شده، رساندن کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر الحدیده در غرب یمن و نیز انجام رایزنی‌ها میان گروه انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن با سازمان ملل است.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی هیئت حشد الشعبی عراق درخواست برای انحلال این هیئت را دارای ریشه و اساس قانونی ندانست و تاکید کرد: حشد الشعبی تشکیل شده تا باقی بماند. احمد الاسدی سخنگوی هیئت حشد الشعبی عراق در سخنانی تصریح کرد: همه گفته های مطرح شده درخصوص انحلال حشد الشعبی مبنای قانونی و حقوقی ندارد.

  خبرگزاری مهر:   حزب «سوسیال دموکرات» آلمان با پیشنهاد اختصاص ۲ درصد از درآمد ناخالص ملی به هزینه های نظامی ناتو، آشکارا مخالفت کرد.به گزارش خبرگزاری مهر ، حزب سوسیال دموکرات آلمان امروز یکشنبه با طرح ناتو برای اختصاص ۲ درصد از درآمد ناخالص ملی به هزینه های نظامی مخالفت کرد و به این ترتیب «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور و «سوسیال مسیحی» حزب متبوع وی را به چالش کشید.

العالم فارسی: نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانشان، شهر السخنه در شمال شرقی تدمر را تحت کنترل خود درآوردند. براساس این گزارش ، نیروهای ارتش سوریه اکنون در حال پاکسازی شهر و خنثی کردن مین ها و بمبهای کارگذاشته شده داخل آن هستند. شهر السخنه در 70 کیلومتری شرق شهر باستانی تدمر واقع است، و آخرین مقر گروه تروریستی داعش در حمص به شمار می آمد.

رادیوچین: ناوگان شماره 174 نیروی دریایی چین، با ورود به ریگا، دیدار دوستانه سه روزه خود از لتونی را آغاز کرد.نمایندگان ارتش لتونی، هوانگ یونگ سفیر چین در لتونی و دیگر کارکنان سفارت چین در لتونی، چینی‌تبارها و نمایندگان دانشچویان چین در لتونی در بندر ریگا از ناوگان نیروی دریایی چین استقبال کردند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  مراسم هفتاد و دومین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما برگزار شد.ده ها هزار نفراز مردم ژاپن روز یکشنبه در هیروشیما گرد هم آمدند تا پیرامون تراژدى اى که مسیر تاریخ را تغییر داد، تعمق کنند. این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفتاد و دومین سالگرد انفجار بمب اتمى است که ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۴۵ میلادى بر روى این شهر انداخت.

اسپوتنیک روسیه:  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اطلاع داد که عملیات های جدید مرزی در سوریه در دستور کار قرار دارد.ترکیه همزمان حضور نظامی خود در امتداد مرز دو کشور را علیه تهدیدهای نیروهای کرد در سوریه افزایش می‌دهد.رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرده است که آنکارا می خواهد تحرکات جدیدی مانند آنچه اوت گذشته در شمال سوریه انجام داد، شروع کند.

تی .آر.تی ترکیه: رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد خنجری را با عملیات سپر فرات به قلب پروژه تشکیل تروریسم در سوریه وارد کردیم و با حمله ای جدید، آن را پیش خواهیم برد. در روزهای آتی تصمیمات جدید و مهمی در این رابطه اتخاذ خواهیم کرد.وی افزود: ترکیه از هر سو آماج حملات شدید دشمنان قرار گرفته است. در جنوب کشور در تلاش برای تشکیل یک حکومت تروریستی هستند. می خواهند از طریق یک گروه تروریستی که هر روز اسم عوض می کند، کشورمان را محاصره کنند.

رادیو هند: ویتنام از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست موضع سرسخت تری علیه توسعه طلبی چین در دریای چین جنوبی اتخاذکنند. ویتنام این درخواست را پیش از برگزاری گردهمایی سالانه وزرای خارجه 10 عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آسه آن، مطرح کرده است .

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *