جدیدترین مطالب

تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت

وزارت دفاع طالبان افغانستان اعلام کرد یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در نواحی مرزی مشترک را در اقدامی تلافی‌جویانه بابت حمله هوایی این کشور همسایه به خاک افغانستان مورد هدف قرار داده است.

Loading

أحدث المقالات

خط لوله صلح و پاشنه آشیل‌های آن/ پاکستان چگونه ایران را متقاعد می‌کند؟

خط لوله صلح یک خط لوله انتقال گاز است که هدف آن اتصال ایران، پاکستان و در نهایت هند است. این خط لوله این پتانسیل را دارد که مسیر جدیدی را برای عرضه گاز طبیعی از ایران به بازارهای جنوب آسیا باز کند. خبرآنلاین جدیدترین وضعیت ساخت این خط لوله را بعد از موافقت طالبان و پاکستان بررسی کرده است.

یمن: عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت

تهران – ایرنا- وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن بامداد سه‌شنبه در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ تاکید کرد که این عملیات تا توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه ادامه خواهد داشت.

استولتنبرگ برگزاری انتخابات ریاست جمهور روسیه در سرزمین‌های اشغالی اوکراین را محکوم کرد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سرزمین‌های تحت اشغال ارتش این کشور در اوکراین و گرجستان را کاملاً غیرقانونی خواند و محکوم کرد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن برای جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته ای در فضا

نیویورک – ایرنا- آمریکا و ژاپن با ارائه قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند؛ قطعنامه‌ای که به نظر می‌رسد روسیه تنها هدف آن است.

۱۰۰ هزار صهیونیست، مسلح شدند

در ادامه پس‌لرزه‌های عملیات طوفان الاقصی، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد که مجوز سلاح برای ۱۰۰ هزار صهیونیست صادر شده است.

Loading
18مردادماه 1396

رسانه ها ؛ تهدید جدید پیونگ‌یانگ علیه واشنگتن و…

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تهدید پیونگ‌یانگ به پرتاب موشک به جزیره گوام، افشای جزئیات عقب‌نشینی سعودی از شروطش در قبال اسد و سوریه، ورود گروه جدیدی از نیروهای امریکایی به یمن، مخالفت وزارت دفاع چین با کتاب سفید امور دفاعی ژاپن،آغازدیوارکشی در مرز ترکیه و ایران ، حمله به کاروان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ، واکنش حماس به تجاوز اخیر اسرائیل به غزه و هشدار بارزانی به حشد شعبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: ارتش کره شمالی در حال بررسی طرح عملیاتی است تا با موشک‌های بالستیک میان-دوربرد به مناطقی در جزیره گوام در اقیانوس آرام حمله کند.این خبر بامداد چهارشنبه از سوی خبرگزاری کره شمالی اعلام شد.در این بیانیه بطور ویژه بر این موضوع تاکید شده است که کره شمالی قصد دارد «پایگاه نیروی هوایی اندرسون» را که در آن بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا مستقر شده اند، هدف قرار دهد.

  خبرگزاری فارس:   پایگاه خبری العهد به نقل از منابع معارضان سوریه بندهای توافق وزیر خارجه سعودی با اعضای هیأت عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه درباره راه حل بحران سوریه را فاش کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، چند روز پس از افشای عقب‌نشینی عربستان در مقابل موضوع ریاست جمهوری بشار اسد، اکنون پایگاه خبری «العهد» لبنان، جزئیات جدیدی از این امر منتشر کرد.اخیرا پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای الجسر وابسته به مخالفان سوریه فاش کرد، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نامه‌ای به هیأت عالی مذاکره‌کننده مخالفان سوریه (مقیم ریاض) گفته که واقعیت سوریه نشان می‌دهد که کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در زمان فعلی، غیرممکن است وباید درباره مدت حضورش بحث شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که انصارالله و حزب علی عبدالله صالح آماده برخورد جدی و مسئولانه با هر طرحی هستند که در راستای تحقق صلح باشد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسیره، صالح الصماد، رئیس شورای عالی یمن وابسته به انصارالله در دیدار با رئیس هیئت اتحادیه اروپا در یمن گفت: ما آماده صلح و تلاش و برخورد مثبت و مسئولانه با هر طرحی هستیم که در راستای تحقق صلح باشد؛ طرح‌هایی که روند کار اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن را که تنها وقت تلف کردن و وخیم تر کردن اوضاع است، نداشته باشد

 خبرگزاری مهر:  رئیس جمهوری آمریکا از بابت همراهی چین با تحریم های جدید کره شمالی، قرار است اجرای تهدیدهای تجاری علیه پکن را به تعویق بیندازد.به گزارش خبرگزاری مهر، ه احتمالا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بانک های چینی که طرف مراوده با کره شمالی هستند، از بابت قدردانی از اقدام پکن به موافقت با تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ، یک مهلت کوتاه مدت در نظر می گیرد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  منابع خبری از ورود نظامیان جدیدامریکایی به یمن خبر می دهند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از صنعا ؛ به دنبال سلطه آمریکا و نیروهای اماراتی بر چاه های نفت و گاز منطقه بلحاف در استان شبوه در جنوب یمن ،‌ گروه جدیدی از نیروهای نظامی آمریکایی به منظور کنترل منابع و تاسیسات نفتی یمن ،‌وارد مناطق عدن و سیئون شدند.

الکوثرفارسی: تحلیلگر مشهور عرب می گوید : روابط میان کویت و عربستان سعودی «بحرانی» یا در حال حرکت به سمت بحرانی شدن است زیرا عربستان نمی خواهد کویت در موضوع بحران با قطر، میانجی گر باشد. عبد الباری عطوان ، سردبیر  روزنامه رای الیوم نوشت: روابط میان کویت و عربستان سعودی «بحرانی» یا در حال حرکت به سمت بحرانی شدن است زیرا عربستان نمی خواهد کویت در موضوع بحران با قطر، میانجی گر باشد بلکه می خواهد کویت عضو پنجم ائتلاف ضد دوحه باشد بنابراین در سایه چنین فضایی، اقدامات جدید میانجیگرانه کویت، شانسی بیشتر از تلاشهای گذشته این کشور ندارد.

رادیوچین:وزارت دفاع ژاپن روز سه‌شنبه 8 اوت (17 مرداد) با انتشار یک کتاب سفید امور دفاعی، ضمن تهمت زدن به ارتش چین، به اشاعه موضوعات فریب‌دهنده در نزد افکار عمومی جامعه جهانی پرداخت. وو چیان، سخنگوی وزارت دفاع چین در گفت‎وگو با خبرنگاران مخالفت و اعتراض چین نسبت به این اقدام ژاپن را بیان کرد. سخنگوی وزارت دفاع چین در این باره گفت: “ژاپن مدعی شده است چین در حال تلاش برای تغییر اوضاع کنونی دریا‎ی جنوب و دریای شرق است و چنین وضعیتی را نگران‌کننده می‎خواند اما در حقیقت، این دولت ژاپن است که باعث نگرانی جامعه جهانی شده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   احزاب حاکم ژاپن و چین قرار است پیشنهادهایی برای کمک به بهبود روابط دوجانبه ارائه دهند. مدیران اجرایی حزب لیبرال دموکرات و کومی ژاپن و حزب کمونیست چین هنگامی که در روز چهارشنبه مذاکرات سه روزه خود در توکیو را به پایان ببرند، یک سری پیشنهاد را ارائه خواهند داد. این گفتگوها برای اولین بار ظرف هشت سال گذشته در ژاپن برگزار می شوند.

اسپوتنیک روسیه: دولت ترکیه عملیات احداث و نصب دیوار مرزی 144 کیلومتری در مرز مشترک با ایران را آغاز کرده است.به گزارش اسپوتنیک ، مقامات امنیتی و نظامی استان “آقری” ترکیه با حضور در مرز از آغاز نصب بلوک های سیمانی در مرز ترکیه و ایران خبر دادند.این دومین دیوار مرزی ترکیه با یک کشور همسایه اش است. از آغاز جنگ داخلی در سوریه، دولت ترکیه تا کنون صدها کیلومتر از مرز مشترک خود با سوریه را دیوار کشیده است.

تی .آر.تی ترکیه:  کاروان حامل آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل در حین بازدید از بیت المقدس غربی با حمله یهودیان هاردی مواجه شد. پلیس اسرائیل اعلام کرد : یهودیان ارتدوکس بسوی کاروان حامل لیبرمن که از محله ” Mea Şearim ” در بیت المقدس غربی دیدن می کرد، با سنگ و چوب حمله کردند.

پارس تودی: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم صهیونیستی در خصوص ادامه آزمایش های موشکی خود در باریکه غزه هشدار داد . به گزارش پارس تودی به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس در واکنش به حملات شامگاه سه شنبه ارتش صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود علیه باریکه غزه، عمدا” پایگاه های مقاومت در غزه را هدف قرار می دهد و این اقدامی خطرناک است که مسئولیت تمامی تبعات آن بر عهده این رژیم است.

خبرآنلاین: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگو با الحیاه تاکید کرد: در صورتی که نیروهای حشد شعبی در بازپس‌گیری تلعفر از داعش مشارکت کنند، نگرانی‌هایی نسبت به انتقام‌گیری از افراد بی‌گناه در این منطقه وجود دارد.بارزانی افزود:‌ آزادسازی تلعفر برعهده ارتش عراق است و ما مشکلی با حشد شعبی نداریم اما قطعا اجازه نخواهیم داد این نیروها وارد اراضی کردستان شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *