جدیدترین مطالب

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

Loading

أحدث المقالات

کره‌شمالی: یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی امروز -شنبه- اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است تا در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره‌جنوبی، توانایی‌های نظامی خود را گسترش دهد.

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از خویشتن‌داری ما آدرس غلط دریافت کرد

وزیر امور خارجه گفت: ما در ۴۵ سال گذشته، اولا در حوزه استقلال سیاسی و ثانیا در حوزه پیشرفت‌های مرتبط با علم، فناوری، صنایع، دفاع و پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم؛ در برخی از موضوع‌ها ما اکنون جزو ۵ یا ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.

امیرعبداللهیان: مبنای قضاوت ما رفتار آمریکاست؛ پرواز ریزپرنده‌ها در حد اسباب‌بازی بود

نیویورک –  ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: هر انتخابی مردم آمریکا کنند مربوط به خود جامعه آمریکا است. ما در سیاست خارجی خودمان اصول شناخته شده‌ای داریم. برای ما تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان وجود ندارد. تفاوت واقعی را باید در رفتار آمریکا جستجو کرد.

Loading
20مردادماه 1396

رسانه ها ؛ زمزمه های خروج ترامپ از یک توافق دیگر و…

۱۳۹۶/۰۵/۲۰ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: موضع جدیدترامپ درخصوص برجام ، اعلام بی طرفی چین در جنگ احتمالی آمریکا و کره شمالی، تسلط کامل ارتش سوریه بر صحرای سویدا ، استقرار نیروهای روسی در استان درعا، تاکید سازمان ملل بر پایان محاصره فرودگاه صنعا، واکنش چین به ورود ناو بدون مجوز آمریکایی به آ‌ب‌های چین، تاکید وزیر خارجه مصربرپیروی قطر از خواسته های چهار کشور عربی ، ابراز همسویی آمریکا با ترکیه در زمینه مبارزه با " پ ک ک " ، و اکنش ترامپ به اقدام روسیه دراخراج دیپلماتهای آمریکایی و هشدار آلمان درخصوص وقوع جنگ اتمی درجهان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: منابع آگاه در کاخ سفید مدعی شدند ترامپ در گزارش ماه اکتبر از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه آی 24 به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید مدعی شد که ترامپ در گزارش ماه اکتبر از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.بنابر گزارش رسانه‌های آمریکایی، ترامپ در گزارش سه ماه قبل نیز با اصرار وزرای خارجه و دفاع این کشور قانع شده که تایید کند ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است.بر اساس این گزارش ، ترامپ که بامداد جمعه در یک باشگاه خصوصی گلف در نیوجرسی با خبرنگاران سخن می‌گفت، ابتدا از عدم پایبندی ایران به برجام سخن گفت ولی سریعاً گفته خود را بر اساس ادبیات دولتمردانش تصحیح کرد و گفت که منظورش «روح برجام» بوده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نشریه وابسته به دولت چین اعلام کرد اگر کره شمالی حمله‌ای انجام دهد که آمریکا را تهدید کند، چین باید در مناقشه به وجود آمده بی طرف باشد اما در صورتیکه آمریکا اول به کره شمالی حمله کند تا دولت این کشور را سرنگون کند، چین آنها را متوقف خواهد کرد. به گزارش ایسنا،  این گزارش در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدیداتش علیه کره شمالی را تشدید کرده است. چین در واکنش به این وضعیت خواهان حفظ آرامش به منظور جلوگیری از تشدید بحران فعلی شده است.

 خبرگزاری صدا و سیما:  ارتش سوریه و متحدانش کنترل مرز سوریه با اردن را به دست گرفتند و مسیرهای تدارکاتی تروریست ها را به سمت استان های ریف دمشق و درعا قطع کردند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آنها با بیرون راندن ترویست های داعش از کل منطقه صحرای سویداء در جنوب سوریه، کنترل مرز سوریه با اردن را به دست گرفتند و مسیرهای تدارکاتی تروریست ها را به سمت استان های ریف دمشق و درعا قطع کردند.

خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی هوایی چین در دفاع از رزمایش های نظامی این کشور در دریای ژاپن، اعلام کرد: این دریا جزء متعلقات توکیو نیست.به گزارش خبرگزاری مهر ، «ما شیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی چین از رزمایش نظامی این کشور در دریای ژاپن دفاع کرد و گفت: این دریا به توکیو تعلق ندارد.

العالم فارسی:  نیروهای مسلح روسیه در استان درعا در جنوب سوریه برای تأمین امنیت مردم این استان مستقر شده اند. به گزارش العالم،پس از آغاز آتش بس در استان درعا در ژوئیه 2017 نیروهای مسلح روسیه برای تضمین امنیت ، رسیدن کمک های بشردوستانه به دست مردم و انتقال مصالح ساختمانی برای بازسازی ویرانه ها ، در این استان مستقر شده اند.

الکوثرفارسی:  سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بر لزوم پایان محاصره فرودگاه صنعا پایتخت یمن تأکید کرد. به گزارش الکوثر،  استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو  گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک بار دیگر خواستار پایان دادن به محدودیت ها بر فرودگاه صنعا برای کاستن از رنج غیرنظامیان در یمن شد.

رادیوچین:گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش خبرنگاران اعلام کرد: 10 اگوست، ناوشکن موشکی “مک کین” آمریکایی بدون مجوز دولت چین وارد آ‌ب‌های اطراف جزایر نان شای چین شده و عملیاتی با عنوان به گفته خود “آزادی ناوبری” انجام داد. ارتش چین بی درنگ براساس قانون، ناو جنگی خود را برای شناسایی ناوشکن آمریکایی اعزام کرده و برای خروج هشدار داد.سخنگوی وزارت خارجه چین تشریح کرد: چین حق حاکمیت غیر قابل بحث بر جزایر نان شا و آب‌های اطراف آن دارد. این رفتار ناوشکن آمریکایی بر خلاف قوانین چین و بین المللی بوده و به شدت به حق حاکمیت و امنیت چین آسیب می رساند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   وزارت دفاع ژاپن جهت آمادگی در قبال امکان حوادث غیر مترقبه که ممکن است از تهدیدات کره شمالی مبنی بر پرتاب موشک های بالستیک روی دهد، هوشیاری و مراقبت ها را افزایش می دهد.کره شمالی روز پنجشنبه، گفت در نظر دارد چهار موشک بالستیک را بطور همزمان پرتاب کند و اینکه این موشک ها پیش از سقوط در دریا، در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری سواحل گوام، بر فرار استان های شیمانه، هیروشیما و کوچی ژاپن پرواز خواهند کرد.

اسپوتنیک روسیه: سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با انتونی زنی فرستاده وزیر خارجه آمریکا برای حل بحران خلیج فارس گفت: حل بحران قطر مشروط به اطاعت دوحه از خواسته های چهار کشور عربی عربستان بحرین، امارات و مصر است.به گزارش اسپوتنیک ، وزارت خارجه مصر اعلام کرد شکری در دیدار روز گذشته پنجشنبه خود با انتونی زنی فرستاده آمریکا نگرانی خود را از نقش منفی که قطر ایفا می کند، ابراز کرد.

رادیو هند: شراکت هند و ایالات متحده بطور قابل ملاحظه ای تحکیم یافته است. یک مامور پنتاگون گفت هند و ایالات متحده دارای همگرایی روز افزون به ویزه در زمینه همکاری های دریایی هستند. جوزف فلتر معاون وزیر دفاع آمریکا در حوزه جنوب وجنوب شرق آسیا افزود: این شراکت دارای حمایت سیاسی فراگیر در هردوکشور می باشد.

تی .آر.تی ترکیه: آمریکا اعلام کرد : نگرانی ها بجای ترکیه در مورد سازمان تروریستی و تجزیه طلب ” پ ک ک ” را بخوبی درک می کنیم.” Heather Nauert ” سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی هفتگی خود سخنانی در مورد موضوعات مهم روز ایراد کرد .وی در پاسخ به این سوال که آیا از تمرکز نظامی ترکیه در مرزهای جنوبی خود نگران هستید یا خیر؟ گفت : ترکیه یکی از متفقین مهم ناتو می باشد. آمریکا نگرانی های ترکیه را بخوبی درک کرده و آن را جدی می گیرد.

دویچه وله: رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، به خاطر این تصمیم از مسکو تشکر کرده است. بنابر این گزارش ترامپ که در شهر بدمینستر ایالت نیوجرسی به سر می‌برد گفته است: «من واقعا از این مسئله استقبال می‌کنم که لیست حقوق‌بگیران ما کوتاه‌تر شود.»تصمیم پوتین برای کاهش ۷۵۵ نفر از کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا در روسیه در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور گرفته شده است.

پارس تودی:  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از قصد خود برای تقویت ارتش و برنامه ضد موشکی این کشور خبرداد.به گزارش پارس تودی، ترامپ  در جمع خبرنگاران در نیوجرسی گفت­:‌ «ما می خواهیم بودجه ارتش را میلیاردها دلار افزایش دهیم» و به زودی بیانیه‌ای در این زمینه منتشر خواهد شد. دونالد ترامپ ضمن همچنین هشدار در مورد خطرات تسلیحات هسته ای ادعا کرد، مایل است تا «دنیا را عاری از تسلیحات هسته ای» شود ولی تا زمانیکه این اتفاق رخ دهد «آمریکا قدرتمند ترین ملت هسته ای بر روی زمین خواهد بود».

خبرآنلاین: در پی تشدید کشمکشها میان آمریکا و کره شمالی، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان درباره جنگ اتمی هشدار داد.به گزارش تارنمای برلینر سایتونگ، زیگمار گابریل در اوگاندا گفت چنین لفاظی هایی باعث ایجاد نگرانی و ترس می شود. مانند زمانی که در جنگ جهانی اول نیز یک موضوع بی اهمیت و تهدیدها به این جنگ منجر شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *