جدیدترین مطالب

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در حومه دمشق در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه خبر داد.

ایران متعلق به همه ایرانیان است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت: ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

هشدار سازمان درمورد گرسنگی در غزه

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد آخرین گزارشی که درباره نبودن غذا و گرسنگی در غزه دریافت کرده مانند یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط مردم این منطقه است.

جنون بیگانه هراسی

جنون بیگانه هراسی

بیژن اشتری در یادداشتی می نویسد: تنها کشور جهان که در قرن بیستم در خیابان هایش چراغ راهنمایی وجود نداشت تیرانا بود زیرا اکثر مردم هنوز با گاری اسبی تردد می‌کردند و ماشین شخصی وسیله بورژوایی تلقی می‌شد.

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

ایران اتهامات علیه خود درباره دریای سرخ را رد کرد

ایروانی: نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.

ایران اتهامات علیه خود درباره دریای سرخ را رد کرد

ایروانی: نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار همکاری عملی از جمله با دولت یمن برای جلوگیری از تجهیز انصارالله به تسلیحات و تجهیزات مربوطه برای انجام عملیات‌های بیشتر شدند. آنها همچنین تاکید کردند که تمامی دولت‌های عضو باید به تعهدات خود درخصوص ممنوعیت واردات سلاح و تحریم تسلیحاتی پایبند باشند.

شورای امنیت سازمان ملل حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار همکاری عملی از جمله با دولت یمن برای جلوگیری از تجهیز انصارالله به تسلیحات و تجهیزات مربوطه برای انجام عملیات‌های بیشتر شدند. آنها همچنین تاکید کردند که تمامی دولت‌های عضو باید به تعهدات خود درخصوص ممنوعیت واردات سلاح و تحریم تسلیحاتی پایبند باشند.

واشنگتن و تل‌آویو جایگزین‌های حمله زمینی به رفح را بررسی می‌کنند

دولت بایدن «به‌زودی» با مقامات رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار خواهد کرد تا در مورد گزینه‌های جایگزین برای حمله زمینی برنامه‌ریزی شده نظامی به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که حدود ۱.۵ میلیون نفر پس از فرار از جنگ در مناطق شمالی در آن پناه گرفته‌اند، گفت‌وگو کند.

Loading
21مردادماه 1396

رسانه ها ؛ نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: اتحادیه اروپا درصدد برگزاری نشست اضطراری درباره کره شمالی، طرح روسیه و چین دربارۀ کره شمالی، بالاگرفتن تنش درخصوص همه پرسی کردستان عراق، برگزاری رزمایش مشترک سودان، مصر و آمریکا، استقرار سامانه های موشکی پاتریوت در غرب ژاپن ، نشست فرمانده ارتش ملی و رئیس دولت وفاق ملی لیبی با مقامات روسیه ، ابراز نگرانی آمریکا و مخالفت مصر با رفراندوم جدایی کردستان عراق ،تهدید نظامی ترامپ ضد ونزوئلا ،آغاز رزمایش نظامی آمریکا کره جنوبی در بیست ویکم اوت و آزمایش موشک بالستیک زیردریایی در کره شمالی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فراخوان یک نشست اضطراری برای رایزنی درباره بحران کره شمالی را داده است. قرار است روز دوشنبه ۱۴ اوت (۲۳ مرداد) نشستی ویژه برای بحث و تبادل نظر در مورد بحران میان کره شمالی و آمریکا در بروکسل برگزار شود. در این نشست از اعضای کمیته امنیت سیاسی دعوت شده است. نشست عادی این کمیته قرار بود روز ۳۱ اوت برگزار شود.

خبرآنلاین: در پی افزایش تنش بین کره شمالی و آمریکا، مقامات چین و روسیه طرحی را برای کاهش اختلافات بین دو کشور ارائه کردند. بر اساس طرحی که روسیه و چین برای کاهش تنش بین کره شمالی و آمریکا دارند، هر یک از این کشورها باید اقدامی را در این راستا انجام دهند.به گفته «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طبق این طرح آمریکا باید از انجام رزمایش های مشترک با کره جنوبی در شبه جزیره کره خودداری کرده و پیونگ یانگ نیز آزمایش های موشکی اش را متوقف کند.

پارس تودی:  به دنبال اختلاف میان کُردهای عراق با ترکمن ها درباره اجرای همه پرسی مربوط به جدایی منطقه کردستان عراق از خاک این کشور، استان کرکوک در شمال عراق از چند روز پیش شاهد تنش سیاسی و مردمی قابل ملاحظه ای است. به گزارش پارس تودی، پایگاه اینترنتی روزنامه العربی الجدید در گزارشی نوشت: ترکمن های ساکن کرکوک عراق که با اجرای همه پرسی استقلال منطقه کردستان مخالف هستند؛ با انتشار و توزیع صدها پلاکارد، اقدام کُردها را در این زمینه محکوم کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   وزارت دفاع سودان اعلام کرد، این کشور به شرکت در مانورهای آموزشی نظامی مشترک میان مصر و آمریکا که قرار است در ماه اکتبر برگزار شود، دعوت شده است.رزمایش “ستاره درخشان” مصر و آمریکا بزرگترین رزمایش در نوع خود در منطقه است و در سه دهه اخیر این نخستین بار است که سودان به چنین رزمایشی دعوت می‌شود.

  خبرگزاری مهر: ژاپن در واکنش به تهدید موشکی کره شمالی، در ۴ منطقه واقع در غرب کشور، سامانه های پدافند موشکی از نوع پاتریوت مستقر کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش ها حاکی از آن است که ژاپن امروز شنبه به استقرار سامانه های پدافند موشکی از نوع پاتریوت مبادرت کرده است. علت این اقدام، تهدید کره شمالی مبنی بر شلیک ۴ فروند موشک به جزیره گوام عنوان می شود که میزبان پایگاه نظامی آمریکا در اقیانوس آرام است.

خبرگزاری فارس: فرمانده ارتش ملی لیبی و رئیس دولت وفاق ملی این کشور امروز برای برگزاری نشستی با نظارت روسیه، به مسکو می‌روند.به گزارش خبرگزاری فارس، «لیو دینگوف» رئیس گروه تماس روسیه درباره لیبی اعلام کرد که «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی و «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی این کشور امروز شنبه به مسکو می‌روند.حفتر و سراج در دیدار خود در مسکو به بررسی مسائل مربوط به آشتی طرف‌های درگیر در لیبی خواهند پرداخت.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا اعلام کرد  همه پرسی در کردستان عراق به نفع منطقه نیست. رویترز به نقل ازبیانیه دفتر ریاست جمهوری اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: باتوجه به اینکه هنوز واکنش مسعود بارزانی به درخواست واشنگتن رسما منتشر نشده است اما مردم منطقه کردستان خواهان ضمانت اجرایی برای تعیین آینده خویش هستند.این خبرگزاری تصریح کرد: آمریکا و شماری از کشورهای غربی نگران تغییرات و تحولات منطقه پس از برگزاری این همه پرسی هستند و بر این باورند که این همه پرسی می تواند منطقه را درگیر مشکل دیگری کند.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا گفت : جنگ لفظی بین دونالد ترامپ و کره شمالی ممکن است از کنترل خارج و به یک درگیری نظامی جهانی تبدیل شود.جیمز کلپر هشدار داد؛ دو کشور با تشدید خصومت ها ممکن است «مرتکب اشتباه» شوند و به سوی جنگ جهانی سوم پیش بروند.

الکوثرفارسی: مصر اعلام کرد که با برگزاری همه پرسی 25سپتامبر منطقه کردستان برای جدایی از عراق مخالف است.به گزارش  الکوثر، علاء موسی سفیر مصر د ر عراق اعلام کرد که مصر با برگزاری رفراندوم در نظر گرفته شده برای جداسازی کردستان عراق در 25 سپتامبر آینده ، بدون هماهنگی با دولت مرکزی عراق مخالف است.

یورونیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت مداخله نظامی در کشور بحرانزده ونزوئلا را منتفی نمی داند.ترامپ که در باشگاه گلف خود در نیوجرسی با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: ما برای ونزوئلا گزینه های مختلفی داریم که از آن جمله، گزینه نظامی در صورت لزوم است.»

رادیوچین:  شی جین پینگ رییس جمهور چین بنابه دعوت دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود با او تلفنی گفتگو کرد. رییس جمهور چین در این گفتگو یادآور شد: حفظ ارتباطات میان ما به عنوان رهبران چین و آمریکا درباره مسایل ذی‌علاقه خود برای توسعه روابط دو کشور بسیار مهم است. دو کشور باید طبق توافقات جاصله میان ما، گفتگو‌ها و ارتباطات را تقویت کرده و همکاری‌ها در زمینه های مختلف را پیش سوق داده و با نگرانی‌های طرف مقابل برخورد مناسبی کنند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  وزرات دفاع آمریکا اعلام کرد رزمایش نظامی مشترک سالانه امریکا-کره جنوبی، روز بیست و یکم اوت شروع می شود. این اعلام، احتمالأ واکنش شدید کره شمالی را درپی خواهد داشت.یکی از مقامات پنتاگون گفت ۱۷ هزار و ۵۰۰ پرسنل امریکایی قرار است در این رزمایش ۱۱ روزه شرکت کنند.

 اسپوتنیک روسیه:کارشناسان آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره ای مدعی شدند کره شمالی برای آزمایش موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی، آماده می شود.به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر سایت «۳۸ نورث» وابسته به موسسه مطالعات روابط آمریکا- شبه جزیره کره در دانشگاه «جان هاپکینز» تصاویری را منتشر کرده که نشان دهنده افزایش تحرکات در سایت «مایانگ-دو» است که محل نگهداری زیردریایی ها و کشتی های کره شمالی است.

تی .آر.تی ترکیه:  نخست وزیر ترکیه هشدار داد : در مرزهایمان، بخصوص در سوریه و عراق، تحمل تلاش برای تشکیل یک دولت ساختگی را نداشته و اجازه نیز نخواهیم داد. بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه ابراز داشت که به تلاشها برای تشکیل یک دولت ساختگی در سوریه و عراق، هرگز اجازه داده نخواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *