جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading
26مردادماه 1396

رسانه ها ؛ آنکارا کانون رایزنی ژنرال های ارشد سه کشور و…

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: سفر رئیس ستاد ارتش روسیه به آنکارا، تلاش ترامپ برای تدوین استراتژی جدید درباره افغانستان، استقرار سپردفاع موشکی ایجیس درژاپن ، برنامه‌ریزی مشترک آمریکا-شورای همکاری خلیج فارس برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، آغاز دلارزدایی از اقتصاد روسیه، واکنش حیدرالعبادی به برگزاری همه پرسی کردستان عراق، بازگشایی مرز عربستان به روی زائران قطری و سفر رئیس جمهور ترکیه به اردن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع دیپلماتیک روسیه از برگزاری مذاکرات میان مسکو، تهران و آنکارا برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در خصوص توافق در مورد اعلام منطقه “کاهش تنش” در استان ادلب، واقع در شمال سوریه طی هفته‌های آتی خبر دادند. به گزارش ایسنا، سفر والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه به آنکارا  که قرار است در مذاکرات سه جانبه با همتایان ایرانی و ترکی خود در آنکارا شرکت کند بر این مساله متمرکز خواهد بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا همراه با معاون خود فردا (جمعه) در نشستی با کارشناسان امنیت ملی این کشور به استراتژی واشنگتن در جنوب آسیا می‌پردازد.به گزارش ایسنا، دولت آمریکا روی یک استراتژی جدید در رابطه با جنگ در افغانستان و مناطق مرزی پاکستان کار می‌کند و باید تصمیم بگیرد که آیا در واکنش به پیشروی‌های اخیر طالبان لازم است که نیروهای بیشتری به منطقه اعزام کند یا نه.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع ژاپن خبر داد برای مقابله با پیشرفت‌های موشکی کره شمالی، سپر دفاع موشکی آمریکایی ایجیس از نوع زمینی در ژاپن مستقر می‌کند. به گزارش فارس، ایتسونوری اونودرا گفت برای تقویت قابلیت دفاعی کشور، سپر دفاع موشکی ایجیس از نوع زمینی در ژاپن مستقر می‌شود. همچنین وزارت دفاع ژاپن قصد دارد تعداد 4 ناوشکن مجهز به ایجیس را به 5 تا افزایش خواهد داد.

   خبرگزاری فارس: گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در حال برنامه‌ریزی یک نشست مشترک برای بحث در خصوص وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران می‌باشند. به گزارش خبرگزاری فارس،«عبدالعزیز حمد العویشق» معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در گفت‌وگو با «نشنال» تأیید کرد که آمریکا و شورای همکاری خلیج‌ فارس قصد دارند یک نشست مشترکی را برای بحث درباره تحریم‌های غیر مرتبط با برنامه هسته‌ای علیه ایران برنامه‌ریزی کنند.

 خبرگزاری تسنیم: وزیر اقتصاد روسیه می‌گوید دولت این کشور اقدامات لازم برای کاستن از ارزش دلار در مبادلات اقتصادی را آغاز کرده است.  به گزارش خبرگزاری تسنیم، «ماکسیم اورشکین»، وزیر امور توسعه اقتصادی روسیه گفت که دولت این کشور گام‌ها برای کاهش استفاده از ارز دلار در اقتصادش را آغاز کرده است.

خبرگزاری مهر:  وزرای دفاع و خارجه ژاپن ضمن درخواست همکاری بیشتر با آمریکا در موضوع کره شمالی خواستار نقش آفرینی مضاعف روسیه و چین در این خصوص شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، وزرای دفاع و خارجه ژاپن برای شرکت در نشست «کمیته مشورتی امنیتی» در چارچوب ۲+۲ به آمریکا سفر کردند.«ایتسونوری اونودرا» (Itsunori Onodera) وزیر دفاع ژاپن در دیدار با «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار همکاری و تقویت روابط دو کشور در تمام سطوح در راستای مسائل مرتبط با کره شمالی شد.

 خبرگزاری صدا و سیما:   نخست وزیر عراق تاکید کرد  : عراق یک کشور شهروند محور است و برگزاری همه پرسی استقلال کردستان، سودی برای کردها ندارد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حیدر العبادی در سخنرانی خود در بغداد گفت:  در عراق طیف های مختلفی حضور دارند و ما به آن افتخار می کنیم. این مسئله بخشی از قوام ملت عراق است. شاید بعضی از دیگر کشورها نمی خواهند درباره وجود تنوع در آنها سخن گفته شود.

الکوثرفارسی:  وزیر امور خارجه ترکیه درباره برگزاری همه‌پرسی درترکیه هشدار و اعلام کرد این کار ممکن است به جنگ داخلی منجر شود. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مولود چاووش اوغلو»  گفت همه‌پرسی که قرار است در منطقه کردستان در شمال عراق برگزار شود، ممکن است به وخامت وضع منطقه و چه‌بسا جنگ داخلی منجر شود. کردستان اعلام کرده است که 25 سپتامبر آینده همه‌پرسی درباره استقلال کردستان را برگزار خواهد کرد.

یورونیوز:   عربستان سعودی اعلام کرد که مرزهای خود را روی زائران قطری برای سفر به مکه باز خواهد کرد. بنا بر بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شد، گذرگاه مرزی «سلوی» و همچنین دو فرودگاه پادشاهی عربستان (ملک فهد و الاحساء) برای آن دسته از شهروندان قطر که مایلند در مراسم سالانه حج شرکت کنند باز خواهد شد. در این بیانیه همچنین اعلام شده است که حجاج قطری از داشتن مجوزهای الکترونیکی معاف شده اند.

رادیوچین:  جیم اونیل مطرح کننده ایده بریکس، مسؤول بازرگانی پیشین وزارت خزانه داری انگلستان گفت که “بریکس” یک ایده موفق است که 16 سال پس از مطرح کردنش انتظار دارم کشورهای بریکس در زمینه سالم سازی جهان و فقرزدایی اقدامات مشترکی در پیش گیرند. رییس سابق مرکز مدیریت سرمایه گلدمن ساکس، تحلیلگر مسائل اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه منچستر  افزود: کشورهای بریکس نمایندگی بازار نوین و فرصت رشد جهانی در آینده هستند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  مذاکره کنندگان آمریکا، مکزیک و کانادا گفت و گوها برای به روز رسانی توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) را آغاز کرده اند. نشست ها از روز چهارشنبه در واشنگتن با حضور وزرای نماینده آمریکا، مکزیک و کانادا آغاز شد.

اسپوتنیک روسیه: یکی از مشاوران استراتژیک رئیس جمهوری آمریکا از جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا خبر داد. به گزارش اسپوتنیک ،استیو بنون مشاور استراتژیک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با مجله ” The American Prospect” گفت: چین و آمریکا در حال جنگ اقتصادی با یکدیگر می باشند.

تی .آر.تی ترکیه:  اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز 21 آگوست طی دیداری یک روزه از اردن با عبدالله پادشاه اردن دیدار خواهد کرد. در دیدار میان اردوغان و پادشاه عبدالله، مسائلی چون روابط میان دو کشور، اختلافات اسرائیل و فلسطین، اوضاع در سوریه، همه پرسی استقلال که در حکومت منطقه ای کرد شمال عراق برگزار خواهد شد و بحران قطر، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

دویچه وله: رئیس جمهور کره جنوبی مخالفت خود را با اقدام مستقل و یکجانبه آمریکا در ارتباط با بحران کره شمالی اعلام کرد. به گفته مون، آمریکا اطمینان داده که بدون تأیید کره جنوبی و اطلاع و مشورت با آن کشور دست به اقدام نظامی علیه کره شمالی نخواهد زد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *