جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
29مردادماه 1396

رسانه ها ؛ شماره معکوس برای پایان حیات داعش در عراق و…

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: آغاز عملیات آزادسازی تلعفر در عراق، واکنش شدیدکره شمالی به رزمایش کره جنوبی و امریکا، سفر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به پاکستان، مخالفت حزب الله عراق با مشارکت نیروهای آمریکایی در آزاد سازی تلعفر، تاکید بارزانی بر برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان عراق ، نشست وزیران خارجه مصر ،‌ اردن و فلسطین در قاهره برای پیگیری روند مذاکرات سازش، نشست مخالفان سوری در ریاض ، تعلیق کمک آمریکا به کردهای عراق، افشای سند حمایت عربستان و امارات از القاعده در یمن،تلاش چین برای افزایش قدرت بازدارندگی هسته ای و تاسیس مرکز ویژه مبارزه با حمایت مالی از تروریسم کشورهای عربی و آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: ارتش عراق عملیات زمینی بازپسگیری تلعفر را آغاز کرد. تلعفر ‌آخرین قلمروی تحت کنترل داعش در استان نینوای عراق است. عملیات هوایی علیه مواضع داعش در این منطقه هفته گذشته آغاز شده بود.حیدر عبادی، نخست وزیر عراق بامداد یکشنبه با ارسال یک پیام تلویزیون آغاز این عملیات را اعلام کرد. وی در پیام خود گفت: «خطاب به نیروهای داعش می گویم که هیچ انتخابی ندارند یا خود را تسلیم کنند یا کشته شوند.» آقای عبادی همچنین تاکید کرد که در این عملیات علاوه بر ارتش عراق، واحدهای ضد تروریسم، پلیس فدرال و نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) شرکت دارند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه: کره شمالی اعلام کرد تمرینات مشترک نظامی امریکا و کره جنوبی تنها به وخامت وضعیت منطقه کمک خواهد کرد. رودونگ سینمون خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه ای شدید الحن با تاکید براینکه این تمرینات مشترک نماد روشنی از خصومت به ما است و هیچ کس نمی تواند تضمین کند که این تمرینات وارد مرحله جنگ واقعی نشود، گفت : امریکا فکر نکند که این درگیری و جنگ منطقه ای اثری بر امریکا نخواهد داشت. این رزمایش مشترک در دوشنبه 21 اگوست شروع می شود و تا 31 اگوست ادامه می یابد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا با ژنرال قمر جاوید بجوا، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرد .این مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت: همکاری نظامی و همچنین همکاری بیشتر با پاکستان بسیار اهمیت دارد و ما عمیقا به این همکاری تمایل داریم.

 خبرگزاری ایرنا: حزب الله عراق با مشارکت نیروهای آمریکایی درعملیات آزاد سازی تلعفر مخالف است.به گزارش ایرنا، ‘محمد محیی’ سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت : نیروهای عراقی از 9 ماه پیش در دروازه های شهر تلعفر مستقر شده اند و نیروهای حشد الشعبی در محاصره داعش نقش دارند و تلاش می کنیم تلعفر را از اشغال تروریست های داعش خارج کنیم. سخنگوی حزب الله عراق خاطرنشان کرد: با مشارکت نیروهای آمریکایی در آزاد سازی منطقه تلعفر مخالفیم و نیروهای ائتلاف در مواجهه با تروریست های دداعش جدی نیستند بلکه تلاش می کنند پیروزی را از عراقی ها بگیرند.

خبرگزاری فارس:رئیس منطقه کردستان عراق با تاکید بر اینکه طرح استقلال خواست مردم این منطقه است، گفت که از برگزاری همه‌پرسی عقب‌نشینی نمی‌کند.به گزارش خبرگزاری فارس، «مسعود بارزانی» در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه سعودی «عکاظ»، از رفتار دولت بغداد با منطقه کردستان ابراز نارضایتی کرد و گفت که همین مسئله صبر او را به پایان رساند و او را به سوی برگزاری همه‌پرسی و تلاش برای احقاق حق کردها در تعیین سرنوشت منطقه کردستان سوق داد.

خبرگزاری مهر:  واشنگتن قصد دارد برای مقابله با تهدیدهای احتمالی، توان نظامی خود را در جزیره گوام افزایش دهد.به گزارش خبرگزاری مهر ، نیروی دریایی ایالات متحده از طرح خود برای ارتقاء زیرساخت های موجود و ساخت تسهیلات جدید در جزیره گوام خبر داد که میزبان پایگاه نظامی آمریکا است. این تصمیم به دنبال تهدید اخیر کره شمالی مبنی بر آمادگی پرتاب ۴ فروند موشک به سمت جزیره گوام اتخاذ شد- تهدیدی که فعلا عملی کردن آن به تعویق افتاده است.

 خبرگزاری صدا و سیما:  وزیران امور خارجه مصر ، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطینی تعیین سقف زمانی مشخصی را برای مذاکرات صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خواستار شدند .سامح شکری ، ایمن الصفدی و ریاض المالکی وزیران خارجه مصر ، اردن و فلسطین در پایان نشستی که روز شنبه در قاهره برگزار شد عبور از مرحله بن بست در مذاکرات صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و رژیم صهیونیستی و تعیین سقف زمانی برای این گفتگوها را خواستار شدند .سامح شکری در کنفرانسی خبری در پایان نشست قاهره گفت روند مذاکرات صلح در منطقه خاورمیانه باید از مرحله بن بست فعلی خارج شود و باید سقف زمانی مشخصی برای گفتگوهای صلح بین مقامات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی تعیین شود .

خبرگزاری صدا و سیما:   مخالفان سوری به علت تاخیر در ورود هیئت مسکو، نشست خود در ریاض را به دوشنبه موکول کردند. پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت قرار بود نخستین جلسه گفتگو بین گروه های مخالف سوری، با مشارکت دو تریبون قاهره و مسکو (هیئت های مخالفان سوری مورد حمایت قاهره و مسکو) امروز آغاز شود، اما به علت تاخیر در ورود هیئت مسکو، مخالفان سوری این نشست را به دوشنبه موکول کردند.

الکوثرفارسی: آمریکا تهدید کرد در صورت برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق ،کمک های نظامی خود به کردها را به حال تعلیق درمی آورد . یک مسئول بلندپایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: آمریکا اکنون قصد دارد کمک های مالی و نظامی خود را به نیروی پیشمرگ به دلیل برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان به حالت  تعلیق در آورد.

رادیو چین:  آمریکا برنامه‌ها و اقدامات تجاری چین را بررسی می کند. رابرت لایک هایزر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که آمریکا به طور رسمی برنامه‌ها و اقدامات تجاری چین را مورد بررسی قرار می دهد. این عملکرد یک جانبه آمریکا که با مقررات سازمان تجارت جهانی مغایر است، با مخالفت چین رو به رو شده است.

پارس تودی: قطر اسنادی را فاش کرد که نشان می دهد عربستان و امارات از تروریست های القاعده و داعش در یمن حمایت می کنند. شبکه خبری الجزیره متعلق به قطر که در مناسبات خود با عربستان و امارات دچار بحران شده است، سندی جدید وابسته به کارشناسان کمیته تحریم سازمان ملل علیه این دو کشور منتشر کرد  که حاکی از حمایت مالی ریاض و ابوظبی از گروههای تکفیری نظیر القاعده در جنوب یمن  است.براساس این سند فاش شده، «ابو عباس» مورد حمایت مالی مستقیم امارات، در مسیر جنگ در یمن و مشخصا در شهر عدن (جنوب یمن) به عناصر گروه تروریستی القاعده اجازه داده که موضع خود در این شهررا تقویت کنند.

 پارس تودی:   دولت چین برای افزایش قدرت بازدارندگی هسته ای در حال توسعه و تولید یک موشک بالستیک قاره‌ پیمای جدید موسوم به “جولانگ ۳ ” است. به گزارش پارس تودی ، رسانه های خبری چینی از توسعه و تولید نسل جدیدی از موشک های بالستیک بین قاره‌ای موسوم به جولانگ Julang-3 (JL-3) خبر می دهند که از زیردریایی شلیک می شود.

خبرآنلاین: : یک مسئول عالی رتبه در کشورهای عربی اعلام کرد عربستان کار تاسیس مرکز ویژه مبارزه با حمایت مالی از تروریسم را که در نشست سران کشورهای عربی با آمریکا درباره آن توافق شد، آغاز کرده است. به نوشته روزنامه “الشرق الاوسط”، عربستان در راستای اجرای توافقنامه مشترک آمریکا و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس که مه گذشته در ریاض با حضور سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد، آغاز کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *