جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

وزیر اسرائیلی: برای خالی شدن زندان‌هایمان، باید اسرای فلسطینی را اعدام کنیم

بن گویر با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «مجازات اعدام برای خرابکاران (اسرای فلسطینی) راه حل اصلی شلوغی زندانهاست. من خوشحالم؛ زیرا دولت با پیشنهادی که دادم، موافقت کرد».

وزیر اسرائیلی: برای خالی شدن زندان‌هایمان، باید اسرای فلسطینی را اعدام کنیم

بن گویر با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «مجازات اعدام برای خرابکاران (اسرای فلسطینی) راه حل اصلی شلوغی زندانهاست. من خوشحالم؛ زیرا دولت با پیشنهادی که دادم، موافقت کرد».

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند / ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند / ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

Loading
1شهریوماه 1396

رسانه ها ؛: مواضع جدید آمریکایی ها درباره برجام در سفر هیلی به وین و…

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین برای دیدار باآمانو وگفتگو درباره برجام، سفر وزیر خارجه ترکیه به عراق ، افزایش مناطق تحت کنترل ارتش در مرکز و شرق سوریه، احیای صلح خاورمیانه محور گفتگوهای پادشاه اردن و امیر قطر با کوشنر، تاکید آمریکا بر تعویق برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق، سفر نخست وزیر جدید پاکستان به عربستان ، سفر وزیر دفاع آمریکا به آنکارا ،تکمیل شدن طرح حمله به گوام از سوی کره شمالی ، تصمیم آمریکا برای نوسازی سامانه موشک های هسته ای خود ، اعمال تحریم های جدید آمریکا ضدشرکتهای روسی و چینی ، گشایش اولین مسیر دریایی بین ترکیه و قطر و واکنش‌ها به استراتژی جدید آمریکا در افغانستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در آستانه سفرش به وین گفت که رئیس‌جمهور این کشور به دنبال بهانه‌ای برای لغو توافق هسته‌ای با ایران نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز درباره گام بعدی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران تصمیمی نگرفته است. او گفت که در این سفر قرار است مقام‌های آژانس به سوالات آمریکا درباره اثربخشی و گستردگی بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران پاسخ دهند.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ترکیه در سفری رسمی، برای دیدار با مقامات عراقی وارد بغداد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو»  طی این سفر با «حیدر العبادی» نخست وزیر، «فؤاد معصوم» رئیس جمهور، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان و «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق دیدار خواهد کرد.وی همچنین قرار است به «اربیل» مرکز منطقه کردستان عراق برود و با «مسعود بارزانی» رئیس این منطقه دیدار کند.

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه شامگاه سه‌شنبه موفق شد کنترل چندین منطقه جدید در شرق استان حمص را به دست بگیرد و دامنه مساحت تحت کنترل ارتش در مرکز و شرق سوریه را افزایش دهد.به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش به پیشروی در عمق منطقه بادیه ادامه داده و بر دامنه مناطق تحت سیطره خود در ریف شرقی حمص افزودند.نیروهای سوری دو روز پیش کنترل شهرک مهم «حمیمه» در ریف شرقی حمص را نیز به دست گرفتند؛ شهرکی که از حیث ارتباطی بسیار اهمیت دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پادشاه اردن و امیر قطر در دیدارهای جداگانه با مشاور ارشد ترامپ دیدار بر برقراری مجدد مذاکره سازنده میان اسرائیل و فلسطین برای دستیابی به صلح تاکید کردند.به گزارش ایسنا،  عبدالله دوم، پادشاه اردن با جارد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده دیدار و پیرامون راه‌کارهای به جریان انداختن روند صلح و تلاش برای مذاکره مجدد و سازنده فلسطین و اسرائیل بحث و تبادل نظر کردند.هیات آمریکایی پس از اردن به مصر و اراضی اشغالی می‌رود.

خبرگزاری مهر:  وزیر دفاع آمریکا دیروز با مسعود بارزانی در اربیل دیدار کرده از او خواسته تا برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق را به وقت دیگری موکول کند.به گزارش خبرگزاری مهر ، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از مسئولان اقلیم کردستان خواست تا موعد برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق را به تعویق بیاندازند.

  خبرگزاری مهر:   نخست وزیر جدید پاکستان در اولین سفر خارجی خود راهی عربستان شد تا در مورد موضع جدید ترامپ در قبال این کشور با مقامات سعودی مشورت کند و ریاض را به حمایت از پاکستان در این مسئله دعوت نماید.به گزارش خبرگزاری مهر «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر جدید پاکستان امروز در اولین سفر خارجی خود راهی ریاض پایتخت عربستان می شود.بر اساس اعلام رسانه های پاکستان هدف از این سفر رایزنی درباره اعلام موضع جدید ترامپ در قبال پاکستان و متهم کردن اسلام آباد به حمایت از گروه های تروریستی است.

خبرگزاری تسنیم:   جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا برای گفتگو با مقامات ترکیه‌ای وارد آنکارا شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) وارد آنکارا شد تا در مورد موضوعاتی چون شبه‌نظامیان کرد حاضر در سوریه که از سوی آنکارا همواره یک گروه تروریستی خوانده می‌شوند با رهبران ترک گفتگو کند.

خبرگزاری تسنیم: یک دیپلمات کره شمالی می‌گوید این کشور مراحل مقدماتی طرح حمله به گوام را تکمیل کرده و آماده حمله به این شبه جزیره است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به طرز بی‌سابقه‌ای شدت گرفته، کاردار سفارت کره شمالی در روسیه گفته که کشورش مراحل مقدماتی برای حمله به جزیره «گوام» را به پایان رسانده است. «ژین یونگ هیوپ»، کاردار کره شمالی همچنین گفته که این کشور آماده است تا در صورت مواجه شدن با هر اقدام «تحریک‌آمیز» گوام را هدف حمله قرار دهد.

خبرگزاری ایرنا:  همزمان با افزایش تنش و جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی، پنتاگون قراردادهای نوسازی سامانه فرسوده موشک قاره پیمای هسته ای را با شرکت های بوئینگ و نورثروپ گرومن بست. به گزارش ایرنا، در حالی که تنش میان آمریکا و کره شمالی در ماه های اخیر بالا گرفته، ارتش آمریکا نوسازی سامانه موشک قاره پیمای هسته ای خود موسوم به مینوتمن3 را آغاز کرد.پنتاگون در این جهت قراردادهایی سه ساله به ارزش 349 و 328 میلیون دلار برای نوسازی را با شرکت های بوئینگ و نورثروب گرومن بست.

خبرگزاری صدا و سیما:  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا در یک نقطه نهایتا به توافق تجارت آزاد با کانادا و مکزیک موسوم به نفتا پایان خواهد داد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ترامپ در جمع طرفداران خود گفت «من شخصا فکر نمی کنم بتوانیم به توافقی برسیم زیرا که از ما بیش از حد امتیاز گرفته شده است.»

رادیوچین:  صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد که فلسطین از پیشنهاد چهارگانه چین برای پیشبرد مسئله فلسطین در شرایط جدید استقبال می کند؛ نیز از همه پیشنهادهای بین المللی یاری به صلح فلسطین و اسرائیل استقبال می کند و پیشنهادهای یاری به روند سیاسی بر اساس قوانین بین المللی را رد نمی کند. وی تاکید کرد که محمود عباس رئیس جمهور فلسطین بسیار به حمایت جامعه بین المللی از جمله چین از امور انقلابی فلسطین اهمیت می‌دهد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: آمریکا در تلاشی برای قطع وجوه برنامه توسعه هسته ای و موشکی کره شمالی، تحریم هایی بر شرکت های چینی و روسی و اشخاصی در این دو کشور اعمال کرده است. آمریکا ضد ۱۰ شرکت چینی و روسی و ۶ شخص تحریم هایی اعمال کرد.

اسپوتنیک روسیه:  دونالد ترامپ،رئیس جمهور امریکا گفت، کیم جونگ اون دیگر یاد گرفته است که باید به آمریکا احترام بگذارد. به گزارش اسپوتنیک ، ترامپ در سخنرانی خود در فینیکس گفت: “به نظر می رسد که کیم جونگ یونگ دیگر به ما احترام می گذارد، نکاتی مثبتی پیدا شده است”.

تی .آر.تی ترکیه:  شرکت ملاحه وابسته به حکومت قطر با انتشار اطلاعیه ای اعلام داشت، بین قطر و بندر ازمیر خط حمل و نقل کانتینیر با ظرفیت بیش از 5 هزار تن گشایش یافت. در این اطلاعیه با اشاره براینکه، هر ماه یک کشتی از ترکیه به حرکت در خواهد آمد، گفته شد، مدت ترانزیت هر کشتی 11 روز می باشد.

دویچه وله: افغانستان و ناتو با خوشحالی موافقت خود را با استراتژی جدید آمریکا در افغانستان، که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بیان شد، اعلام کردند. منتقدان اما نسبت به افزایش قربانیان غیرنظامی در این کشور هشدار دادند.دولت افغانستان با علاقه بسیار به این استراتژی جدید آمریکا تبریک گفت. اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان این استراتژی آمریکا را دلیلی بر ادامه فعالیت‌های آمریکا در کشورش ارزیابی کرد. ناتو نیز به استراتژی جدید آمریکا در افغانستان تبریک گفت. ینس استولتن‌برگ، دبیر کل ناتو در بروکسل با تشکر از این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد که ناتو به طور نامحدود در کنار آمریکا خواهد بود.

 پارس تودی: وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد، اتحادیه اروپا باید از مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه حمایت کند.به گزارش پارس تودی، «زیگمار گابریل» روز سه شنبه در نشست انتخاباتی حزب سوسیال دموکرات آلمان تصریح کرد، بیش از نیمی از مردم ترکیه دوستدار دموکراسی هستند و از اردوغان حمایت نمی کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *