جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!

دولت کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی این قطار به جوانان کمک کند که محل زندگی خود را از شهرهای بزرگ به حومه ها ببرند؛ تا بتوانند با کاهش هزینه‌های مسکن و زندگی، پول لازم را برای ازدواج و فرزندآوری به‌دست آوردند. البته در کنار موانع اقتصادی، دختران کره‌ای می‌گویند تمایلی به پذیرفتن وظایفی مادری ندارند./صداوسیما

Loading
4شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ آزمایش جدید موشکی کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: آزمایش سه فروند موشک کره شمالی و واکنش ها،انتقاد پیونگ یانگ از همراهی چین و روسیه با تحریم‌های آمریکا، رزمایش مشترک رژیم صهیونیستی و قبرس، اعمال تحریم‌های تجاری جدید چین علیه کره شمالی، رزمایش ارتش ونزوئلا در پاسخ به تهدید نظامی ترامپ، سفر وزرای خارجه و دفاع فرانسه به عراق ، اذعان محمود عباس به بی‌نتیجه بودن مذاکرات سازش و دیدار معاون نخست وزیر چین با پادشاه عربستان سعودی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: کره شمالی بازهم موشک بالستیک پرتاب کرد.  ژاپن و کره جنوبی احتمال می‌دهند که کره شمالی موشک بالستیک پرتاب کرده باشد.  رسانه رسمی ژاپن «کیودو» گزارش داد که دولت توکیو مشغول بررسی احتمال شلیک شدن یک موشک از سوی کره شمالی است. گفته می‌شود این آزمایش موشکی از ساحل شرقی کره شمالی و به سمت دریای ژاپن انجام شده است.این سیزدهمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال 2017 است. شبکه «بی‌بی‌سی» به نقل از ارتش کره جنوبی نوشت که کره شمالی همچنین چندین موشک کوتاه‌برد به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  یوشیهیده سوگا، دبیر اول کابینه ژاپن گفت پرتاب موشک های بالستیک توسط کره شمالی در روز شنبه امنیت ملی ژاپن را تهدید نکرده است. سوگا صبح روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران این مطلب را بیان کرد. وی گفت بلافاصله پس از این پرتاب ها به او اطلاع داده شده بود که موشک های بالستیک پرتاب شده تهدید مستقیمی برای امنیت ملی ژاپن نبوده اند.

خبرگزاری ایرنا: کره شمالی از چین و روسیه انتقاد کرده است که ضمن همراه شدن با تحریم های آمریکا، فشارهای ناعادلانه ای را بر این کشور وارد می کنند.به گزارش ایرنا، این انتقاد در شرایطی است که وزیران خارجه کره جنوبی و روسیه در مسکو در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره گفت و گو کرده و هر دو طرف پیشبرد تحریم ها را خواستار شده اند.کره شمالی تاکید کرده است که چین و روسیه در کنار آمریکا در حال تحریف حقایق هستند تا به این واسطه بتوانند تحریم ها را اجرا کنند.

رادیو هند: دولت هند واردات طلا و نقره از کره جنوبی را محدود کرد. همچنین وارد کنندگان هندی مستلزم کسب مجوز مدیریت کل تجارت خارجی شدند. هند ازسال 2010 با قرارداد تجارت آزاد با کره جنوبی برخوردار می باشد. هند دومین بزرگترین کشور مصرف کننده طلا بعد از چین است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه عراق می‌گوید که نیروهای مسلح این کشور توانسته‌اند ۷۰ درصد شهر تلعفر را از دست داعش بازپس بگیرند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق می‌گوید که نیروهای مسلح عراقی توانسته‌اند 70 درصد تلعفر را از دست گروهک داعش آزاد کنند.الجعفری این سخنان را در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی‌اش بیان کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل اعلام کرد، کره شمالی اقداماتش را در جهت ساخت بخش‌هایی از یک رآکتور جدید اتمی افزایش داده در حالیکه به عملکرد رآکتور اصلی موجودش که سوخت برای بمب‌های اتمی‌اش تولید می‌کند، ادامه می‌دهد.به گزارش ایسنا،  کره شمالی دو آزمایش اتمی و چندین آزمایش موشکی از آغاز سال گذشته میلادی انجام داده و قدرت‌های بزرگ جهانی را به شدت خشمگین کرده و آنها بیم آن را دارند که یک درگیری در شبه جزیره کره به وقوع بپیوندد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به منظور مشارکت در رزمایش مشترک با نیروهای قبرس در روزهای آتی وارد این کشور می‌شوند.به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی با ارتش کشور قبرس آموزش‌های نظامی مشترکی را در روزهای آتی آغاز می‌کنند.بالگردهای نظامی اسرائیل از نوع “بلک هوک” به منظور مشارکت در رزمایش مشترک با ارتش قبرس وارد این کشور خواهند شد. این موضوع باواکنش ترکیه روبرو شده است .

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت بازرگانی چین در راستای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی که اوایل ماه جاری مصوب شد، فعالیت تجاری اشخاص و شرکت‌های این کشور در چین را ممنوع کرد.به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در وبسایت وزارت بازرگانی چین، ادامه همکاری سازمان‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کارهای خصوصی که به تازگی با چین همکاری خود را آغاز کرده‌اند و نیز گسترش همکاری اقتصادی با پروژه‌هایی که اشخاص حقیقی یا حقوقی اهل کره شمالی در آن حضور دارند، از این پس در این کشور ممنوع است.

خبرگزاری مهر: ونزوئلا از امروز شنبه به مدت ۲ روز رزمایش برگزار خواهد کرد تا آمادگی خود را برای دفع هر گونه تهدید نظامی به رخ آمریکا بکشد.گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ۱۱ ماه میلادی جاری (آگوست)، در اظهاراتی مداخله جویانه از احتمال توسل به گزینه نظامی برای برخورد با ونزوئلا خبر داد.در ادامه، «مایک پنس» معاون ترامپ مدعی شد که به هر حال، تحریم و راه حل دیپلماتیک در مقایسه با گزینه نظامی از ارجحیت برخوردار هستند.

 خبرگزاری صدا و سیما: محمود عباس بار دیگر به صورت تلویحی به بی نتیجه بودن مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی اذعان کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بار دیگر به صورت تلویحی به بی نتیجه بودن مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی اذعان و آن را دشوار و پیچیده توصیف کرد.محمود عباس در دیدار با هیئت آمریکایی به ریاست جرد کوشنر مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تلاشهای ترامپ برای تحقق صلح قدردانی و تأکید کرد فلسطینیان به همراه این هیئت برای رسیدن به قرارداد صلح تلاش خواهند کرد.

العالم فارسی: ارتش سوریه گذرگاه مرزی با اردن را از تروریست ها بازپس گرفت. به گزارش العالم، ارتش سوریه و همپیمانانش مناطق “غدیر محمود” و “وادی محمود” در جنوب شرق دمشق و در نزدیکی مرزهای آن کشور با اردن را بازپس گرفتند و شماری از تروریست ها را به هلاکت رسانده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

الکوثرفارسی: وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود تأکید کرد که پاریس هیچ پیش شرطی در خصوص باقی ماندن یا رفتن اسد از سوریه ندارد. «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه و «فلورانس پارلی» وزیر دفاع این کشور در نشست خبری مشترک با «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق در بغداد حاضر شدند.

یورونیوز:  به دنبال اعلام سیاست جدید دولت آمریکا در افغانستان ارتش ایالات متحده خود را برای گسترش حملات هوایی خود در این کشور آماده می کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته پیش یا اعلام راهبرد جدید کشورش در افغانستان وعده داد که بر شدت مبارزه با جنگجویان طالبان افزوده شود.هر چند جزئیات زیادی از سیاست جدید کاخ سفید در افغانستان اعلام نشده است اما خلبانان نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی بگرام خود را برای حملات هوایی آماده می کنند.

رادیوچین: جآن گائو لی عضو دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و معاون نخست وزیر چین در جده با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی دیدارکرد. جآن گائو لی دراین دیدار گفت، چین همواره از لحاظ راهبردی و دوراندیشی روابط با عربستان سعودی را مد نظر قرار داده است، توسعه روابط دوستانه و درازمدت با عربستان رهنمود روشن دولت چین است و با اتفاقات گذرا تغییر نمی کند.

تی .آر.تی ترکیه:  اجلاس مشترک  وزرای خارجه ترکیه – رومانی و  لهستان برگزار شد.مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعداز برگزاری این اجلاس  در ورشو به خبرنگاران گفت، پیمان دفاعی ناتو باید به انتظارات متفقین جناح شرقی پیمان پاسخ بدهد.وزیر خارجه ترکیه گفت، در اجلاس سال آینده ناتو، توسعه پیمان و امتحانات پیش روی پیمان بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *