أحدث المقالات

تصاویر | ادای احترام ویژه محمد جواد ظریف به علی‌اکبر ولایتی؛ واعظی و بروجردی هم آمدند

جمعی از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار علاءالدین برودجردی، محمد جواد ظریف و محمود واعظی حضور دارند./ خبرآنلاین

واکنش روسیه به وتوی آمریکا : هدف واشنگتن کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین خودشان است

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که هدف ایالات متحده در هم شکستن اراده فلسطینی‌ها و راندن آنها از سرزمین خودشان است.

امیرعبداللهیان: صرفا منشأ حمله به سفارت ایران را هدف قرار دادیم

وزیر خارجه ایران گفت با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود عملیات «وعده صادق» را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، اما صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت ایران در دمشق صورت گرفته بود.

Loading
12شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ انجام ششمین آزمایش اتمی کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تاییدآزمایش اتمی کره شمالی و محکومیت آن از سوی چین،روسیه و سازمان ملل، انتقادمجدد آنکارا از کمک تسلیحاتی آمریکا به کردهای سوریه، آغاز رزمایش مشترک گرجستان با ناتو، اعتراض شدید روسیه به آمریکا، هشدار حزب الله درباره توطئه آمریکا، اذعان رئیس جمهور فرانسه به حمایت قطر و عربستان از داعش ،لغو مجوز صدور پهپاد از اسرائیل به جمهوری آذربایجان ، سفر نخست وزیرهند به چین و میانمار و ادامه اختلاف سودان و مصر برسر مالکیت «حلایب» ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: رسانه کره شمالی اعلام کرد امروز یک بمب هیدروژنی را که قابلیت نصب بر روی موشک‌های قاره‌پیما دارد، با موفقیت کامل، آزمایش کرده است.به گزارش خبرگزاری فارس، امروز دو زلزله به بزرگی 5.6 و 4.6 در مقیاس ریشتر در شمال شرق کره شمالی گزارش شد و بعد از چند ساعت کره شمالی اعلام کرد ششمین آزمایش اتمی‌اش را انجام داده است. مجری تلویزیون کره شمالی که خبر آزمایش بمب هیدروژنی را اعلام می‌کرد همچنین گفت این بمب می‌تواند برای اهداف موشک‌های قاره‌پیما استفاده شود.

تی آرتی ترکیه: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا  شینزو آبه نخست وزیر ژاپن علیه کره شمالی پیام وحدت دادند.ترامپ در مکالمه تلفنی با آبه، تهدید رو به توسعه کره شمالی را مورد ارزیابی قرار داد. کاخ سفید با انتشار اطلاعیه ای در رابطه مکالمه تلفنی مذکور اعلام داشت، رهبران امریکا و ژاپن در مورد رساندن اعمال فشار علیه کره شمالی به بالاترین سطح به توافق رسیدند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آزمایش «دستگاه های انفجار هسته ای برای موشک های بالستیک بین قاره ای» توسط کره شمالی ، تهدیدی برای امنیت منطقه است.به گزارش اسپوتنیک، بیانیه ی مربوطه در سایت وزارت امور خارجه منتشر شده است. در این بیانیه آمده است: « نمی توان از این حقیقت ابراز تاسف نکرد که رهبریت کره شمالی با اقدامات خود در جهت نقض منع گسترش سلاح هسته ای ، تهدیدی جدی را برای صلح و امنیت در شبه جزیره کره و کل منطقه ایجاد می کند. ادامه ی چنین روشی عواقب بسیار جدی را برای خود کره شمالی به همراه خواهد داشت.»

خبرگزاری صداوسیما:مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای آزمایش هسته ای کره شمالی را بسیار تاسف آور خواند.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین، یوکیا آمانو در بیانیه ای اعلام کرد :این ازمایش جدید که در ادامه دو ازمایش دیگر در سال گذشته و ششمین آزمایش از سال 2006 میلادی محسوب می شود کاملا غیرقابل قبول و بی توجهی به خواسته های مکرر جامعه بین المللی است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نور الدین جانیکلی، معاون وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد بیش از ۱۰۰۰ کامیون حامل سلاح و مهمات ظرف ماه‌های اخیر به دست یگان‌های مدافع خلق کرد، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه رسیده است. به گزارش ایسنا، وی در سخنانی در مقر حزب عدالت و توسعه در شمال ترکیه گفت: هم پیمانان کشور ما (در اشاره به آمریکا) که سلاح برای یگان‌های مدافع خلق کرد می‌فرستند مدعی‌اند این کمک‌ها فقط برای مبارزه با داعش اختصاص دارد. اگر واقعا این گونه بود انتقال ۸۰ یا ۹۰ کامیون سلاح کافی بود اما ما دیده‌ایم که بیش از ۱۰۰۰ کامیون انتقال داده شده است و این مقدار سلاح برای مجهز کردن یک ارتش ۵۰ هزار نفری کافیست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رزمایش چند ملیتی ناتو از امروز یکشنبه در منطقه آخالتسیخه گرجستان آغاز شد. به گزارش ایسنا، وزارت دفاع گرجستان اعلام کرد، این هفتمین دوره برگزاری رزمایش ناتو در خاک این کشور است که در آن ۵۰۰ تفنگ‌دار دریایی آمریکا نیز حضور دارند و آموزش‌های رزمی تا ۱۱ سپتامبر ادامه خواهد داشت. در این رزمایش علاوه بر گرجستان، اعضای نظامی و شرکای ناتو، نیروهای نظامی بلغارستان، لتونی، رومانی، اوکراین و ارمنستان نیز شرکت دارند.

خبرگزاری ایرنا:  رئیس شورای وزیران اقتصاد منطقه یورو به سیاست حمایت گرایی رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و این روند را فرصتی برای اروپا برای رهبری جهان آزاد عنوان کرد.، «یرون دیسلبلوم» رئیس شورای وزیران اقتصاد منطقه یورو (یوروگروپ) رویکرد حمایت گرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در تضاد با منافع اروپا دانست. وی گفت: اگر آمریکایی ها دیگر قصد رهبری تجارت آزاد در جهان را نداشته باشند، اروپا باید چنین نقشی را بر عهده بگیرد.

خبرگزاری تسنیم: دولت آمریکا با امضای قراردادی با بخش خصوصی قرار است ساخت ۱۱ هزار خودروی زرهی را در شش سال آینده راهی افغانستان کند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت آمریکا با شرکت «جنرال موتورز» قراردادی را به ارزش 2.2 میلیارد دلار برای ساخت 11 هزار و 65 عراده خودروی زرهی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به امضا رسانده است.ترامپ در استراتژی جدید آمریکا نسبت به ارسال تجهیزات نظامی به افغانستان تاکید کرده است.

العالم فارسی:  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اقدام مسئولان آمریکایی در بازرسی از نهادهای دیپلماتیک روسیه در این کشور به شدت انتقاد کرد و آن را نمایشی احمقانه و غیرقانونی توصیف کرد.ماریا زاخارووا در واکنش به اقدام سازمان پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در بازرسی ساختمان کنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو و دو نهاد تجاری این کشور در نیویورک و واشنگتن در صفحه خود در فیسبوک نوشت: این اقدام “نمایشی جهنمی و احمقانه و بی معنی است که پایه و اساس قانونی ندارد”.

الکوثرفارسی:  حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای درباره اقدام جنگنده‌های آمریکایی در محاصره کردن اتوبوس‌های حامل عناصر داعش و خانواده‌های آنها در بیابان‌ها هشدار داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حزب الله با صدور بیانیه ای اعلام کرد :جنگنده های آمریکایی مانع حرکت اتوبوس های حامل عناصر داعش و خانواده های آنها شده و این اتوبوس ها را در میان بیابان محاصره کرده اند. اگر این روند ادامه یابد مرگ این خانواده ها که برخی از زنان حاضر درمیان آنها حامله هستند حتمی است.

رادیو فرانسه: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در یک مصاحبه اختصاصی با هفته نامه معروف فرانسوی “لوپوئن” گفت: عربستان سعودی و قطر، به طورغیر مستقیم در تأمین منابع مالی تروریسم نقش داشته اند. رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد: قطر وعربستان سعودی منابع مالی گروههایی را تأمین کرده اند که با یکدیگر فرق داشته اند؛ اما آنها در عمل به تروریسم کمک کرده اند.

یورونیوز:  به دنبال انتشار گزارشهایی مبنی بر درخواست جمهوری آذربایجان از یک شرکت اسرائیلی فعال در بخش هوانوردی برای حمله به یک موضع ارتش ارمنستان، دولت اسرائیل مجوز صادرات این شرکت را لغو کرد پیش از این روزنامه معاریو، چاپ تل آویو گزارش داده بود که جمهوری آذربایجان از گروهی در این شرکت اسرائیلی خواسته است که فعالیت یک پهپاد تولیدی این شرکت را با حمله به موضع ارتش ارمنستان نشان دهد. این درخواست هنگام ورود گروهی از شرکت اسرائیلی به جمهوری آذربایجان برای عقد نهایی قرارداد فروش پهپاد «اوربیتر ۱-ک» (Orbiter 1K) مطرح شد.

رادیوچین: شی جین پین، رئیس جمهور چین گفت : پیشنهاد “یک کمربند-یک جاده” سکویی جدید برای ایجاد همکاری با منافع مشترک برای همه کشورها ایجاد خواهد کرد. رییس جمهوری خلق چین در سخنرانی خود در مراسم گشایش مجمع صنایع و بازرگانی کشورهای بریکس تصریح کرد: در ماه مه سال جاری، چین با موفقیت مجمع سران همکاری بین المللی “یک کمربند-یک جاده” را بر گزار کرد که نشان می دهد پیشنهاد “یک کمربند-یک جاده” از مرحله ایده به مرحله عملیات و از مرحله برنامه‌ریزی به مرحله اجرا رسیده‌است.

رادیو هند: نخست وزیر هند امروزعازم دیدار از کشورهای چین و میانمار می شود. ناراندرامودی  همچنین قرار است در شیامنِ چین در 9مین اجلاسیه سران بریکس شرکت کند.نخست وزیر طی یک پست فیسبوک خود گفت که او منتظر مذاکرات سودمند و نتائج مثبت می باشد که حامی دستورکار تشریک قوی تری بریکس تحت رهبری چین باشد.

 پارس تودی:   یک مقام سودانی با متهم کردن مصر به اشغال منطقه «حلایب» تأکید کرد که این منطقه متعلق به سودان است.به گزارش پارس تودی، «علی احمد حامد» والی ولایت «البحر الأحمر» در شرق سودان، تأکید کرد که منطقه حلایب با وجود اشغال آن توسط مصر، همچنان سودانی باقی خواهد ماند.احمد حامد تصریح کرد، براساس تاریخ ، جغرافیا و نقشه سازمان ملل متحد، حلایب متعلق به سودان است و با وجود اشغالگری مصر، این واقعیت هرگز تغییر نخواهد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *