جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
14شهریورماه 1396

رسانه ها؛ خیز کره شمالی برای آزمایش موشکی جدید و…

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: اعلام تاریخ آزمایش جدید موشکی کره شمالی، حمایت قاطع کشورهای عضو گروه بریکس از برجام، احتمال حمایت چین از تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی، برگزاری بی‌سابقه‌ترین مانور رژیم صهیونیستی ، درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره مناقشه یمن، سفر پادشاه عربستان به روسیه، هشدار روسیه به آمریکا درباره سامانه دفاع ضدموشکی "تاد" در کره جنوبی، تاکید شی جین‌پین بر آغاز "دومین دهۀ طلایی" همکاری بریکس ، برگزاری نشست فرایند همکاری جنوب شرقی اروپا در اسلوونی، گفتگوی تلفنی ترامپ با صدراعظم آلمان و رئیس جمهور کره جنوبی و هشدارپوتین به افزایش تنش ها درباره کره شمالی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه:  کره شمالی تاریخ آزمایش موشکی جدید خود را 9 سپتامبر اعلام کرد. به گزارش اسپوتنیک ، منابع کره شمالی اعلام کرده اند که در حال انتقال موشک بالستیک بین قاره ای (ICBM) به سواحل غرب این کشور برای راه اندازی و پرتاب هستند. بر اساس اطلاعات کسب شده، کره شمالی روز بعد از ششمین آزمایش هسته ای خود، در تاریخ 4 سپتامبر شروع به انتقال یک موشک بالستیک بین قاره ای به ساحل غربی کشورش نموده است.گفتنی است، آزمایش موشکی جدید در تاریخ 9 سپتامبر به مناسبت سالگرد تاسیس کشور کره شمالی برگزار می شود.

خبرگزاری فارس: کشورهای عضو گروه بریکس حمایت قاطعانه خود را از برجام اعلام کردند و از همه طرفین خواستند به تعهدات خود در رابطه با برجام عمل کنند.به گزارش خبرگزاری فارس، گروه بریکس در بیانیه خود، حمایتش را از برجام اعلام کرد و گفت «ما قاطعانه از برنامه جامع اقدام مشترک در موضوع هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم و از همه طرفین می‌خواهیم کاملا به تعهدات خود پایبند باشند و به طور کامل و موثر برجام را اجرا کنند تا ثبات و صلح بین‌المللی در جهان ایجاد شود. برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بریکس را تشکیل می دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه کره جنوبی از احتمال حمایت چین از تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی خبر داد. به گزارش ایسنا، کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) اظهار داشت، احساس می‌کند که وانگ یی، وزیر خارجه چین از تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی بعد از ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ استقبال کرده است.

خبرگزاری مهر:  بعد از شکست تجربه تشکیل ارتش آزاد، معارضان سوری تصمیم گرفته اند ارتش متحدی ایجاد کنند و به صورت موقت «جواد ابو حطب» را به عنوان وزیر دفاع انتخاب کرده اند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «الاخبار»، بعد از اینکه طیف وسیعی از گروه های معارض مسلح دولت سوریه با تشکیل شورای اسلامی سوری موافقت کردند، حالا گزارش ها حاکی است که معارضان برای انتخاب وزیر دفاع هم به نتیجه رسیده اند.

خبرگزاری تسنیم:  رژیم صهیونیستی در حالی بزرگ‌ترین مانور دفاعی خود در جبهه شمالی را اجرا می‌کند که از سطح بالای تهدیدات فراروی خود در نتیجه شکست در سوریه و افزایش قدرت حزب الله به شدت نگران است و دیگر از حذف حزب الله صحبت نمی‌کند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، عجیب ترین نکته در مانور سپاه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی این است که این مانور برای بالا بردن سطح آمادگی در تقابل با حزب‌الله لبنان انجام می‌شود. در عین حال فرماندهان ارتش و نظامیان رژیم صهیونیستی معتقد هستند که شکست حزب الله در این جنگ امکان ندارد.

خبرگزاری صدا و سیما: کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار انجام یک تحقیق بین المللی مستقل درباره مناقشه یمن شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زید رعد الحسین در بیانیه ای اعلام کرد: من بارها از جامعه بین الملل خواسته ام تدابیری برای انجام تحقیق بین المللی مستقل درباره اتهامات مبنی بر نقض جدی حقوق بشر در یمن اتخاذ کند.

الکوثرفارسی:  رسانه‌های روسی خبر دادند که «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در ماه اکتبر آینده به مسکو سفر خواهد کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «ایزویستیا» نوشت: «آماده‌سازی مقدمات این سفر در حال انجام است.»

رادیو فرانسه: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر أمور خارجه روسیه، با انتقاد از واکنش ایالات متحده آمریکا نسبت به اقدامات هسته‌ای و موشکی کره شمالی تاکید کرد: ما با انجام گفتگوهای سازنده می‌توانیم بر رفتارهای کره شمالی تاثیر‌گذار باشیم.این مقام وزارت أمور خارجه روسیه، در حاشیه نشست بریکس در چین به افزایش توان سامانه دفاع ضدموشکی بالستیک آمریکا، موسوم به “تاد”، ابراز نگرانی نمود. این مقام سیاسی روسیه تاکید کرد: این اقدام، بطور قطع، بر نحوه واکنش و تعادل نظامی روسیه تاثیر خواهد گذارد.

رادیوچین: شی جین‎پین، رنیس جمهوری خلق چین امروز  با حضور در یک نشست خبری به تشریح دیدار رهبران کشورهای بریکس و گفت‎وگوی کشورهای بازار نوظهور و در حال توسعه پرداخت. وی در این نشست گفت: رهبران این کشورها مصمم هستند که در نشست شیامن به عنوان یک مبدا جدی، با ایمان راسخ و به طور مشترک، ضمن برقراری روابط راهبردی و مشارکتی نزدیک‎تر، گسترده‎تر و همه جانبه‎تر، دومین دهه طلایی همکاری بریکس را آغاز کنند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  ایالات متحده آمریکا می گوید که قصد دارد پیشنویس قطعنامه تحریم های سختگیرانه تری بر ضد کره شمالی را با هدف تصویب آن در روز دوشنبه هفته آتی، به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کند. نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، در نشست اضطراری شورای امنیت این سازمان که روز دوشنبه در واکنش به ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی در روز پیش از آن تشکیل شده بود، سخن می گفت.

تی .آر.تی ترکیه:  نشست فرایند همکاری جنوب شرقی اروپا در اسلوونی برگزار شد. مولود چاووش اوغلو٬ وزیر امور خارجه ترکیه در نشست فرایند همکاری جنوب شرقی اروپا که با حضور وزرای امور خارجه و مقامات کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، مونته نگرو، کوزوو، مقدونیه، مولدووا، رومانی، صربستان، اسلوونی، یونان و اتحادیه اروپا در اسلوونی برگزار شد، حضور یافت.فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان نماینده این قاره نیز در این نشست غیر رسمی شرکت کرد.

دویچه وله: رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان و نیز همتای کره جنوبی خود خواستار فشار بر کره شمالی تا حداکثر ممکن شد. ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با مون‌جه‌این، همتای کره جنوبی خود گفته آماده است تا اجازه فروش میلیاردها دلار سلاح به سئول را صادر کند. هردو طرف بر این نظر بوده‌اند که آزمایش اتمی اخیر کره شمالی یک اقدام تحریک‌آمیز و یک “تهدید بزرگ” برای تمامی دنیاست.

پارس تودی:  ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه نسبت به افزایش تنش ها در شبه جزیره کره هشدار داد.به گزارش پارس تودی ، پوتین در حاشیه اجلاس بریکس در چین گفت کره شمالی تا زمانی که احساس امنیت نکند،‌ برنامه هسته ای خود را رها نخواهد ساخت و تشدید تنش های نظامی درباره کره شمالی ممکن است به فاجعه ای جهانی منجر شود

 پارس تودی:  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با لحن نسبتا آشتی جویانه ای در قبال ترکیه گفت، کار روی مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ادامه می یابد.به گزارش پارس تودی، در بحبوحه تنش های دیپلماتیک در روابط آلمان با ترکیه، «فدریکا موگرینی» عصر دوشنبه در «مجمع راهبردی بلهد» (BSF) در کشور اسلوونی گفت: اتحادیه اروپا همواره بر روابط با ترکیه در چهارچوب مذاکرات عضویت آنکارا در این اتحادیه متمرکز خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *