جدیدترین مطالب

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

آمریکا در حرف و عمل از اسرائیل می‌خواهد که پس از حمله ایران، خویشتنداری کند/ تل‌آویو احتیاط را در دستور کار دارد  

خبرآنلاین نوشت: بنیامین فریدمن، مدیر اندیشکده اولویت های دفاعی در واشنگتن، می گوید که اسراییلی ها خواهان درگیر شدن در یک رویارویی تلافی جویانه در برابر ایران نیستند، بنابراین ممکن است فضایی برای احتیاط وجود داشته باشد. ممکن است بگویند پاسخ می دهیم اما سپس در همان سطحی عمل کنند که سالها علیه ایران عمل کرده اند، مثل هدف گرفتن افسران سپاه پاسداران و ترور دانشمندان هسته ای ایران.

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

Loading
15شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ آغاز کمپین تبلیغاتی رفراندوم کردستان عراق و…

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: آغاز تبلیغات برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، اظهارات مقامات چین و ژاپن درباره سایت و بمب اتمی کره شمالی ، رای دادگاه اتحادیه اروپا علیه مجارستان و اسلواکی ،تحلیل روزنامه صهیونیست از رزمایش اسرائیل ، تاکید پوتین برمذاکره با کره شمالی، توافق ژاپن و روسیه بر سر پروژه های اقتصادی ، مین گذاری شدن مرزهای میانمار، مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ترزا می و واکنش عجیب آنگ سان‌سوچی به موضوع مسلمانان روهینگیا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کمپین تبلیغاتی برای برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق به شکل رسمی آغاز و قرار است تا ۲۲ سپتامبر ادامه داشته باشد. به گزارش ایسنا، کمپین تبلیغاتی برای همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق باحضور گروهی از کردها  در شهر اربیل آغاز شد.قرار است این همه‌پرسی ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) برگزار شود. این در حالی است که بغداد، واشنگتن و آنکارا و طرف‌های دیگر مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر دفاع ژاپن گفت، ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی خیلی قدرتمندتر از چیزی که ابتدا تصور می‌شد بوده و قدرت آن بسیار بیشتر از بمب اتمی که در سال ۱۹۴۵ روی هیروشیما انداخته شد، است.به گزارش ایسنا،سازمان منع جامع آزمایشات هسته‌ای ابتدا اعلام کرده بود که این بمب قدرت ۷۰ کیلوتنی داشته اما ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن به خبرنگاران گفت: در به روز رسانی برآورد سازمان منع جامع آزمایشات هسته‌ای قدرت این انفجار حدود ۱۲۰ کیلوتن تخمین زده شد.

خبرگزاری فارس: کارشناسان چینی برآورد کرده‌اند سایت کره شمالی که برای آزمایش‌های اتمی در نظر گرفته شده احتمالا تخریب خواهد شد و تشعشعات ناشی از این آزمایش‌ها خطرات زیست‌محیطی به دنبال خواهد داشت.به گزارش خبرگزاری فارس، کارشناسان چینی هشدار دادند بعد از آزمایش اتمی کره شمالی در در پونگه-ری رانش زمین اتفاق افتاده است.همچنین تحقیقات دانشگاه علم و فناوری چین ادعا کرده است آزمایش‌های اخیر اتمی کره شمالی همه زیر یک کوه در پونگه-ری انجام گرفته‌اند.

خبرگزاری مهر:  نخست وزیر هند و رهبر میانمار بیانیه مشترک صادر کردند.نخست وزیر هند و رهبر میانمار پس از سخنرانی در حضور خبرنگاران در ایالت «راخین» بیانیه ای مشترک صادر کردند.به گزارش خبرگزاری مهر «نارندرا مودی» نخست وزیر هند که امروز (۱۵ شهرویور) در سفری ۳ روزه وارد میانمار شده است، با «آنگ سان سوچی» رهبر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:  دادگاه اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در حکمی کشورهای مجارستان و اسلواکی را موظف به پذیرش آوارگان کرد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین , دولت های مجارستان و اسلواکی علیه تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر پذیرش تا 120 هزار اواره از ایتالیا و یونان به  دادگاه اتحادیه اروپا شکایت کرده بودند.دادگاه اتحادیه اروپا می گوید که با توزیع آوارگان تصمیم دارند  فشار پذیرش آوارگان را از کشورهای ایتالیا و یونان کمتر کنند.

الکوثرفارسی:  روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به رزمایش ده روزه اسرائیل برای شبیه سازی جنگ با حزب الله لبنان نوشت حزب الله جای سوریه را به عنوان تهدید شماره یک در مرزهای اسرائیل گرفته است و ارتش دیگر به اینکه فقط قدرتی بازدارنده در برابر حزب الله باشد رضایت نمی دهد. روزنامه هاآرتص در گزارشی به قلم عاموس هارل در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ارتش سوریه پس از شش سال و نیم جنگ داخلی تقریباً کاملاً تحلیل رفته و حزب الله دشمن اصلی و لبنان میدان جنگ ترسناک تری برای اسرائیل است.

یورونیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر عدم کارآمدی تحریم برای حل بحران در شبه جزیره کره، خواستار مذاکره با کره شمالی در مورد برنامه تسلیحاتی این کشور شد. رئیس جمهوری روسیه این سخنان را پس از دیدار با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در شهر ولادیوستوک در شرق روسیه بیان کرد.

رادیوچین:  نخست وزیران چین و روسیه دیدار می کنند. در روزهای 4 و 5 سپتامبر (13 و 14 شهریور) وانگ یانگ، معاون نخست وزیر چین و رئیس کمیته دیدارهای دوره‎ای نخست وزیران چین و روسیه با دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه و رئیس کمیته ولگوگراد به طور مشترک میزبانی دیدار دوره‎ای‎ هیأت‎های نخست‎وزیری چین و روسیه را برعهده گرفتند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه قرار است با پروژه های اولویت دار برای فعالیت های مشترک اقتصادی در چهار جزیره تحت کنترل روسیه که مورد ادعای ژاپن نیز است، موافقت کنند. آبه ، برای شرکت در مجمع اقتصادی شرق روز چهارشنبه یک دیدار دو روزه از ولادی وستوک در خاور دور روسیه را آغاز خواهد کرد. نشست سران با پوتین برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است.

اسپوتنیک روسیه:  مقامات میانمار برای جلوگیری از بازگشت پناهندگان مسلمان روهینگیا، مرزهای خود را مین گذاری می کنند. به گزارش اسپوتنیک ، مقامات میانمار برای جلوگیری از بازگشت پناهندگان روهینگا ، میدان های مینی در مرز با بنگلادش نصب می کنند. رویترز در روز چهارشنبه، 6 سپتامبر به نقل از یک منبع در دولت بنگلادش این خبر را منتشر نمود.

 تی .آر.تی ترکیه:  ترزا می نخست وزیر انگلیس و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا تلفنی گفتگو کردند. ترزا می در این مکالمه آزمایشهای موشکی کره شمالی در دوره اخیر را مورد بررسی قرار دادو  اظهار داشت، رژیم این کشور نه تنها برای منطقه، بلکه برای صلح و امنیت جهانی نیز تهدید تشکیل می دهد.

دویچه وله: آنگ سان‌سوچی،رئیس جمهور میانمار مدعی شد درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا اطلاعات غلطی به جهانیان داده می‌شود. او گفت با ارائه تصویری نادرست از بحران روهینگیا ادعا می‌شود ۱۲۵ هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش فرار کرده‌اند. سوچی همچنین باردیگر پاکسازی قومی  مسلمانان کشورش را رد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *