جدیدترین مطالب

غزه، اوکراین و جایگاه تخریب‌شده اروپایی‌ها در افکار عمومی

غزه، اوکراین و جایگاه تخریب‌شده اروپایی‌ها در افکار عمومی

اتهام ها درباره اجرای استانداردهای دوگانه، به سرعت و با فراوانی از سوی کشورهای عربی، قدرت‌های در حال ظهور، رقبای جغرافیایی، مقامات سازمان ملل و حتی خود مقامات غربی مطرح شده است. هنگامی که روسیه در سال ۲۰۲۲ با شکستنِ قوانین بین‌الملل به اوکراین تجاوز کرد، اروپایی‌ها تحریم‌های "گسترده و بی‌سابقه" ای را در تجارت، سرمایه گذاری و حتی بایکوت های ورزشی علیه مسکو پیاده کردند. در جریان تلاش لابی بزرگ جهانی، رهبران اروپایی، حمایت از اوکراین را به عنوان دفاع از قوانین و نورم‌های جهانی تصویر کردند. اما در مقابل، بسیاری از رهبران اروپایی به فراخوان آتش‌بس در غزه واکنش منفی نشان داده‌اند و به طور کلی از محکوم کردن نقض قانون بین‌الملل توسط اسرائیل، رویگردان شده اند و به جای آن با حمایت گسترده از اسرائیل، حتی در برابر لحن و ادبیات نسل کشی وزیران اسرائیل سکوت کرده اند. همچنین بلافاصله پس از ۷ اکتبر، اروپایی‌ها به سرعت به تعلیق یا بازبینی در کمک مالی به سازمان‌های غیردولتی فلسطینی پرداختند، هرچند شواهد قابل اعتمادی هم از انحراف مالی یا حمایت از تروریسم وجود نداشت.
Loading

أحدث المقالات

دونالد توسک: اروپا وارد دوران پیش از جنگ شده است

دونالد توسک، نخست وزیر لهستان و رئیس پیشین شورای اروپا می‌گوید که اروپا وارد «دوران پیش از جنگ» شده است و اگر اوکراین از روسیه شکست بخورد، هیچ کس در این قاره نمی‌تواند احساس امنیت کند.

Loading
16شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه و…

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تایید تجاوز مجددجنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه ، اذعان اندیشکده آمریکایی به تقویت موقعیت منطقه ای ایران، دفاع آمانو از برجام، گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان،نشست سران آمریکا و کویت امروز در واشنگتن، موافقت پارلمان کاتالونیا با برگزاری رفراندوم استقلال ، بررسی تحریم های بیشتر کره شمالی در اتحادیه اروپا ، ازسرگیری مانورهای نظامی میان مصر و آمریکا پس از ۸ سال وقفه، اعتراض چین به استقرار موشک‌های تاد آمریکا در کره‌جنوبی، تاکید رهبران ژاپن و کره جنوبی بر همکاری های خود برای مقابله با کره شمالی، درخواست اتحادیه عرب برای پایان خشونت ها علیه مسلمانان میانمار و ادامه پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: فرماندهی کل ارتش سوریه حملۀ جنگنده های رژیم صهیونیستی را به منطقه ای در حومۀ شهر حماه تایید کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که رسانه های صهیونیستی اعلام کرده بودند که جنگنده های این رژیم بامداد پنج شنبه یکی از مناطق سوریه را بمباران کرده اند، فرماندهی ارتش سوریه با تأیید این خبر اعلام که جنگنده های رژیم صهیونیستی ساعت 2:42 دقیقه بامداد پنجشنبه از آسمان لبنان یک پایگاه نظامی ارتش سوریه را در نزدیکی منطقۀ مصیاف را با چند موشک هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دو نظامی سوری و خسارات مادی شده است.

الکوثرفارسی: اندیشکده آمریکایی «سوفان گروپ» در تحلیلی نوشت که جایگاه و موقعیت ایران در منطقه خاورمیانه پس از تحولات چند سال اخیر ارتقا یافته است. در تحلیل اندیشکده آمریکایی SOUFAN GROUP آمده است: موفقیت های میدانی همپیمانان ایران و اقدامات ناموفق دشمنان آنها موجب شده است تا نفوذ این کشور در منطقه خاورمیانه در حد قابل توجهی افزایش یابد.این اندیشکده مستقر در نیویورک و دارای شعبی در لندن، دوحه و سنگاپوراست.

خبرگزاری فارس:مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن دفاع از برجام اعلام کرد که این توافق در واقع دستاورد روشنی برای راستی‌آزمایی هسته‌ای است. به گزارش خبرگزاری فارس، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی افتتاحیه در میزگرد «اجلاس راهبردی بلد» گفت ایران تحت قوی‌ترین نظام بازرسی قرار دارد. وی درباره نظارت بر اجرای برجام توضیح داد: «آژانس در حال حاضر بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران طبق برجام نظارت دارد و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و بعنوان چشم و گوش جامعه بین‌الملل عمل می کند».

خبرگزاری فارس:  پادشاه عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند. به گزارش خبرگزاری فارس،  روابط دوجانبه و تحولات منطقه، محور رایزنی ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی و ترامپ رئیس جمهور امریکا بوده است . سران دو کشور همچنین توافق کرده‌اند که ملک سلمان اوایل سال 2018 از کاخ سفید دیدن کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  واشنگتن امروز (پنجشنبه) میزبان نشست دو جانبه میان رئیس جمهوری آمریکا و امیر کویت است.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کویت، شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، سفیر کویت در واشنگتن گفت: سفر شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح ، امیر کویت به آمریکا برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور  در زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پارلمان منطقه کاتالونیا با تصویب قانونی که اجازه می‌دهد رفراندوم جنجالی استقلال ماه آتی میلادی برگزار شود، خشم دولت اسپانیا که این رفراندوم را “نقض اصول دموکراتیک و قانون اساسی” می‌داند، برانگیخت.به گزارش ایسنا، ائتلاف حاکم و حامی استقلال کاتالونیا که اکثریت را در پارلمان این منطقه بر عهده دارد چهارشنبه شب علی رغم اعتراضات نمایندگان اپوزیسیون قانون برگزاری رفراندوم استقلال را تصویب کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، به عنوان بخشی از افزایش فشارهای بین‌المللی بر کره شمالی پس از آزمایش اخیرش، وزرای دفاع و امور خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ مذاکره خواهند کرد. به گزارش ایسنا،فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در آستانه نشست وزرای اتحادیه اروپا در پایتخت استونی به خبرنگاران گفت: امروز با سطح متفاوتی از تهدید مواجه هستیم که قطعا تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پس از ۸ سال توقف، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد ارتش این کشور در ۱۰ سپتامبر به مدت ۱۰ روز میزبان تمرین نظامی مشترک با آمریکا خواهد بود.به گزارش ایسنا، سخنگوی ارتش مصر در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: تمرین موسوم به “ستاره درخشان ۲۰۱۷” از مهم‌ترین تمرینات مشترک میان نیروهای مسلح مصر و آمریکاست.

  خبرگزاری مهر: مشاور رئیس‌ جمهور روسیه گفت که «پوتین» هیچ دعوتنامه‌ ای از سوی رئیس‌ جمهور آمریکا برای شرکت در نشست اصلاح ساختار سازمان ملل دریافت نکرده است. به گزارش خبرگزاری مهر ، «یوری یوشاکوف» (Yuri Ushakov) مشاور رئیس‌ جمهور روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور این کشور هیچ‌ دعوتنامه‌ ای از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا برای شرکت در نشست اصلاح ساختار سازمان ملل دریافت نکرده است.

خبرگزاری تسنیم:  وزارت امور خارجه چین به استقرار موشک‌های تاد آمریکا در کره‌جنوبی اعتراض کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز پنجشنبه در سخنانی در این حال تاکید کرد، پکن از اقدامات و تدابیر بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی، حمایت می کند.وزیر خارجه چین گفت: ما بر این باوریم که تحریم ها و فشارها تنها نیمی از راهکار مساله است. نیم دیگر گفتگو و مذاکره است.

رادیوچین: وانگ یی وزیر خارجه چین اعلام کرد: با توجه به تحولات جدید اوضاع شبه جزیره کره، چین با واکنش بیشتر شورای امنیت سازمان ملل در این باره موافق بوده و اقدامات لازم را به عمل می آورد.وزیر خارجه چین پنج‌شنبه با همتای نپالی خود دیدار کردهو پس از آن نیز به طور مشترک در نشست خبری شرکت کردند. این مقام چینی در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز مبنی بر ترویج آمریکا به صدور توافق نامه جدید برای تحریم کره شمالی، خاطر نشان کرد: امیدواریم کره شمالی اوضاع کنونی را به رسمیت بشناسد و به درستی تصمیم گیری و انتخاب کند تا دیگر توافقات و خط نهایی جامعه بین المللی را به چالش نکشاند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و مون جه-این، رییس جمهور کره جنوبی، بر تلاش های مشترک خود برای به تصویب رساندن یک قطعنامه جدید در شورای امنیت که تحریم های سخت گیرانه تری را بر کره شمالی وضع می کند، تاکید مجدد کردند. این دو رهبر بامداد روز پنجشنبه، در ولادی وستوک، واقع در خاوردور روسیه با یکدیگر ملاقات کردند. این دومین ملاقات بین این دو تن از زمان نشست آنها در ماه ژوئیه در شهر هامبورگ آلمان بود.

تی .آر.تی ترکیه:  اتحادیه و پارلمان عرب با انتشار یک بیانیه کتبی اقدامات خشونت بار بر علیه مسلمانان آراکان و موارد نقض حقوق بشر در ایالت میانمار را محکوم ساخت. در این بیانیه کتبی از مقامات میانمار خواسته شد تا در زمینه موارد نقض حقوق بشر مسلمانان آراکانی تحقیقاتی آغاز کرده و با اتخاذ تدابیر لازمه جهت حساب پرسی از مجرمین مسئولیت های لازمه را بر عهده گیرند.

پارس تودی:  یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان ضمن ادامه پیشروی در منطقه بادیه به سمت دیرالزور (شرق سوریه) ، شهرک کباجب Kabájád را به کنترل خود درآوردند.به گزارش پارس تودی؛ یگان‌های ارتش سوریه با گسترش دامنه تسلط خود بر شهرک کباجب در 50 کیلومتری جنوب غرب دیرالزور، آخرین مراکز تجمع تروریست‌های داعش را منهدم و تلفات و خسارات سنگینی به آنان وارد کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *