جدیدترین مطالب

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در حومه دمشق در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه خبر داد.

ایران متعلق به همه ایرانیان است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت: ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

هشدار سازمان درمورد گرسنگی در غزه

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد آخرین گزارشی که درباره نبودن غذا و گرسنگی در غزه دریافت کرده مانند یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط مردم این منطقه است.

جنون بیگانه هراسی

جنون بیگانه هراسی

بیژن اشتری در یادداشتی می نویسد: تنها کشور جهان که در قرن بیستم در خیابان هایش چراغ راهنمایی وجود نداشت تیرانا بود زیرا اکثر مردم هنوز با گاری اسبی تردد می‌کردند و ماشین شخصی وسیله بورژوایی تلقی می‌شد.

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

واشنگتن و تل‌آویو جایگزین‌های حمله زمینی به رفح را بررسی می‌کنند

دولت بایدن «به‌زودی» با مقامات رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار خواهد کرد تا در مورد گزینه‌های جایگزین برای حمله زمینی برنامه‌ریزی شده نظامی به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که حدود ۱.۵ میلیون نفر پس از فرار از جنگ در مناطق شمالی در آن پناه گرفته‌اند، گفت‌وگو کند.

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در حومه دمشق در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه خبر داد.

ایران متعلق به همه ایرانیان است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت: ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

Loading
17شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ عقب نشینی ترامپ از مواضعش درقبال کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۶/۱۷ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: : عقب نشینی ترامپ از گزینه نظامی ضد کره شمالی، برگزاری رزمایش سایبری اتحادیه اروپا، سفر لاوروف به عربستان و اردن ،سفر مخفیانه یک شاهزاده سعودی به اسرائیل، آمار بالای فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش، عقب نشینی نیروهای انگلیسی از پایگاه های التنف و الزکف سوریه، درخواست روسیه از جامعه بین‌الملل، نشست مشترک رییس جمهوری آمریکا و امیر کویت ، بیانیه تهدید آمیز کره شمالی علیه ژاپن و آمریکا، مخالفت دادگاه قانون اساسی اسپانیا با رفراندوم استقلال کاتالونیا و تاکید چین و آلمان بر سر تشدید تحریم کره شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور آمریکا گفت: برای مقابله با تهدید هسته ای کره شمالی، ترجیح می‌دهد از متوسل شدن به گزینه نظامی علیه این کشور بپرهیزد.به گزارش خبرگزاری مهر «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه در خصوص تهدید هسته ای کره شمالی گفت که ترجیح می دهد از اقدام نظامی علیه این کشور اجتناب کند. وی در ادامه ادعاهای خود گفت که اقدامات دیپلماتیک برای اِعمال فشار بر کره شمالی جهت توقف روند توسعه موشکهای این کشور، تاکنون ناموفق بوده است.

خبرگزاری فارس: رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نقش موثر آلمان و اروپا را در حل مساله کره شمالی خواستار شد. ایشینگردر این مورد به روزنامه آلمانی «تاگس اشپیگل» گفت: «اتحادیه اروپا باید در این مورد موضعی روشن اتخاذ کند تا به تنش‌زدایی منجر شود. ما اکنون نیازمند تقابل به وسیله خرد و دیپلماسی هستیم و آنچه به صورت ویژه باید پیگیری شود، دیپلماسی است.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  جمعی از وزرای دفاع اتحادیه اروپا در یک مانور با شبیه‌سازی حمله سایبری به این اتحادیه شامل یک حمله سایبری بزرگ علیه ساختاری نظامی اتحادیه اروپا و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای انتشار اخبار دروغ در شهر تالین پایتخت استونی شرکت کردند.به گزارش ایسنا، این اولین مانور شبیه سازی حمله سایبری در نوع خود در چنین سطحی در اروپا محسوب می‌شود. با توجه به اتکای روز افزون کشورهای جهان به فضای مجازی از جمله کشورهای توسعه یافته در اتحادیه اروپا این فضا به عنوان یکی از زمینه‌های اصلی درگیری در آینده در نظر گرفته می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت خارجه کویت موضع خود را نسبت به بیانیه کشورهای محاصره کننده قطر توضیح داد.به گزارش ایسنا،  یکی از مسؤولان وزارت خارجه کویت اعلام کرد که این وزارتخانه بیانیه کشورهای محاصره کننده قطر را پیگیری کرده و از تلاش این کشورها برای پایان اختلافات و تقدیرشان از کویت قدردانی می‌کند.وی گفت: ما بار دیگر بر موضع ثابت خود درباره لزوم در پیش گرفتن آرامش و مذاکره به جای تشدید اوضاع تأکید می‌کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر خارجه روسیه بین نهم تا یازدهم سپتامبر به عربستان و اردن سفر خواهد کرد.به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از فردا (شنبه) تا ۲۰ شهریور راهی عربستان و اردن می‌شود.او در جده با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان و عادل الجبیر، وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: رسانه صهیونیست از سفر مخفیانه یک شاهزاده سعودی به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، رادیو رژیم صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود نوشت که یکی از شاهزادگان دربار سعودی اخیرا به‌طور مخفیانه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و با مقامات این رژیم درباره پیشبرد طرح سازش گفتگو کرده است.رادیو صدای اسرائیل افزود که دفتر نخست‌وزیری و وزارت خارجه این رژیم، هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری صدا و سیما:  طی دو هفته گذشته حدود 270 هزار مسلمان آواره روهینگیایی از خشونتها در میانمار به بنگلادش فرار کرده اند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آژانس آوارگان سازمان ملل متحد  اعلام کرد طی دو هفته گذشته حدود 270 هزار مسلمان آواره روهینگیایی از خشونتها در میانمار به بنگلادش فرار کرده اند و این در حالیست که ظرفیت اسکان آوارگان در این کشور دیگر وجود ندارد. کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد امروز جمعه با انتشار گزارشی در این باره  اعلام کرد : «  ظرفیت محدود پناه دادن به آوارگان در دو اردوگاه موجود در بنگلادش مدتهاست پایان یافته است.

العالم فارسی: ستاد اطلاع رسانی جنگ سوریه از عقب نشینی کامل نیروهای ویژه انگلیسی از پایگاه های التنف و الزکف در مرزهای سوریه و عراق و حرکت آن ها به پایگاه الازرق در اردن خبر داد. ستاد اطلاع رسانی جنگ سوریه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای شبه نظامی موسوم به «احمد العبدو» از صحرای سوریه به سمت اراضی اردن عقب نشینی کرده وبه دنبال آن، شبه نظامیان موسوم به «ارتش شیرهای شرق» نیز از منطقه عقب نشینی کردند.

الکوثرفارسی: سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه خواستار پیوستن کشورهای دیگر به تلاش‌های برای حل مشکلات انسانی در سوریه شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ماریا زاخاروف»، روز جمعه اعلام کرد کشورش از جامعه بین الملل می خواهد برای فائق آمدن بر فاجعه انسانی در سوریه تلاش کنند.وی گفت از شرکای بین‌المللی خود می خواهیم که به تلاش‌های روسیه برای فائق آمدن به فاجعه انسانی در سوریه، به‌ویژه در مناطقی که پیشتر تحت تسلط گروه‌های تروریستی قرار داشت و نیز مناطق کاهش تنش، ملحق شوند.

رادیو فرانسه: دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا می‌گوید: ترجیح می‌دهد که بحران کره شمالی از راه‌های دیپلماتیک حل و فصل شود، در غیراینصورت اگر از گزینه نظامی استفاده شود نتیجه “بسیار غم‌انگیزی” برای پیونگ یانگ به دنبال خواهد داشت.دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در یک نشست مشترک خبری با امیر کویت، روز پنج‌شنبه ۱۶ شهریور، در پاسخ به خبرنگاران، با بیان اینکه “گزینه نظامی” علیه کره شمالی از دستور کار خارج نشده است، متذکر شد: دولت آمریکا بدنبال وضع تحریم‌های سختگیرانه‌تر اقتصادی علیه کره شمالی است.

رادیوچین: آمارهای منتشر‎شده از سوی بانک مرکزی چین در روز 7 سپتامبر (16 شهریور) نشان می‎دهد که ذخیره ارزی چین در پایان ماه اوت به حدود 3 تریلیارد و90 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با پایان ماه ژوئیه 10میلیارد و 800 میلیون دلار افزایش یافته است. ذخیره ارزی چین برای هفتمین ماه متوالی با افزایش همراه بود که طولانی‎ترین دوره افزایش پس از ماه ژوئن سال 2014 میلادی محسوب می‎شود.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: کره شمالى بیانیه تازه اى را صادر کرده و در آن ژاپن و ایالات متحده آمریکا را به این دلیل که به دنبال تصویب شدن یک قطعنامه تحریمى جدید شوراى امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور بخاطر تازه ترین آزمایش هسته ایش هستند، مورد تهدید قرار داده است. رسانه دولتى کره شمالى این بیانیه را که توسط «کمیته صلح آسیا-اقیانوس آرام» این کشور صادر شده است، در روز پنجشنبه گزارش کرد.در این بیانیه آمده است که ششمین آزمایش هسته اى کره شمالى در روز یکشنبه گذشته، بر اساس ابتکار عمل حزب حاکم کارگران کره جهت ایجاد یک نیروى هسته اى استراتژیک انجام شد.

تی .آر.تی ترکیه: شور و هیجان رفراندوم اعلان استقلال کاتالونیا از اسپانیا زیاد طول نکشید. دادگاه قانون اساسی اسپانیا ضمن قبول اعتراض حکومت این کشور، تصمیم برگزاری همه پرسی در کاتالونیا را به تعلیق در آورد.حکومت خودمختار کاتالونیا در رای گیری روز چهارشنبه برگزاری رفراندوم به تاریخ اول اکتبر را با اکثریت آرا قبول کرده بود.

دویچه وله:  صدراعظم آلمان و رئیس جمهور چین در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی تاکید کردند. چین قدرتمندترین حامی حکومت پیونگ‌یانک محسوب می‌شود و تامین‌کننده اصلی سوخت این کشور است. اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان می‌گوید رئیس جمهور چین در گفت‌وگو با آنگلا مرکل ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر در ارتباط با کره شمالی از اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور پشتیبانی کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *