جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
18شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ واکنش رهبر بوداییان به نسل کشی مسلمانان میانمار و…

۱۳۹۶/۰۶/۱۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: واکنش دالایی لاما به نسل کشی مسلمانان روهینگیا، گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر با ولیعهد عربستان پس از آغاز بحران، درخواست آمریکا از شورای امنیت برای تشدید تحریم کره شمالی، سفر دبیرکل اتحادیه عرب به بغداد و بررسی همه‌پرسی کردستان، دیدار دیپلمات‌های ارشد روسی و آمریکایی ، سفر «اسماعیل هنیه» به قاهره، مخالفت فرانسه با مذاکره مجدد بر سر برجام ، راهبرد جدید آمریکا در قبال توافق هسته‌ای، نقشه روسیه و چین برای حل مساله شبه جزیره کره ، سفر وزیر خارجه ژاپن به خاورمیانه، تاکید اردوغان به اهمیت فرآیند مذاکرات آستانه برای سوریه و رزمایش مشترک چین و پاکستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

شبکه الکوثر:  رهبر در تبعید بوداییان تبت مدعی شد بودا به پناهندگان کمک می کند! به گزارش الکوثر، «دالایی لاما»، هنگام ورود به فرودگاه «کانگرا» در ایالت مرزی «هیماچال پرادش» در شمال هند ضمن ابراز تاسف از وضعیت مسلمانان روهینگیا گفت : بر این باورم که در چنین شرایطی بودا دست همکاری را دراز کند و بدون شک به آن مسلمانان فقیر کمک می کند!

دویچه وله:  سه ماه پس از آغاز تحریم‌های چهار کشور عربستان، مصر، بحرین و امارات علیه قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، در تماس تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان آمادگی خود را برای مذاکره با کشورهای تحریم‌کننده اعلام کرد. مقا‌م‌های عربستان ازاین پیشنهاد استقبال کردند، اما ساعتی بعد هرگونه تماس و مذاکره با قطر به صدور بیانیه‌ و اعلام موضوع رسمی از سوی این کشور موکول شد.

دویچه وله: ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) به طور رسمی برای رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور وضع تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی درخواست خواهد داد. آمریکا خواستار تحریم نفتی کره شمالی و ممنوعیت صادرات نساجی این کشور است. دولت دونالد ترامپ برای رسیدن به این مقصود به رأی موافق شورای امنیت سازمان ملل متحد نیاز دارد.

خبرگزاری فارس:  دبیرکل اتحادیه عرب امروز در رأس یک هیأت به منظور بررسی تحولات منطقه عازم بغداد شد.به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز شنبه عازم بغداد شد و قرار است در سفر دو روزه خود با مقامات عراق دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه از جمله برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق گفت‌وگو کند.قرار است همه‌پرسی استقلال کردستان روز 25 ماه جاری (3 مهر) برگزار شود و به همین منظور تبلیغات رسمی این همه‌پرسی از سه‌شنبه گذشته آغاز شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  با وجود افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو، نمایندگان ارشد آمریکا و روسیه در طول چند روز آینده در فنلاند دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.به گزارش ایسنا،  سومین مقام وزارت خارجه آمریکا، توماس شنون، معاون امور سیاسی وزارت خارجه این کشور با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در فنلاند دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.شنون و ریابکوف تاکنون چند دور از این مذاکرات را برگزار کرده‌اند.

خبرگزاری مهر:   منابع رسانه ای از سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در رأس هیأتی بلندپایه به قاهره خبر می دهند.به گزارش خبرگزاری مهر ،  سفر اسماعیل هنیه به قاهره از طریق گذرگاه رفح صورت می گیرد. در این سفر، هیأتی بلندپایه از حماس، هنیه را همراهی می کنند.

خبرگزاری صدا و سیما:  ینس استولتنبرگ ، دبیرکل ناتو گفت:  «شرایط جهان غیرقابل پیش بینی تر و دشوارتر شده است زیرا ما همزمان با چالش های متعددی مواجه هستیم.» وی افزود: جهان امروز خطرناک تر شده است . دبیرکل ناتو گفت جهان به خطرناک ترین وضع خود در یک نسل گذشته رسیده است.

خبرگزاری صدا و سیما:   ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا گفت :هیچ گونه ازسرگیری (مذاکرات بر سر برجام) در کار نیست. همین و بس. متن (توافق) به همین شکل موجود باید از سوی همه طرف‌ها اجرا شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، «ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا با ارسال پیامی در صفحه کاربری خود در پایگاه اینترنتی توئیتر نوشت: «فرانسه از هر گونه بازگشایی (مذاکرات بر سر) برنامه جامع اقدام مشترک که باید به همین شکل موجود اجرا شود، حمایت نمی کند».

العالم فارسی:  دولت آمریکا یک راهبرد جدید در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تدوین کرده که منتظر تایید رئیس‌ جمهور این کشور است. شبکه بلومبرگ در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد: از زمانی که دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را به دست گرفت، متحدان اروپایی‌اش نگران بودند که وی به وعده انتخاباتی‌اش عمل و آمریک راا از توافق هسته‌ای با ایران خارج کند اما مشاوران امنیت ملی ترامپ نظر دیگری دارند.مقامات آمریکایی مدعی‌ شدند که یک راهبرد جدید در خصوص توافق هسته‌ای تدوین شده که منتظر تایید رئیس‌ جمهور  است. این طرح به جای نابود کردن توافق هسته‌ای، آن را تقویت می‌کند.

رادیوچین: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: نقشه ارایه شده روسیه و چین بهترین راه حل کنونی مساله شبه جزیره کره شمالی است. وی عملکرد نظام‌گرایانه کشورها به بهانه تضمین امنیت خود در منطقه را خطرناک خواند و تاکید کرد: رقابت تسلیحاتی در منطقه به طور اجتناب‌ناپذیر به درگیری پردامنه نظامی تبدیل خواهد شد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   کره شمالی، روز شنبه شصت و نهمین سالگرد بنیان گذاری این کشور را جشن گرفت. رسانه دولتی این کشور، بر پیشرفت ها در توسعه موشکی و هسته ای و همچینن موضع جنگ طلبانه این کشور علیه دولت امریکا تاکید کرد. تلویزیون دولتی کره شمالی زودتر از وقت معمول برنامه های خود را آغاز کرد و فیلمهای مستند درباره کیم ایل سونگ، بنیان گذار فقید کره شمالی و کیم جونگ ایل، رهبر پیشین این کشور نشان داد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن، در حال دیدار از خاورمیانه است تا از پنج کشور بخواهد که شمار کارگران از کره شمالی در کشورهای خود را کاهش دهند. چنین اقدامی فشار بر کره شمالی را افزایش می دهد.کونو به منظور ملاقات با مقام های دولتی مهم قطر، اردن، کویت، عربستان سعودی و مصر روز جمعه ژاپن را ترک کرد. این نخستین دیدار وی از این کشورها از زمان تصدی این سمت است.

تی .آر.تی ترکیه:  رئیس جمهور ترکیه فرآیند مذاکرات آستانه درباره سوریه را بسیار مهم دانست و گفت تلاشهای مقدماتی در این زمینه انجام گرفته و امیدواریم دور نهایی این مذاکرات نیز برگزار شود . رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع خبرنگاران پیش از دیدار دوجانبه با نورسلطان نظربایف، همتای قزاق خود در این کشور، فرایند مذاکرات آستانه برای توقف درگیری ها در سوریه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

پارس تودی:   همزمان با سفر «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان به چین،نیروی هوایی دو کشور رزمایش مشترک هوایی – آموزشی خود را در چین آغاز کردند. چین در این رزمایش مشترک از جنگنده های «جی-11»، بمب افکن های «جی اچ-7»، هواپیماهای نظامی «کی جی-200 آواکس» و سامانه های موشکی زمین به هوا و رادار استفاده می کند. برگزاری این رزمایش مشترک، برای چین و پاکستان از اهمیت زیادی برخورداراست. زیرا هر دو کشور اخیرا روابطشان با امریکا متشنج شده و به دنبال قدرت نمایی در برابر این کشور هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *