جدیدترین مطالب

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 
Loading
19شهریورماه 1396

رسانه ها؛ نقش پررنگ عربستان درحادثه تروریستی 11 سپتامبر و…

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: افشای اسناد جدید دخالت عربستان در حادثه 11 سپتامبر، آغاز اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در آستانه قزاقستان، درخواست رهبر کره شمالی از دانشمندان هسته ای این کشور، واگذاری جزایر راهبردی یمن به امارات ، واکنش ناتو به کره شمالی، تاکید هند بر پایان خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیایی ، همکاری گسترده امارات با رژیم صهیونیستی و گفتگوی پشت درهای بسته وزرای خارجه روسیه و عربستان در جده ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پارس تودی:  یک نشریه آمریکایی از کشف مستندات جدیدی درباره نقش سفارت عربستان در آمریکا در حادثه 11 سپتامبر خبر داد. نشریه “نیویورک‌‌پست” در آستانه هفدهمین سالگرد حملات تروریستی 11 سپتامبر نوشت: مستندات جدید نشان می دهد سفارت عربستان در آمریکا از شبیه سازی عملیات ربایش هواپیماها پشتیبانی مالی کرده و این شبیه سازی را دو نفر از کارکنان این سفارتخانه انجام داده‌اند. آزمایش ربایش هواپیما دو سال پیش از وقوع حملات 11 سپتامبر انجام شده و دو کارمند سفارت سعودی، این پروژه را در پوشش دانشجو اجرا کرده اند.

الکوثرفارسی:  اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی باحضور سران و نمایندگان ۲۴ کشور اسلامی در آستانه قزاقستان آغاز به کار کرد. رئیس جمهوراسلامی ایران در این اجلاس ، سران کشورهای اسلامی را به گشودن عرصه‌هایی نو برای همکاری‌های علمی و فناورانه و نوسازی هرچه بیشتر این کشورها، به دور از تفرقه‌افکنی‌های دشمنان اسلام و قدرت‌های جنگ‌طلب، فراخواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای همکاری همه جانبه در عرصه علم و فناوری و نوآوری با همه کشورها و ملّت های اسلامی آماده است.

خبرگزاری فارس: رهبر کره شمالی در مراسمی با حضور دانشمندان این کشور خواستار تلاش و تحقیق بیشتر برای افزایش قابلیت اتمی شد.به گزارش خبرگزاری فارس، کیم جونگ اون در مراسمی با حضور دانشمندان هسته‌ای گفت که باید تحقیقات علمی خود را برای تقویت قدرت اتمی بازدارنده افزایش دهند.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور مستعفی یمن تحت نظارت ریاض، برای باقی ماندن در رأس قدرت، سندی را با ابوظبی امضا کرده که به موجب آن، جزایر مهم کشورش را به مدت ۲۵ سالِ قابل تمدید، در اختیار امارات گذاشته است. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه در یمن اعلام می‌کنند که «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، سند مشکوک جدیدی با امارات امضاء کرده است که به موجب آن، جزایر «میون»، «سقطری» و بندر «عدن» برای مدت 25 سال که قابل تمدید نیز هست، به اجاره این کشور در می‌آید.

خبرگزاری مهر: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در اظهاراتی کره شمالی را به انجام رفتارهای غیرمسئولانه متهم کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ،  «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (‌ناتو)‌ امروز یکشنبه اعلام کرد ناتو باید به همکاری برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران هسته ای و موشکی کره شمالی از جمله اعمال تحریم های اقتصادی ادامه دهد.دبیرکل ناتو گفت: رفتار بی ملاحظه و عاری از مسئولیت کره شمالی، تهدیدی جهانی به شمار می رود و ادامه این رفتار مستلزم نشان دادن واکنشی بین المللی به ویژه از سوی ناتو است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  صدراعظم آلمان تاکید کرد که آماده است تا در ابتکار عمل دیپلماتیک پایان دادن به برنامه موشکی و اتمی کره‌شمالی مشارکت کند و مذاکراتی به سبک مذاکرات اتمی ایران را به عنوان یک نمونه پیشنهاد داد. به گزارش ایسنا ، مرکل در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگماینر گفت: اگر مشارکت ما در این مذاکرات درخواست شود من آماده خواهم بود تا فورا جواب مثبت را به این درخواست بدهم.

خبرگزاری ایرنا: هند با نگرانی شدید در خصوص وضعیت مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار باصدور بیانیه ای از دولت این کشور خواست هرچه سریعتر با پایان دادن به خشونت ها،وضعیت در این ایالت را به حالت عادی باز گرداند.در ادامه این بیانیه آمده است پایان دادن به خشونت و درگیری ها در میانمار ضروری است.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ستاد مشترک پیشین ارتش رژیم اشغالگر قدس با اذعان به ناتوانی این رژیم در مقابله مستقیم با ایران گفت: در مقابله  با ایران باید روی کمک آمریکا حساب ویژه باز کنیم. پایگاه اینترنتی جروزالم آنلاین به قلم عمری آریِل نوشت، سرلشکر یئیر گولان رئیس ستاد مشترک سابق ارتش اسرائیل می گوید: اسرائیل در صورت مقابله با ایران به شدت به  کمک آمریکا نیاز دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: پایگاه اینترنتی ویکی لیکس از روند پرشتاب عادی سازی روابط میان امارات متحده و اسرائیل خبر داد و پیشگام عادی سازی این را سفیر جنجالی امارات در واشنگتن نامید.مستندات نشان می دهد امارات در سال 2010 پذیرای تیم جودوی اسرائیل بود که این مساله با ترور محمود المبحوح یکی از سران جنبش حماس، در دبی همزمان شد. ترور این مقام حماس با همکاری موساد انجام شد. در آن زمان جلوگیری از برافراشته شدن پرچم فلسطین در امارات متحده عربی چیز عجیبی نبود.

العالم فارسی:  وزیر امورخارجه روسیه از ادامه هماهنگی بین گروه های معارض سوری خبر داد.”سرگئی لاوروف” روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سعودی خود “عادل الجبیر” تأکید کرد که هدف از این هماهنگی، تشکیل هیئتی یکپارچه برای شرکت در مذاکرات است.

یورونیوز: مقامات دولت مرکزی اسپانیا بار دیگر در خصوص برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا هشدار دادند. ماریا دولوروس، وزیر دفاع اسپانیا گفت که «در کاتالونیا هیچ‌گونه همه‌پرسی از هیچ دستی برگزار نخواهد شد.» این در حالی است که صدها شهرداری منطقه کاتالونیا آماده برگزاری همه پرسی در یکم اکتبر سال جاری هستند.

اسپوتنیک روسیه: وزرای امور خارجه روسیه و عربستان سعودی مذاکرات خود را در جده آغاز کردند.به گزارش اسپوتنیک، قبل از این دیدار سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کتاب مهمانان افتخاری وزارت امور خارجه عربستان امضاء کرد. وزرا به همدیگر خوش آمد گفته و مذاکره را در پشت درهای بسته آغاز کردند.

تی .آر.تی ترکیه: توافقنامه پناهجویان میان ترکیه و اتحادیه اروپا بار زیادی را از دوش یونان بر می دارد.یانیس موزالاس، وزیر مهاجرت یونان با اشاره به افزایش شمار پناهجویانی که ماه گذشته وارد جزایر یونان شده اند، گفت: نشانه ای از برهم خوردن توافقنامه پناهجویان میان ترکیه و اتحادیه اروپا مشاهده نمی شود. کاربرد این موافقتنامه مهم است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *