جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

هدایت جنگ در دو سوی میدان غزه

چهار هفته از آغاز دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در قالب طوفان الاقصی می‌گذرد و هر روز ابعاد جدیدی از این جنگ آشکار می‌‌شود. آنچه در میدان نبرد همچنان مطرح بوده این سؤال است که هدایت جنگ در دو سوی میدان به دست کیست؟

Loading
20شهریورماه 1396

رسانه ها؛ تاکید دوباره آمانو بر پایبندی ایران به برجام و…

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تایید پایبندی ایران به برجام در نشست امروز شورای حکام، تمایل آمریکا به استقرار نیرو و افزایش پایگاه‌های نظامی در مرزهای عراق و سوریه، رای گیری درباره قطعنامه کره شمالی امروز درشورای امنیت ، انتقاد عفو بین الملل از مین گذاری میانمار در مرز با بنگلادش، استقرار موشک های بالستیک در 20 نقطه روسیه، تایید پاکسازی قومی در میانمار از سوی سازمان ملل و هشدار شدید کره شمالی به اعمال تحریم های بیشتر آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری ایرنا: یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس تاکید کرد: تعهدات هسته ای ایران مطابق با توافق هسته ای (برجام) در حال اجراست.آمانو گفت: آژانس همچنان عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران طبق توافق پادمان را تایید می کند. ارزیابی ها در باره عدم وجود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران نیز در جریان است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع نظامی عراقی اعلام کردند که آمریکا می‌خواهد با افزایش نیروهایش در استان الانبار پایگاه‌های نظامی‌اش را گسترش داده و امنیت مرزها با سوریه را تأمین کند.به گزارش ایسنا، عبدالکریم الزوبعی، یکی از مسؤولان نظامی عراقی گفت: نیروهای آمریکایی تمایل زیادی به گسترش پایگاه‌های نظامی خود در استان الانبار به ویژه پایگاه‌های عین الاسد و الحبانیه از طریق افزایش نیروهایشان و ایجاد پایگاه اضافی در صحرای الانبار نشان داده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت سازمان ملل قرار است عصر امروز (دوشنبه) درباره قطعنامه تهیه شده از جانب آمریکا به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی به دلیل آخرین آزمایش هسته‌ای‌اش رای گیری کند اما هنوز موضع چین و روسیه در مورد این قطعنامه مشخص نیست.به گزارش ایسنا، به منظور تصویب این قطعنامه علیه کره شمالی نیاز به ۹ رای مثبت و همچنین عدم هرگونه وتو از جانب ۵ عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه است.

خبرگزاری فارس: پکن می‌گوید شبه جزیره کره باید با روش دیپلماتیک و صلح‌آمیز، عاری از سلاح اتمی شود.به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه چین روز دوشنبه (امروز) گفت شبه جزیره کره باید از طریق صلح‌آمیز و دیپلماتیک عاری از تسلیحات اتمی شود. سخنگوی وزارت خارجه چین از شورای امنیت سازمان ملل خواست قدم‌های بیشتری در این راستا بردارد.

 خبرگزاری مهر:  سازمان عفو بین الملل با ارئه گزارشی از زخمی شدگان مسلمانان روهینگیا به علت مین گذاری مرز میانمار و بنگلادش، از این اقدام دولت برمه به شدت انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که به دنبال اقدام دولت برمه در مین گذاری مرزهای خود با میانمار تعدادی از مسلمانان روهینگیایی زخمی شده اند.عفو بین الملل ضمن انتقاد شدید از این اقدام دولت میانمار اعلام کرد که مطابق با توافقنامه سال ۱۹۹۷ سازمان ملل مین گذاری در مرزها ممنوع اعلام شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: روسیه با استقرار موشکهای بالستیک قاره پیما در 20 نقطه از خاک کشورش، خود را برای رویارویی احتمالی با آمریکا و ناتو آماده می کند.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛  روسیه با استقرار موشکهای بالستیک قاره پیمای “توپول-ام” و “یارس” در 20 نقطه از خاک کشورش ، خود را برای رویارویی احتمالی با آمریکا و ناتو آماده می کند .

العالم فارسی:  سازمان ملل درباره پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا به دست حکومت میانمار هشدار داد و اعلام کرد شرایط مسلمانان میانمار مثالی از پاکسازی قومی است. از روز 25 آگوست تا کنون نزدیک به 200 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل ظلم حکومت میانمار و به آتش کشاندن خانه‌های مسلمانان ساکن راخین، از این کشور گریخته‌اند.

الکوثرفارسی: یک روزنامه‌نگار صهیونیست با اشاره به سفر ولیعهد عربستان به تل‌آویو از سفر آینده پادشاه به فلسطین اشغالی خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اشمریت مائیر» روزنامه‌نگار و نویسنده پایگاه «ان. آر.جی» در صفحه خود در شبکه اجتماعی «توییتر» درباره اهداف سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به تل آویو و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی: «این سفر برای زمینه‌سازی سفر «سلمان بن‌عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی، به تل آویو صورت گرفت.

رادیوچین: کره شمالی هشدار داد اگر آمریکا تلاش کند در شورای امنیت سازمان ملل تحریم های شدیدتری علیه پیونگ یانگ به تصویب برساند، “بزرگ ترین درد و رنج” را بر واشنگتن تحمیل کرده و “گانگسترهای” آن را رام خواهد کرد. وزارت خارجه کره شمالی دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دنیا خواهد دید که جمهوری دموکراتیک خلق کره با در پیش گرفتن اقداماتی سخت تر گانگسترهای آمریکایی را رام خواهد کرد.

تی .آر.تی ترکیه: حسن محمد علی وزیر خارجه بنگلادش اعلام کرد، شمار مسلمانان آرکان کشته شده در حملات ارتش میانمار حداقل به 3 هزار نفر رسیده است. محمد علی این مطلب را در بین دیپلمات های خارجی  در داکا گفت. وی از جامعه بین المللی خواستار یاری هر چه بیشتر به مسلمانان آراکان گردید.

پارس تودی: با تشدید تهدیدها از سوی کره شمالی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه خواستار تقویت زرادخانه دفاعی این کشور شد. به گزارش پارس تودی، شینزو آبه در حالی این سخنان را در جمع درجه داران نیروهای دفاع از خود (ارتش) ژاپن در توکیو گفت که اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز در مورد بسته جدید تحریم‌های شدید بر ضد پیونگ یانگ تصمیم گیری کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *