جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ویدیو / نخست وزیر لبنان یک زن را به اشتباه به جای نخست وزیر ایتالیا بوسید!

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان هنگام استقبال از جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در بیروت گاف عجیبی داد و به اشتباه با یک زن دیگر روبوسی کرد. میقاتی که در مقابل پله‌های هواپیما ایستاده بود تصور کرد که یکی از زنان دیپلمات ایتالیایی، جورجیا ملونی است و به گرمی از او استقبال کرد، اما لحظاتی بعد به او گفته شد که این زن نخست وزیر ایتالیا نیست.

Loading
25شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ بیانیه رسمی رهبر کره‌شمالی خطاب به آمریکا و…

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: پیام رسمی رهبر کره‌شمالی به آمریکا، برگزاری مانور مشترک آمریکا و امارات با عنوان «اتحاد آهنین ۵»، افزایش تدابیر امنیتی هند در مرزهای مشترک با میانمار، استقرار "گنبد آهنین" رژیم صهیونیستی در خاک جمهوری آذربایجان، افزایش هشدار امنیتی در انگلیس به بالاترین سطح، آغاز عملیات ارتش عراق برای بیرون راندن داعش از مرزهای مشترک با سوریه، مخالفت آلمان و آمریکا با همه پرسی استقلال کردستان، مخالفت چین با نقض قطعنامه‎های شورای امنیت توسط کره شمالی،افشای قول محرمانه بارزانی به اسرائیل، برگزاری رزمایش مشترک روسیه و بلاروس ، دولت و مخالفان ونزوئلا در آستانه توافق و هشدار شدیداللحن بنگلادش به میانمار ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رهبر کره شمالی اعلام کرد، کشورش در آستانه تکمیل توانمندی هسته‌ای و نظامی خود است. خبرگزاری کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی متعهد شده قدرت هسته‌ای کشورش را تکمیل کند.این سخنان را تلویزیون رسمی کره‌شمالی به نقل از کیم جونگ اون و تنها ساعاتی پس از جدیدترین پرتاب موشکی این کشور پخش کرد؛ موشک بالستیک میان‌بردی که صبح جمعه با عبور از آسمان شمال ژاپن رکوردهای برنامه موشکی کره‌شمالی را توسعه بخشید.وی افزود، آزمایش موشکی جدید کره شمالی در راستای تقویت توانمندی نظامی هسته‌ای برای ایجاد توازن در قدرت نظامی کشورش با آمریکاست و اینکه سردمداران آمریکایی جرات نکنند درباره راهکار نظامی علیه پیونگ یانگ صحبت کنند.

خبرگزاری فارس: مانور مشترک نیروهای زمینی آمریکا و امارات تحت عنوان «اتحاد آهنین ۵» امروز در خاک امارات عربی متحده آغاز می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با طولانی شدن بحران به وجود آمده در روابط چهار کشور عربی از جمله امارات با قطر، امروز شنبه مانور مشترک نیروهای زمینی آمریکا و امارات آغاز می‌شود.این مانور تحت عنوان «الاتحاد الحدیدی 5» (اتحاد آهنین 5) ادامه سلسله مانورهای مشترک «المخلب الحدیدی» (پنجه آهنین) است.

 خبرگزاری ایرنا: هند تدابیر امنیتی در امتداد مرزهای مشترک با میانمار برای جلوگیری از ورود مسلمانان روهینگیا به این کشور را افزایش داده است . به گزارش ایرنا،ایالت های آرناچال پرادش،مانیپور، ناگالند و میزورام دارای یک هزار و 643 کیلومتر مرز مشترک با میانمار هستند. ‘اوپندرا دیودی’ فرمانده نیروی پلیس مرزی هند در میزورام گفت که هشت گروهان اضافی به مناطق مرزی هند و میانمار اعزام شده است. قتل عام و نسل کشی مسلمانان روهینگیا باعث شده که تعدادی زیادی از زنان و کودکان به سوی بنگلادش فرار کنند.

خبرگزاری تسنیم:  جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام ارمنستان در خرید موشک‌های «اسکندر» از روسیه، خواستار استقرار سریع “گنبد آهنین” اسرائیل در خاک این کشور شده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو، در تحلیلی نوشته است: مسابقه تسلیحاتی در منطقه جنوب قفقاز ابعاد تازه تری پیدا کرده است. در همین راستا “ذاکر حسن اف” وزیر دفاع آذربایجان فورا به تل آویو سفر کرده تا با “آویگدور لیبرمن” وزیر جنگ اسرائیل مذاکره کند.خود این سفر را باید اقدامی جنجال آفرین ارزیابی کرد؛ این نخستین سفر یک وزیر دفاع آذربایجان به اسرائیل طی 20 سال اخیر و از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به این طرف است.

خبرگزاری صدا و سیما: دولت انگلیس در پی حمله تروریستی لندن سطح هشدار امنیتی در این کشور را از شدید به بحرانی به مفهوم احتمال حمله دیگر افزایش داد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما از لندن، برخی منابع، دستگیر نشدن عامل یا عاملان حمله تروریستی در متروی لندن را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته علت افزایش سطح هشدار امنیتی اعلام کردند. وزارت کشور انگلیس به تازگی اعلام کرد حدود سیصد نفر از اتباع انگلیسی پیوسته به داعش با شکست این گروه در عراق و سوریه به کشورشان بازگشتند.

الکوثرفارسی:  ارتش عراق امروز شنبه عملیات گسترده ای را به منظور بیرون راندن عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش از بخش‌هایی از مرزهای مشترک با سوریه در کرانه رود فرات، آغاز کرد. بر اساس این گزارش، هدف از انجام این عملیات، بیرون راندن تروریست های تکفیری داعش از بخش هایی از مرزهای مشترک با سوریه در کرانه رود فرات، اعلام شده است.

رادیو فرانسه: دولت آلمان با تاکید بر اهمیت تمامیت ارضی عراق، مخالفت خود را با این همه پرسی اعلام کرد. آلمان یکی از پشتیبانان مهم اقلیم کردستان است و کارشناسان نظامی این کشور آموزش نظامی پیشمرگه ها را به عهده دارند. گئورگ اشترایتر، معاون سخنگوی دولت آلمان در تماس با خبرگزاری‌ها اعلام کرد که برلین مخالف برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم خودگردان کرستان عراق است.

دویچه وله:  آمریکا در بیانیه‌ای خواستار لغو همه‌پرسی استقلال اقلیم کرستان عراق شد. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به رغم مخالفت‌های بین‌المللی گفته است، این همه‌پرسی برگزار خواهد شد.کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای با این همه‌پرسی مخالفت کرده است. در این بیانیه آمده است، ایالات متحده آمریکا بارها به رهبران اقلیم کردستان عراق تأکید کرده که این همه‌پرسی افکار را از تمرکز بر روی شکست دادن نیروهای گروه “دولت اسلامی” (داعش) و ثبات بخشیدن به مناطق آزادشده منحرف می‌سازد.

رادیوچین:  به دنبال پرتاب جدیدترین موشک کره شمالی به سوی آب‎های شرق شبه جزیره کره در روز جمعه 15 سپتامبر (24 شهریور)، هوا چون‎اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین از همه‎ی طرف‌ها خواست از تنش‌زایی در شبه جزیره کره و منطقه پرهیز کنند. وی همچنین در واکنش به خواست آمریکا از چین و روسیه برای وارد کردن فشار بیشتر بر کره شمالی گفت: کلید مساله هسته ای شبه جزیره کره تضاد بین کره شمالی و آمریکاست و دو طرف باید به طور مستقیم مسئولیت خود را بر عهده گیرند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  شورای امنیت سازمان ملل، بیانیه ای صادرکرده است که در آن پرتاب اخیر موشک بالستیک توسط کره شمالی را به عنوان یک اقدام شدیدأ تحریک آمیز محکوم کرده است.پس از اینکه کره شمالی، موشکی پرتاب کرد که از فراز شمال ژاپن گذشت و دراقیانوس آرام فرو افتاد، این شورا، روز جمعه یک نشست اضطراری برگزار کرد.

اسپوتنیک روسیه:روزنامه ترکیه ای، قول بارزانی به بازگرداندن و اسکان ۲۰۰ هزار یهودی کُردتبار در شمال عراق و سوریه را منتشر کرد. به گزارش اسپوتنیک ، روزنامه ینی شفق ترکیه در جدید ترین گزارش خود اعلام نمود که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به اسرائیل قول بازگرداندن هزاران یهودی کُردتبار در شمال عراق و سوریه را داده است.

اسپوتنیک روسیه: بیش از 250 جنگنده تانک، 70 هلیکوپتر نظامی و 10 کشتی جنگی در مانور مشترک روسیه و بلاروس به تمرین نظامی پرداختند.به گزارش اسپوتنیک، نظامی استراتژیک روسیه و بلاروس با عنوان عملیات ” زاپاد 2017″ در 14 سپتامبر در دو کشور آغاز گردید.این مانور آزمایشی جنگی با مشارکت 12 هزار و 700 فرد نظامی، 70 هواپیما و هلیکوپتر و 680 مورد تجهیزات نظامی زمینی دیگر شامل حدود 250 تانک، 200 سیستم توپخانه، چندین موشک  و 10 کشتی جنگی برگزار می گردد.

تی .آر.تی ترکیه: کره شمالی اعلام کرد، تا برقراری تعادل قدرت با ایالات متحده آمریکا به برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد.کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی سخنانی در خلال آزمایش موشکی روز گذشته، گفته بود، هدفمان برقراری تعادل قدرت به شکلی که آمریکا جرات سخن گفتن از گزینه نظامی را نداشته باشد، است.

 پارس تودی: رئیس جمهوری ونزوئلا گفت، دولت و مخالفان به توافق برای حل بحران این کشور نزدیک شدند.به گزارش پارس تودی، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، هیأت‌‌های نمایندگان دولت و مخالفان این کشور، پس از چند هفته گفت و گو، به توافقی برای خاتمه دادن به بحران سیاسی در ونزوئلا نزدیک شدند.

خبرآنلاین: دولت بنگلادش، میانمار را به نقض مکرر حریم هوایی خود متهم کرد و به این کشور هشدار داد، هرگونه اقدام تحریک آمیز بیشتر ممکن است تبعاتی غیرضروری برای آن به همراه داشته باشد.به گزارش خبرگزاری رویترز، این اتهام‌زنی دولت بنگلادش می‌تواند موجب بدتر شدن هر چه بیشتر روابط سرد بین دو کشور شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *