جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
26شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ مخالفت سازمان ملل با جدایی کردستان عراق و…

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: درخواست سازمان ملل برای تعویق همه‌پرسی کردستان عراق، تظاهرات در حمایت از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، دیدار محرمانه مقام‌های آمریکایی و کره‌شمالی در سوئیس، آغاز شصت و یکمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی ، واگذاری امورات غزه به تشکیلات خودگردان از سوی حماس ، رزمایش مشترک ارتشهای هند و آمریکا ، پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور، توافق آمریکا و کره جنوبی برای تشدید فشار برکره شمالی، هشدار دوباره ترکیه به بارزانی و پیشنهاد عربستان برای رفراندوم کردستان عراق از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  سازمان ملل از «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق تعویق همه‌پرسی جدایی این منطقه را خواستار شد. به گزارش خبرگزاری فارس، «جان کوبیس» نماینده ارشد سازمان ملل در عراق به بارزانی پیشنهاد داد به جای همه‌پرسی، مذاکراتی را با دولت بغداد برای رسیدن به توافقی ظرف 3 سال آغاز کند و تاکید کرد جامعه بین‌المللی نیز حامی آن خواهد بود.وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بارزانی حداکثر طی 2 یا 3 روز آینده این گزینه را بررسی کرده و به سازمان ملل پاسخ دهند.

خبرگزاری فارس:  ایالت باسک، عرصه تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا بود. به گزارش خبرگزاری فارس، حدود 35 هزار نفر در شهر بیلبائو واقع در شمال اسپانیا در حمایت از برگزاری همه‌پرسی اول اکتبر (9 مهرماه) به منظور استقلال کاتالونیا تظاهرات کردند.شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم های قرمز، سفید و زرد با خود حمل می‌کردند که مخصوص جدایی‌ طلبان کاتالونیاست.

خبرگزاری مهر: کمیته عالی مستقل انتخابات و همه پرسی اقلیم کردستان طرح جایگزینی که از سوی برخی کشورهای غربی ارائه شده را در نشست امروز بعد از ظهر خود بررسی می‌کند.به گزارش خبرگزاری مهر ، قرار است که کمیته عالی مستقل انتخابات و همه پرسی در اقلیم کردستان بعد از ظهر امروز به وقت محلی این اقلیم طرح جایگزین ارائه شده از سوی سازمان ملل، آمریکا و انگلیس را بررسی کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): آمریکا و کره‌شمالی دیدار محرمانه‌ی را درسوئیس داشتند و این دیدار در حاشیه یک نشست امنیتی بین‌المللی برگزار شده است. به گزارش ایسنا، “چو کانگ-ایل”، معاون رئیس اداره آمریکای شمالی در وزارت خارجه کره شمالی با “ایوانز روور”، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه یک نشست بین‌المللی امنیتی در سوئیس در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۳ سپتامبر دیدار کردند. این نشست امنیتی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  با نزدیک شدن به زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق وزیر خارجه این کشور اعلام کرد، همه‌پرسی استقلال کاملا با قانون اساسی عراق مغایرت داشته و تهدیدی برای امنیت و وحدت آن محسوب می‌شود.به گزارش ایسنا، ابراهیم جعفری اعلام کرد، همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق نیازمند وجهه قانونی است و قانون اساسی این کشور به هیچ وجه آن را قانونی نمی‌داند.

خبرگزاری ایرنا: شصت و یکمین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، دوشنبه (فردا) در وین برای مرور و تصویب برنامه و بودجه آژانس و نیز بررسی زمینه های مهم همکاری هسته ای آغاز می شود. نمایندگانی از 168 کشور عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی در شصت و یکمین کنفرانس عمومی آژانس در وین گرد می آیند تا درباره اولویت های کاری آژانس و همچنین به بحث و بررسی بپردازند.

دویچه وله: جنبش حماس صبح یکشنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) اعلام کرد که کمیته اداری این جنبش را منحل خواهد کرد و کنترل نوار غزه را به سازمان فتح خواهد سپرد. حماس در بیانیه‌ای که در ایمیلی رسمی منتشر شد، موافقت خود را با انحلال این اداره و سپردن اداره امور نوار غزه به دولت وحدت ملی به نخست‌وزیری رامی حمدالله، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است. سازمان حماس همچنین موافقت خود را با برگزاری انتخابات اعلام کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما:  در تظاهرات ضد ناتو در سوئد که سیاستمداران و نمایندگان پارلمان حضور داشتند، معترضان شعارهایی در مخالفت با ناتو و گسترش این پیمان نظامی به سوی شرق اروپا سر دادند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گروهی از مردم سوئد با برپایی تظاهرات در شهر گوتنبرگ ، به مانورهای نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ناتو اعتراض کردند. مانور نظامی اورا 17، بزرگترین مانور نظامی ناتو در 23 سال گذشته است که در سوئد برگزار می شود.

رادیو هند:  رزمایش مشترک ارتش های هند و امریکا تحت عنوان «یود ابیاس 2017» امروز در پایگاه مشترک لویس مکورد در واشنگتن شروع شد. سخنگوی ارتش هند گفت در این رزمایش دوهفته ای نظامیان دوکشور عملیات ضد ترور را تمرین خواهند کرد.

الکوثرفارسی:  نظامیان ارتش سوریه در جریان پیشروی های خود در نبرد با داعش بر روستای استراتژیک «الجفره» در شمال فرودگاه دیرالزور مسلط شدند. به گزارش الکوثر، نظامیان ارتش سوریه همچنان به پیشروی های خود در نبرد با تکفیریها در مناطق مختلف این کشور ادامه می دهند. بر اساس این گزارش، در ادامه این پیشروی ها، ارتش سوریه موفق شد بر روستای استراتژیک «الجفره» واقع در شمال فرودگاه دیرالزور مسلط شود.

رادیوچین: وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای، حضور نیروی‎های نظامی ترکیه در داخل این کشور را غیر قانونی خواند. در این بیانیه آمده ‌است که دولت سوریه تا حد ممکن برای حل بحران و کاهش درگیری در این کشور تلاش کرده و در شش دوره‎ از مذاکرات آستانه حضور داشته است. در تازه‌ترین دور مذاکرات آستانه، شرکت‎کنندگان بر سر انتخاب مناطق کاهش درگیری در سوریه به توافق رسیدند.با وجود این توافقنامه، وجود نیروهای نظامی ترکیه در خاک سوریه غیرقانونی است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  شوراى امنیت نشستی را پیرامون کره شمالى برگزار مى کند.دیپلمات ها در سازمان ملل متحد در تلاشند تا ترتیبى دهند که یک نشست در سطح وزیران کشورهاى عضو شوراى امنیت این سازمان در روز پنجشنبه برگزار شود تا در آن مسئله هسته اى کره شمالى مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

اسپوتنیک روسیه : روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا در یک گفتگوی تلفنی برای افزایش تحریم های مرتبط با کره شمالی توافق کردند.به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی دولت کره جنوبی در این خصوص اطلاع داد. براساس این گزارش،  هر دو رهبر موافق کردند که همکاری تنگاتنگ بین کشورها تقویت شده و فشار بیشتری بر کره شمالی بیاورند تا در این کشور بفهمند که تحریکات آینده به ایزوله دیپلماتیک بیشتر و تشدید فشارهای اقتصادی می انجامد.”

تی .آر.تی ترکیه: نخست وزیر ترکیه یکبار دیگر به همه پرسی حکومت منطقه ای کرد شمال عراق واکنش نشان داد. بینالی ییلدیریم گفت: کسی شک نداشته باشد که در این زمینه گام های لازمه را خواهیم برداشت.بر اساس گزارشات دریافتی از منابع نخست وزیری، بینالی ییلدیریم اعلام کرده که همه‌پرسی حکومت منطقه ای کرد شمال عراق مساله‌ای مرتبط با امنیت ملی ترکیه است.

خبرآنلاین: «ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس و سفیر پیشین این کشور در عراق به اقلیم کردستان سفر کرده و در دیدار با بارزانی پیشنهاد داده ریاض میان اربیل و بغداد میانجیگری کند. بر اساس این خبر سبهان و بارزانی بر روابط ریشه دار کردستان عراق و عربستان تاکید کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *