جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
29شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ واکنش گسترده بین المللی به سخنرانی ترامپ و …

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: جنگ رهبران جهان در سازمان ملل بر سر ایران، وعده العبادی به گشایش مهم در پرونده همه پرسی کردستان همزمان با سفر فوادمعصوم به سلیمانیه،امضای توافق همکاری نظامی میان عربستان و انگلیس، ادامه ساخت دیوار حایل میان ترکیه و ایران، ابراز نگرانی گوترش از وقوع جنگ هسته ای با کره شمالی، تاکید چین بر استفاده از مدل برجام برای حل مسائل بین الملل، ژاپن در پی همکاری ایران برای حل مساله کره شمالی ، درخواست تیلرسون برای تجدیدنظر در برجام ، واکنش لاوروف به سخنان ترامپ در سازمان ملل و نخستین ملاقات علنی رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر اسرائیل ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: رهبران غربی روز سه شنبه درباره چگونگی رفتار با اقدامات ایران با یکدیگر وارد تقابل شدند جاییکه دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو توافق هسته ای را محکوم کردند درحالیکه رهبرانی مثل امانوئل ماکرون از آن دفاع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، رویترز با اشاره به سخنرانی جنجالی ترامپ در نشست سالانه مجمع عمومی گزارش داد، ترامپ ایران را به صدور خشونت و هرج و مرج و تلاش برای نفوذ به سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه متهم کرد.در مقابل رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود بعد از ترامپ از این توافق تمجید کرد و گفت که فکر کنار گذاشتن آن غیرقابل باور است.

خبرگزاری مهر: حدود ۵ روز مانده به برگزاری همه پرسی کردستان، نخست وزیر عراق در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد که گشایش مهمی در موضوع همه پرسی جدایی کردستان از عراق ایجاد شود. به گزارش خبرگزاری مهر »، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در جمع گروهی از خبرنگاران پیش بینی کرد که گشایش مهمی در موضوع همه پرسی کردستان عراق به زودی ایجاد شود و تأکید کرد که گروه های کُرد باید همه پرسی را رها کرده و به سوی مذاکره روی بیاورند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور عراق به سلیمانیه در اقلیم کردستان سفر کرده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق در راستای طرح خود برای همه‌پرسی اقلیم کردستان و تلاش برای پیشبرد گفتگوهای ملی، وارد سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان شد. فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق چند روز قبل با صدور بیانیه‌ای، طرح گفت‌وگو بین رهبران گروه‌های سیاسی در بغداد و اربیل و همچنین برگزاری نشست‌های فشرده با هدف رسیدن به راه‌حل‌های ملموس و فوری را مطرح کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر دفاع انگلیس در سفرش به عربستان یک یادداشت همکاری نظامی را با ولیعهد این کشور امضا کرد. به گزارش ایسنا، امضای این قرارداد نظامی بعد از نشست میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در جده امضا شد.در این نشست درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه و تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم گفتگو شد.

خبرگزاری ایرنا:   دولت ترکیه که چندی است عملیات ساخت دیوار حایل بتنی 144 کیلومتری در مرز این کشور با ایران را آغاز کرده، طی ماه های اخیر در ادامه احداث این دیوار به عملیات ساخت آن سرعت بخشیده است.دولت ترکیه اعلام کرده است که این اقدام به منظور مقابله با نسل جدید تهدیدهای تروریستی علیه ترکیه عملیاتی می شود.

 خبرگزاری صدا و سیما:  دبیرکل سازمان ملل گفت : از زمان پایان جنگ سرد تا کنون، نگرانی های جهانی از وقوع جنگ هسته ای با کره شمالی در بالاترین سطح خود قرار دارد و هر گونه حملات لفظی و نسنجیده ممکن است موجب بروز سوء‌ تفاهمات مرگبار شود. آنتونیو گوترش این سخنان را در آغاز هفتاد و دومین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد.دبیرکل سازمان ملل گفت: میلیون ها نفر به علت آزمایش هسته ای کره شمالی با خطر روبرو هستند. باید جهانی عاری از تسلیحات هسته ای ایجاد کرد.

رادیوچین:  لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین  در پکن در کنفرانس خبری تائید کرد روز چهارشنبه وزیران خارجۀ گروه 5+1 و ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک نشستی برگزار خواهند کرد و وانگ یی وزیر خارجه چین در آن حضور خواهد داشت.لو کانگ گفت در این نشست پیشرفت اجرای برجام بررسی می شود و برای اجرای بعدی آن رهنمود سیاسی تنظیم می شود. وی افزود: برجام دستاورد مهمی در مدیریت امنیت جهان و سرمشقی برای حل مسائل داغ بین المللی از راه سیاسی و دیپلماتیک است که برای دفاع از نظام عدم تکثیر سلاح های هسته ای و صلح و ثبات خاورمیانه نقش مهمی ایفا کرده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، از حسن روحانی، رییس جمهور ایران خواسته است که قطعنامه های تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را بطور پیوسته اجرا کند. این دو رهبر روز سه شنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند. طی این نشست، آبه بر ضرورت اعمال فشار بر کره شمالی برای متقاعد کردن این کشور به کنار گذاشتن برنامه هسته ایش تاکید کرد.

اسپوتنیک روسیه: وزیر امور خارجه آمریکا بر ضرورت تجدید نظر توافق نامه بر جام با ایران تاکید نمود. به گزارش اسپوتنیک ، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا می گوید که آمریکا در صورت پایبندی به توافق اتمی میان ایران، در صورتی برجام را ادامه خواهد داد که این مفاد موافقتنامه تغییر کند.

تی .آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر ضرورت ایجاد یک ساختار دموکراتیک شفاف و عادلانه جدید برای شورای امنیت تاکید کرد. اردوغان اظهار داشت: جهان پس از جنگ جهانی دوم را پشت سر گذاشته‌ایم. بنابراین خواهان ایجاد یک شورای امنیت دموکراتیک، شفاف و عادلانه برای سازمان ملل هستیم.

پارس تودی:  رئیس جمهوری فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به اظهارات کاملا غیرمعمول و غیردیپلماتیک «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد، از بین بردن برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» اشتباه بزرگی است.به گزارش پارس تودی، ترامپ در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برای چندمین بار «برجام» را توافقی وحشتناک و آن را «مایه شرمساری برای آمریکا» برشمرد.«امانوئل ماکرون» خاطر نشان کرد، عدم حفاظت از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، عملی غیرمسئولانه خواهد بود.

خبرآنلاین: وزیر امورخارجه روسیه گفت مسکو از موضع انعطاف ناپذیر واشنگتن در قبال مسئله هسته ای ایران،‌ که یک بار دیگر در سخنان دونالد ترامپ مورد تاکید قرار گرفت نگران است. سرگئی لاوروف بعد از گفتگو با رکس تیلرسون،‌ همتای آمریکایی اش،‌ گفت مسکو از موضع انعطاف ناپذیر واشنگتن در قبال مسئله هسته ای ایران،‌ که یک بار دیگر در سخنان دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا،‌ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد تاکید قرار گرفت نگران است.

دویچه وله: بارها خبر دیدارهای محرمانه عبدالفتاح سیسی و بنیامین نتانیاهو منتشر شده، اما این بار ملاقات دو سیاستمدار علنی و با حضور یک عکاس بوده است. پیشتر رئیس جمهوری مصر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار کرده بود.شامگاه دوشنبه (۱۸ سپتامبر/ ۲۷ شهریور) رییس جمهوری مصر و نخست وزیر اسرائیل در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ملاقات کرده اند.به گزارش خبرگزاریها محور اصلی گفت‌وگوی سیسی و نتانیاهو ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است، مذاکراتی که در سال ۲۰۱۴ قطع شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *