جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

Loading
12مهرماه 1396

رسانه ها ؛ خیز نهایی کاتالان ها برای جدایی و…

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تصمیم رهبر کاتالونیا برای اعلام استقلال ، واکنش روسیه به شایعه دست داشتن در ناآرامی‌های کاتالونیا، آزادسازی «الحویجة» درعراق ، وحشت تل آویو از توان موشکی انصار الله یمن، ابراز ناخرسندی پوتین از سطح روابط روسیه و آمریکا، تدوین طرح جدید آمریکا برای حفظ برجام و برخورد با ایران، آزادسازی کامل حومه شرقی حماه توسط ارتش سوریه، اخراج دیپلمات های کوبایی از آمریکا ، برگزاری نخستین گفت‌وگوی چین و آمریکا در زمینه اجرای قانون امنیت سایبری، انهدام فرماندهی جبهه النصره در سوریه،سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران و تهدیدکره‌شمالی ضد ژاپن با ابرهای هسته‌ای ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رهبر کاتالونیا گفت: تا چند روز آینده اعلام استقلال می‌کنیم. کارلوس پوگدمون، رئیس دولت محلی کاتالونیا اعلام کرد، این منطقه ظرف چند روز آینده اعلام استقلال خواهد کرد.او با بیانیه روز دوشنبه کمیسیون اروپا مبنی بر این که حوادث جاری کاتالونیا یک مساله داخلی اسپانیاست، مخالفت کرد.

پارس تودی:  پرچم اسپانیا از ساختمان شهرداری‌های کاتالونیا پایین کشیده شد. در حالی که برخی از شرکت های بزرگ از جمله شرکت داروسازی «اوریزون»  Oryzon اعلام کرده اند که شرکت های خود را در کاتالونیا می بندند؛ شهرداری های این منطقه خود مختار، پرچم اسپانیا را از ساختمان شهرداری پایین آوردند.مطبوعات اسپانیایی همچنین اعلام کرده اند که در برخی از مناطق کاتالونیا، در همان ساعات ابتدایی اعلام نتایج، پرچم اسپانیا از ساختمان ها توسط مردم جدا شده بود.

خبرگزاری مهر:وزارت خارجه روسیه شایعات مطرح شده در رسانه های اسپانیا مبنی بر دست داشتن مسکو در ناآرامی های کاتالونیا را رد کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، روز یکشنبه ۹ مهر کاتالونیا صحنه برگزاری همه پرسی استقلال بود که این جریان با واکنش منفی اسپانیا و برخورد نیروهای امنیتی با هواداران استقلال  همراه بود که در نتیجه آن نزدیک به ۹۰۰ نفر زخمی شدند.در همین رابطه برخی رسانه های اسپانیایی مسکو را در این ناآرامی ها دخیل دانستند.بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، این وزارتخانه در همان روز برگزاری همه پرسی کاتالونیا، از سفارت اسپانیا در مسکو درخواست کرده تا پیامی را در این خصوص که روسیه این همه پرسی را غیرقانونی می داند منتشر کند.

خبرگزاری فارس: صبح امروز عملیات برای آزادسازی شهر الحویجه آغاز شد.به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای مشترک عراقی، چهارشنبه (امروز)، از آغاز عملیات بازپس‌گیری مرکز شهرستان «الحویجه» و ناحیه «الریاض» و روستاها و مناطق اطراف آن در استان کرکوک خبر دادند. این عملیات دومین برگ از مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه است.

خبرگزاری ایرنا: سایت شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، نسبت به توان موشکی جنبش انصار الله یمن -که اخیرا تهدید کرده است پایگاه های این رژیم را در اریتره موشک باران می کند – ابراز نگرانی کرد. سایت شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی و سیاسی خود در تل آویو نوشت : اکنون انصار الله یمن نیز همچون لبنان، سوریه، جزیره سینا در مصر و نوار غزه به دلیل دیگری برای وحشت ‘اسرائیل’ تبدیل شده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری روسیه در دیدار با سفرای ۲۰ کشور جهان، از سطح پایین روابط بین مسکو و واشنگتن ابراز نارضایتی کرد وگفت:  روابط دو کشور باید بر اساس برابری، احترام متقابل و همکاری سازنده باشد.به گزارش خبرگزاری تسنیم “ولادیمیر پوتین” در کاخ کرملین با 20 تن از سفرای جدید کشورهای جهان در مسکو دیدار کرد.

پوتین در مراسم معرفی استوارنامه های سفرای جدید، تاکید کرد مسکو خواستار همکاری سازنده و قابل پیش بینی است و معتقد است که توسعه روابط دوجانبه باید برابر، بر اساس احترام متقابل، تامین منافع ملی هر دو کشور و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزارت دفاع روسیه از برگزاری رزمایش های گسترده و شلیک دهها موشک بالستیک بین قاره ای خبر داد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تمامی این موشک اندازهای قاره پیما که توانایی حمل کلاهک هسته ای دارند به وسیله کامیون های مخصوص حمل می شوند و به همین دلیل شناسایی و نابودی آنها از سوی دشمن دشوار است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این رزمایش های نظامی در منطقه وسیعی از منطقه توِر در شمال غرب مسکو تا منطقه ایرکوتسک در شرق سیبری در حال برگزاری هستند.

خبرگزاری صدا و سیما:  در حالیکه ترامپ سرگرم بررسی خروج از برجام است، تیلرسون در پشت صحنه با کنگره در حال تعامل است تا از بحران بین المللی احتمالی جلوگیری کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر امور خارجه آمریکا با همراهی کنگره طرح جدیدی علیه ایران تدوین می کند که در عین حفظ برجام، برخوردهای جدیدی با ایران شود.تیلرسون گفته است که مشکل مطرح درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خود این توافق نیست بلکه قوانین موجود است زیرا در هر نود روز، رئیس جمهور آمریکا باید این توافق را تایید کند و همین مسئله سبب ایجاد بحران سیاسی در کشور می شود.

دویچه وله: وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا می‌گوید تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای عمل می‌کند، دولت آمریکا نیز باید به این توافق پایبند بماند. جیمز ماتیس در سخنانی در سنای آمریکا گفت بهتر است دولت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بماند، مگر آنکه  ثابت شود دولت ایران این توافق را نقض کرده است.

العالم فارسی:  ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی این کشور موفق شدند حومه شرقی استان حماه را بطور کامل از اشغال گروهک تروریستی داعش آزاد کنند.به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، یگان هایی از ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی این کشور بامداد در روستاهای “ابوحنایا و حمادی عمر” امروز با تروریست های داعش به شدت درگیر شدند. دراین درگیری شماری از عناصر داعشی کشته و مخفیگاههای آنها توسط نیروهای سوری منهدم شد.

الکوثرفارسی: منابع خبری اعلام کردند هیئت هزار نفری پادشاه عربستان همه هتل‌های ۵ ستاره مسکو را رزرو کرده اند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برخی کاربران شبکه‌های‌ اجتماعی که نزیک به حاکمیت در عربستان سعودی هستند درباره سفر روز پنج‌شنبه‌ پادشاه این کشور به مسکو اعلام کردند: همراهان پادشاه عربستان در هتل‌های پنج ستاره واقع در نزدیکی کرملین و میدان «سرخ» مسکو مستقر خواهند شد، بسیاری از اثاثیه اتاق‌ها متناسب با سلیقه عربی جایگزین شده و برای اعضای عالی رتبه این هیئت فرش‌های مورد پسند آنها از عربستان آورده شده است.

یورونیوز: دولت ایالات متحده آمریکا ۱۵ دیپلمات کوبایی را اخراج کرد. واشنگتن دلیل این اقدام را اعتراض به عدم حفاظت از کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا، پایتخت کوبا از «حملات بهداشتی» اعلام کرده است. به گزارش یورونیوز، رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت دلیل دیگر این تصمیم، حفظ تعادل در تعداد کارکنان دو سفارتخانه است. وی روز جمعه گذشته بیش از نیمی از کادر سیاسی سفارت را به واشنگتن فراخوانده بود.برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا این تصمیم را «توجیه‌ناپذیر» نامید.

رادیوچین:گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، بر اساس تفاهم به دست آمده بین رهبران چین و آمریکا، گوشنگ‎کون وزیر امنیت عمومی چین از 3 تا 6 اکتبر در آمریکا در نخستین گفت‌وگوی چین و آمریکا در زمینه اجرای قانون امنیت سایبری حضور خواهد یافت و میزبانی این نشست را نیز بر عهده خواهد گرفت.

اسپوتنیک روسیه:  نیروی هوایی روسیه در جریان عملیات ویژه خود در سوریه فرماندهی گروه تروریستی جبهه النصره را منهدم کرد.به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است.بر اساس اطلاعات چند منبع مستقل، ابو محمد الجولیانی، فرمانده جبهه النصره دستش را از دست داده و حالش وخیم است.

تی .آر.تی ترکیه: رئیس جمهور ترکیه امروز وارد تهران شد.رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی پس از ورود به تهران در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران قرار گرفت. اردوغان در کاخ سعدآباد تهران مورد استقبال رسمی حسن روحانی رئیس جمهور ایران قرار گرفت. توسعه مناسبات اقتصادی و تبادل نظر درباره مسایل منطقه ای و بین المللی محور گفت وگوهای طرفین خواهد بود.

خبرآنلاین: کره شمالی تهدید کرده است که با افزایش فشار و تحریم های بیشتر اقتصادی ژاپن علیه این کشور ، ابرهای هسته ای آسمان آن کشور را فرا خواهد گرفت.دولت ژاپن تاکید کرده است که در شرایط فعلی راهی برای گفت و گو با کره شمالی وجود ندارد اما باید تحریم ها و فشارها را علیه این کشور برای توقف برنامه هسته ای نظامی بیشتر کرد.

خبرآنلاین: معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی اعلام کرد که این اتحادیه هر کاری که بتواند برای حفظ توافق هسته ای ایران انجام می دهد.به گزارش رویترز، «هلگا اشمید» که در زوریخ سخن می گفت با تاکید بر حفظ برجام گفت: به رغم اشتباهاتی که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام می شود، کشورهای اروپایی نهایت تلاش خود را برای حفظ برجام انجام می دهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *