جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

Loading
16مهرماه 1396

رسانه ها ؛ نشست مقامات کردستان و عراق برای خروج از بحران و…

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری جلسه بارزانی، علاوی و نجیفی در سلیمانیه، خیز استقلال طلبان جنوب برزیل برای جدایی،سفر وزیر خارجه سوریه به روسیه، آغاز عملیات نظامی تازه ترکیه در ادلب سوریه ،افزایش جاسوسی آمریکا و کره جنوبی از کره شمالی ، اظهارات جدید کیم جونگ اون رهبر کره شمالی،احتمال تعلیق خودمختاری کاتالونیا،ارائه پیشنهاد چهارگانه چین برای تقویت مدیریت امنیت جهانی و افشای همکاری های نظامی مخفیانه اسرائیل و امارات ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: ریاست کردستان عراق در بیانیه ای از توافق مسعود بارزانی با ایاد علاوی و اسامه النجیفی، معاونان رئیس جمهوری عراق، جهت مذاکره با بغداد و رایزنی با گروههای مختلف سیاسی با هدف حل مشکلات ناشی از برگزاری همه پرسی در کردستان خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فواد حسین رئیس دیوان ریاست منطقه کردستان اعلام کرد  در دیدار مسعود بارزانی، ایاد علاوی و اسامه نجیفی که در سلیمانیه و در حاشیه مراسمی به مناسبت درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهوری پیشین عراق برگزار شد، بارزانی، علاوی و نجیفی بر سر چهار بند توافق کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  استقلال طلبان جنوب برزیل خواستار برگزاری همه پرسی غیررسمی برای جدایی از دولت مرکزی و تشکیل یک کشور جدید شده‌اند.به گزارش ایسنا،  رفراندوم در جنوب برزیل یک هفته پس از همه پرسی اعلام استقلال در کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا قرار است برگزار شود و جنبش “جنوب، کشور من است” نام دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک هیئت سوری به ریاست وزیر امور خارجه این کشور راهی روسیه شد.به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه) در رأس هیئتی سوری عازم شهر سوچی شد. در جریان این سفر هیئت سوری مذاکراتی با مسئولان برجسته روسی خواهند داشت و در نشست کمیته مشترک سوریه _ روسیه شرکت می‌کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد تا اطلاع ثانوی و تا زمان شفاف‌تر شدن نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تاثیر این خروج بر روابط کشورش با این اتحادیه، همه‌پرسی استقلال دیگری برگزار نخواهد کرد.به گزارش ایسنا،  نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند امروز (یکشنبه) اعلام کرد، تا زمانی که انگلیس وضعیت آینده روابط با اتحادیه اروپا بعد از بریگزیت را شفاف‌تر نسازد، چارچوب زمانی برای یک همه‌پرسی استقلال دیگر در اسکاتلند تعیین نخواهد کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، یک عملیات نظامی تازه در استان ادلب در شمال سوریه را اعلام کرده است.اردوغان گفت که وی اجازه نخواهد داد یک «راهروی ترور» در مرز سوریه با کشورش وجود داشته باشد. اعلام این موضوع پس از توافق ترکیه با روسیه و ایران در ماه سپتامبر برای برقراری یک منطقه کاهش تنش در ادلب صورت می گیرد.

خبرگزاری فارس: بینالی ایلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه، می‌گوید کشورش در عملیات خود در ادلب سوریه با مسکو هماهنگ است.به گزارش خبرگزاری فارس ، بینالی ایلدیریم اظهار داشت: «ما امنیت را در ادلب برقرار می‌کنیم.»نیروهای ترکیه در اجرای توافقات آستانه، از دیروز وارد منطقه کاهش تنش ادلب شده‌اند.

  خبرگزاری مهر:  آمریکا و کره جنوبی به بهانه احتمال انجام آزمایش موشکی جدید توسط پیونگ یانگ، عملیات های جاسوسی از کره شمالی را افزایش داده اند.به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار گزارش هایی در مورد تصمیم کره شمالی برای انجام آزمایش موشک دوربرد موجب افزایش عملیات های جاسوسی آمریکا و کره جنوبی علیه پیونگ یانگ شده است.

 خبرگزاری صدا و سیما:   کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت : توان هسته ای این کشور یک بازدارنده قوی است که استقلال کره شمالی را تضمین می کند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ تنها چند ساعت بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت درباره کره شمالی تنها یک راه حل جواب می دهد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت توان هسته ای این کشور یک بازدارنده قوی است که استقلال کره شمالی را تضمین می کند.

یورونیوز: همزمان با گردهمایی سپیدپوشان برای یکپارچگی اسپانیا و دعوت به گفتگو میان دولت مرکزی و مقام‌های دولت محلی کاتالونیا، روز یکشنبه ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا زبان تهدید را برگزید.وی در مصاحبه با روز‌نامه «ال پاییس» گزینه تعلیق خودمختاری کاتالونیا را ممکن دانست. این درحالیست که استان خودمختار کاتالونیا با پشتوانه نتیجه همه‌پرسی یکم اکتبر تلاش دارد تا از کشور اسپانیا جدا شود.

رادیوچین: رییس هیات چین در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد کشورش برای تقویت مدیریت امنیت جهانی را ارایه داد.وانگ چون، که ریاست بخش کنترل اسلحه وزارتخانه امور خارجه چین را نیز برعهده دارد، در مباحثات عمومی کمیته اول هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در تشریح پیشنهاد چین برای تقویت مدیریت امنیت جهانی گفت: باید هدف تقویت امنیت جهانی را ایجاد دنیایی با صلح پایدار، امنیت سراسری و شکوفایی مشترک تعیین کرده و در راستای تحقق این هدف، باید مفهوم امنیت را مجددا به این صورت تعریف کرد که فراگیر، جامع و پایدار باشد.

اسپوتنیک روسیه:  روزنامه اسرائیلی معاریو اطلاع داد که معامله های مخفی تسلیحاتی بین امارات متحده عربی و اسرائیل صورت می گیرد. به گزارش اسپوتنیک  ،بین امارات متحده عربی و اسرائیل از گذشته معامله‌های مخفیانه تسلیحاتی و همچنین همکاری های نظامی و امنیتی برقرار بوده است.طبق این گزارش، منتشر شده در روزنامه معاریو، متالی کوخافی یکی از مشهورترین تجار اسرائیلی است که در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با تجار اماراتی همکاری داشته است.

تی .آر.تی ترکیه: وزارت دفاع امریکا، حمایت خود در خصوص تصمیم به آتش بس در شهر ادلب سوریه در چهارچوب توافق حاصله میان ترکیه، روسیه و ایران گرفته شد، را اعلام کرد. اریک پاهون، سخنگوی میز خاورمیانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه ای این مطلب را بیان کرد.پاهون گفت که ایالات متحده امریکا در این مرحله در عملیات ادلب شرکت نخواهد کرد.

پارس تودی: دیپلمات پیشین وزارت امورخارجه آمریکا با دفاع دوباره از توافق هسته ای با ایران، گفت: اگر رئیس جمهوری این کشور از تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای امتناع ورزد، شاهد افزایش تنش در روابط واشنگتن با پیونگ یانگ خواهیم بود.به گزارش پارس تودی، «وندی شرمن» دیپلمات پیشین وزارت امورخارجه آمریکا این سوال را مطرح کرد که اگر ترامپ پایبندی ایران به توافق هسته ای را اعلام نکند، «پس چرا کره شمالی باید با آمریکا گفت و گو کند؟»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *