جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

اسرائیل هیوم: گانتس از مذاکرات مبادله اسرا کنار گذاشته می‌شود

 روزنامه  «اسرائیل هیوم» فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تصمیمی مبنی‌بر کنار گذاشتن بنی گانتس از مذاکرات جاری در قطر برای مبادله اسرا گرفته است. این روزنامه عبری همچنین نوشت اطرافیان گانتس به شدت از این تصمیم خشمگین هستند.

ترامپ: هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از اسرائیل و مذهبش متنفر است

 ترامپ در گفتگویی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات فزاینده دموکرات‌ها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ غزه همزمان با ادامه افزایش آمار کشته‌شدگان غیرنظامی گفت: «به نظر من درواقع آن‌ها از اسرائیل متنفرند و حزب دموکرات هم از اسرائیل نفرت دارد.» او افزود: «هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از مذهب خود متنفر است. آن‌ها از هرچیزی در رابطه با اسرائیل نفرت دارند و باید از خود شرمسار باشند، چون به این ترتیب اسرائیل نابود خواهد شد.» 

هوش مصنوعی خطر بشریت است؟

هوش مصنوعی به اختصار هوشی است که توسط ماشین ظهور پیدا می‌کند و در مقابل هوش طبیعی که توسط انسان و جانوران ظاهر می‌شود قرار می‌گیرد.

Loading
رصد اندیشکده‌های غربی

از ممنوعیت استفاده از پهپاد به‌عنوان سلاح تا چرایی اهمیت ایرلند شمالی برای اروپا

شورای راهبردی آنلاین – رصد: تعمیق روابط سئول با هند و آ.سه.آن، چرایی اهمیت ایرلند شمالی برای اروپا، معنای معامله سبز اروپا برای آفریقا، چگونگی تجارت مصر و ترکیه در بحبوحه تنش‌ها، ترسیم آینده دیجیتال آلمان، مجبور شدن چین به بومی‌سازی شرکت‌ها در آسیای میانه، روابط روسیه و ناتو، روابط ترکیه و اوکراین و ممنوعیت استفاده از پهپاد به‌عنوان سلاح ازجمله برجسته‌ترین موضوعات موردتوجه اندیشکده‌های خارجی در هفته گذشته بودند.

گزیده‌ای از این مطالب برای کمک به غنای مطالعاتی نخبگان و علاقه‌مندان به موضوعات راهبردی بین‌المللی در پی ازنظرتان می‌گذرد. رصد و ارائه چکیده‌ای از این مطالب به‌منزله تائید دیدگاه نویسندگان یا این اندیشکده‌ها نیست.

فارین پالسی این فوکس

ممنوعیت استفاده از پهپادها به عنوان سلاح: حمله پهپادی آمریکا در افغانستان که به کشته شدن یک امدادگر و خانواده‌اش منجر شد، نمادی از کل جنگ پهپادی است. همه آن‌هایی که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را دنبال کردند، از شنیدن خبر حمله هواپیماهای بدون سرنشین که در جریان آن 10 نفر از اعضای یک خانواده ازجمله 7 کودک کشته شدند و پنتاگون آن را “اشتباهی غم‌انگیز” خواند، وحشت‌زده شدند.

کارنگی

تغییر نگرش امریکا در خاورمیانه: جو مکارون در گفتگویی با اندیشکده کارنگی به بررسی ویژگی‌های تغییر نگرش آمریکا در قبال خاورمیانه می‌پردازد.

کره جنوبی فراتر از شمال شرق آسیا: سئول چگونه روابطش با هند و آ.سه.آن را عمیق‌تر می‌کند؟: اگرچه تلاش‌های مون برای ایجاد صلح بین دو کره بسیار تبلیغاتی بود اما سیاست جدید جنوب برای پیشبرد روابط با هند و مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بیش از سایر ابتکارات دولت در زمینه سیاست خارجی دوام آورده است.

چرا ایرلند شمالی برای اروپا اهمیت دارد: توافق صلحی که به چند دهه درگیری در ایرلند شمالی پایان داده بود، به دلیل برگزیت، دچار مخاطره شده است. ثبات این بخش از اروپا به این بستگی دارد که اتحادیه اروپا و انگلیس بتوانند به یک مصالحه دست یابند.

معامله سبز اروپا برای آفریقا چه معنایی دارد؟: معامله سبز اروپا نقشه راهی را برای گذار بوم‌شناسی اجتماعی و اقتصادی اتحادیه اروپا به آینده‌ای با تولید پایین کربن ارائه می‌دهد. تأثیرات معامله سبز اروپا برای آفریقا تأثیراتی چندوجهی است.

چطور مصر و ترکیه در بحبوحه تنش‌ها تجارت می‌کنند؟: روابط اقتصادی مصر و ترکیه از شکاف سیاسی دو کشور جان سالم به دربرده‌است زیرا قطع این روابط می‌تواند به افراد زیادی در هر دو طرف آسیب برساند.

تاثیر رقابت چین و آمریکا بر روابط روسیه با چین: در دنیایی که با رقابت آمریکا و چین در حال شکل گرفتن است، روسیه به دنبال حفظ تعادل در مقابل چین و آمریکا و رقابت میان آن‌ها است.

روابط روسیه و ژاپن: آیا تلاش‌های آبه بیهوده بود؟: گسترش عناصر اعتماد در روابط ژاپن و روسیه، گفتگو در مورد نگرانی‌های متقابل پیش از آن‌که به درگیری منجر شوند، اجتناب از تنش‌های دوجانبه و مشارکت در همکاری‌های اقتصادی سودمند متقابل راهی است که پیش روی دو کشور وجود دارد.

چگونه آسیای میانه شرکت‌های چینی را به بومی سازی مجبورکرد: درحالی‌که رهبران و شهروندان آسیای میانه ایجاد مشاغل محلی بیشتر، فرصت‌هایی برای مهارت و پیشرفت را خواستارند، شرکت‌های چینی خود را با محیط تجاری در حال تغییر وفق می‌دهند.

مرکز تحلیل سیاست اروپا

ترسیم آینده دیجیتال آلمان: انتظار می‌رود دولت جدید برلین با فرانسه برای تحت‌فشار گذاشتن اروپا به‌منظور مقابله با پلتفرم‌ها و پیگیری حاکمیت دیجیتال همکاری کند.

روابط روسیه و ناتو: بازگشت به پایین‌ترین سطح: تنش های دیپلماتیک با ناتو، به اقدامات روسیه برای تحقیر غرب منجر می‌شود.

ترکیه و اوکراین: دوستانی برای همیشه؟: آیا ترکیه دوست اوکراین در دوران آسودگی است یا رابطه‌ای جدی‌تر با این کشور دارد؟ اوکراین دارای یک همسایه بدخواه و متجاوز است که بخش‌های وسیعی از قلمرو آن را تصرف کرده است، جنگی بی‌پایان را در شرق این کشور ادامه داده، استقلال دولتش را زیر سال برده، تأمین انرژی آن را با تهدید روبرو کرده و رهبری‌اش را با تهدید دست انداخته است. اوکراین مانند هر کشور دیگری که در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد، به دنبال دوستانی برای خود بوده است. ترکیه متحدی مهم است که عضو ناتو و همسایه‌ای در دریای سیاه است.

بلفر

شکنجه آمریکایی از فیلیپین تا عراق: چه چیزی توسل مداوم آمریکا به شکنجه در صدسال گذشته را توجیه می‌کند؟ شکنجه نه‌تنها باارزش‌های لیبرال سازگار نیست بلکه به‌عنوان یک روش بازجویی، روشی خطرناک و اغلب بی‌اثر است.

آیا اروپا واقعاً با چین مقابله خواهد کرد؟: دولت بایدن برای یک مبارزه طولانی‌مدت با چین آماده می‌شود اما نباید انتظار داشته باشد که نزدیک‌ترین متحدانش در کنارش بایستند.

بروکینگز

ضربه بزرگ کووید-19 به حکومت قانون: همه‌گیری جهانی کرونا زندگی میلیون‌ها تن را در سراسر جهان به‌طور چشمگیری مختل کرده است. کرونا همچنین ضربه بزرگی به دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون در حالی وارد کرده است که این ارزش‌ها رو به افول بودند.

چتم هاوس

احتمال خاتمه استفاده از قانون به عنوان ابزاری برای ادغام اتحادیه اروپا: لهستان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا نیست که برتری قوانین اروپا را به چالش می‌کشد، این در حالی است که تغییری تاریخی در عملکردهای مربوط به ادغام اروپا در حال رخ دادن است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *